Απρ 23 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Ιδανική τάξη χάρη σε έναν πίνακα

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Οι μαθητές σπεύδουν στο μάθημα χωρίς αργοπορία, διαγκωνίζονται για το ποιος θα σηκωθεί στον πίνακα, παίρνουν πρωτοβουλίες στη διάρκεια του μαθήματος, δεν θορυβούν ούτε αφαιρούνται, δένονται με το μάθημα, τον εκπαιδευτικό, αλλά και μεταξύ τους. Αυτά όλα δεν συμβαίνουν στα πλατό γυρίσματος νεανικής τηλεοπτικής σειράς. Αποτελούν την καθημερινή σχολική πραγματικότητα που βιώνουν εκπαιδευτικοί και μαθητές στα σχολεία όπου έχουν εισαχθεί –όχι συντονισμένα, αλλά έπειτα από μεμονωμένες πρωτοβουλίες– οι νέας τεχνολογίας διαδραστικοί πίνακες.

Διαδικτυακές εφαρμογές

Οι «έξυπνοι» πίνακες συνδέονται με υπολογιστή και, αντί για την παραδοσιακή κιμωλία, αξιοποιούν ένα «μολύβι» τεχνολογίας blue-tooth, σε συνδυασμό με τις διαδικτυακές εφαρμογές και το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Χαρακτηρίζονται «εργαλείο μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού γίγνεσθαι», σύμφωνα με έρευνα για τις αντιλήψεις και τις εμπειρίες οκτώ εκπαιδευτικών του νομού Φθιώτιδας και Αχαΐας που αξιοποίησαν διαδραστικούς πίνακες στο μάθημά τους κατά τη φετινή σχολική χρονιά. Την έρευνα διενήργησαν ο σχολικός σύμβουλος της 4ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Νομού Φθιώτιδας κ. Κ. Δημητρακάκης και ο αναπληρωτής καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν. Αιγαίου κ. Αλ. Σοφός (θα παρουσιαστεί στο 2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, 23 – 25 Απριλίου, σε Βέροια και Νάουσα).

Ο νέος πίνακας κρίθηκε ως ένα ευπροσάρμοστο διδακτικό εργαλείο, συμβατό με όλες τις ηλικίες μαθητών και καλύπτει όλες τις μαθησιακές ανάγκες, όπως κατέδειξε η έρευνα. Αποδείχθηκε πως όσο μικρότερης ηλικίας, τόσο μεγαλύτερη η προσαρμοστικότητα του παιδιού στις νέες τεχνολογίες, ενώ είναι ιδανικός για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή με ειδικές ανάγκες, χάρη στις πολυμεσικές εφαρμογές του που ικανοποιούν όλους τους τύπους μαθητών, τον «οπτικό», τον «ακουστικό» ή τον «κιναισθητικό».

Αμείωτο ενδιαφέρον

«Ο διαδραστικός πίνακας συμβαδίζει με την ψηφιακή γενιά. Μας βοηθάει να μη χάνουμε τους μαθητές μας», είπε στην «Κ» ο κ. Δημητρακάκης. Πράγματι, οι συμμετέχοντες στην έρευνα εκπαιδευτικοί συνειδητοποίησαν ότι κατάφερναν να διατηρούν τον έλεγχο στην τάξη τους, καθώς ο πίνακας διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Οι ίδιοι, πάντως, οι εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να σχεδιάσουν το μάθημά τους προσεκτικά, με αποτέλεσμα να διατηρεί πάντα μια φρεσκάδα και να είναι προσαρμοσμένο στις επί μέρους ανάγκες των μαθητών.

Εντούτοις, όπως σημείωσε ο κ. Δημητρακάκης, βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα του διαδραστικού πίνακα είναι η εξοικείωση του εκπαιδευτικού με τις νέες τεχνολογίες. «Οι μισοί δήλωσαν πως διαθέτουν αυτήν την εξοικείωση, ωστόσο επιθυμούν περαιτέρω κατάρτιση, αλλά και ουσιαστική τεχνική και διοικητική υποστήριξη», ανέφερε, επισημαίνοντας ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να επιθυμεί να προσαρμόσει στα νέα δεδομένα την παιδαγωγική προσέγγισή του, αλλιώς ο διαδραστικός πίνακας δεν διαφέρει από τον κοινό μαυροπίνακα.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση