Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη;

Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη;

 

Η τεχνητή νοημοσύνση αναφέρεται στην ικανότητα μιας μηχανής να αναπαράγει τις γνωστικές λειτουργίες ενός ανθρώπου, όπως είναι η μάθηση, ο σχεδιασμός και η δημιουργικότητα.

Η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά τις μηχανές ικανές να ‘κατανοούν’ το περιβάλλον τους, να επιλύουν προβλήματα και να δρουν προς την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου. Ο υπολογιστής λαμβάνει δεδομένα (ήδη έτοιμα ή συλλεγμένα μέσω αισθητήρων, π.χ. κάμερας), τα επεξεργάζεται και ανταποκρίνεται βάσει αυτών.

Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είναι ικανά να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους, σε ένα ορισμένα βαθμό, αναλύοντας τις συνέπειες προηγούμενων δράσων και επιλύοντας προβλήματα με αυτονομία.

Ποια η σημασία της τεχνητής νοημοσύνης;

Μερικές τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης έκαναν την εμφάνισή τους εδώ και περισσότερο από 50 χρόνια. Η εξέλιξη, ωστόσο, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, η διάθεση αναρίθμητων δεδομένων και νέων αλγορίθμων επέτρεψαν την ταχύτατη ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία αποτελεί προτεραιτότητα της ΕΕ.

Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τις δυνατότητες της ΤΝ και μάθετε πώς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θέλει να διαμορφώσει τη νομοθεσία για την τεχνητή νοημοσύνη.

Παρότι επηρεάζει ήδη την καθημερινότητά μας, η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να επιφέρει ακόμα τεράστιες αλλαγές και να παίξει κεντρικό ρόλο στη ψηφιακή μεταμόρφωση της κοινωνίας μας.

Μαθήματα καθαριότητας από την KLINEX

Ποιο είναι το όραμα μας στην Klinex;

Το 2016, πήραμε μια σημαντική πρωτοβουλία κοινωνικής υπευθυνότητας.

Αποφασίσαμε να συμβάλλουμε έμπρακτα, προσφέροντας προϊόντα σε σχολεία όλης της Ελλάδας, ώστε οι χώροι μέσα στους οποίους τα παιδιά μας μαθαίνουν, παίζουν και αναπτύσσονται να είναι και να παραμένουν υγιεινά καθαροί.

Πώς γεννήθηκε αυτή η ιδέα;

Σύμφωνα με μελέτες, είναι σημαντικό, τα παιδιά να βρίσκονται σε ένα υγιεινά καθαρό, σχολικό περιβάλλον, όχι μόνο για να μπορούν να εξελίσσονται γνωστικά, αλλά και ψυχοκοινωνικά, ώστε να μεγαλώνουν ισορροπημένα, χαρούμενα και με αυτοπεποίθηση.

Το έργο μας γίνεται ολοένα μεγαλύτερο!

Επιθυμώντας να δούμε χαρούμενα παιδιά, αλλά και γονείς που νιώθουν ασφάλεια όσο εκείνα βρίσκονται στο σχολικό περιβάλλον, εξελίξαμε το πρόγραμμα Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο σε μια εκπαιδευτική πλατφόρμα, ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά, με στόχο σε συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς, να βελτιώσουμε τις ικανότητες τους για πρόληψη, προσωπική υγιεινή, αλλά και για τη διατήρηση της καθαριότητας του σχολείου τους.

Παράλληλα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχουμε μέχρι στιγμής διαθέσει 450 τόνους καθαριστικών προϊόντων σε 1200 σχολεία – 41 ελληνικών νομών, κάνοντας 168.000 μαθητές να αγαπήσουν τον χώρο, τον οποίο περνούν τις περισσότερες ώρες της μέρας τους!

Και δεν σταματάμε εδώ.

Θα συνεχίσουμε μέχρι κάθε μαθητής να νιώθει ασφαλής έχοντας το υγιεινά καθαρό σχολείο που του αξίζει!

Γιατί με την Klinex, πηγαίνουμε σχολείο, #NiothoumeAsfaleis

H καθαριότητα στο σχολείο γίνεται παιχνίδι με την Klinex!

Είστε γονιός ή εκπαιδευτικός;

Με ένα κλικ, μπορείτε να κατεβάσετε ΔΩΡΕΑΝ τα διαδραστικά μαθήματα καθαριότητας από την Klinex και με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο να μάθετε στα παιδιά ή τους μαθητές σας, πώς να κρατούν τους ιούς και τα μικρόβια μακριά ακόμα και στον χώρο του σχολείου!

Κατεβάστε τα παρακάτω PDF αρχεία :

1. ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΟΔΗΓΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

2. ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:

    – ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Α, Β, Γ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

    – ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ Δ, Ε, ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΦΙΣΕΣ

Ιστορία του Πρώτου Βιομηχανικού Κτιρίου στον Άγιο Πέτρο_Ταπητουργείο

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΑΠΗΤΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ

Η  ιδέα της κατασκευής εργοστασίου ταπητουργίας ξεκίνησε στο Lynn της Μασσαχουσέτης στις αρχές του αιώνα ή και νωρίτερα, από τον Σύλλογο Αγιοπετριτών στο Λήν της Αμερικής. Ο οποίος διέθεσε αρκετά χρήματα για την εισαγωγή της ταπητουργίας στον Άγιο Πέτρο . Ανέλαβε με δικά του έξοδα,  μια Αγιοπετριτοπούλα την έστειλε στην Αθήνα να μάθει την ταπητουργική τέχνη, κι ύστερα να διδάξει τις  άλλες Αγιοπετρίτισσες, να υφαίνουν κυλίμια-χαλιά (Θάνου Βαγενά «Χρονικά των Αγιοπετριτών» Τόμος Α, σελ.120, έκδοση Συλλόγου «ΑΓΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ» Αγιοπετριτών Αττικής 1974).

Για αγνώστους λόγους, ο Σύλλογος σταμάτησε την λειτουργία του, άφησε όμως ένα σεβαστό ποσό χρημάτων σε μια τράπεζα της Αμερικής, με σκοπό  χρησιμοποιηθεί για να χτισθεί κτίριο Εργοστασίου Ταπητουργίας στον Άγιο Πέτρο Αρκαδίας. Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν, σεβαστό ποσό για την εποχή, ήταν παραπάνω από 600.00 δρχ. Την αποδέσμευση του χρηματικού ποσού, κατόρθωσε από την τράπεζα της Αμερικής, ο Σύλλογος των εν Πειραιεί  Αγιοπετριτών (Θάνου Βαγενά «Χρονικά των Αγιοπετριτών» Τόμος Α, σελ.120, έκδοση Συλλόγου «ΑΓΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ» Αγιοπετριτών Αττικής 1974).

Στη συνέχεια με πρωτοβουλία του Συλλόγου των εν Πειραιεί  Αγιοπετριτών, με Πρόεδρο τον Γεώργιο Παντελή Σπυράκη και τα δέκα μέλη του Συλλόγου, αποφάσισαν την οικοδόμηση ενός κτιρίου, σε οικόπεδο που παραχωρήθηκε από την Κοινότητα Αγίου Πέτρου, προκειμένου να λειτουργήσει ως  «Εργοστασίο Ταπητουργίας και Χειροτεχνίας». Τα σχέδια ανατέθηκαν στον αρχιτέκτονα Καπερώνη, ενώ η δαπάνη ανερχόταν στις 600.000 δρχ. Το κτίριο δόθηκε προς χρήση και εκμάθηση για τους σκοπούς της ταπητουργίας, το 1926 (όπως μας πληροφορεί η επιγραφή στην είσοδο του κτιρίου). Την εγκατάσταση των αργαλειών, 75 το σύνολο, και των υπόλοιπων εργαλείων την ανέθεσε ο Σύλλογος, σε μια μεγάλη ταπητουργική εταιρεία, με την ονομασία The Oriental Carpet Manufacturers Ltd. με την προοπτική να εργάζονται περίπου 200 κοπέλες του χωριού.  Την 28 Ιανουαρίου 1932, Ο Σύλλογος των εν Πειραιεί  Αγιοπετριτών, δια των Γεώργιου Παντελή Σπυράκη (Πρόεδρος) και Δημητρίου Ιωάννου Βελλή (Γραμματέας) πάραχωρεί το Εργοστασίο Ταπητουργίας μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο στην Κοινότητα Αγίου Πέτρου, με σκοπό την συνέχιση της λειτουργίας του (αριθμ. συμβολαίου 4376/28-01-1932).

Στο ισόγειο του κτιρίου ήταν οι αργαλειοί με τις εργάτριες που έφτιαχναν χειροποίητα χαλιά, εξαιρετικής ποιότητας, αλλά και χαλιά μεγάλου μεγέθους όπου χρησιμοποιούνταν σε μεγάλες αίθουσες (σάλες). Ο πρώτος όροφος χρησιμοποιούταν ως χορός εκδηλώσεων (χοροεσπερίδες, εκθέσεις, χώρος για επίσημα δείπνα με εξέχουσες προσωπικότητες, εθνικές εορτές, θρησκευτικές εορτές καθώς και χώρος όπου δίνονταν παραστάσεις θεατρικών έργων από τους νέους και νέες του χωριού). Στο Ταπητουργείο εργάζονταν 25-30 εργάτριες, υπό την διεύθυνση του κ. Κοσμά Ηλιάδη, με καταγωγή από την Μικρά Ασία.

Το 1937, στο ισόγειο του Ταπητουργείου και στο ΒΔ του τμήμα, παραχωρήθηκε το 1/3 του και τοποθετήθηκε εκεί η μεγάλη γεννήτρια παραγωγής ρεύματος. Η γεννήτρια καθώς και οι κολώνες και το ηλεκτρολογικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε, ήταν προσφορά στο χωριό του μεγάλου ευεργέτη και αείμνηστου, Αθανάσιου Τσαγκάρη από την Αθήνα. Το κτίριο  έτσι αποκτά διπλό ρόλο. Ως Ταπητουργείο που φτιάχνουν χειροποίητα χαλιά, και ως εργοστάσιο ηλεκτροδότησης, με την λειτουργία της ηλεκτρογεννήτριας, που έδινε ρεύμα σε όλο το χωριό. Το 1952 ο ίδιος Δωρητής, έφερε μια νέα ηλεκτρογεννήτρια, μεγαλύτερης ισχύος και χρηματοδότησε την κατασκευή ηλεκτρόμυλου, στο προαύλιο χώρο του κτιρίου, για την άλεση των δημητριακών του χωριού.

Το 1944-1948 λόγω της κατοχής αλλά και του θανάτου του Κοσμά Ηλιάδη, η λειτουργία του Ταπητουργείου σταμάτησε αλλά παραμένει σε λειτουργία το μέρος του κτιρίου με  την ηλεκτρογεννήτρια.

Το 1949 ο κ. Ηλίας Ηλιάδης , γιος του παλιού διαχειριστή κ. Κοσμά , επαναλειτουργεί το τμήμα του Ταπητουργείου με τους αργαλειούς και τα χειροποίητα χαλιά στο ισόγειο, και με εργατικό δυναμικό 30-40 κοριτσιών. Το 1957 στον πρώτο όροφο λειτουργεί σχολή οικοκυρικής, μαγειρικής , κεντήματος με εκπαιδεύτριες, υπό την αιγίδα του Ελληνικού Κράτους και συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία σχεδόν του συνόλου των κοριτσιών του χωριού. Ενώ συνεχίζει ο πρώτος όροφος, οπότε χρειάζεται να γίνεται αίθουσα εκδηλώσεων συνεστιάσεων και γενικότερα πολιτιστικών δρώμενων. Είναι η στιγμή που το κτίριο βρίσκεται στο κέντρο της οικονομικής και πολιτιστικής ζωής του χωριού. Η δε ανάπτυξη του χωριού σε όλους τους τομείς αλματώδη.

Μετά από δύο χρόνια, το 1958 σταματά η λειτουργία της σχολής οικοκυρικής και μαγειρικής, ενώ το 1960 σταματά και η λειτουργία του Ταπητουργείου, με τη μορφή των αργαλειών και των χειροποίητων χαλιών. Έκτοτε έγινε μια ακόμα προσπάθεια, το 1990,  για την λειτουργία του κτιρίου ως χώρος παρασκευής εσωτερικών ενδυμάτων,με εργατικό δυναμικό 40 ατόμων, τα μεταγενέστερα χρόνια, αλλά για μικρό σχετικά διάστημα (μαρτυρίες και πηγές Μπελδέκου Ιωάννη, Αρφάνη Ιωάννη και Κόκοτα Δημητρίου).

Αρφάνης Αλέξιος – Κατσής Δημήτριος

Μέτρα πρόληψης διασποράς Covid-19

Η πανδημία της νόσου του κορωνοϊού (COVID-19) παραμένει σε εξέλιξη. Η έως σήμερα
διαθέσιμη επιστημονική τεκμηρίωση δεν δίνει την δυνατότητα απόλυτης οριοθέτησης της οδού μετάδοσης του SARS-CoV-2. Με τα τρέχοντα επιστημονικά δεδομένα η μετάδοση είναι πιθανό να είναι παρόμοια με τον SARS ή και άλλους αναπνευστικούς ιούς, που μεταδίδονται μέσω σταγονιδίων, με άμεση ή έμμεση επαφή και αερογενώς σε μερικές περιπτώσεις, δεδομένης της παρουσίας του ιού τόσο στο κατώτερο όσο και στο ανώτερο αναπνευστικό καθώς και της παραμονής του στον αέρα έως και 3 ώρες.
Βάσει των διαθέσιμων έως σήμερα επιδημιολογικών δεδομένων οι τρέχουσες
κατευθυντήριες οδηγίες για τα μέτρα ελέγχου πρόληψης διασποράς του SARS-Cov-2 στην
κοινότητα, περιλαμβάνουν:
Α)σωστή υγιεινή χεριών,
Β)φυσική απόσταση (κατά προτίμηση τουλάχιστον 2 μέτρων)
Γ)χρήση προστατευτικής μάσκας,
Δ)καλό αερισμό,
Ε)απολύμανση επιφανειών,
Ζ)έγκαιρη ανίχνευση κρουσμάτων και απομόνωσή τους καθώς και άμεση ιχνηλάτηση των
επαφών τους.