Μέτρον άριστον

Μέτρον άριστον…

Αφορμή για να γράψω τα παρακάτω ήταν ένα περιστατικό «διαφωνίας» μεταξύ ενός γονιού και του βαθμού που πήρε το παιδί του…

Στις 18 Φεβρουαρίου 2011 ήρθε στο σχολείο μας κατόπιν προσκλήσεως του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ο κ. Σακκάς Βασίλειος, πρώην Διευθυντής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, και παρουσίασε το θέμα «Προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών στο Δημοτικό Σχολείο και αντιμετώπισή τους».

Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της πολύ ενδιαφέρουσας και ευπαρουσίαστης διάλεξης έβλεπα τους παρακολουθούντες αυτήν να κουνάνε το κεφάλι συμφωνώντας με όσα άκουγαν και έβλεπαν σα να έλεγαν «ναι, το κάνουμε και μεις αυτό (το λάθος) στα παιδιά μας…»

Ένα από αυτά που είπε ο κ. Σακκάς είναι ότι κακομαθαίνουμε τα παιδιά μας με το να τα καλομαθαίνουμε: τους τα έχουμε όλα έτοιμα, τα φροντίζουμε υπερβολικά. Από καλή διάθεση βέβαια, για να μην τους λείψει τίποτα, αλλά με αυτόν τον τρόπο τα καταντάμε κακομαθημένα (να τα θέλουν όλα χωρίς προσπάθεια) και «ανάπηρα» (να μην μπορούν να κάνουν τίποτα μόνα τους).

Μία από τις γελοιογραφίες που έδειξε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ήταν και η επόμενη:

Μια ανάγνωση της γελοιογραφίας σε σχέση με τα παραπάνω γραφόμενα και σε συνέχεια αυτών είναι ότι σήμερα κάποιοι μαθητές (επηρεαζόμενοι προφανώς από τους γονείς τους) θέλουν το άριστα άσχετα από το αν έχουν προσπαθήσει και αν το αξίζουν. Ακόμη και το εννιά προκάλεσε τέτοια αναστάτωση σε κάποιον γονέα που έκανε έγγραφη αναφορά «απειλώντας» με νομικές ενέργειες… Και κάποιος άλλος (όχι ο γονιός) έφτασε στο σημείο να πει ότι η υπόθεση μπορεί να φτάσει ακόμη και στον εισαγγελέα ανηλίκων!  Ναι, ακούστηκε κι αυτό! Για φανταστείτε: ο εισαγγελέας ανηλίκων, ένας άνθρωπος που ασχολείται με θέματα όπως είναι η εκμετάλλευση ανηλίκου, η πλημμελής εποπτεία, η εγκατάλειψη, η κακοποίηση και άλλα παρόμοια, να ασχολείται με το αν ο δάσκαλος έβαλε εννιά κι όχι δέκα σε κάποιο μάθημα σε κάποιο μαθητή…

Το πώς δεν έπαθε εγκεφαλικό ο δάσκαλος που άκουσε ότι μπορεί να έχει τέτοιες συνέπειες, είναι απορίας άξιον. Έτυχε να τον δω λίγα λεπτά μετά την παραπάνω ανακοίνωση. Το πρόσωπό του ήταν κόκκινο λες και είχε ανέβει όλο το αίμα στο κεφάλι του. Παραπονέθηκε για πονοκέφαλο και φαινόταν μουδιασμένος…

Ποιος και πώς αποζημιώνει τέτοια ψυχολογική φθορά;

Αγαπητοί γονείς

Μην απαξιώνετε το δάσκαλο του παιδιού σας μπροστά του. Ο χειρότερος να είναι, θα πρέπει να λέτε τα καλύτερα γι’ αυτόν μπροστά στο παιδί σας. Αν δείχνετε ότι εσείς τον εκτιμάτε, τότε και το παιδί σας θα τον εκτιμά, θα τον σέβεται και θα τον ακούει. Κι αυτό σημαίνει ότι θα κάνει ό,τι του λέει: Θα διαβάζει και θα κάνει τις όποιες εργασίες αναθέτει ο δάσκαλος. Κι έτσι κάτι θα μάθει έστω κι απ’ τον χειρότερο δάσκαλο.

Αν απαξιώνετε το δάσκαλο του παιδιού σας μπροστά του, τότε το παιδί σας δεν θα τον ακούει, δεν θα διαβάζει και δεν θα κάνει τις εργασίες που αναθέτει ο δάσκαλος. Η σχολική χρονιά θα κυλάει άσκοπα και χωρίς μαθησιακό όφελος.

Είναι κρίμα αντί να υποστηρίζετε το δάσκαλο, να τον εξωθείτε να γίνει αδιάφορος: τι πιο εύκολο από το να βάζουμε σε όλα τα παιδιά άριστα. Έτσι θα είστε κι εσείς ευχαριστημένοι κι εμείς ήσυχοι.

Μην ανησυχείτε: δεν πρόκειται να το κάνουμε. Είμαστε επαγγελματίες. Ξεχωρίζουμε τα προσωπικά από τα επαγγελματικά μας. Τη δουλειά μας τη σπουδάσαμε και τη θέση μας δεν την πήραμε με μέσο. Και το ενδιαφέρον μας για τα παιδιά σας (μας) μπορείτε να το θεωρείτε δεδομένο, γιατί είναι.

Φωτογραφία του/της ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΡΧΟΝΤΙΔΗΣ
Κατηγορίες: Κατηγορία 1. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Σχολιάστε