Νέο δοκιμαστικό άρθρο

αφ α΄φκξ ασ’φκ ασκ’φ ασκ’φλ ξαδ’κφ ασλκφ ξαφκλ ξαφκλ ξαφ ακ/γφλ δγφ ξαδ΄γφ ξαγφκλ δ΄κλ ξερ΄λγ ξδ΄΄λλφ αδ λαδφ αφ α΄δ αφ αφ αδκλ αδ λασ αδ ασφκλ

cat1

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

To internet

Το Internet

Σύντομη ιστορική αναδρομή υπολογιστών και Internet

Υπολογιστές

Ο πρώτος υπολογιστής που κατασκευάστηκε ήταν ο ENIAC (Electronic Numerical Integrator And Computer) το 1946 στο πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. Δεν είχε καμιά σχέση με τους σημερινούς υπολογιστές. Ήταν τεράστιος (τα μηχανήματα που τον αποτελούσαν απαιτούσαν δωμάτια για να χωρέσουν) και λειτουργούσε με λυχνίες (δεν είχαν ακόμη εφευρεθεί ούτε τα τρανζίστορ). Ένα σημερινό καλό κομπιουτεράκι τσέπης έχει μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ από αυτήν του ENIAC.

Το 1970 κατασκευάστηκε ο πρώτος Η/Υ με γραφικό περιβάλλον εργασίας και δεικτική συσκευή (ποντίκι). Ήταν ο Star, ο οποίος κατασκευάστηκε από τον Alan Kay και τους συνεργάτες του στα εργαστήρια της εταιρείας Xerox.

Το 1980 κυκλοφόρησε ο πρώτος προσωπικός Η/Υ με γραφικό περιβάλλον εργασίας και δεικτική συσκευή (ποντίκι) που ήταν ο Apple της Macintosh.

 Internet

Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, δύο ειδικοί της πληροφορικής του πανεπιστημίου UCLA της Κα­λιφόρνια, οι Robert Taylor και J.C. Licklider ήταν οι πρώτοι που είχαν την διαίσθηση ότι οι υπο­λογιστές επρόκειτο να αλλάξουν κι ότι κάποια στιγμή θα άρχιζαν να επικοινωνούν μεταξύ τους. Στις 21 Νοεμβρίου 1969, ιστορική ημερομηνία της πρώτης σύνδεσης, τα πανεπιστήμια UCSB (University of California, Santa Barbara), University of Utah και Stanford Research Institute συνδέθηκαν με έναν κόμβο (υπολογιστή) που βρισκόταν στο UCLA και που τους επέτρεπε να κατευθύνουν προς τον παραλή­πτη, όπου κι αν βρισκόταν στο δίκτυο, το μήνυμα ενός απομακρυσμέ­νου υπολογιστή.

Το υπουργείο άμυνας των ΗΠΑ (το γνωστό «Πεντάγωνο») ήταν ενήμερο για τις προσπάθειες αυτές και μάλιστα ήταν ο βασικός χρηματοδότης του προγράμματος. Οι υπεύθυνοι της άμυνας των ΗΠΑ ήθελαν ένα σύστημα επικοινωνίας απρόσβλητο από το ενδεχόμενο ενός πυρηνικού πολέμου και το δίκτυο των υπολογιστών έδειχνε να προσφέρει τη λύση.

Το 1969 λοιπόν ήταν η χρονιά που σηματοδότησε τη γένεση του Internet. Το πρώτο δίκτυο
ονομά­στηκε Arpanet, από το όνομα της υπηρεσίας του αμερικάνικου υπουργείου Άμυνας ARΡA (Advanced Research Project Agency: Υπηρεσία Προωθημένων Ερευνητικών Προγραμμάτων) και από το «net» που σημαίνει «δίκτυο».

Τα πρώτα εί­κοσι χρόνια της ζωής του, αυτό που στη συνέχεια επρόκειτο να γίνει το Internet, χρησιμοποιούνταν κατ’ αποκλειστικότητα από τους ειδή­μονες της πληροφορικής.

Το 1989, στο CERN (Centre Européen de Recherche Nucléaire: Ευρωπαϊ­κό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών) της Γενεύης, γεννήθηκε το World Wide Web (www), το σύστημα με το οποίο οι υπολογιστές όλου του κόσμου μπορούν να λειτουργήσουν σε ένα κοινό δίκτυο (ο παγκόσμιος ιστός των υπολογιστών).

Το 1993 ήρθε το Mosaic, το πρώτο φιλικό προς το χρήστη πρόγραμμα «ξεφυλλίσματος» ιστοσελίδων. Από τότε χρονολογείται η πραγματική είσοδος του Internet στην καθη­μερινή ζωή εκατομμυρίων χρηστών. Μετά το Mosaic, ακολούθησε το Netscape, δημιούργημα του ίδιου προγραμματιστή Marc Anderseen, που ήταν ακόμα πιο φιλικό και επέτρεπε ακόμα και στους μη ειδι­κούς να αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες του Internet.

Το 1995 εμφανίστηκαν τα Windows95 με ενσωματωμένο τον Internet Explorer, το δημοφιλέστερο ίσως πρόγραμμα «ξεφυλλίσματος» ιστοσελίδων.

 

Δομή του internet

Το internet (στα ελληνικά το λέμε διαδίκτυο ή απλά δίκτυο) είναι όλοι οι υπολογιστές του κόσμου που είναι συνδεμένοι μεταξύ τους και μπορούν να ανταλλάσσουν δεδομένα και πληροφορίες.

Κάποιοι από τους υπολογιστές αυτούς είναι μόνιμα συνδεμένοι και βρίσκονται συνεχώς σε λειτουργία ενώ κάποιοι άλλοι συνδέονται και αποσυνδέονται. Π.χ. στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι υπολογιστές των εταιριών που προσφέρουν υπηρεσίες internet (αυτούς τους υπολογιστές τους λέμε και servers) ενώ στη δεύτερη ανήκουν οι προσωπικοί υπολογιστές, αυτοί που χρησιμοποιούμε οι περισσότεροι στο σπίτι μας ή στη δουλειά μας.

Το World Wide Web ή απλά Web (στα ελληνικά το λέμε παγκόσμιο ιστό ή απλά ιστό) είναι το σύνολο των ιστοσελίδων (ή απλά σελίδων) που μπορούμε να δούμε με τη βοήθεια ενός προγράμματος όπως ο Internet Explorer. Επομένως αν θέλουμε να είμαστε ακριβολόγοι, ο Internet Explorer δεν είναι εξερευνητής του διαδικτύου όπως δηλώνει το όνομά του, αλλά εξερευνητής του παγκόσμιου ιστού.

Σύμφωνα με τον δημιουργό του παγκόσμιου ιστού, Tim Berners Lee, «το web είναι το σύμπαν των πληροφοριών στις οποίες έχουμε πρόσβαση μέσω διαδικτύου, ένα συσσωμάτωμα της ανθρώπινης γνώσης».

Το site (στα ελληνικά το λέμε δικτυακό τόπο ή ιστοσελίδα ή απλά σελίδα ή διεύθυνση) είναι ένας από τους υπολογιστές που είναι συνδεμένοι στο internet. Για την ακρίβεια είναι ένα αρχείο (ή μια ομάδα αρχείων) το οποίο βρίσκεται μέσα σ’ έναν υπολογιστή που είναι συνδεμένος στο internet. Όταν πληκτρολογούμε μια «ιντερνετική» διεύθυνση (π.χ. www.sch.gr) στον φυλλομετρητή (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox Mozilla, Opera) και επιχειρούμε να την δούμε, στην ουσία αυτό που γίνεται είναι ότι ο υπολογιστής μας ψάχνει να βρει τον υπολογιστή που περιέχει το συγκεκριμένο αρχείο και αφού τον βρει, ψάχνει στα περιεχόμενα του υπολογιστή (του σκληρού δίσκου του) να εντοπίσει το συγκεκριμένο αρχείο, να το «ανοίξει» και να μας το παρουσιάσει.

Κατηγορίες: Κατηγορία 1 | Γράψτε σχόλιο

Μέτρον άριστον

Μέτρον άριστον…

Αφορμή για να γράψω τα παρακάτω ήταν ένα περιστατικό «διαφωνίας» μεταξύ ενός γονιού και του βαθμού που πήρε το παιδί του…

Στις 18 Φεβρουαρίου 2011 ήρθε στο σχολείο μας κατόπιν προσκλήσεως του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ο κ. Σακκάς Βασίλειος, πρώην Διευθυντής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, και παρουσίασε το θέμα «Προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών στο Δημοτικό Σχολείο και αντιμετώπισή τους».

Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της πολύ ενδιαφέρουσας και ευπαρουσίαστης διάλεξης έβλεπα τους παρακολουθούντες αυτήν να κουνάνε το κεφάλι συμφωνώντας με όσα άκουγαν και έβλεπαν σα να έλεγαν «ναι, το κάνουμε και μεις αυτό (το λάθος) στα παιδιά μας…»

Ένα από αυτά που είπε ο κ. Σακκάς είναι ότι κακομαθαίνουμε τα παιδιά μας με το να τα καλομαθαίνουμε: τους τα έχουμε όλα έτοιμα, τα φροντίζουμε υπερβολικά. Από καλή διάθεση βέβαια, για να μην τους λείψει τίποτα, αλλά με αυτόν τον τρόπο τα καταντάμε κακομαθημένα (να τα θέλουν όλα χωρίς προσπάθεια) και «ανάπηρα» (να μην μπορούν να κάνουν τίποτα μόνα τους).

Μία από τις γελοιογραφίες που έδειξε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ήταν και η επόμενη:

Μια ανάγνωση της γελοιογραφίας σε σχέση με τα παραπάνω γραφόμενα και σε συνέχεια αυτών είναι ότι σήμερα κάποιοι μαθητές (επηρεαζόμενοι προφανώς από τους γονείς τους) θέλουν το άριστα άσχετα από το αν έχουν προσπαθήσει και αν το αξίζουν. Ακόμη και το εννιά προκάλεσε τέτοια αναστάτωση σε κάποιον γονέα που έκανε έγγραφη αναφορά «απειλώντας» με νομικές ενέργειες… Και κάποιος άλλος (όχι ο γονιός) έφτασε στο σημείο να πει ότι η υπόθεση μπορεί να φτάσει ακόμη και στον εισαγγελέα ανηλίκων!  Ναι, ακούστηκε κι αυτό! Για φανταστείτε: ο εισαγγελέας ανηλίκων, ένας άνθρωπος που ασχολείται με θέματα όπως είναι η εκμετάλλευση ανηλίκου, η πλημμελής εποπτεία, η εγκατάλειψη, η κακοποίηση και άλλα παρόμοια, να ασχολείται με το αν ο δάσκαλος έβαλε εννιά κι όχι δέκα σε κάποιο μάθημα σε κάποιο μαθητή…

Το πώς δεν έπαθε εγκεφαλικό ο δάσκαλος που άκουσε ότι μπορεί να έχει τέτοιες συνέπειες, είναι απορίας άξιον. Έτυχε να τον δω λίγα λεπτά μετά την παραπάνω ανακοίνωση. Το πρόσωπό του ήταν κόκκινο λες και είχε ανέβει όλο το αίμα στο κεφάλι του. Παραπονέθηκε για πονοκέφαλο και φαινόταν μουδιασμένος…

Ποιος και πώς αποζημιώνει τέτοια ψυχολογική φθορά;

Αγαπητοί γονείς

Μην απαξιώνετε το δάσκαλο του παιδιού σας μπροστά του. Ο χειρότερος να είναι, θα πρέπει να λέτε τα καλύτερα γι’ αυτόν μπροστά στο παιδί σας. Αν δείχνετε ότι εσείς τον εκτιμάτε, τότε και το παιδί σας θα τον εκτιμά, θα τον σέβεται και θα τον ακούει. Κι αυτό σημαίνει ότι θα κάνει ό,τι του λέει: Θα διαβάζει και θα κάνει τις όποιες εργασίες αναθέτει ο δάσκαλος. Κι έτσι κάτι θα μάθει έστω κι απ’ τον χειρότερο δάσκαλο.

Αν απαξιώνετε το δάσκαλο του παιδιού σας μπροστά του, τότε το παιδί σας δεν θα τον ακούει, δεν θα διαβάζει και δεν θα κάνει τις εργασίες που αναθέτει ο δάσκαλος. Η σχολική χρονιά θα κυλάει άσκοπα και χωρίς μαθησιακό όφελος.

Είναι κρίμα αντί να υποστηρίζετε το δάσκαλο, να τον εξωθείτε να γίνει αδιάφορος: τι πιο εύκολο από το να βάζουμε σε όλα τα παιδιά άριστα. Έτσι θα είστε κι εσείς ευχαριστημένοι κι εμείς ήσυχοι.

Μην ανησυχείτε: δεν πρόκειται να το κάνουμε. Είμαστε επαγγελματίες. Ξεχωρίζουμε τα προσωπικά από τα επαγγελματικά μας. Τη δουλειά μας τη σπουδάσαμε και τη θέση μας δεν την πήραμε με μέσο. Και το ενδιαφέρον μας για τα παιδιά σας (μας) μπορείτε να το θεωρείτε δεδομένο, γιατί είναι.

Κατηγορίες: Κατηγορία 1 | Γράψτε σχόλιο

Γειά σου Κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το «Ιστολογείν»!

Κατηγορίες: Κατηγορία 1-1 | 1 σχόλιο