Νίκος Πορτοκάλογλου – Θάλασσα μου σκοτεινή (LIVE)

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νίκος Πορτοκάλογλου – Θάλασσα μου σκοτεινή (LIVE)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΕΙΨΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΚΑΤΩ ΑΧΑΪΑΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΕΙΨΙΑΣ

Το συγκεκριμένο σχέδιο συνίσταται στην υλοποίηση πρακτικής άσκησης μαθητών που βρίσκονται σε στάδιο αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε εργασιακούς φορείς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στην Γερμανία. Στο σχέδιο το οποίο θα υλοποιηθεί σε δύο ροές θα συμμετέχουν μαθητές οι οποίοι φοιτούν στην Β και Γ τάξη των τομέων Γεωπονίας, Μηχανολογίας (Ψυκτικοί) και Πληροφορικής.

Ο βασικός στόχος του σχεδίου είναι η απόκτηση εργασιακής εμπειρίας στο εξωτερικό σε φορείς ανάλογους με τους φορείς τους οποίους οι απόφοιτοί μας βρίσκουν εργασία στην μεγαλύτερή τους πλειοψηφία.

Οι καταρτιζόμενοι διαθέτουν ικανό θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο για να ανταποκριθούν σε εργασιακά καθήκοντα. Οι περισσότεροι εξ αυτών εκτός των τυπικών θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων που παρακολουθούν, συμμετέχουν παράλληλα σε βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα project που σχεδιάζουν οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων του σχολείου μας. Η συγκεκριμένη παιδαγωγική πρακτική δείχνει να τους κινητοποιεί ευχάριστα καθώς το επίπεδο συμμετοχής έχει αυξητικές τάσεις προϊόντος του χρόνου. Το σχέδιο θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να σχηματίσουν μια πληρέστερη εικόνα για :

1) Τις δυνατότητες απασχόλησης

2) Τις δεξιότητες που αποζητά η αγορά εργασίας

3) Την δυνατότητα αυτοβελτίωσης και προσαρμογής στις απαιτήσεις αγοράς εργασίας.

Οι συμμετέχοντες με το πέρας της τοποθέτησης θα είναι σε θέση να προσδιορίσουν την εργασιακή και εκπαιδευτκή τους πορεία. Θα σχηματίσουν ιδία αντίληψη για τις ελλείψεις και τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα. Επίσης θα μπορούν να συγκρίνουν τα δεδομένα της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα και την Γερμανία

Το συγκεκριμένο σχέδιο αποσκοπεί να ανοίξει διόδους εκεί που η παραδοσιακή σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας της χώρας μας χωλαίνει. Οι μαθητές μας αποφοιτούν έχοντας καλό θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο αλλά χωρίς ουσιαστική επαφή με τον πραγματικό χώρο της εργασίας. Η συμμετοχή στο σχέδιο σημαίνει είσοδο σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον όπου καλούνται να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πραγματικής εργασίας και όχι των προσχεδιασμένων πρακτικών μιας αυστηρά δομημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το πρόγραμμα θα διαρθρωθεί σε δύο ροές των 8 συμμετεχόντων διάρκειας τεσάρων εβδομάδων έκαστη οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στην Γερμανία στην περιοχή της Λειψίας. Η πρώτη ροή θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο του 2014 και η δεύτερη τον Σεπτέμβριο του 2014 ή τον Απρίλιο του 2015 την περίοδο του Πάσχα. Οι περίοδοι αυτοί επελέγησαν καθώς δεν είναι δυνατή η διακοπή για τόσο μεγάλο διάστημα των τυπικών σπουδών των συμμετεχόντων.

Το πρόγραμμα θα ενσωματώσει στοιχεία του ECVET με απώτερο στόχο την εξοικείωση τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και της μαθητικής σε ένα σύστημα κατοχύρωσης προσόντων πολύ πιο ανοικτό, εναλλακτικό και ελεύθερο σε σχέση με το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ο εταίρος υποδοχής διαθέτει μεγάλη εμπειρία στο συγκεκριμένο σύστημα και δραστηριοποιείται ενεργά στην αναγνώριση προσόντων από την μη τυπική εκπαίδευση.

Η δομή του προγράμματος θα δώσει στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν τις εκπαιδευτικές δομές της Γερμανίας και την σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Θα προσφέρει πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και θα εισάγει τους μαθητές σε μια εκπαιδευτική και εργασιακή κουλτούρα πολύ διαφορετική σε σχέση με την ελληνική. Οι μαθητές αναμένεται να βελτιώσουν τις γνώσεις σε τεχνικά θέματα του τομέα σπουδών που ακολουθούν αλλά και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες οι οποίες θα τους βοηθήσουν να προσαρμοστούν καλύτερα σε απαιτητικά εργασιακά περιβάλλοντα. Η εισαγωγή τους στην διαδικασία ανάπτυξης δεξιοτήτων και σταδιακής οικοδόμησης του επαγγελματικού τους προφίλ θα τους εισάγει σε ένα πιο ουσιαστικό τρόπο αντιμετώπισης της επαγγελματικής τους ανάπτυξης όπου η προσωπικότητα και οι και οι προσωπικές επιλογές έχουν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της επαγγελματικής προοπτικής του ατόμου.

Συμμετέχοντες

Το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε δύο ροές οι οποίες υλοποιήθηκαν ως ακολούθως:

Α ροή: 06/04/2014 – 03/05/2014

Β ροή: 26/08/2014 – 22/09/2014

 

Στην Α ροή συμμετείχαν:

 

Γεωπονία

  1. Μαρσέλης Κωνσταντίνος
  2. Παναγιωτόπουλος Γεώργιος
  3. Παπαδόπουλος Βασίλειος
  4. Χρυσανθακόπουλος Ιωάννης

Μηχανολογία

  1. Καφούσιας Κωνσταντίνος
  2. Σιμόνης Σπύρος

 

Πληροφορική

  1. Κοσμοπούλου Κωσταντίνα
  2. Τσούρα Ουρανία

Τους συμμετέχοντες της Α ροής συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί:

Γκοτσοπούλου Γεωργία ΠΕ 11
Κόντος Οδυσσέας ΠΕ 12
Λιακόπουλος Θεόδωρος ΠΕ 17
Μαρίνης Δημήτριος ΠΕ 03
Φλίγκος Δημήτριος ΠΕ 19

 

Στην Β ροή συμμετείχαν:

 

Γεωπονία

  1. Δρουμέτσικα Χριστίνα
  2. Πέρδικα Ελένη – Άννα
  3. Σπυρόπουλος Ανδρέας
  4. Χαμουζάς Άγγελος

 

Μηχανολογία

  1. Γκοτσόπουλος Χρήστος
  2. Ζαμπέτας Παναγιώτης

Πληροφορική

  1. Ανυφαντής Χρήστος
  2. Παπαζαφείρης Δημήτριος

 

Τους συμμετέχοντες της Β ροής συνόδεψαν οι εκπαιδευτικοί:

Ανέστης Νικόλαος ΠΕ 04

Λοτσάρη Αλεξάνδρα ΠΕ 17
Πολυχρονοπούλου Αργυρή – Αργυρούλα ΠΕ 06
Χατζήπαπας Παναγιώτης ΠΕ 14
Χριστόπουλος Βασίλειος ΠΕ 17
Ψήνιας Ανδρέας ΠΕ 19

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΕΙΨΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΚΑΤΩ ΑΧΑΪΑΣ

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο