Ενημέρωση για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π.

Υπουργείο παιδείας Των Αιρετών Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. Βασίλη Βούγια & Δημήτρη Παπαευθυμίου
Σύμφωνα με σημερινή πληροφόρηση που είχαμε από αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας:
•    Την Παρασκευή 25/08 ή στην χειρότερη περίπτωση τη Δευτέρα 28 Αυγούστου θ ανακοινωθούν οι Πίνακες υποψηφίων αναπληρωτών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και με 5ήμερη προθεσμία θα κληθούν να δηλώσουν περιοχές προτίμησης. Οι Πίνακες εκπαιδευτικών Α/θμιας εκπαίδευσης είναι ήδη έτοιμοι, ενώ οι της Β/θμιας θα είναι έτοιμοι την Παρασκευή 25/08.
•    Το Α.Σ.Ε.Π. έχει ήδη αποστείλει στις Π.Δ.Ε. Θεσσαλίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου(για Ε.Ε.Π.), Αττικής(για Ε.Ε.Π.) τις απαντήσεις επί των ενστάσεων των αναπληρωτών, ενώ για τις Π.Δ.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας/Θράκης και Κρήτης πολύ σύντομα θα υπάρξουν και εκεί…

Πηγή – περισσότερα: https://www.esos.gr/arthra/52258/enimerosi-gia-tis-proslipseis-anapliroton-ekpaideytikon-eep-evp

Από την τεχνική στη τεχνητή μνήμη

Οι καλοκαιρινές μνήμες είναι ίσως οι τελευταίες που διαγράφονται από το φύσει αδύναμο ανθρώπινο μνημονικό.

Πηγή – περισσότερα: http://www.kathimerini.gr/920663/opinion/epikairothta/politikh/apo-thn-texnikh-sth-texnhth-mnhmh

ΙΕΠ: Νόμος του Κράτους από πέρσι τα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ Τα νέα Προγράμματα Σπουδών, που αποτελούν νόμο του κράτους από την προηγούμενη ήδη χρονιά,  βασίζονται στη σημερινή πραγματικότητα διαμορφώνοντας και προτείνοντας μια άλλη προσέγγιση στην πολιτισμική και εθνοτική διαφορετικότητα,  στο πλαίσιο μιας σύγχρονης παιδαγωγικής αντίληψης που επιδιώκει η γνώση στο παιδί να χτίζεται και μέσα από τα καθημερινά βιώματα και τις εμπειρίες του.
Αυτό τονίζει, με σημερινή ανακοίνωση, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και υπογραμμίζει τα εξής:
1.    Τα νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά, όπως εκπονήθηκαν από την αρμόδια επιτροπή του ΙΕΠ, εφαρμόζονται ήδη από το σχολικό έτος 2016-2017, ενώ έχει ολοκληρωθεί η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.  Επομένως…

Πηγή – περισσότερα: https://www.esos.gr/arthra/51526/iep-nomos-toy-kratoys-apo-persi-ta-programmata-spoydon-sta-thriskeytika

Εκτοξεύτηκε ο ινδικός τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος GSAT-17

Image Ο βάρους 3.477 κιλών δορυφόρoς εντάσσεται πλέον στον σχηματισμό των 17 τηλεπικοινωνιακών δορυφόρων που διαθέτει η Ινδία στο διάστημα.

Πηγή – περισσότερα: http://www.skai.gr/news/technology/article/349900/ektoxeutike-o-indikos-tilepikoinoniakos-doruforos-gsat-17/?utm_source=rss_news_technology&utm_campaign=skai200905190000&utm_medium=rss

Συχνά λάθη στη χρήση της γλώσσας μας

 Τα λάθη που κάνουμε καθημερινά στο γραπτό και τον προφορικό λόγο είναι αμέτρητα. Η ελληνική γλώσσα είναι από τις δυσκολότερες, εξ ου και το it’s all greek to me! Μια έκφραση που χρησιμοποιούμε κι εμείς αντικαθιστώντας τα greek/ελληνικά βέβαια με τα… κινέζικα όταν δεν καταλαβαίνουμε κάτι.
GREEK LANGUAGE

Μερικά λοιπόν μόνο από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε καθημερινά όταν μιλάμε και όταν γράφουμε είναι τα παρακάτω.

  • Ποιος, ποιες, ποιοι, ποιους κτλ. δεν τονίζονται! Είναι μονοσύλλαβα.
  • Είναι τριάμισι λεπτά και όχι τρεισήμισι λεπτά. Από τα τρία λεπτά και όχι τρεις λεπτά.
  • Είναι τεσσερισήμισι ώρες και όχι τεσσεράμισι ώρες. Από τις τέσσερις ώρες κι όχι τέσσερα ώρες.
  • Ραντεβού στη μία και όχι ραντεβού στις μία.
  • Χάρη σε και εξαιτίας. Το πρώτο έχει θετική σημασία, το δεύτερο αρνητική. Θα πούμε λοιπόν, χάρη σε σένα είμαι καλά και όχι εξαιτίας σου είμαι καλά.
  • Το επίθετο πολύς-πολλή-πολύ συνοδεύει ουσιαστικά, ενώ το επίρρημα πολύ συνοδεύει ρήματα, επιρρήματα ή επίθετα. Άρα το σωστό είναι με πολλή αγάπη κι όχι με πολύ αγάπη. Έχει πολλή τύχη και όχι πολύ τύχη.
  • Το πού και το πώς είναι επιρρήματα που ρωτάνε. Και θέλουνε τόνο, ακόμα και σε πλάγια ερώτηση.
  • Το «που» είναι αντωνυμία, για ευκολία μπορεί να αντικατασταθεί με τη φράση «το οποίο» και το «πως» είναι σύνδεσμος και μπορεί να αντικατασταθεί με το «ότι». Αυτά που δεν ρωτάνε δεν θέλουν τόνο.
  • Οι παράμετροι αυτές κι όχι οι παράμετροι αυτοί, όπως και οι ψήφοι αυτές, οι μέθοδοι αυτές.
  • Το σωστό είναι ανενημέρωτος και όχι ανημέρωτος.
  • Κοινότοπος και όχι κοινότυπος.
  • Μεγεθύνω, μεγέθυνση και όχι μεγενθύνω, μεγένθυση
  • Απαθανατίζω και όχι αποθανατίζω.
  • Οκτώβριος και όχι Οκτώμβριος.
  • Οι εποχές γράφονται με μικρό ενώ οι μήνες με κεφαλαίο.
  • Υποθάλπω, περιθάλπω και όχι υποθάλπτω, περιθάλπτω.
  • Ακατονόμαστος και όχι ακατανόμαστος.
  • Αθυρόστομος και όχι ανθηρόστομος.
  • Το τελικό «ν» στα άρθρα τον, την και τα μόρια δεν, μην, διατηρούν το ν μόνο όταν όταν ακολουθεί λέξη που αρχίζει από φωνήεν, από στιγμιαίο σύμφωνο κ, π, τ, μπ, ντ, γκ, τσ, τζ και από τα διπλά ξ, ψ.
  • Οι μετοχές σε -ντας γράφονται με -ω όταν αυτό τονίζεται και με -ο όταν δεν τονίζεται. Παραδείγματος χάριν κάνοντας, τραβώντας.
  • Το σωστό είναι ο επικεφαλής, του επικεφαλής, τον επικεφαλής κλπ. Δεν κλίνεται.
  • Όσο για το κατ’αρχήν και το κατ’αρχάς που δυσκολεύει πολύ κόσμο, κατ’ αρχάς σημαίνει στην αρχή, αρχικά, πρώτα. Έχει δηλαδή χρονική σημασία. Κατ’ αρχήν σημαίνει κατά κανόνα, κατά νόμο.
  • Και τέλος ακούμε και διαβάζουμε στα πλαίσια του…, το οποίο μάλιστα κοντεύει να καθιερωθεί, αντί για το σωστό που είναι στο πλαίσιο του…

Ο κατάλογος είναι φυσικά πολύ μακρύς αλλά μην ξεχνάμε ότι η γλώσσα μας είναι υπέροχη. Η γλώσσα του Ομήρου, του Αριστοτέλη, του Σολωμού, του Ελύτη και εκατοντάδων άλλων σημαντικών ανθρώπων στους αιώνες, η οποία αντικατοπτρίζει τη συνέχεια και τη δύναμη του Ελληνισμού από την αρχαιότητα έως σήμερα.

 

Πηγή:Ελεονώρα Μπούσουλα, Μεταφράστρια – Κειμενογράφος

Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου

Οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου είναι οι κύριοι θεοί της Ελληνικής μυθολογίας που κατοικούσαν στην κορυφή του Ολύμπου. Οι Ολύμπιοι θεοί κέρδισαν την εξουσία νικώντας τους Τιτάνες στην Τιτανομαχία. Στην πραγματικότητα οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν κάποιο συγκεκριμένο δωδεκάθεο, αλλά υπήρχαν μεγάλοι και μικρότεροι θεοί και άλλοι που λατρεύονταν τοπικά π.χ. ο Δίας, ο Ποσειδώνας και ο Άδης ήταν οι μεγαλύτεροι θεοί, ενώ ο Διόνυσος ήταν μικρότερος θεός. Το δωδεκάθεο είναι έννοια που σχηματίστηκε από δυτικούς λόγιους τον 16ο-17ο αιώνα και έχει εμφανιστεί με διάφορες συνθέσεις ανάμεσα σε 14 θεούς.

Θεοί του Ολύμπου

 Ο Δίας/ Ζευς   ήταν ο  αρχηγός των θεών και των ανθρώπων. Θεός του ουρανού και προστάτης της φιλοξενίας, γι’ αυτό και λεγόταν και Ξένιος Ζευς.
Σύμβολό του ο κεραυνός.

Μάζευε τα σύννεφα κι έστελνε στη γη βροχή. Κρατούσε αστροπελέκια κι όταν θύμωνε τα έριχνε .
 Ποσειδώνας. Θεός της θάλασσας, των ποταμών και των λιμνών. Αδερφός του Δία.
 Σύμβολό του η τρίαινα.  Με αυτή, όταν θύμωνε  σήκωνε θεόρατα κύματα.
Απόλλωνας (ή Φοίβος). Θεός της μουσικής, της μαντικής και του φωτός. Γιος του Δία και της Λητώς, αδερφός της Άρτεμης.
Σύμβολά του η λύρα και η δάφνη.
 Ήφαιστος. Θεός της φωτιάς και των μετάλλων.Ήταν κουτσός, γιατί κάποτε ο πατέρας του, ο Δίας,θύμωσε και τον πέταξε από την κορυφή του Ολύμπου.
Σύμβολά του το σφυρί και το αμόνι.
Άρης. Γιος του Δία και της Ήρας,  θεός του πολέμου και της βίας.
Σύμβολά του το δόρυ και η ασπίδα .
Ερμής. Ο αγγελιαφόρος  (ταχυδρόμος) των θεών, προστάτης των βοσκών και των εμπόρων.
Επίσης οδηγούσε τις ψυχές των νεκρών στον Άδη.
Σύμβολό του  το κηρύκειο.

 Ο Πλούτωνας ήταν ο θεός των νεκρών και του Κάτω Κόσμου. Ζούσε στον Άδη με τη γυναίκα του, την Περσεφόνη.

Ο Διόνυσος ήταν ο θεός του αμπελιού και του κρασιού. Του άρεσαν τα γλέντια κι οι γιορτές.
  
Θεές του Ολύμπου
Ήρα. Αδερφή και γυναίκα του Δία. Προστάτευε το γάμο και την οικογένεια.

Σύμβολά της ήταν το παγόνι και ο κούκος.

Αθηνά. Θεά της σοφίας και των τεχνών. Γεννήθηκε   από το κεφάλι του Δία με όλα της τα όπλα .
Σύμβολά της η κουκουβάγια και η ελιά.

Αφροδίτη. Θεά του έρωτα και της ομορφιάς και μητέρα του φτερωτού θεού Έρωτα. Γεννήθηκε από τον αφρό της θάλασσας.

Σύμβολό της το κοχύλι. 
  

Άρτεμις. Θεά της Σελήνης , των δασών και του κυνηγιού . Ήταν αδερφή του Απόλλωνα και προστάτευε τα μικρά παιδιά.

Σύμβολά της το τόξο και το ελάφι. 
 Δήμητρα. Θεά της γεωργίας.
Σύμβολό της το στάχυ.
Εστία. Ήταν η θεά του σπιτιού, γι’ αυτό σε κάθε σπίτι υπήρχε ένας μικρός βωμός δικός της, η εστία.
Σύμβολό της η φωτιά. 

Πηγή:  http://www.peripatitis.net

12 Gods

[dailymotion x2krgs2 nolink]

Υγιεινή διατροφή

Όσο εύκολο ή απλό και αν ακούγεται το «τρώγε λιγότερο, ασκήσου περισσότερο», τόσο δύσκολο είναι να εφαρμοστεί στο πλαίσιο μιας απαιτητικής ζωής, όπως αυτή που ζούμε σήμερα. Οι ειδικοί συμφωνούν ότι το κλειδί της επιτυχίας κρύβεται πίσω από το τρίπτυχο: μέτρο, ισορροπία, ποικιλία. Εμείς, σας παρουσιάζουμε τα 10 καλύτερα tips που υπόσχονται να σας βοηθήσουν να το πετύχετε, χωρίς να στερηθείτε την απόλαυση του φαγητού!

1. Κατανάλωση ποικιλίας από όλες τις ομάδες τροφίμων
Δεν υπάρχει μία και μόνο τροφή που να μας παρέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Συνεπώς, φροντίζουμε να καταναλώνουμε ποικιλία τροφίμων για την επαρκή κάλυψη των αναγκών μας.

2. Συστηματική κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και τροφίμων ολικής αλέσεως
Εντάσσετε καθημερινά στο διαιτολόγιό σας τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών. Μαζί με τους υδατάνθρακες, αποτελούν τη βάση της διατροφής μας και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

fruit bowl bean bowl

3. Διατήρηση ενός υγιούς βάρους
Το ιδανικό βάρος για τον καθένα μας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως το φύλο, το ύψος, την ηλικία και τα γονίδια. Εάν το βάρος σας αυξομειώνεται συνεχώς, ζητήστε τη βοήθεια ενός ειδικού διατροφολόγου.

4. Μέγεθος μερίδας
Η κατανάλωση λογικών ποσοτήτων φαγητού από γεύμα σε γεύμα, μας επιτρέπει να απολαμβάνουμε όλα αυτά που μας αρέσουν χωρίς να επιβαρύνουμε την υγεία μας με περιττές θερμίδες.

5. Μικρά-συχνά γεύματα
Η παράλειψη γευμάτων μπορεί να μας οδηγήσει σε ανεξέλεγκτη πείνα και να προκαλέσει φαινόμενα υπερφαγίας. Όταν πεινάμε, γινόμαστε πιο ευάλωτοι στους πειρασμούς. Για το λόγο αυτό φροντίζουμε να «σπάμε» την ενέργεια που χρειαζόμαστε κάθε μέρα σε 5 γεύματα.

6. Μείωση κατανάλωσης πυκνών θερμιδικά τροφών
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τρώμε μόνο γιατί ο οργανισμός μας το χρειάζεται, τρώμε και για ευχαρίστηση. Εάν τα αγαπημένα σας τρόφιμα είναι πλούσια σε λίπος, ζάχαρη ή/ και αλάτι, τότε φροντίστε να ρυθμίσετε πόσο συχνά και σε τι ποσότητα τα καταναλώνετε.

7. Ισορροπία
Δεν χρειάζεται να είναι όλα τα γεύματά σας «τέλεια». Εάν το παρακάνετε με το λίπος, τη ζάχαρη ή το αλάτι σε κάποιο γεύμα, φροντίστε το επόμενο γεύμα σας να είναι πιο ελαφρύ με αντίστοιχα λιγότερο λίπος/ ζάχαρη/ αλάτι, ισορροπώντας έτσι τη συνολική ημερήσια πρόσληψη.

8. Αυτοπαρατήρηση
Για να καταφέρετε να βελτιώσετε τις διατροφικές σας συνήθειες, πρέπει πρώτα να αναγνωρίσετε τι δεν κάνετε καλά. Προς αυτή την κατεύθυνση, η αυτοπαρακολούθηση, μέσω της καταγραφής των γευμάτων σας, είναι πολύ χρήσιμη.

9. Σταδιακές αλλαγές
Δεν υπάρχουν «σούπερ τροφές» ή εύκολες λύσεις για μια υγιεινή διατροφή. Μην περιμένετε να αλλάξετε τρόπο διατροφής σε μια νύχτα. Οι απότομες αλλαγές μπορούν να σας φέρουν γρήγορα στην επίτευξη του στόχου σας, αλλά μόνο η σταδιακή τροποποίηση των διατροφικών σας συνηθειών θα σας εξασφαλίσει τη διατήρησή του.

10. Καλές και κακές τροφές
Δεν υπάρχουν καλές ή κακές τροφές. Ασχοληθείτε με τη βελτίωση του τρόπου διατροφής σας συνολικά και μη χάνετε χρόνο με πειραματισμούς που δεν σας οδηγούν πουθενά. Όλες οι τροφές επιτρέπονται στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, αρκεί να τις καταναλώνουμε με μέτρο.

chocolate cake bowl of nuts

Μάθετε περισσότερα για το Holmes Place Nutrition Center

Δημήτρης Πέτσιος
Nutrition Consultant

 Ο χορός των μπιζελιών

Η ανάπτυξη του Πέτρου

Στην εργασία αυτή μελετήθηκε η ανάπτυξη του Πέτρου, και πιο συγκεκριμένα η σχέση του βάρους του με την ηλικία του. Αρχικά, ο Πέτρος συμπλήρωσε ένα ερωτηματολόγιο.
Στη συνέχεια δόθηκε στους μαθητές της τάξης ένα φύλλο εργασίας στο οποίο τους δίνονται οι απαντήσεις του Πέτρου υπό μορφή πίνακα και το ζητούμενο. Ακολουθούν αναλυτικές οδηγίες για την εκτέλεσή του.
Τέλος, στην επόμενη σελίδα τούς δίνεται έτοιμο το γράφημα που ζητήθηκε ώστε να αξιολογήσουν μόνοι τους οι μαθητές την απάντησή τους.

Ας γνωριστούμε…

Καλωσήρθατε στο Σχολικό Περιβόλι !!!

Ονομάζομαι Τσίντζα Αντιγόνη και εργάζομαι ως αναπληρώτρια δασκάλα.
Αφορμή για τη δημιουργία του συγκεκριμένου ιστολογίου στάθηκε η συμμετοχή μου στην επιμόρφωση Β’ επιπέδου στις ΤΠΕ.

Καλή περιήγηση !!!