Feed
Άρθρα
Σχόλια

Στη Γαλλία από το 1871 το μάθημα της Ιστορίας θεωρείται η βάση του εκπαιδευτικού συστήματος. Το νέο κράτος, μετά τη Γαλλική Επανάσταση, αναζητούσε τις ρίζες του. Η εκπαίδευση των νέων πολιτών αποτελούσε κομβικό σημείο. Η Ιστορία ήταν το μάθημα μέσα από το οποίο οι Γάλλοι θα έβρισκαν την ταυτότητά τους. Η προσέγγιση του μαθήματος στα κατά καιρούς αναλυτικά προγράμματα άλλαξε με το πέρασμα των αιώνων. Λαμβάνονταν υπόψη οι εκάστοτε κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές και γεωγραφικές συνθήκες. Η Ιστορία πλέον διδάσκεται μαζί με τη Γεωγραφία στο πλαίσιο της παγκόσμιας Ιστορίας. Ένα έθνος σήμερα δεν μπορεί να ομφαλοσκοπεί. Στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα συναντά κανείς το διδακτικό αντικείμενο ως «L’histoire-gèographie, l’èducation civique», περιγραφή που δηλώνει τον προσανατολισμό του μαθήματος: ρητά κοινωνικός. Ο νέος Γάλλος πολίτης οφείλει να εκπαιδευτεί ως πολίτης του κόσμου.

Διαβάστε τη συνέχεια

Νέα Παιδεία (2012), 141, σ. 142-4

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων