Υλικό για την Α’ τάξη

children3.jpg

 

 

Μια Απάντηση μέχρι τώρα »

  1. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΤΣΑΓΛΙΩΤΗΣ είπε,

    Ιανουάριος 21, 2009 @ 12:16 πμ     

    Αγαπητέ Αντώνη … χαιρετώ
    Χαίρομαι που αυξάνονται καθημερινά τα περιεχόμενα του blog σας.

    Ενδιαφέρουσες οι επαναληπτικές εργασίες για τις ενότητες του «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» και πολύ κοντά στα περιεχόμενα του σχολικού εγχειριδίου.
    Καλό θα ήταν βέβαια να πηγαίνουμε και πέρα από αυτό, τόσο διδακτικά και μαθησιακά σε εννοιολογικό πλαίσιο όσο και πρακτικά σε επίπεδο εργαστηριακής προσέγγισης με μικρά ή μεγάλα projects, τα οποία δυνητικά προβάλονται σε εργασίες διαμορφωτικής αξιολόγησης κατά τη διάρκεια της εξέλιξής τους, αλλά και τελικής.
    Ας έχουμε όλοι κατά νου ότι τα διδακτικά εγχειρίδια δεν είναι θέσφατα, αν υπάρχουν κάπου τέτοια, αλλά μάλλον «νεκρά» κείμενα που παίρνουν μια ποικίλη υπόσταση μέσα στο συγκείμενο της σχολικής τάξης και τα περιεχόμενά τους διαμορφώνονται αντίστοιχα. Ως συνέπεια και τα περιεχόμενα των επαναληπτικών εργασιών διαμορφώνονται ανάλογα με τα τεκταινόμενα της σχολικής πράξης και διαφοροποιούνται από περίσταση σε περίσταση. Οπότε άλλοτε μένουμε κοντά στα περιεχόμενα «του βιβλίου» και άλλοτε είμαστε αρκετά μακριά, ενδεχομένως σε μέρη ελκυστικότερα στα παιδιά που με «λογισμό και μ’ όνειρο» προσεγγίζουν. Προπαντός δε θέλουμε να τα κάνουμε «θύματα της ορθολογικότητάς μας» και συνεπώς καλό θα είναι να αιθάνονται ότι μπορούν ελεύθερα να πάνε παραπέρα, ακόμα και σε μερικές κλασικές «επαναληπτικές εργασίες», που μπορεί να είναι περισσότερο πρωτότυπες και πιο ευφάνταστες από εκείνες των εγχειριδίων, και που να δίνουν περισσότερους βαθμούς ελευθερίας στη σκέψη, καθώς επίσης να ανακλούν ένα διαφορετικό τρόπο «μαθήματος» …
    Καλή συνέχεια ….

    Νεκτάριος

ΣχόλιαRSS

Αφήστε μια απάντηση