Μάθημα Geogebra, Διάμεσοι-κέντρο βάρους
Συντάκτης: ΒΕΚΚΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΒιβλιοθήκη Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων
Συντάκτης: ΒΕΚΚΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΗ παρούσα «βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων» περιλαμβάνει εκπαιδευτικό υλικό για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μπορεί να αποτελέσει ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για τους επιμορφωτές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στα προγράμματα επιμόρφωσης β’ επιπέδου, στην ανεύρεση υλικού (εκπαιδευτικές δραστηριότητες) για την υλοποίηση της πρακτικής άσκησης/ εφαρμογής στην τάξη.
Στη βιβλιοθήκη αυτή, οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να «καταθέτουν» υλικό (σενάρια για εκπαιδευτικές δραστηριότητες και συνοδευτικό υλικό) χαρακτηρίζοντάς το με κατάλληλα μεταδεδομένα (πχ Δημιουργός/ Συγγραφέας, δικαιώματα, Λογισμικό που αξιοποιεί, Γλώσσα κ.α.) και να αναζητούν υλικό θέτοντας σύνθετα κριτήρια αναζήτησης.
Η δομή/ οργάνωση της βιβλιοθήκης βασίζεται στην παρακάτω ακολουθία/ «δέντρο» ταξινόμησης: Κλάδος εκπαιδευτικών (πχ. ΠΕ04), Βαθμίδα εκπαίδευσης (πχ. Γυμνάσιο), Τάξη (πχ. Β’ Γυμνασίου), Μάθημα (πχ. Φυσική), Επιμέρους Ενότητες του μαθήματος (πχ. Κινήσεις, Ενέργεια, Θερμότητα)
Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες «κατατίθενται» στην παρούσα βιβλιοθήκη με τη μορφή «εκπαιδευτικού πακέτου», το οποίο περιλαμβάνει σε ένα «συμπιεσμένο» αρχείο (πχ. σε μορφή .zip, .rar) τα παρακάτω:
Περιγραφή εκπαιδευτικού σεναρίου (πχ. σε μορφή .doc ή .pdf)
Φύλλο εργασίας μαθητή (πχ. σε μορφή .doc)
Άλλο/α αρχείο/α, εφόσον απαιτούνται για την εφαρμογή του παραπάνω εκπαιδευτικού σεναρίου, όπως είναι για παράδειγμα ένα εκτελέσιμο/ “αυτόνομο” αρχείο (πχ. ένα java applet) ή ένα αρχείο που έχει παραχθεί μέσω ενός εργαλείου εκπαιδευτικού λογισμικού (πχ. ένα αρχείο τύπου .ip, που έχει δημιουργηθεί με το Interactive Physics, ένα αρχείο τύπου .gsp που έχει δημιουργηθεί με το Sketchpad κ.α.).
Επίσης, είναι δυνατόν να περιλαμβάνει άλλο υλικό τα οποίο κρίνεται από το δημιουργό ή γενικότερα από τον εκπαιδευτικό που «καταθέτει» την εκπαιδευτική δραστηριότητα:
είτε απαραίτητο, για την υλοποίηση της παρούσας δραστηριότητας στην τάξη (πχ. ένα αρχείο κειμένου, υπολογισμών κλπ. για επεξεργασία από τους μαθητές στο πλαίσιο της διδασκαλίας),
είτε σκόπιμο να έρθει σε γνώση του δυνητικού χρήστη-εκπαιδευτικού (πχ. μια αξιολόγηση, μια σχετική δημοσίευση).
Στo «εκπαιδευτικό πακέτο» δεν περιλαμβάνεται το εργαλείο(α) ή τίτλος(οι) εκπαιδευτικού λογισμικού το οποίο αξιοποιείται (πχ. το ίδιο το Interactive Physics, το GeoGebra, το «Ανακαλύπτω τις Μηχανές», το «Ιστορικός Άτλαντας Centennia» κ.α.).
Εισάγετε τους κωδικούς σας στο αριστερό μέρος της οθόνης (Σύνδεση) και επιλέξτε την κατάλληλη λειτουργία στο μενού επιλογών (Επιλογές), προκειμένου να εισέλθετε στη Βιβλιοθήκη.
Αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τη χρήση και αξιοποίηση της «βιβλιοθήκης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων» μπορείτε να βρείτε http://ifigeneia.cti.gr/repository/
29o Μάθημα Geogebra, Σταθερό Περιστρεφόμενο Πολύγωνο
Συντάκτης: ΒΕΚΚΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΠυθαγόρειο Θεώρημα – περιγραφή και απόδειξη
Συντάκτης: ΒΕΚΚΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΡητοί αριθμοί
Ασκήσεις
- Να βρείτε τις απόλυτες τιμές των παρακάτω αριθμών:
|
|
|
|
|
- Να βρείτε τους αντίθετους των παρακάτω αριθμών:
|
|
|
|
|
- Να διατάξετε όλους τους παρακάτω αριθμούς ξεκινώντας από το μικρότερο και καταλήγοντας στο μεγαλύτερο:
|
|
|
|
|
- Να συγκρίνετε τους αριθμούς σε κάθε ζευγάρι και να σημειώσετε ανάμεσα τους το κατάλληλο σύμβολο ανισότητας (<,>):
(α) | -9 | … | -7 | (β) | -7 | … | -9 | (γ) | -3 | … | 1 | ||
(δ) | -2 | … | 3 | (ε) | 0 | … | -1 | (στ) | -2 | … | 0 | ||
(ζ) | 3 | … | 0 | (η) | 2 | … | (θ) | 2 | … | -2 |
- Να βρείτε ποιες τιμές μπορεί να πάρει ο αριθμός χ σε κάθε περίπτωση:
- Να συμπληρώσετε τον πίνακα που ακολουθεί:
Αριθμός | -3,13 | +5,65 | -1,03 | 0 | +7,08 | -3 |
Απόσταση του σημείου που αντιστοιχεί από την αρχή του άξονα |
- Τοποθέτησε ένα ‘‘χ’’ στην αντίστοιχη θέση
Σωστό | Λάθος | ||
(α) | Ισχύει η ανισότητα: -3<2 | ||
(β) | Ισχύει η ανισότητα: -3>-2 | ||
(γ) | Στην ανισότητα 2,4<χ<5,7 ο χ μπορεί να πάρει 2 ακέραιες τιμές | ||
(δ) | Υπάρχουν 7 ακριβώς ακέραιοι που αληθεύουν τη σχέση: -3χ+3 | ||
(ε) | Δύο ακέραιοι με ίδιο πρόσημο είναι αντίθετοι. |
- Βρείτε τους αριθμούς που έχουν ως απόλυτη τιμή:
i. 30 | ii. 17 | iii. 0 |
iv. 3,2 | v. 4,1 | vi. 7 |
Προσθέσεις ρητών αριθμών.
Ασκήσεις
- Να υπολογιστούν τα παρακάτω αθροίσματα:
- Να υπολογιστούν τα παρακάτω αθροίσματα:
- Να υπολογιστούν τα παρακάτω αθροίσματα:
- Να υπολογιστεί το άθροισμα .
|
Αν | και | ||
|
Αν | και | ||
|
Αν | και | ||
|
Αν | και |
- Να υπολογιστούν τα παρακάτω αθροίσματα:
- Να υπολογιστεί το άθροισμα .
|
Αν | , | , | , | . |
|
Αν | , | , | , | . |
|
Αν | ||||
|
Αν |
- Να υπολογιστούν τα παρακάτω αθροίσματα:
- Να απλοποιηθεί η γραφή των παρακάτω αθροισμάτων και να υπολογιστούν έπειτα τα αθροίσματα:
- Στις Σέρρες στις 24 Δεκέμβρη παρατηρήθηκαν οι παρακάτω αυξομειώσεις της θερμοκρασίας.
Αρχικές θερμοκρασίες | Αυξομειώσεις θερμοκρασιών | ||
Α) | Βράδυ | +1ο C | Την άλλη μέρα αυξήθηκε κατά 4ο C |
Β) | Μεσημέρι | -1ο C | Το βράδυ μειώθηκε κατά 2ο C |
Γ) | Βράδυ | -2ο C | Την επόμενη μέρα αυξήθηκε κατά 5ο C |
Δ) | Μεσημέρι | +5ο C | Το βράδυ μειώθηκε κατά 7ο C |
Ε) | Μεσημέρι | -3ο C | Το βράδυ μειώθηκε κατά 3ο C |
Ένας έμπορος έχει στο ταμείο του 7.500 € και χρωστάει σε διάφορους τα ποσά των 450 €, 1.245 € και 565 €. Όμως του χρωστάνε τα ποσά 85 €, 795 € και 925 €. Να εκφραστεί με ένα άθροισμα ρητών αριθμών η εμπορική του κατάσταση. Να υπολογιστεί αυτό το άθροισμα και να εξηγηθεί
Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!