Οργανικά κενά Βιολογίας 2017

μονιμοι και κλεμμενα κενα 2017

Παρότι οι ώρες Βιολογίας μειώθηκαν στο Γυμνάσιο από το 2016, οι ελλείψεις σε Βιολόγους παραμένουν δραματικές, όπως φαίνονται στον Πίνακα 1. Στην πρώτη στήλη φαίνεται ότι εξακολουθούν να υπάρχουν περιοχές που δεν έχουν κανέναν ή έχουν ένα Βιολόγο. Στην δεύτερη στήλη φαίνονται τα οργανικά κενά ανά περιοχή όπως υπολογίζονται από τις ώρες Α ανάθεσης. Ένα μεγάλο μέρος των ελλείψεων καλύπτεται από άλλες ειδικότητες όπως φαίνεται στην τρίτη στήλη και για αυτό δεν προσλαμβάνονται αναπληρωτές Βιολόγοι για αυτές τις ανάγκες. Είναι επίσης αμφίβολο αν είναι δυνατόν να γίνουν διορισμοί μονίμων για τις ίδιες θέσεις.

ΠΙΝΑΚΑΣ 1

μονιμοι και κλεμμενα κενα 2017
Συνολικά 568 θέσεις Βιολογίας (των 20 ωρών) καλύπτονται οργανικά (και διδάσκονται) από άλλες ειδικότητες που περιλαμβάνουν Φυσικούς, Χημικούς, Γεωλόγους, Γεωπόνους, Ιατρούς, Οδοντίατρους και Νοσηλευτές. Αυτές οι θέσεις δεν καλύπτονται προσωρινά αλλά μόνιμα.

Πως φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Μια δικαιολογία που χρησιμοποιείται από αρκετούς είναι ότι οι θέσεις δόθηκαν όταν ο κλάδος ΠΕ04 ήταν ενοποιημένος. Αυτό δεν είναι απόλυτα σωστό και μάλλον είναι μια προσχηματική δικαιολογία. Έχουμε αποδείξει ότι πολλές τοποθετήσεις έγιναν τα τελευταία χρόνια όταν οι ειδικότητες ΠΕ04 είχαν χωριστεί.

Εδώ μπορείτε να δείτε πόσες τοποθετήσεις άλλων ειδικοτήτων έγιναν σε κενά Βιολογίας το 2015: 2015

και εδώ το 2016:2016

Πλέον ξέρουμε και πόσες έγιναν φέτος το 2017 στον παρακάτω πίνακα:

ΠΙΝΑΚΑΣ 2

κλεμμένα οργανικά 2017

 

Συνολικά σε 3 χρόνια έγιναν 57 τοποθετήσεις Φυσικών και 65 τοποθετήσεις Χημικών σε οργανικά κενά Βιολογίας. Επίσης επικρατεί μια δικαιολογία ότι αυτές οι τοποθετήσεις έγιναν είτε για την εξυπηρέτηση των σχολείων είτε επειδή δεν υπήρχαν άλλα κενά της ίδιας ειδικότητας αυτών που τοποθετήθηκαν στα κενά Βιολογίας. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι τοποθετήσεις έγιναν είτε με Οριστική Τοποθέτηση από Μετάθεση και Διάθεση ΠΥΣΔΕ ( 41 τοποθετήσεις ) , είτε με απλή Βελτίωση (άλλες 41) χωρίς να είναι υπεράριθμοι, αφήνοντας πίσω κενό της ειδικότητάς τους, δημιουργώντας μάλιστα αρκετές φορές αναστάτωση στο σχολείο που πήγαιναν να διδάξουν Βιολογία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι 55 Φυσικοί και Χημικοί πήγαν σε κενά Βιολογίας Λυκείων Πόλεων αποφεύγοντας ΕΠΑΛ (ακόμη και πόλεων) ή περιφερειακά σχολεία που απέμειναν με κενά της δικής τους ειδικότητας.  Επίσης πρέπει να τονιστεί ότι αυτές οι τοποθετήσεις δεν έγιναν από ατύχημα ή εν αγνοία των ενδιαφερόμενων καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν απαίτησή τους να τοποθετηθούν στα εν λόγω κενά ακόμη και με νομική συνδρομή (δικηγόροι), παρά την απορία των αιρετών και των διευθύνσεων για το τι θα κάνουν στην Βιολογία κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν ισχύει ότι ”… όλοι προτιμούν να διδάσκουν το μάθημά τους”.

Από ότι φαίνεται λοιπόν, πάνω από τα μισά οργανικά κενά Βιολογίας έχουν καλυφθεί μόνιμα από άλλες ειδικότητες και συνεχίζουν να καλύπτονται, αν και είναι αλήθεια ότι αυτό συμβαίνει με αρκετά μειωμένο ρυθμό . Ο λόγος που μειώνεται το φαινόμενο, δεν αποκλείεται να σχετίζεται και με το γεγονός ότι τα επιθυμητά κενά Βιολογίας (σχολεία πόλεων) έχουν αρχίσει να εξαντλούνται. Η λύση που σκέφτηκαν αρκετοί ακόμα ενδιαφερόμενοι άλλων ειδικοτήτων για να πάρουν τα υπόλοιπα κενά Βιολογίας, που είναι η ενοποίηση των ειδικοτήτων ΠΕ04, όχι μόνο δεν πρόκειται να τους βοηθήσει αλλά προβλέπεται ότι θα εξαφανίσει ότι κενό έχει απομείνει καθώς θα συνοδευτεί με μείωση των ωρών των Φυσικών Επιστημών. Ευχόμαστε κατι τέτοιο να μην γίνει.

Λόγω αυτών των φαινομένων υπάρχουν περιοχές, όπως για παράδειγμα η Λακωνία που ενώ έχει περίπου 300 ώρες Βιολογίας, έχει μόνο 2 οργανικά μόνιμους Βιολόγους, και οι υπεύθυνοι ισχυρίζονται ότι θέλουν μόνο άλλους δύο (και μάλιστα από χάρη!) ή η Άρτα που έχει 4 και θέλει ….έναν αναπληρωτή για να πηγαίνει σε 5 σχολεία!. Υπάρχει η Α΄ Μαγνησίας που έχει καλύψει όλα τα κενά Βιολογίας του Βόλου με Φυσικούς και Χημικούς και έχει αφήσει μόνο κενά Φυσικής και Χημείας στην Περιφέρεια. Υπάρχουν οι μεγάλες αστικές περιοχές που ενώ καλύπτουν σχεδόν όλα τα κενά Βιολογίας με Φυσικούς και Χημικούς, στο τέλος χρειάζονται και αναπληρωτές Φυσικούς και Χημικούς… για να καλύψουν τα κενά στα οποία ξέχασαν να τοποθετήσουν τους προηγούμενους….

Πολλοί σε αυτό το σημείο προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από την νομιμοφάνεια της Β’ ανάθεσης. Τι εξυπηρετεί όμως η Β’ Ανάθεση πραγματικά; Η απάντηση έρχεται από τις δύσκολες περιοχές, τα σύνορα και τα νησιά. Συγκρίνετε και μόνοι σας στον Πίνακα 1 πόσα οργανικά κενά Βιολογίας κατέχονται από άλλες ειδικότητες στον Έβρο, στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα, στην Κεφαλλονιά κλπ, και πόσα στην Αττική. Η διαφορά είναι μεγάλη. Στην άσχημη πραγματικότητα η Β ανάθεση δεν εξυπηρετεί τα μικρά και απομακρυσμένα σχολεία,… αλλά τους καθηγητές των αστικών κέντρων.