΄΄Εκφοβισμός και Συστηματική Θυματοποίηση (bullying) στη Φυσική Αγωγή & η διαδικασία της σχολικής διαμεσολάβησης μέσω βιωματικών ασκήσεων και ρόλων΄΄
Ο ευαισθητοποιημένος εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και γενικότερα ο εκπαιδευτικός μπορεί να πραγματοποιήσει προγράμματα πρωτογενούς πρόληψης τα οποία στηρίζονται στις αρχές της συναισθηματικής νοημοσύνης και στη βιωματική προσέγγιση όπου πρωταγωνιστούν τεχνικές όπως το εκπαιδευτικό δράμα και το παιχνίδι ρόλων. Τα βιωματικά εργαστήρια (βιώνω, νιώθω τον εαυτό μου και τον άλλον, κατανοώ) δίνουν το προβάδισμα στην εμπειρία παρά στη θεωρία (Παπαστυλιανού 2000).
Μέσα σ΄ αυτήν την οπτική το παιχνίδι ρόλων χρησιμοποιείται για να βοηθήσει τους μαθητές να επιλύσουν συγκρούσεις και, κυρίως, να μπουν σε έναν άλλο ρόλο· σε νιώσουν τα βιώματα του άλλου, να κατανοήσουν τα συναισθήματά του, να ριζώσει μέσα τους η ενσυναίσθηση.
Το εκπαιδευτικό δράμα επίσης, ως ολοκληρωμένη πρόταση βιωματικής μάθησης,
προωθεί την αυτοέκφραση, ενισχύει την αυτοπεποίθηση, επαυξάνει τη δημιουργικότητα και ενθαρρύνει την συνεργασία.
Καλημέρα κόσμε!
Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!