ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΙΚΡΟΣΕΝΑΡΙΟ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΙΚΡΟΣΕΝΑΡΙΟ

 

ΤΙΤΛΟΣ

ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ  ψυχής  γαρ όργανον το σώμα* . ((Ιπποκράτης, 460 – 370 π.χ.)

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΣΚΟΠΟΣ

Κατανοεί και είναι σε θέση να εφαρμόσει γνώσεις και έννοιες των επιστημών που συμβάλουν στη δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής . Κατανοεί βασικές αρχές της άσκησης και τις εφαρμόζει προκειμένου να γυμνάζεται με ασφάλεια κάτω από διαφορετικές συνθήκες σε μια ποικιλία δραστηριοτήτων

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Να κατανοεί την θεωρία που αφορά τις φυσιολογικές προσαρμογές και σχετίζεται με την εφαρμογή του ακρωνύμιου ΣΕΠΕ (Συχνότητα, Ένταση, Ποσότητα, Ερέθισμα) στο σχεδιασμό ενός προγράμματος προσωπικής άσκησης.

Να κατανοεί βασικές αρχές προπόνησης στο σχεδιασμό ενός προγράμματος προσωπικής άσκησης.

Να κατανοεί τη σημασία της σχέσης μεταξύ άσκησης, ανάληψης και ισορροπημένης διατροφής στην επιτυχία ενός προγράμματος προσωπικής άσκησης.

Να κατανοεί τις βασικές παραμέτρους ασφάλειας για συμμετοχή σε μια ποικιλία φυσικών δραστηριοτήτων και αθλημάτων, κάτω από διαφορετικές συνθήκες (θερμοκρασίας, υγρασίας, ενεργειακών απαιτήσεων).

Να γνωρίζει βασικές αρχές αντιμετώπισης και αξιολόγησης της σοβαρότητας ή της σπουδαιότητας ενός τραυματισμού και να είναι σε θέση να προσφέρει τις πρώτες βοήθειες στον εαυτό του και στους άλλους.

Να γνωρίζει και να επιλέγει τον κατάλληλο εξοπλισμό για μια δεξιότητα (κατάλληλα παπούτσια, ενδυμασία κτλ).

Να μπορεί να μεταφέρει τις παραπάνω γνώσεις στο σχεδιασμό ενός ατομικού προγράμματος άσκησης.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 1 ΩΡΑ

 

 

 

ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Το μάθημα θα διεξαχθεί στο εργαστήριο πληροφορικής.

Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες των τριών ατόμων.

Θα γίνει χρήση των ακόλουθων εποπτικών μέσων:

Υπολογιστές – ένας ανά ομάδα

Χρήση διαδικτύου

Λογισμικό PowerPoint και Βιντεοπροβολέας

Διαδραστικά Βιβλία Σχολικά, Φωτόδεντρο

Ένα φύλλο εργασίας για τον/την κάθε μαθητή/τρια

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ:  Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία, Καθοδηγούμενη  Ανακάλυψη

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ: Ομάδες τριών ατόμων

ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ: 

  • Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για αναζήτηση, συλλογή και διαμοιρασμό πληροφοριών
  • Χρησιμοποίηση εφαρμογών πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου
  • Χρήση εργαλείων πληροφορικής για να συγγράψουν και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους
  • Το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί επιτρέπει τη δυνατότητα εικονικών περιηγήσεων, αναζήτησης πληροφοριών από τους ίδιους τους μαθητές, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη βιωματικής, δημιουργικής και ανακαλυπτικής μάθησης
  • Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των σκπαιδευομένων αλλά και ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
  • Η δυνατότητα για πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γνώσης μπορεί να διευκολύνει τη συμπερίληψη μαθητών με δυσκολίες μάθησης στην εκπαιδευτική πράξη

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

Δραστηριοτητα 1;

Συζήτηση για την έννοια της Φυσικής Κατάστασης, την αξία της για καλύτερη ποιότητα ζωής.

1: Είσοδος στην ηλεκτρονική διεύθυνση των διαδραστικών σχολικών βιβλίων http://ebooks.edu.gr /

2:Φωτοδεντρο/ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Μαθησιακό αντικείμενο ΖΩΝΗ ΑΕΡΟΒΙΑΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ

3:Ανάγνωση, εξαγωγή συμπερασμάτων στις ομάδες

 

Δραστηριότητα 2

1: Επιλογή υπερσυνδέσμου https://www.youtube.com/watch?v=8FTx4rDQtak βίντεο το οποίο παρέχει πληροφορίες  για την αξία της άσκησης

 

2: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

  1. ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ
  2. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ
  3. ΜΕΙΩΣΗ ΑΓΧΟΥΣ
  4. ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
  5. ΠΡΟΛΗΨΗ ΥΓΕΙΑΣ
  6. ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ

 

Λόγοι που εμποδίζουν τους ανθρώπουςνα ασκηθούν επαρκώς.

  1. ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
  2. ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  3. ΑΜΕΛΕΙΑ
  4. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ

 Για ποιο λόγο θα ξεκινούσατε ένα πρόγραμμα φυσικής άσκησης

  1. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΧΟΥΣ
  2. ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ
  3. ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
  4. ΧΑΣΙΜΟ ΒΑΡΟΥΣ – ΛΙΠΟΥΣ

 

Ποια από τις παρακάτω δραστηριότητες  φυσικής άσκησης σας αρέσει περισσότερο;

  1. ΤΖΟΚΙΝΓΚ
  2. ΧΟΡΟΣ
  3. ΚΟΛΥΜΠΙ
  4. ΟΜΑΔΙΚΑ ΣΠΟΡ
  5. ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ
  6. ΑΛΛΟ

ΣΥΖΗΤΗΣΗ στην τάξη

 

 

 

 

ΠΗΓΕΣ

http://ebooks.edu.gr /

Φωτοδεντρο/ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Μαθησιακό αντικείμενο ΖΩΝΗ ΑΕΡΟΒΙΑΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ

 

ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ

Οι γνώσεις από το μάθημα αυτό μπορούν να έχουν σύνδεση με το μάθημα της βιολογίας, τη γνώση  λειτουργίας των ενεργειακών συστημάτων του ανθρώπου, την καλύτερη αίσθηση του σώματος του και της βελτίωση της συναισθηματικής του κατάστασης με τελικό συμπέρασμα την αξία της δια βίου άσκησης.

Κατηγορίες: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Γράψτε σχόλιο

Πως να γυμνάσετε τους κοιλιακού σας

32 Ασκήσεις Για Τέλειους Κοιλιακούς

Κατηγορίες: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Γράψτε σχόλιο

ΦΑΓΗΤΌ: Ίδια ανάγκη, διαφορετική κουλτούρα

Παρουσίαση1

Κατηγορίες: ΔΙΑΤΡΟΦΗ | Γράψτε σχόλιο

ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ

Κατηγορίες: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Γράψτε σχόλιο

Βρες το Σωματότυπο σου

Βρες το Σωματότυπο σου

Κατηγορίες: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Γράψτε σχόλιο

Μεσογειακή Διατροφή

 

Η έννοια της Μεσογειακής Διατροφής

Η έννοια της μεσογειακής διατροφής έχει εξελιχθεί σταδιακά κατά τα τελευταία 60 χρόνια, από ένα υγιές διαιτολογικό σχήμα σε ένα βιώσιμο σχήμα διατροφής, όπου η διατροφή, τα τρόφιμα, οι πολιτισμοί, οι άνθρωποι, το περιβάλλον και η βιωσιμότητα αλληλεπιδρούν σε ένα νέο μοντέλο βιώσιμης διατροφής.. Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητά του παγκοσμίως, η προσκόλληση στο μεσογειακό πρότυπο διατροφής μειώνεται λόγω πολυπαραγοντικών επιδράσεων – αλλαγές τρόπου ζωής, παγκοσμιοποίηση τροφίμων, οικονομικοί και κοινωνικοπολιτιστικοί παράγοντες. Αυτές οι αλλαγές αποτελούν σοβαρή απειλή για τη διατήρηση και τη μετάδοση της μεσογειακής διατροφής στη σημερινή και τις μελλοντικές γενιές.

Η σημερινή πρόκληση είναι να αντιστραφεί αυτή η τάση. Η μεγαλύτερη εστίαση στο δυναμικό της μεσογειακής διατροφής, ως αειφόρου διατροφικού προτύπου, με τα καλά τεκμηριωμένα υγιή οφέλη της, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της. Περισσότερες διαθεματικές μελέτες σχετικά με τις περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικοπολιτιστικές διαστάσεις και τις διαστάσεις της μεσογειακής διατροφής για την αειφορία θεωρούνται ως μια κρίσιμη ανάγκη.

Για την OUNESCO Μεσογειακή Διατροφή είναι ” άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας ” από το 2010.

Συνέχεια

Κατηγορίες: ΔΙΑΤΡΟΦΗ | Γράψτε σχόλιο

Η Εφηβεία και η διατροφή των εφήβων

Όπως αναφέρει η Τσιτσίκα (2014) η  εφηβεία είναι η ηλικιακή περίοδος από τα 11 έως τα 19 περίπου έτη και χαρακτηρίζεται από σημαντικές σωματικές και ψυχικές μεταβολές. Στόχος των μεταβολών της εφηβείας είναι η μετάβαση από την παιδική ζωή στην ενηλικίωση.
Οι έφηβοι αντιμετωπίζονται από το ευρύτερο κοινό και την ιατρική κοινότητα ως μια εξαιρετικά υγιής ηλικιακή ομάδα, χωρίς ιδιαίτερες υγειονομικές ανάγκες. Δεν δίνεται η απαραίτητη έμφαση στα προβλήματά τους γιατί:

  • Ο κρίσιμος παραδοσιακός δείκτης (θνησιμότητα) δεν τα αντανακλά.
  • Οι δείκτες που αποτιμούν την ποιότητα ζωής είναι δύσκολο να προσδιοριστούν.
  • Οι ίδιοι οι έφηβοι είναι γνωστικά ανώριμοι να στοχαστούν το μέλλον. Έχουν μία αυταπάτη αθανασίας σχετικά με τα νοσήματα φθοράς των ενηλίκων και θεωρώντας τους εαυτούς τους «άτρωτους», δεν διεκδικούν το δικαίωμα στην προστασία και προώθηση  των υπηρεσιών υγείας που τους αφορούν.
  • Η οικογένεια βρίσκεται συχνά σε αμηχανία και δεν μπορεί να χειριστεί την φυσιολογική αναπτυξιακή μεταβολή των εφήβων που απαιτούν να διαχειρίζονται μόνοι την υγεία τους. Οι γονείς εστιάζουν την προσοχή τους στη σχολική επιτυχία, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τις δραστηριότητες, θεωρώντας την υγεία τους δεδομένη.
  • Τα προβλήματα υγείας των εφήβων μπορεί να σχετίζονται ή όχι με τις σωματικές και ψυχικές μεταβολές της ήβης, ή να αποτελούν τη συνέχεια ενός χρόνιου νοσήματος που έχει ήδη εκδηλωθεί από την παιδική ηλικία.

Οι περισσότεροι από τους εφήβους παρουσιάζουν προβλήματα που σχετίζονται με τις φυσιολογικές διεργασίες της ήβης (π.χ. ακμή, σιδηροπενία, υπερβολικό άγχος).

Συνέχεια

Κατηγορίες: ΔΙΑΤΡΟΦΗ | Γράψτε σχόλιο

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – Ο ΣΤΙΒΟΣ

Ο στίβος ή αλλιώς ο Κλασικός Αθλητισμός αναπτύσσει πολύπλευρα τον νέο που ασχολείται με αυτόν. Τόσο σωματικά όσο και πνευματικά.

Του δίνει την δυνατότητα να ασχοληθεί με μία γκάμα αγωνισμάτων διαφορετική σε ότι αφορά την τεχνική τους, την διάρκεια τους, την έντασή τους  αλλά όλα εντυπωσιακά και ευχάριστα.

Κατηγορίες: ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ | Γράψτε σχόλιο

ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ MOODLE ΔΡΑΜΑ 12/1/2012

ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ MOODLE ΔΡΑΜΑ 12/1/2012

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΟ

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο