ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΙΚΡΟΣΕΝΑΡΙΟ
ΤΙΤΛΟΣ
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ψυχής γαρ όργανον το σώμα* . ((Ιπποκράτης, 460 – 370 π.χ.)
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΚΟΠΟΣ
Κατανοεί και είναι σε θέση να εφαρμόσει γνώσεις και έννοιες των επιστημών που συμβάλουν στη δια βίου άσκηση για υγεία και ποιότητα ζωής . Κατανοεί βασικές αρχές της άσκησης και τις εφαρμόζει προκειμένου να γυμνάζεται με ασφάλεια κάτω από διαφορετικές συνθήκες σε μια ποικιλία δραστηριοτήτων
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Να κατανοεί την θεωρία που αφορά τις φυσιολογικές προσαρμογές και σχετίζεται με την εφαρμογή του ακρωνύμιου ΣΕΠΕ (Συχνότητα, Ένταση, Ποσότητα, Ερέθισμα) στο σχεδιασμό ενός προγράμματος προσωπικής άσκησης.
Να κατανοεί βασικές αρχές προπόνησης στο σχεδιασμό ενός προγράμματος προσωπικής άσκησης.
Να κατανοεί τη σημασία της σχέσης μεταξύ άσκησης, ανάληψης και ισορροπημένης διατροφής στην επιτυχία ενός προγράμματος προσωπικής άσκησης.
Να κατανοεί τις βασικές παραμέτρους ασφάλειας για συμμετοχή σε μια ποικιλία φυσικών δραστηριοτήτων και αθλημάτων, κάτω από διαφορετικές συνθήκες (θερμοκρασίας, υγρασίας, ενεργειακών απαιτήσεων).
Να γνωρίζει βασικές αρχές αντιμετώπισης και αξιολόγησης της σοβαρότητας ή της σπουδαιότητας ενός τραυματισμού και να είναι σε θέση να προσφέρει τις πρώτες βοήθειες στον εαυτό του και στους άλλους.
Να γνωρίζει και να επιλέγει τον κατάλληλο εξοπλισμό για μια δεξιότητα (κατάλληλα παπούτσια, ενδυμασία κτλ).
Να μπορεί να μεταφέρει τις παραπάνω γνώσεις στο σχεδιασμό ενός ατομικού προγράμματος άσκησης.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 1 ΩΡΑ
ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
Το μάθημα θα διεξαχθεί στο εργαστήριο πληροφορικής.
Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες των τριών ατόμων.
Θα γίνει χρήση των ακόλουθων εποπτικών μέσων:
Υπολογιστές – ένας ανά ομάδα
Χρήση διαδικτύου
Λογισμικό PowerPoint και Βιντεοπροβολέας
Διαδραστικά Βιβλία Σχολικά, Φωτόδεντρο
Ένα φύλλο εργασίας για τον/την κάθε μαθητή/τρια
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ: Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία, Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ: Ομάδες τριών ατόμων
ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ:
- Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για αναζήτηση, συλλογή και διαμοιρασμό πληροφοριών
- Χρησιμοποίηση εφαρμογών πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου
- Χρήση εργαλείων πληροφορικής για να συγγράψουν και να παρουσιάσουν τις εργασίες τους
- Το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί επιτρέπει τη δυνατότητα εικονικών περιηγήσεων, αναζήτησης πληροφοριών από τους ίδιους τους μαθητές, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη βιωματικής, δημιουργικής και ανακαλυπτικής μάθησης
- Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ των σκπαιδευομένων αλλά και ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
- Η δυνατότητα για πολυαισθητηριακή προσέγγιση της γνώσης μπορεί να διευκολύνει τη συμπερίληψη μαθητών με δυσκολίες μάθησης στην εκπαιδευτική πράξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δραστηριοτητα 1;
Συζήτηση για την έννοια της Φυσικής Κατάστασης, την αξία της για καλύτερη ποιότητα ζωής.
1: Είσοδος στην ηλεκτρονική διεύθυνση των διαδραστικών σχολικών βιβλίων http://ebooks.edu.gr /
2:Φωτοδεντρο/ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Μαθησιακό αντικείμενο ΖΩΝΗ ΑΕΡΟΒΙΑΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ
3:Ανάγνωση, εξαγωγή συμπερασμάτων στις ομάδες
Δραστηριότητα 2
1: Επιλογή υπερσυνδέσμου https://www.youtube.com/watch?v=8FTx4rDQtak βίντεο το οποίο παρέχει πληροφορίες για την αξία της άσκησης
2: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ
- ΜΕΙΩΣΗ ΑΓΧΟΥΣ
- ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
- ΠΡΟΛΗΨΗ ΥΓΕΙΑΣ
- ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
Λόγοι που εμποδίζουν τους ανθρώπουςνα ασκηθούν επαρκώς.
- ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
- ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- ΑΜΕΛΕΙΑ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ
Για ποιο λόγο θα ξεκινούσατε ένα πρόγραμμα φυσικής άσκησης
- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΧΟΥΣ
- ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ
- ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
- ΧΑΣΙΜΟ ΒΑΡΟΥΣ – ΛΙΠΟΥΣ
Ποια από τις παρακάτω δραστηριότητες φυσικής άσκησης σας αρέσει περισσότερο;
- ΤΖΟΚΙΝΓΚ
- ΧΟΡΟΣ
- ΚΟΛΥΜΠΙ
- ΟΜΑΔΙΚΑ ΣΠΟΡ
- ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ
- ΑΛΛΟ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ στην τάξη
ΠΗΓΕΣ
http://ebooks.edu.gr /
Φωτοδεντρο/ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Μαθησιακό αντικείμενο ΖΩΝΗ ΑΕΡΟΒΙΑΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Οι γνώσεις από το μάθημα αυτό μπορούν να έχουν σύνδεση με το μάθημα της βιολογίας, τη γνώση λειτουργίας των ενεργειακών συστημάτων του ανθρώπου, την καλύτερη αίσθηση του σώματος του και της βελτίωση της συναισθηματικής του κατάστασης με τελικό συμπέρασμα την αξία της δια βίου άσκησης.