Η μαθητική σάκα του 2010

Πώς θα κουβαλά τα βιβλία και τα τετράδιά του ο μαθητής του 2010; Σε αρκετά κολέγια των ΗΠΑ και σε πανεπιστήμια της Ευρώπης επιβάλλεται πλέον οι φοιτητές να μεταφέρουν τις εργασίες τους σε μικρο-μνήμες τύπου USB stick. Στο ίδιο μέσο μεταφέρονται και οι σημειώσεις των καθηγητών και το νέο εκπαιδευτικό υλικό που έρχεται με τη μορφή προγραμμάτων τα οποία εκτελούνται στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Περισσότερα: Το ΒΗΜΑ, 19/11/2006 , Σελ.: D28

Για όσους επιθυμούν να προσφέρουν, η πρόσκληση είναι ανοικτή στην ιστοσελίδα.

Μέρος ΙΙΙ (περί προτύπων συνέχεια)

Είμαι ως δάσκαλος για τους μαθητές μου το κατάλληλο πρότυπο εργασιακής συμπεριφοράς;
1. Δείχνω μια ρεαλιστική, προγραμματική και σταθερή εργασιακή συμπεριφορά;
2. Δείχνω καθαρή σκέψη και μπορώ να κάνω σαφή διάκριση ανάμεσα στις υποκειμενικές απόψεις και κρίσεις και στα αντικειμενικά δεδομένα;
3. Διατυπώνω τις απόψεις μου σαφώς και χρησιμοποιώ λόγο λιτά και κατανοητά;
4. Επιδίδομαι και αφιερώνω τις δυνάμεις μου στα καθήκοντά μου;
IV. Είμαι ως δάσκαλος για τους μαθητές μου το κατάλληλο πρότυπο δημιουργικότητας, πνευματικότητας και παραγωγικής σκέψης;
Σημείωση: Ο Adameit κ.ά., αναφέρουν σχετικά με την αξιολόγηση του παραπάνω ερωτηματολογίου τα εξής: «Εάν απαντήσετε θετικά σε όλες τις ερωτήσεις, τότε Θα πρέπει να είσθε ένας «υπεράνθρωπος». Θερμά συγχαρητήρια! Εάν όμως πρέπει σε μερικές ή σε πολλές ερωτήσεις ν’ απαντήσετε αρνητικά, τότε βρίσκεστε στο σωστό δρόμο για ν’ αποτελέσετε ένα καλό πρότυπο. [Ademeit, Η. κ.έ. (1983): Grundkurs Verhal- tensmodifikation. Weinheim: Beltz, σελ. 158].

Ερωτήσεων συνέχεια…

Είμαι ως δάσκαλος για τους μαθητές μου το κατάλληλο πρότυπο συναισθηματικής συμπεριφοράς;

1 . Μπορώ να αποδέχομαι τα συναισθήματά μου και να τα εκφράζω, λαμβάνοντας βέβαια υπόψη τους άλλους;
2. Δείχνω μεγάλα περιθώρια ανοχής σε κάθε μορφή ψυχικής έντασης και προβληματικής κατάστασης και μπορώ να τις ελέγχω συνειδητά;
3. Εάν έχω κάποια φοβία ή κάποιο άλλο πρόβλημα, ομολογώ την ύπαρξή τους και αποκαλύπτω τους τρόπους που προσπαθώ να τ’ αντιμετωπίσω και να τα ξεπεράσω;
4. Δείχνω τον εαυτό μου, όπως πραγματικά είναι, με άνεση και σιγουριά;
5. Είμαι απελευθερωμένος από εσωτερικούς εξαναγκασμούς;
6. Προσπαθώ να αφυπνίσω και να ενεργοποιήσω μια πλούσια συναισθηματική ζωή στους μαθητές μου;

Ερωτήσεων συνέχεια…

Είμαι ως δάσκαλος για τους μαθητές μου το κατάλληλο πρότυπο συναισθηματικής συμπεριφοράς;

1 . Μπορώ να αποδέχομαι τα συναισθήματά μου και να τα εκφράζω, λαμβάνοντας βέβαια υπόψη τους άλλους;
2. Δείχνω μεγάλα περιθώρια ανοχής σε κάθε μορφή ψυχικής έντασης και προβληματικής κατάστασης και μπορώ να τις ελέγχω συνειδητά;
3. Εάν έχω κάποια φοβία ή κάποιο άλλο πρόβλημα, ομολογώ την ύπαρξή τους και αποκαλύπτω τους τρόπους που προσπαθώ να τ’ αντιμετωπίσω και να τα ξεπεράσω;
4. Δείχνω τον εαυτό μου, όπως πραγματικά είναι, με άνεση και σιγουριά;
5. Είμαι απελευθερωμένος από εσωτερικούς εξαναγκασμούς;
6. Προσπαθώ να αφυπνίσω και να ενεργοποιήσω μια πλούσια συναισθηματική ζωή στους μαθητές μου;

Περί προτύπων…

Κάποιες ερωτήσεις στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς:

Είμαι ως δάσκαλος για τους μαθητές μου το κατάλληλο πρότυπο κοινωνικής-διαπροσωπικής συμπεριφοράς;
1. Δείχνω σεβασμό και αποδέχομαι την προσωπικότητα και ατομικότητα των μαθητών; Δείχνω τη δέουσα προσοχή και σέβομαι τις διαφορετικές από τις δικές μου αντιλήψεις των άλλων;
2. Είμαι φειδωλός στην άσκηση των εξουσιών μου και σέβομαι την ατομική ελευθερία των άλλων;
3. Αποφεύγω να χρησιμοποιώ κάθε μορφή σωματικής και ψυχολογικής βίας, όπως εξευτελισμό, ταπείνωση, καταπίεση;
4. Είμαι ευλύγιστος στη συμπεριφορά μου και κάνω συχνά αυτοκριτική;
5. Είμαι έτοιμος να εμπλουτίζω τις γνώσεις και δεξιότητές μου για μια καλύτερη εκτέλεση των καθηκόντων μου;
6. Είμαι διαλλακτικός στις σχέσεις μου με τους άλλους και είμαι πρόθυμος να συνεργαστώ μαζί τους;

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση