Ένα πρόγραμμα για τη βιοποικιλότητα με αφορμή ένα βίντεο

carettaΜε αφορμή το βίντεο που ετοίμασε το WWF Ελλάς για το Έτος Βιοποικιλότητας με τίτλο «Οι θησαυροί της Ελληνικής Φύσης», μπορείτε να ξεκινήσετε στην τάξη μία συζήτηση για τη βιοποικιλότητα και τα απειλούμενα είδη και να την εμπλουτίσετε με δραστηριότητες.

Δείτε το βίντεο! Παρακινείστε τα παιδιά να αναφέρουν όσα περισσότερα είδη βιοποικιλότητας θυμούνται από το βίντεο. Ζητήστε τους να αναφέρουν αριθμούς ειδών πχ, πόσα τσακάλια έχουν μείνει στην Ελλάδα, πόσες φώκιες σε όλο τον κόσμο, πόσα είδη ερωδιών υπάρχουν, ποια είναι η πατρίδα του χαμαιλέοντα κλπ.

Ζητείστε τους να χωρίσουν σε κατηγορίες τα είδη στο βίντεο (ερπετά, πτηνά, θηλαστικά, φυτά, έντομα, αμφίβια). Συζητείστε ποιες είναι οι βασικές διαφορές μεταξύ τους. Ρωτήστε τους πόσα είδη θηλαστικών υπάρχουν κατά τη γνώμη τους Ζητείστε να ονομάσουν όσο περισσότερα είδη μπορούν σε ένα λεπτό.

Ζητείστε τους να αναφέρουν και άλλα είδη από κάθε κατηγορία και στη συνέχεια σχηματίστε μαζί τους στο χώρο την τροφική πυραμίδα, ξεκινώντας στη βάση με τα φυτά και καταλήγοντας στην κορυφή με τα σαρκοφάγα. Παρατηρείστε τι θα συμβεί αν ένα είδος της πυραμίδας κινδυνέψει να χαθεί.

Συζητείστε: Αν τα είδη σχηματίζουν μια αλυσίδα ή πλέγμα πού θα τοποθετούσατε τον άνθρωπο; Ποιοι είναι οι λόγοι εξαφάνισης των ειδών σήμερα; Γιατί νομίζετε εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι; Γράψτε ένα γράμμα στο μελλοντικό εγγόνι σας για να περιγράψετε ένα ζώο που θα έχει εξαφανιστεί (πχ φώκια)

Τι νομίζετε θα σας απαντούσαν οι επιστήμονες αν τους ρωτούσατε πόσα είδη υπάρχουν στον κόσμο; Τι θα σας απαντούσαν για τον ρυθμό εξαφάνισης των ειδών σήμερα; Γιατί νομίζετε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών ανακήρυξε τη φετινή χρονιά 2010 «Έτος Βιοποικιλότητας»;

Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε την άγρια φύση; Πώς μπορούμε να κάνουμε τις απόψεις μας γνωστές; Πώς μπορούν να αλλάξουν οι άνθρωποι τις απόψεις τους; Τι κάνει το WWF Ελλάς για την προστασία της βιοποικιλότητας;

Περισσότερες πληροφορίες: WWF Ελλάς και WWF International

Αφήστε μια απάντηση