Bullying – Physical Abuse

Few thoughts from students of 21 High School of Patras…

Miracles happen by simple materials: a look, a touch, a bright face, a smile.
Someone has to approach and tell you: “Yes, I can help you. I want it. Because I can empathise so I give a helping hand to you. We can do everything if we are together”. Then the miracle can come true…

Το Μουσείο ως χώρος μάθησης και ψυχαγωγίας

moyseio

Στις 18 Μαρτίου 2015 οι μαθητές της Α΄ τάξης του 6ου Γυμνασίου πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών, με σκοπό, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα του μουσείου, όχι μόνο ως χώρο μάθησης αλλά και ψυχαγωγίας. Η επίσκεψη συνδέθηκε με τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και συγκεκριμένα με την 6η Ενότητα «Δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου» με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Αλμπάνη Βασιλική και της Ιστορίας επικεντρωμένη κυρίως σε εκθέματα της μυκηναϊκής, γεωμετρικής και αρχαϊκής περιόδου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Μάρκου Γιάννα.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 14 βασικές ομάδες εργασίας. Κάθε ομάδα είχε το δικό της όνομα σχετικό με το θέμα που ερευνούσε, όπως:

Δημοσιογράφοι    Ανασκαφείς    Κεραμείς    Πολεμιστές    Αρχαιολόγοι

Κάθε ομάδα ήταν χωρισμένη σε υποομάδες που η καθεμιά, κατά το α’ μέρος της επίσκεψης, επεξεργαζόταν το δικό της φύλλο εργασίας. Στο β’ μέρος ασχολήθηκαν με τις δημιουργίες – κατασκευές τους, εμπνευσμένες από τα εκθέματα του Μουσείου, η έκθεση των οποίων έγινε στο χώρο του σχολείου.

ekuesi

Λαογραφική συλλογή μύθων, θρύλων, δοξασιών, τραγουδιών

Εξώφυλλο εργασίας

Με αφορμή τη διδασκαλία του διηγήματος από τα Κείμενα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β’ γυμνασίου «Να ’σαι καλά, δάσκαλε», οι μαθητές των δύο τμημάτων (Β2, Β3) του 6ου Γυμνασίου Πατρών, εκπόνησαν μια διαθεματική εργασία με θέμα «Λαογραφική συλλογή μύθων, θρύλων, δοξασιών, τραγουδιών» που είχε ως σκοπό την αντίληψη από τους μαθητές της αξίας εθίμων και λαϊκών λογοτεχνικών εκφράσεων τα οποία, αν και αποτελούν στοιχεία μιας παλιότερης εποχής, διασώζουν τον πολιτισμό, την ιστορία, τις αξίες και την οργάνωση της παραδοσιακής κοινωνίας.

Κατά την προσέγγιση του θέματος αξιοποιήθηκαν οι εμπειρίες και τα βιώματα του οικογενειακού και φιλικού περιβάλλοντος των μαθητών, στοιχείο που έδωσε μια ιδιαίτερα συναισθηματική και βιωματική διάσταση στο σύνολο της εργασίας-δράσης.

Μέρος της εργασίας και κυρίως το κομμάτι που αφορούσε χριστουγεννιάτικα έθιμα και κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας παρουσιάστηκε στην χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του σχολείου στις 23 Δεκεμβρίου 2014.