Καλές γιορτές…

Kαλές γιορτές σε όλους μας…

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Σημειώσεις, γλώσσα β λυκείου

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ: Περιορισμός διάστασης κειμένου, προβολή σημαντικών σημείων, όξυνση κριτικής ικανότητας διαχωρισμού ουσιωδών- επουσιωδών, απλό και ανέξοδο μέσο
ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ: Έλλειψη πληρότητας στην απόδοση, υποκειμενισμός, αποχρωματισμός ύφους του πρωτότυπου κειμένου, κουραστική μέθοδος.

ΤΗΡΗΣΗ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ

Α. ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ
1. εντοπισμός κύριων συστατικών κάθε παραγράφου
2. συγκέντρωση των κύριων σημείων από τις παραγράφους όλου του κειμένου
3. χρησιμοποίηση πλαγιότιτλων και σύνταξη σημειώσεων με βάση τους πλαγιότιτλους

Β. ΚΑΤΑ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
1. χωρισμός των μερών σε παραγράφους
2. ομαδοποίηση παραγράφων με πλαγιότιτλους
3. σχηματισμός σημειώσεων με συγκέντρωση των πλαγιότιτλων

Γ. ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1. διαίρεση σε πρόλογο, κύριο μέρος, επίλογο
2. επισήμανση του γενικού περιεχομένου κάθε μέρους με χρησιμοποίηση πλαγιότιτλων
3. σύνθεση διαγράμματος ολόκληρου του κειμένου

ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ

Α. διαβάζω προσεχτικά όλο το κείμενο
Β. αποκομίζω μια γενική εικόνα
Γ. εργάζομαι κατά παράγραφο/ ενότητες
Δ. μελετώ κάθε παράγραφο
Ε. εντοπίζω το θεματικό της κέντρο
Στ. σημειώνω σημαντικές λεπτομέρειες
Ζ. υπογραμμίζω λέξεις-κλειδιά
Η. χρησιμοποιώ πλαγιότιτλους
Θ. προσέχω διαρθρωτικές λέξεις

ή πιο συνοπτικά…

α. χωρίζουμε όλο το κείμενο σε μέρη
β. διαιρούμε το κάθε μέρος σε ενότητες
γ. πλαγιοτιτλοφορούμε κάθε παράγραφο
δ. ομαδοποιούμε σε νοηματικές ενότητες
ε. τιτλοφορούμε τις νοηματικές ενότητες
στ. κατασκευή διαγράμματος των νοηματικών ενοτήτων

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
1. Πρόλογος (πλαγιότιτλος)
2. Λόγος: 1η,2η,3η παραγραφος: α’ θεματική ενότητα (τίτλος ενότητας)
4η, 5η παρ: β’ θεματική ενότητα (τίτλος ενότ.)
6η, 7η, 8η παρ: γ’ θεματική ενότητα (τίτλος ενότ.)
3. Επίλογος: πλαγιότιλος

ΠΑΡΑΛΑΓΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΩΝ: αποδίδω τα κύρια σημεία με
Προτάσεις
Λέξεις κλειδιά
Τηλεγραφικά, απαριθμητικά, συντομογραφικά, συμβολικά
Πίνακα/ διάγραμμα

ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ/ ΦΡΑΣΕΙΣ

αίτιο-αποτέλεσμα (επειδή, διότι, γι’αυτό…)
αντίθεση (αλλά, ωστόσο…)
χρονική σχέση (προηγουμένως, έπειτα…)
όρος-προϋπόθεση (αν, εφόσον…)
επεξήγηση (δηλαδή…)
έμφαση (κυρίως..)
παράδειγμα (π.χ…)
απαρίθμηση (πρώτα, τέλος…)
συγκεφαλαίωση (συνοψίζοντας…)

διάρθρωση (προαναγγελία των μερών του κειμένου και σύντομη αναφορά περιεχομένου τους)

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο

Hello world!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Συμβουλευτείτε τα αρχεία βοήθειας για την διαχείριση του ιστολογίου σας.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο