δημιουργία λογαριασμού σε εκπαιδευτικές κοινότητες

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

Η πραγματική μάθηση απαιτεί χρόνο…

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης του audacity

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

διαδραστικό παιχνίδι

Οδηγίες δημιουργίας διαδραστικής εφαρμογής με λογισμικό παρουσίασης

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

comics in education

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

Το μαγεμένο δάσος και ……

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

Google earth

Το λογισμικό Google Earth επιτρέπει στον υπολογιστή σας να γίνει ένα εργαλείο περιήγησης στον κόσμο. Η εφαρμογή με τη βοήθεια  δορυφορικών φωτογραφιών καθώς και με αεροφωτογραφίες πολύ μεγάλης ανάλυσης επιτρέπει στο χρήστη να βλέπει με λεπτομέρειες διάφορες τοποθεσίες του κόσμου. Δίνεται η δυνατότητα αποθήκευσης εικόνων ή και εκτύπωσης. Η ανάλυση είναι τόσο μεγάλη που αν ο χρήστης είναι κάτοικος μιας μεγάλης πόλης μπορεί  να εντοπίσει τη γειτονιά του και το σπίτι του.  Το λογισμικό έχει ελεύθερη άδεια χρήσης και μπορούν τα σχολεία να το κατεβάσουν από τον παρακάτω σύνδεσμο.

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | 1 σχόλιο

Λογισμικά προσομοίωσης

Το Μ.Α.Θ.Η.Μ.Α. είναι ένα ολοκληρωμένο μαθησιακό περιβάλλον, υποστηριζόμενο από υπολογιστές, που αποσκοπεί στην υποβοήθηση της διδασκαλίας της Φυσικής του Γυμνασίου(Δημοτικού), με έμφαση στις έννοιες που οι μαθητές και οι μαθήτριες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες γνωστικές δυσκολίες στην κατανόησή τους.

Η επιλογή των θεματικών ενοτήτων και η εκπαιδευτική σχεδίαση υπαγορεύθηκαν από τα πορίσματα της έρευνας της Γνωσιακής Επιστήμης και της Διδακτικής της Φυσικής, που εντοπίζουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες που έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στην κατανόηση πολλών φυσικών φαινομένων  – και εννοιών, σε όλο το φάσμα της ύλης της Φυσικής του Γυμνασίου, τα οποία εισάγουν παρανοήσεις και αδρανή γνώση.

Για το σκοπό αυτό έχουν αναπτυχθεί σενάρια στις παρακάτω διδακτικές ενότητες – μικρόκοσμους με στοιχεία διερευνητικού περιβάλλοντος που θα υποστηρίζονται από προτάσεις – δραστηριότητες για διδακτική αξιοποίηση. Για αυτές τις ενότητες θα αναπτυχθούν και τα αντίστοιχα φυσικά μοντέλα όπου αυτό είναι δυνατό:

1.Θερμότητα:

  •  Διαστολή των σωμάτων (στερεών, υγρών, αερίων)
  • Αλλαγή φυσικής κατάστασης

 2.Οπτική:

Ανάκλαση του φωτός

  •  Διάθλαση του φωτός
  • Ανάλυση – Σύνθεση του φωτός
  • Ευθύγραμμη διάδοση του φωτός

3.Μηχανική:

  •   Ελεύθερη πτώση

4.Ηλεκτρισμός:

  •  Πηγές, καταναλωτές, όργανα μέτρησης
  •   Κλειστό κύκλωμα – συνδεσμολογίες

Ο μαθητής ή η μαθήτρια εργάζεται πάνω στα σενάρια που περιέχονται στο λογισμικό, εκτελεί δραστηριότητες, κάνει προβλέψεις, παρατηρεί τα αποτελέσματα των προβλέψεών του μέσα από προσομοιώσεις κινήσεων, πειραματίζεται με διαφορετικές τιμές παραμέτρων και συγκρίνει με την πραγματικότητα.

Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι απλό στη χρήση του, και να δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή ή στη μαθήτρια να το χρησιμοποιεί ανάλογα με την γνώση του και τις ικανότητες που έχει αναπτύξει. Ο χώρος εργασίας περιλαμβάνει σκηνικά, αντικείμενα με ιδιότητες και ο μαθητής ή η μαθήτρια μπορεί να χρησιμοποιήσει εργαλεία και να αναπτύξει δραστηριότητες που παραπέμπουν σε πραγματικές καταστάσεις της καθημερινής ζωής.

από το εγχειρίδιο χρήσης του λογισμικού

Δείτε επίσης το θεωρητικό πλαίσιο http://blogs.sch.gr/groups/kseditikithessalia/documents/

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

Διαχείριση ιστολογίου σχολικού δικτύου

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο

Γνώση

Κατηγορίες: Επιμόρφωση | Γράψτε σχόλιο