Venez visiter Patras!

Τίτλος: Venez visiter Patras!

 

Γνωστικό αντικείμενο: Γαλλικά

 

Τάξη: Α’ Λυκείου

 

Γλωσσικό επίπεδο: Β2-Γ2 (προχωρημένο)

 

Χρονική διάρκεια: 5 διδακτικές ώρες

 

Χώρος και απαιτούμενος εξοπλισμός: Εργαστήριο πληροφορικής σχολείου (Η/Υ, βιντεοπροβολέας – διαδραστικός πίνακας), σχολική αίθουσα (πίνακας μαρκαδόρου)

 

Διδακτικοί στόχοι:

 

Α) Γνώσεις για τον κόσμο, αξίες, στάσεις:

  •         Να γνωρίσουν την Πάτρα, την ιστορία της και τα σημαντικότερα αξιοθέατα.
  •         Να συνειδητοποιήσουν τα οφέλη που αποκομίζουν από τα ταξίδια.
  •         Να είναι θετικοί και «ανοικτοί» απέναντι στα ταξίδια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, απέναντι στο «διαφορετικό» (διαφορετικά ήθη και έθιμα, κουλτούρα, γαστρονομία, κτλ).

Β) Γνώσεις για τη γαλλική γλώσσα:

  •         Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους γύρω από τα ταξίδια.
  •         Να εξοικειωθούν με τη χρήση του ρήματος “aller” και τις προθέσεις τόπου.

Γ) Γραμματισμοί:

  •         Να μπορούν να κατανοήσουν ένα γαλλικό τραγούδι που παρουσιάζει το Παρίσι και να απαντήσουν σε σύντομες ερωτήσεις κατανόησης.
  •         Να μπορούν να επιλέξουν τις σημαντικότερες πληροφορίες για την Πάτρα και να τις παρουσιάσουν στα γαλλικά.
  •         Να μάθουν να εργάζονται στο ψηφιακό περιβάλλον padlet, δημιουργώντας ένα είδος διαφημιστικού εντύπου – εφημερίδας με πληροφορίες για την Πάτρα και όποιον θέλει να την επισκεφτεί.

Δ) Διδακτικές πρακτικές:

  •         Να μάθουν οι μαθητές να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά.
  •         Να ασκηθούν στην διερευνητική μάθηση μέσα σε ένα πνεύμα αλληλοσεβασμού και υπευθυνότητας.
  •         Να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων.
  •         Να αυξηθούν τα εσωτερικά κίνητρα ενεργής συμμετοχής τους στην εκμάθηση της Γαλλικής γλώσσας.

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Στο πλαίσιο ενός προγράμματος Erasmus+ μαθητές Λυκείου από τη Lyon θα επισκεφτούν την Πάτρα και το σχολείο μας. Οι μαθητές θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα padlet το οποίο θα έχει τη μορφή μιας ηλεκτρονικής εφημερίδας στη γαλλική γλώσσα με πληροφορίες για την Πάτρα και φωτογραφικό υλικό, το οποίο θα απευθύνεται στους Γάλλους συμμαθητές τους και στο οποίο θα μπορούν να ανατρέξουν και να πληροφορηθούν για την Πάτρα, την ιστορία της, τα σημαντικότερα αξιοθέατα, την οικονομική, εμπορική και πολιτιστική ζωή της πόλης πριν την επισκεφθούν.

 

1η διδακτική ώρα

Στο εργαστήριο πληροφορικής, ενημερώνουμε τους μαθητές μας ότι στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, θα αφιερώσουμε το σημερινό και τα επόμενα τέσσερα μαθήματα στη δημιουργία ενός είδους ηλεκτρονικής εφημερίδας στα γαλλικά με πληροφορίες και οπτικοακουστικό υλικό για την Πάτρα, με στόχο να πληροφορηθούν οι Γάλλοι συμμαθητές τους που θα επισκεφτούν την πόλη μας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού αυτού προγράμματος σε δύο μήνες. Σαν αφόρμηση, οι μαθητές θα παρακολουθήσουν από το youtube στον βιντεοπροβολέα το τραγούδι του Yves Montand “A Paris”: https://www.youtube.com/watch?v=BZkVH-YcS-s και θα προσπαθήσουν να καταλάβουν σε τι αναφέρεται.

Στη συνέχεια, και, αφού  χωριστούν σε ομάδες των τεσσάρων, θα εντοπίσουν τα λόγια του τραγουδιού στο διαδίκτυο (https://lyricstranslate.com/el/Yves-Montand-Paris-lyrics.html). Κάθε ομάδα θα αναλάβει 3 ή 4 στροφές του τραγουδιού και θα αναζητήσουν σε ηλεκτρονικά λεξικά τη σημασία άγνωστων λέξεων ή φράσεων του τραγουδιού, και, αφού τις εντοπίσουν, ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα θα τις ανακοινώσει στην ολομέλεια της τάξης. Έπειτα, θα επακολουθήσει συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών σχετικά με τα “χαρακτηριστικά” του Παρισιού, όπως παρουσιάζονται μέσα από τους στίχους του τραγουδιού.

Τέλος, συζητάμε στην ολομέλεια τα βασικά χαρακτηριστικά μιας ηλεκτρονικής εφημερίδας και τις διαφορές τους από μία έντυπη. Ο στόχος της συζήτησης αυτής είναι να κατανοήσουν οι μαθητές ποια είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία θα δημιουργήσουν μία “καλή” ηλεκτρονική εφημερίδα για την Πάτρα.

2η  διδακτική ώρα

Στο εργαστήριο πληροφορικής οι μαθητές σε δυάδες ασκούνται στο λεξιλόγιο και στα γραμματικά φαινόμενα μέσω υπερσυνδέσμων στο φωτόδεντρο, ώστε να μπορέσουν στο τέλος να υλοποιήσουν την ηλεκτρονική τους εφημερίδα στο padlet. Η διόρθωση των ασκήσεων γίνεται αυτόματα μέσα σε κάθε υπερσύνδεσμο. Κατά τη διάρκεια της διδακτικής αυτής ώρας, η εκπαιδευτικός περιφέρεται διακριτικά ανάμεσα στις δυάδες, επιβλέποντας τις επιδόσεις των μαθητών στις ηλεκτρονικές αυτές ασκήσεις και προσφέροντας βοήθεια στους μαθητές της εφόσον της ζητηθεί.

 

3η  διδακτική ώρα

Στο εργαστήριο πληροφορικής οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και κάθε ομάδα συζητά ποιες θεματικές θα περιλαμβάνει η ηλεκτρονική εφημερίδα που θα δημιουργήσουν. Έπειτα, ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα ανακοινώνει στην ολομέλεια της τάξης τις θεματικές κατηγορίες που η ομάδα του θεωρεί ότι πρέπει να περιλαμβάνει η ηλεκτρονική εφημερίδα. Οι κατηγορίες καταγράφονται στον πίνακα και επακολουθεί συζήτηση μεταξύ των ομάδων για να καταλήξουν οριστικά στις θεματικές κατηγορίες της ηλεκτρονικής τους εφημερίδας. Η εκπαιδευτικός παρακολουθεί διακριτικά τη συζήτηση των μαθητών και παρεμβαίνει, αν χρειαστεί.

Κάθε ομάδα επιλέγει δύο θεματικές κατηγορίες από τις προτεινόμενες και αναζητά στο διαδίκτυο πληροφορίες και υλικό (φωτογραφικό, βίντεο, μουσική). Συζητά για την επιλογή του υλικού και αρχίζει να διαμορφώνει στα γαλλικά τα κείμενα προς ανάρτηση.

 

4η  διδακτική ώρα

Στο εργαστήριο πληροφορικής η εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές, οι οποίοι είναι χωρισμένοι πάλι σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, να συνδεθούν στην ακόλουθη ιστοσελίδα: https://el.padlet.com/dashboard στην οποία η εκπαιδευτικός έχει ήδη κάνει εγγραφή. Αφήνει στους μαθητές λίγο χρόνο να περιεργαστούν το ψηφιακό αυτό περιβάλλον και τα χαρακτηριστικά του και να πειραματιστούν. Μέσα από κατάλληλες ερωτήσεις, θέτει κάποια ερωτήματα στους μαθητές, τα οποία θα τους βοηθήσουν να αποφασίσουν για τα χαρακτηριστικά της ηλεκτρονικής εφημερίδας που θα δημιουργήσουν:

π.χ. Ποιο θα είναι το φόντο του padlet; Θα έχει φωτογραφία της Πάτρας ή θα είναι ουδέτερο;

      Θα έχει έντονα χρώματα ή όχι;

      Τι θα περιλαμβάνει; Κείμενα, εικόνες, βίντεο, μουσική;

      Ποια θα είναι η σειρά των αναρτήσεων;

Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η κριτική σκέψη των μαθητών και καθίστανται υπεύθυνοι για τη λήψη των κατάλληλων αποφάσεων.

       

5η διδακτική ώρα

Στο εργαστήριο πληροφορικής, οι μαθητές σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων, αφού έχουν δημιουργήσει τις σελίδες με το υλικό για κάθε θεματική κατηγορία που θα αναρτήσουν στην ηλεκτρονική τους εφημερίδα, αναρτούν τις σελίδες αυτές στο padlet και προβαίνουν σε τελικές διορθώσεις και διαμόρφωση του padlet.

 

ΡΟΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗ

Σε όλες τις φάσεις, ο ρόλος του καθηγητή είναι καθοδηγητικός, συντονιστικός και διευκολυντικός. Εμψυχώνει τους μαθητές, κινείται βοηθητικά ανάμεσά τους και επιβλέπει τους μαθητές να εργάζονται σε ομάδες, να ερευνούν, να προβληματίζονται, να καταλήγουν σε συμπεράσματα και να φτιάχνουν αναρτήσεις στο padlet.  

 

ΡΟΛΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι μαθητές σε όλη τη διάρκεια του μ-σεναρίου αναδεικνύονται σε ενεργητικούς δέκτες της πληροφορίας. Οξύνεται η κριτική τους σκέψη και καλλιεργείται η δημιουργικότητα και η φαντασία τους. Μαθαίνουν να συνεργάζονται αρμονικά και να επιλύουν τις διαφορές τους στο πλαίσιο της ομάδας.

 

  •          

Fiches de travail / Φύλλα εργασίας

 

1ère Fiche de travail / 1ο Φύλλο Εργασίας, 1η διδακτική ώρα

 

Δραστηριότητα 1:

Στο πλαίσιο ενός προγράμματος Erasmus+ και της επικείμενης επίσκεψης μαθητών Λυκείου από τη Lyon στην Πάτρα, θα δημιουργήσετε ένα padlet το οποίο θα έχει τη μορφή μιας ηλεκτρονικής εφημερίδας στη γαλλική γλώσσα με πληροφορίες και λοιπό υλικό (φωτογραφικό, οπτικοακουστικό…) για την Πάτρα.

Για να πάρετε ιδέες, δείτε το βίντεο κλιπ του τραγουδιού του Yves Montand “A Paris”: https://www.youtube.com/watch?v=BZkVH-YcS-s και τη μεταγραφή του (transciption) (https://lyricstranslate.com/el/Yves-Montand-Paris-lyrics.html) και απαντήστε στις ερωτήσεις κατανόησης που ακολουθούν:

 

  • De quoi parle la chanson?

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Quelles sont les caractéristiques de Paris?

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Qu’ est-ce qui se passe au printemps à Paris?

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Est-ce qu’ il y a du vent à Paris?     Oui Non
  • Est-ce qu’ il y a du soleil à Paris?    Oui Non
  • Quand est-ce la fête nationale de la France? Qu’ est-ce qui se passe ce jour-là?

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Expliquez ce qui se passe à la Seine et aux cafés selon la chanson.  

           …………………………………………………………………………………………………..

           …………………………………………………………………………………………………..

           …………………………………………………………………………………………………..

           …………………………………………………………………………………………………..

 

Δραστηριότητα 2:

Ας θυμηθούμε πώς γράφουμε άρθρα για μία εφημερίδα:

 

  • Ποια είναι η δομή ενός άρθρου;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Ποιους γραμματικούς χρόνους χρησιμοποιούμε για να γράψουμε ένα άρθρο;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Τι κάνει ένα άρθρο να θεωρείται καλό;

           …………………………………………………………………………………………………..

 

2ème Fiche de travail / 2ο Φύλλο Εργασίας, 2η διδακτική ώρα

Για να είναι επιτυχημένη η ηλεκτρονική σας εφημερίδα για την Πάτρα, θα πρέπει να χειρίζεστε σωστά τη γλώσσα.

Σ’ αυτό το φύλλο εργασίας, θα εμπλουτίσετε το λεξιλόγιό σας και θα ασκηθείτε σε λεξιλογικές και γραμματικές ασκήσεις. Πηγαίνετε στους ακόλουθους συνδέσμους του διαδραστικού σας βιβλίου και κάνετε τις ασκήσεις που περιλαμβάνονται εκεί:

 

  • Γαλλικά προϊόντα

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-4032

 

  • Ο χάρτης της Γαλλίας

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-4038

 

  • Ένας μικρός γύρος στο Παρίσι! (Διάλογος και λεξιλόγιο)

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-9440

 

  • Trouve le chemin

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3989

 

  • Γαλλικά μνημεία της ΟΥΝΕΣΚΟ

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3898

 

  • aller à

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3869

 

  • Venez visiter ma ville!

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3882

 

  • Monuments de Paris par arrondissement

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-3931

 

3ème Fiche de travail / 3ο Φύλλο Εργασίας, 3η διδακτική ώρα

Θα πρέπει να αποφασίσετε ποιες θεματικές κατηγορίες θα εντάξετε στην ηλεκτρονική σας εφημερίδα για την Πάτρα και το υλικό που αυτές θα περιλαμβάνουν.

Πριν αποφασίσετε, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τα ακόλουθα:

 

  • Πού απευθύνεται η ηλεκτρονική σας εφημερίδα;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Για να είναι χρήσιμη σε όποιον επισκέπτεται πρώτη φορά την Πάτρα, ποιες θεματικές κατηγορίες πρέπει να περιλαμβάνει;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Τι καθιστά ενδιαφέρουσα μια ηλεκτρονική εφημερίδα;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Πού θα αναζητήσετε πληροφορίες; Πώς θα εξασφαλίσετε την αξιοπιστία και την εγκυρότητα των πηγών σας;

           …………………………………………………………………………………………………..

 

4ème Fiche de travail / 4ο Φύλλο Εργασίας, 4η & 5η διδακτική ώρα

Αφού έχετε συλλέξει το υλικό σας ανά θεματική κατηγορία, θα πρέπει να το διαμορφώσετε κατάλληλα και, στη συνέχεια, να το αναρτήσετε στο padlet. Για να είναι επιτυχημένο το padlet σας, απαντήστε πρώτα στα ακόλουθα ερωτήματα:

 

  • Ποιον τίτλο θα έχει η ηλεκτρονική σας εφημερίδα;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Θα υπάρχουν υπότιτλοι;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Ποιο θα είναι το φόντο σας; Θα έχει φωτογραφία της Πάτρας ή θα είναι ουδέτερο; Θα έχει έντονα ή ουδέτερα χρώματα;

           …………………………………………………………………………………………………..

  • Το padlet σας θα περιλαμβάνει μόνο άρθρα ή και φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό;

           …………………………………………………………………………………………………..

 

Ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής εφημερίδας για την Πάτρα στο padlet και αποστολή του συνδέσμου στο συνεργαζόμενο στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ Λυκείου στη Lyon προκειμένου οι Γάλλοι μαθητές να πληροφορηθούν για την Πάτρα πριν την επίσκεψή τους στην πόλη μας.

 

Επέκταση

Το μ-σενάριο θα μπορούσε να επεκταθεί και στο συνεργαζόμενο Λύκειο της Lyon. Δηλαδή οι Γάλλοι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα αντίστοιχο padlet για τη Lyon στο οποίο θα παρουσιάζουν την πόλη τους στους Έλληνες συμμαθητές τους πριν την επίσκεψή τους σε αυτήν.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *