Μια διευθύντρια σχολείου έκανε χιλιάδες Βέλγους να κυνηγούν βιβλία αντί για Pokemon

 

Η επιτυχία που έχει ανά τον κόσμο το Pokemon Go έδωσε σε μια διευθύντρια δημοτικού σχολείου στο Βέλγιο την ιδέα να δημιουργήσει ένα διαδικτυακό “κυνήγι βιβλίων” αντί για το κυνήγι των χαριτωμένων τεράτων του παιγνιδιού αυτού επαυξημένης πραγματικότητας. Το παιγνίδι της έχει ήδη προσελκύσει δεκάδες χιλιάδες παίκτες μέσα σε λίγες εβδομάδες.

Ενώ οι παίκτες του Pokemon Go χρησιμοποιούν το GPS μιας κινητής συσκευής και την κάμερά της για να εντοπίζουν τα εικονικά αυτά πλάσματα που βρίσκονται κρυμμένα στην πόλη, η εκδοχή της Αβελίν Γκρεγκουάρ παίζεται μέσω μιας ομάδας στο Facebook που ονομάζεται “Chasseurs de livres” (Κυνηγοί Βιβλίων).

Οι παίκτες αναρτούν φωτογραφίες και στοιχεία για το μέρος στο οποίο έχουν κρύψει ένα βιβλίο και οι συμπαίκτες τους πηγαίνουν και ψάχνουν να το βρουν. Αφού κάποιος ολοκληρώσει την ανάγνωση του βιβλίου που βρήκε, το “απελευθερώνει” ξανά στη φύση.
“Όπως τακτοποιούσα τη βιβλιοθήκη μου, συνειδητοποίησα ότι δεν είχα αρκετό χώρο για όλα μου τα βιβλία. Καθώς είχα παίξει Pokemon Go με τα παιδιά μου, μου ήρθε η ιδέα να ‘απελευθερώσω’ τα βιβλία στη φύση”, δήλωσε η Γκρεγκουάρ στο Reuters.
Αν και το κυνήγι του θησαυρού με βιβλία δημιουργήθηκε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, ήδη περισσότεροι από 40.000 άνθρωποι έχουν εγγραφεί στην ομάδα της Γκρεγκουάρ στο Facebook.

Οι κρυμμένοι τίτλοι, που κυμαίνονται από βιβλία για νήπια έως βιβλία τρόμου του Στίβεν Κινγκ, τοποθετούνται σε διάφορες πόλεις και στην ύπαιθρο του Βελγίου, συχνά τυλιγμένα με πλαστικό για να προφυλάσσονται από τη βροχή.

Η οικογένεια Ντετουρνέ από την πόλη Μποντούρ στο νότιο Βέλγιο δηλώνει ότι το παιγνίδι αυτό αποτελεί πλέον μέρος των πρωινών της περιπάτων. Η οικογένεια βρήκε ένα βιβλίο και άφησε πίσω της τέσσερα άλλα για να τα βρουν οι συμπαίκτες της.

“Η κόρη μου είπε ότι είναι σαν το κυνήγι των πασχαλινών αυγών, αλλά με βιβλία”, δήλωσε η Τζεσικά Ντετουρνέ.

Όταν επέστρεψαν στο σπίτι τους από έναν περίπατο, είχε έρθει ειδοποίηση στο Facebook που τους ενημέρωνε ότι κάποιος είχε ήδη βρει δύο από τα βιβλία τους.

Η Γκρεγκουάρ σκέφτεται τώρα να προχωρήσει κι άλλο την ιδέα της και να δημιουργήσει μια εφαρμογή για το παιγνίδι της.

Πηγή : https://www.alfavita.gr/arthron/koinonia/mia-dieythyntria-sholeioy-ekane-hiliades-velgoys-na-kynigoyn-vivlia-anti-gia

Τουβλάκια Braille – Ένα project που βοηθάει τυφλά παιδιά να διαβάζουν

B1

Ένα τουβλάκι Braille μπορεί να είναι ό,τι φανταστείτε ή  ό,τι δημιουργήσετε, αλλά μπορεί ακόμα να είναι και κάτι που δεν έχετε φανταστεί. Τα Braille Bricks (τουβλάκια Braille) είναι ένα πρότζεκτ που μετατρέπει τα τουβλάκια σε ένα εργαλείο ικανό να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, βοηθώντας τα τυφλά παιδιά ή τα παιδιά με δυσκολίες όρασης, να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν. Ενθαρρύνει επίσης την ένταξη των παιδιών με ή χωρίς προβλήματα όρασης.

Το πειραματικό αυτό πρόγραμμα, γίνεται με την υποστήριξη του Ίδρυματος Dorina Nowill το οποίο είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός στη Βραζιλία, με στόχο την κατάρτιση των εκπαιδευτικών που ασχολούνται με άτομα με προβλήματα όρασης, καθώς και τη δημιουργία και εφαρμογή θεσμών και νόμων για τα άτομα αυτά.

Το σημαντικό σε αυτό το πρόγραμμα είναι η άδεια  Creative Commons “Attribution – ShareAlike 4.0 International” που διαθέτει. Έτσι δίνεται η δυνατότητα σε όλους να χρησιμοποιήσουν το σχέδιο δωρεάν (τόσο για αντιγραφή, όσο και για αναδιανομή του υλικού σε οποιοδήποτε μέσο ή μορφή), ή να το προσαρμόσουν για οποιοδήποτε σκοπό, αρκεί να χρησιμοποιείται για τον ίδιο λόγο με τον αρχικό.

Ένα τουβλάκι Braille μπορεί να είναι ό,τι φανταστείτε ή  ό,τι δημιουργήσετε, αλλά μπορεί ακόμα να είναι και κάτι που δεν έχετε φανταστεί. Τα Braille Bricks (τουβλάκια Braille) είναι ένα πρότζεκτ που μετατρέπει τα τουβλάκια σε ένα εργαλείο ικανό να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, βοηθώντας τα τυφλά παιδιά ή τα παιδιά με δυσκολίες όρασης, να μάθουν να διαβάζουν και να γράφουν. Ενθαρρύνει επίσης την ένταξη των παιδιών με ή χωρίς προβλήματα όρασης.

 

Στόχος της καμπάνιας είναι να πεισθούν και οι κατασκευαστές παιχνιδιών για την ευρεία παραγωγή του Braille Bricks για τα παιδιά όλου του κόσμου.

Στο παρακάτω βίντεο εμφανίζεται μια νεαρή κοπέλα η Άννυ, η οποία πάσχει από μια σοβαρή πάθηση όρασης με αποτέλεσμα τη σε μεγάλο βαθμό μείωση της όρασής της. Η μητέρα της  θυμάται πώς οι εκπαιδευτικοί της δεν μπορούσαν να την προσεγγίσουν όπως επίσης και η Braille γραφομηχανή της ήταν γι’ αυτήν ένα δύσκολο εργαλείο.

Τα τούβλακια Braille όχι μόνο μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στην ανάγνωση, αλλά είναι και ένα ευχάριστο παιχνίδι, στο οποίο μπορούν παιδιά με προβλήματα όρασης να αλληλεπιδρούν με παιδιά χωρίς προβλήματα όρασης.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο www.braillebricks.com.br

 http://tetartopress.gr/

Το Ψηφιοποιημένο Αρχείο του Εθνικού Θεάτρου με παιδικές παραστάσεις και αρχαίο ελληνικό θέατρο

Το Ψηφιοποιημένο Αρχείο του Εθνικού Θεάτρου περιλαμβάνει τις συλλογές του ΕΘ, από το 1932 έως το 2005, με σπάνιο  και  µερικές φορές µοναδικό υλικό.
Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται προγράµµατα των  παραστάσεων, αποκόµµατα  εφηµερίδων,  φωτογραφικό υλικό, ηχητικά  ντοκουµέντα (από το 1955), βιντεοσκοπήσεις (από το 1994) και μουσικές παρτιτούρες. Μπορείτε να βρείτε και να παρακολουθήσετε σπάνιες παιδικές παραστάσεις όπως ενδεικτικά “Ο έρωτας των τριών πορτακαλιών”  και
Ομήρου Οδύσσεια (το παραμύθι των παραμυθιών) της Κάρμεν Ρουγγέρη αλλά και  πολλές παραστάσεις με αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες
Δείτε το Ψηφιοποιημένο Αρχείο του Εθνικού Θεάτρου εδώ

 

 

http://fresh-education.blogspot.gr/2016/05/blog-post_86.html#more

Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down η 21η του Μάρτη

Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down η 21η του Μάρτη

 

Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down η 21η του Μάρτη

Η ανάγκη για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας οδήγησε στην καθιέρωση της 21ης του Μάρτη ως παγκόσμιας ημέρας για το σύνδρομο Down.

Το σύνδρομο Down (ή αλλιώς Τρισωμία 21 ή Τρισωμία G) περιγράφει μια χρωμοσωμική ανωμαλία, που περικλείει ένα σύνολο χαρακτηριστικών, τα οποία υπάρχουν εκ γενετής στους φορείς της γενετικής αυτής βλάβης και αφορούν παρεκκλίσεις στη σωματική διάπλαση, τη νοητική ανάπτυξη και την ψυχοκοινωνική εξέλιξή τους.

Δείτε αναλυτικά σε ψηφιακό αρχείο τα χαρακτηριστικά του συνδρόμου: Το Σύνδρομο Down

* Το ψηφιακό αρχείο δημιουργήθηκε με υλικό από τη βικιπαίδεια και διανέμεται δωρεάν.

 

http://www.schooltime.gr/category/x-blog/

Όλα τα διαδραστικά παιχνίδια σε μια ιστοσελίδα

Αν ψάχνετε για διαδραστικά παιχνίδια και προσομοιώσεις  στο interactivesites θα βρείτε αυτό που θέλετε. Περιλαμβάνει διαδραστικά παιχνίδια που ανανεώνονται συνεχώς, για όλα τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο δημοτικό.
Κάποια από αυτά δε χρειάζονται γνώσεις αγγλικής για τους μαθητές ενώ άλλα απαιτούν ελάχιστες γνώσεις.

 Διαδραστικά παιχνίδια και προσομοιώσεις από το interactivesites

http://fresh-education.blogspot.gr/2016/03/blog-post_74.html#more

Από τον Δενδροπόταμο στην Αμερική: Αυτοί είναι οι μικροί Ρομά που κατέπληξαν τη LEGO!

Λένε πως τα σημαντικότερα πράγματα γεννιούνται σε ένα υπόγειο ή μία σοφίτα. Στη δική μας περίπτωση ο χώρος τέλεσης των θαυμάτων είναι το υπόγειο μίας εκκλησίας στον Δενδροπόταμο. Εκεί ο πατέρας Αθηναγόρας μαζί με τους «οκτώ επιστήμονες ρομά», όπως ονομάζει τα παιδιά του, έφτιαξαν ένα πρότυπο ρομπότ που έκλεψε τις εντυπώσεις στον διαγωνισμό παγκόσμιας ακτινοβολίας First Lego League (FLL) και θα ταξιδέψουν ως προσκεκλημένοι στο Σεντ Λούις! Ο Θοδωρής, ο Αλέξανδρος, ο Σταύρος, ο Δαυίδ, ο Κωνσταντίνος, ο Σπύρος, ο Βίτι και ο Γιώργος μας υποδέχτηκαν λίγο πριν την απογευματινή προπόνηση των FAR.GO.BOTS (Far από το Φάρος, Go όπως «πάμε» και Bots από το Robots).

Περνώντας την πόρτα του «Φάρου του Κόσμου» θα συναντήσεις μία τυπική οικογένεια. Ο μικρός Θοδωρής χαζεύει τηλεόραση, η κυρία Βάσω εξηγεί μαθηματικούς όρους στον Δαυίδ και οι υπόλοιποι απολαμβάνουν το πλούσιο μεσημεριανό τους συζητώντας φωναχτά για τα τελευταία κατορθώματα του ΠΑΟΚ. Στη γωνία ο πατέρας Αθηναγόρας κανονίζει τα τελευταία διαδικαστικά για την απογευματινή προπόνηση στο υπόγειο της εκκλησίας και μιλάει συνεχώς στο τηλέφωνο. Το κατόρθωμα των παιδιών του έχουν κάνει τον γύρο του ελληνικού διαδικτύου και ο ίδιος μοιράζει χαμόγελα και «ευχαριστώ» αδιακρίτως.

O πατέρας Αθηναγόρας. Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη / firstlegoleague.gr

O πατέρας Αθηναγόρας. Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη / firstlegoleague.gr

 

«Αυτό που έκανε φοβερή εντύπωση στους Αμερικάνους διοργανωτές της ρομποτικής του παγκόσμιου Φεστιβάλ, που ήρθαν να επισκεφτούν τη νέα χώρα μέλος, ήταν ότι μία ομάδα παιδιών που διέφερε από τις άλλες στο χρώμα διακρίνεται και προοδεύει. Όταν πληροφορήθηκαν λοιπόν ότι τα παιδιά αυτά προέρχονται από μία πολύ ευαίσθητη κοινωνική ομάδα, ζουν σε μία γκετοποιημένη περιοχή με τα υψηλότερα ποσοστά εγκληματικότητας και κατάφεραν με τη βοήθεια του «Φάρου» τα τελευταία δέκα χρόνια να ξεφύγουν από την κατάσταση της αγραμματοσύνης και της παραβατικότητας και να γίνουν σημαιοφόροι στα σχολεία τους έμειναν με το στόμα ανοιχτό. Έτσι, μετά το τέλος του διαγωνισμού αποφάσισαν από όλες τις ομάδες παγκοσμίως του διαγωνισμού να διαλέξουν την ομάδα μας ως την τιμώμενη στο Διεθνές Φεστιβάλ Ρομποτικής του Σεντ Λούις των Η.Π.Α.

Υπάρχουν κάποιοι σταθμοί στην πορεία του «Φάρου» που μας γεμίζουν με συγκίνηση. Για παράδειγμα πριν από τέσσερα χρόνια τα πρώτα μας παιδιά τελείωσαν το γυμνάσιο και πέρσι το λύκειο! Με υποτροφίες, μάλιστα, φοιτούν σε ιδιωτικά ΙΕΚ και ετοιμάζουμε τις επαφές με επιχειρήσεις που θα δουλέψουν, μπαίνοντας ως ισάξια μέλη στην αγορά εργασίας», αναφέρει ο πατέρας Αθηναγόρας. Τη συζήτησή μας διακόπτει ο Κωνσταντίνος ψάχνοντας τη στολή του για το απογευματινό μάθημα πολεμικών τεχνών. «Στην οικογένειά μας (γιατί ακριβώς περί οικογένειας πρόκειται) δεν ασχολούμαστε μόνο με τη ρομποτική. Τα παιδιά μας παίζουν τα Σάββατα σε ποδοσφαιρικές ομάδες, ασχολούνται με τις πολεμικές τέχνες, το θέατρο, τις κατασκευές, τη μουσική και πολλά άλλα. Η πόρτα της οικογένειάς μας είναι πάντα ανοιχτή. Σκεφτείτε ότι κάθε πρωί ετοιμάζουμε 450 μερίδες με φαγητό και όλοι συμμετέχουν ενεργά στις δράσεις μας. Αυτό δεν γίνεται και σε μία οικογένεια;», προσθέτει.

Ο Θοδωρής, ο μικρότερος της παρέας. Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη / firstlegoleague.gr

Ο Θοδωρής, ο μικρότερος της παρέας. Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη / firstlegoleague.gr

Στη θέση απέναντι από τον πατέρα κάθεται ο Θοδωρής, ο μικρότερος της παρέας. Χωρίς να έχει κλείσει καν τα 11 του χρόνια αποτελεί την επίσημη μασκότ της ομάδας. Κρατάει το μετάλλιο στα χέρια και μιλάει με σοβαρότητα για τον κρίσιμο ρόλο του. «Εγώ δουλεύω στα εξαρτήματα. Αναλαμβάνω τον συγχρονισμό της ομάδας, δίνω τα υλικά στους υπόλοιπους και εποπτεύω να λειτουργούν όλα καλά. Όταν μας είπαν πως θα πάμε στην Αμερική μπήκα στο σπίτι φωνάζοντας. Ο «Φάρος» είναι για εμάς το σπίτι μας.

Εγώ μεγάλωσα εδώ. Μόλις τελειώνω το σχολείο (και τα βαρετά θρησκευτικά) περιμένω τον κύριο Γιώργο και την κυρία Βάσω να με βοηθήσουν στις ασκήσεις. Μετά είτε κάνω μικτές πολεμικές τέχνες είτε ασχολούμαι με το ρομπότ». Έξι μήνες μεγαλύτερος είναι ο Σταύρος, ο «καλωδιάκιας». «Εμένα ο ρόλος που είναι η πίστα. Πρέπει να μαζέψω ταχύτατα τα πράγματα για να διευκολύνω τις επόμενες αποστολές να κερδίσουν χρόνο. Επίσης είμαι υπεύθυνος για τα καλώδια. Εκεί είναι το «βασίλειό» μου.

Όλοι έχουν μάθει για το κατόρθωμά μας. Σήμερα ο δάσκαλος με φώναξε στο διάλειμμα, μου είπε πως μας διάβασε στο ίντερνετ και μου έδωσε συγχαρητήρια». Όταν μεγαλώσει ονειρευόταν να γίνει μουσικός. Την τελευταία εβδομάδα οι φιλοδοξίες άλλαξαν. «Μετά την ενασχόληση με τη ρομποτική και τον διαγωνισμό μάλλον για Πολυτεχνείο με βλέπω!», προσθέτει γελώντας.

 

Ο Σταύρος, ο "καλωδιάκιας".Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη / firstlegoleague.gr

Ο Σταύρος, ο “καλωδιάκιας”.Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη / firstlegoleague.gr

Ο Δαυίδ είναι ο… Κατσουράνης της ομάδας. Οργανώνει, καθοδηγεί, ηρεμεί τα πνεύματα. «Εγώ ασχολούμαι με την τοποθέτηση του ρομπότ στην πίστα. Πρέπει να το βάλω κατάλληλα και να το ρυθμίσω ώστε να διευκολύνω κάθε φορά την αποστολή μας, βρίσκοντας ευκολότερα τους προορισμούς μας. Μην ξεχνάς ότι πρόκειται για ένα ρομπότ που έχει στόχο να βοηθήσει σε μετασεισμικά ρήγματα. Οπότε όλα πρέπει να γίνονται στην εντέλεια. Δεν είναι τυχαίο που η ομάδα πήρε το βραβείο έμπνευσης, ούτε και το ότι ο πατέρας Αθηναγόρας βραβεύτηκε ως καλύτερος μέντορας στον διαγωνισμό. Τώρα περιμένω πως και πως το ταξίδι στην Αμερική. Το μάθαμε στο αυτοκίνητο λίγες ώρες μετά τη λήξη. Από εκείνη τη στιγμή αυτό σκέφτομαι», τονίζει.

 

Ο Κώστας Βασιλείου, ιδρυτής της "EDU - ACT". Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη / firstlegoleague.gr

Ο Κώστας Βασιλείου, ιδρυτής της “EDU – ACT”. Φωτογραφία: Αγγελική Μαυρομμάτη / firstlegoleague.gr

«Από την πρώτη στιγμή θέλαμε να κάνουμε τη ρομποτική προσβάσιμη σε όλους. Να μην αφήσουμε κανέναν απ’ έξω από τον κόσμο της. Στην πρώτη μου προσπάθεια να φέρω τον διαγωνισμό στη χώρα μας εισέπραξα αρνητική απάντηση. Έπειτα κάθισα και έγραψα μία επιστολή με το όραμα του διαγωνισμού στην Ελλάδα. Μέσα σε λίγες ώρες με πήραν τηλέφωνο από τη Δανία και μου είπαν «ξεκινάμε». Έπρεπε να σπάσουμε τα ταμπού. Να δώσουμε πρόσβαση σε όλους. Καταφέραμε να κάνουμε επιμόρφωση σε περίπου 10 χιλιάδες παιδιά πάνω στη ρομποτική. Ένα νούμερο τεράστιο. Παράλληλα, πετύχαμε να μεταφέρουμε την ιδέα από το Ασβεστοχώρι στη Θεσσαλονίκη, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Δεν υπήρχε ομορφότερη εικόνα από δασκάλους και καθοδηγητές να απολαμβάνουν με μουσική και χορό τον διαγωνισμό παρέα με τους μαθητές τους, τους συγγενείς τους, την ομάδα τους.

Στιγμιότυπο από τον διαγωνισμό.

 

  Στιγμιότυπο από τον διαγωνισμό.

Και στο διαγωνιστικό κομμάτι τα πράγματα κύλησαν υπέροχα. Οι τρεις νικήτριες ομάδες (“RoboRockers” από το πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας, “Robot Masters” από το Ελληνογαλλικό Κολλέγιο ΔΕΛΑΣΑΛ και “RoboTrainers” από το 1o Γυμνάσιο Κομοτηνής) έκαναν πραγματικά φοβερή δουλειά. Όπως και όλοι οι συμμετέχοντες. Η μεγάλη έκπληξη ήταν σαφώς η τιμητική πρόσκληση του ιδρύματος LEGO στην ομάδα του πατέρα, που θα ταξιδέψει ξέχωρα από τους τρεις νικητές.

Ήταν η ευχάριστη έκπληξη. Μία επιβράβευση για όλα αυτά τα φανταστικά πράγματα που γίνονται σε αυτό το σπίτι», αναφέρει ο Κώστας Βασιλείου, Εκπαιδευτικός, ιδρυτής του μη κερδοσκοπικού αγαθοεργούς σωματείου “EDU – ACT” και Εμπνευστής του προγράμματος Ρομποτική για όλους. Στο ταξί της επιστροφής ο οδηγός δεν μπορούσε να πιστέψει πως δύο «φυσιολογικά» παιδιά βρέθηκαν μέρα μεσημέρι στον Δενδροπόταμο. «Ασχολείστε με ναρκωτικά;», μας ρώτησε συνωμοτικά 3 φορές κατά τη διάρκεια της διαδρομής. «Άλλος λόγος για να πάτε στον Δενδροπόταμο δεν υπάρχει». Αποφύγαμε με την Αγγελική, τη φωτογράφο, να απαντήσουμε σε όλα. Κυρίως γιατί το «φυσιολογικό» σε αυτή τη χώρα τείνει να γίνει ο μεγαλύτερος ρατσισμός. Ένας ρατσισμός που προφανώς πορεύεται με λάθος «Φάρο» και συχνάζει σε λάθος υπόγεια και σοφίτες.

Πηγή: www.lifo.gr

11 ενημερωτικά φυλλάδια για την ασφάλεια του Παιδιού

Το Σωματείο Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος  έχει ως σκοπό την μείωση των παιδικών ατυχημάτων και την άμεση και σωστή αντιμετώπιση των παιδικών τραυματισμών. Για το σκοπό αυτό, εκτός των άλλων, έχει εκδώσει 11 ενημερωτικά φυλλάδια.

Τα φυλλάδια έχουν τίτλους:

Ασφάλεια στο Σπίτι
Το κολύμπι σώζει ζωές
Προσοχή στην επιλογή παιχνιδιών
Αθλητισμός και ασφάλεια
Σεβασμός στα ζώα
Ασφάλεια στο σχολείο
Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Φαρμακείο Πρώτων Βοηθειών
Προσοχή στα εγκαύματα
Καλοκαίρι και Διακοπές με ασφάλεια
Το έργο του Σωματείου Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος

Κατεβάστε τα φυλλάδια

 

http://fresh-education.blogspot.gr/2016/03/11.html#more

10 απλοί τρόποι να μάθετε στο παιδί να ζωγραφίζει ζωάκια!

Από τη Φοίβη Γλύστρα | 29 Φεβ 2016

Οι απανταχού μικροί καλλιτέχνες, λατρεύουν τα κολπάκια που τους διευκολύνουν να φτιάξουν όμορφες ζωγραφιές. Έχουμε λοιπόν βάσιμες υποψίες ότι το παιδί σας θα αγαπήσει τους δέκα παρακάτω τρόπους να ζωγραφίσει ζωάκια. Όλα τα σχέδια ξεκινούν από έναν απλό κύκλο και προσθέτοντας λίγες και απλές σχεδιαστικά λεπτομέρειες, σε έξι απλά βήματα δέκα διαφορετικά ζώα παίρνουν ζωή στο παιδικό μπλοκ ζωγραφικής!

Κουκουβάγια (που θυμίζει Angry Birds)

Χαμογελαστό λιονταράκι

Κουνέλι

Νυσταλέα γατούλα

(περισσότερα…)

«Μάρτης» ή «Μαρτιά»

10981515_1087029067990807_6767056655106212986_n

 

 

Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου οι μύστες έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι, όπως παρατηρεί ο λαογράφος Νικόλαος Πολίτης.

Σύμφωνα με το έθιμο, την 1η του Μάρτη, οι μητέρες φορούν στον καρπό του χεριού των παιδιών τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον Μάρτη ή Μαρτιά, για να τα προστατεύει από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, που είναι ιδιαίτερα βλαβερός, σύμφωνα με τις λαϊκές δοξασίες. Ο Μάρτης προφυλάσσει επίσης, όπως πιστεύεται, από τα κουνούπια και τους ψύλλους και ακόμα απομακρύνει τις αρρώστιες και άλλα κακά.

Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι. Σε μερικές περιοχές ο Μάρτης φοριέται στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σαν δαχτυλίδι για να μην σκοντάφτει ο κάτοχός του.

Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους ή το καίνε με το αναστάσιμο φως του Πάσχα.

Η Χριστιανική Εκκλησία δια του Ιωάννου του Χρυσοστόμου θεωρεί το έθιμο ειδωλολατρικό ήδη από το 5ο αιώνα.

Ο «Μάρτης» στα Βαλκάνια

Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στα Σκόπια με την ονομασία Μάρτινκα και στην Αλβανία ως Βερόρε. Οι κάτοικοι των δυο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι, δένουν τον Μάρτη σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.

Τηρώντας παραδόσεις και έθιμα αιώνων, οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται Μαρτενίτσα. Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» (Μπάμπα Μάρτα, στα βουλγαρικά), που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η Μαρτενίτσα λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.

Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία Μαρτιζόρ. Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Θεός – Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη για να πάρει μέρος σε μια γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι.

Μια ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του σκότωσε τον δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/131#ixzz41aaBjnno

Προκήρυξη διαγωνισμών μυθιστορήματος για εφήβους, μυθιστορήματος για παιδιά και θεατρικού έργου για παιδιά

diagon.mithistorimatos

 

 

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ του  Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου προκηρύσσει

 διαγωνισμούς συγγραφής

  1. Μυθιστορήματος για εφήβους από 14 έως 18 ετών,
  2. Μυθιστορήματος για παιδιά από 9 έως 14 ετών,
  3. Θεατρικού έργου για παιδιά

Χρόνος υποβολής των έργων: 1η Φεβρουαρίου έως 30ή Σεπτεμβρίου 2016

Οι όροι της συμμετοχής είναι οι ακόλουθοι:

Ι. Θέμα και έκταση ανά κατηγορία:

  1. Για την κατηγορία «Μυθιστόρημα για εφήβους» υποβάλλεται ένα έργο

(Ελεύθερο  θέμα,  έκτασης  περίπου 30000 – 35000 λέξεων)

  1. Για την κατηγορία «Μυθιστόρημα για παιδιά» υποβάλλεται ένα έργο

(Ελεύθερο θέμα,  έκτασης περίπου 20000 – 25000  λέξεων)

  1. Για την κατηγορία «Θεατρικό έργο για παιδιά» υποβάλλεται ένα έργο

(Ελεύθερο θέμα, κανονικής διάρκειας)

ΙΙ. Τα έργα πρέπει να είναι πρωτότυπα. Υποβάλλονται με ψευδώνυμο σε τέσσερα (4) αντίτυπα και σε έντυπη μορφή (στοιχεία TimesNewRoman, 1 ½ διάστιχο). Θα περιέχονται σε φάκελο εντός του οποίου θα υπάρχει ένας μικρότερος, με τα πραγματικά στοιχεία του συμμετέχοντος /της συμμετέχουσας (Ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, ταχυδρομική και ηλεκτρονική διεύθυνση). Το περιεχόμενο του συγκεκριμένου φακέλου θα ανοιχτεί μόνο στην περίπτωση διάκρισης του συμμετέχοντος/της συμμετέχουσας. Οι υπόλοιποι φάκελοι θα καταστραφούν από την κριτική επιτροπή την ημέρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων.

ΙΙΙ. Τα έργα που θα αποσταλούν δε θα πρέπει, ολόκληρα ή αποσπάσματά τους, να έχουν δημοσιευθεί σε εφημερίδες, περιοδικά ή ιστοσελίδες του διαδικτύου.

ΙV. Δικαίωμα συμμετοχής στους διαγωνισμούς έχουν όλοι και όλες εκτός από εκείνους/εκείνες που έχουν βραβευτεί σε διαγωνισμούς από τον οποιοδήποτε ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα ή έχουν εκδώσει σχετικό λογοτεχνικό βιβλίο ή θεατρικό έργο. Ο στόχος των διαγωνισμών είναι αποκλειστικά η ενθάρρυνση πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων.

V. Κάθε συμμετέχων/συμμετέχουσα έχει δικαίωμα συμμετοχής με ένα έργο σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες.

VI. Τα έργα θα στέλνονται με απλό ταχυδρομείο και όχι συστημένα ή με ταχυδρομική εταιρεία. Στο τέλος κάθε μήνα θα αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ κατάλογος με τα ψευδώνυμα των έργων που θα έχουν παραληφθεί.

VII. Οι ανωτέρω όροι είναι απαραίτητο να τηρούνται επακριβώς. Τα έργα που δε θα τους τηρήσουν δε θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό.

Τα έπαθλα των διαγωνισμών ορίζονται σε πεντακόσια (500) ευρώ για το πρώτο βραβείο κάθε κατηγορίας. Επίσης, θα απονεμηθεί και από ένας έπαινος σε κάθε κατηγορία.

Τα βραβευθέντα κείμενα κάθε κατηγορίας θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο δημοσιεύσεων λογοτεχνικών κειμένων. (περισσότερα…)

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση