Συνεδρία 3

Δραστηριότητα 2:

Στο επιμορφωτικό υλικό της 3ης Συνεδρίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της διδακτικής αξιοποίησης του διαδραστικού πίνακα. Να σχεδιάσετε μία σειρά δραστηριοτήτων στις οποίες να αξιοποιείτε τις δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα.

 

1η Δραστηριότητα: «Γνωρίζω το πρόσωπό μου μέσα από τη λάμψη των ακτίνων»

Η δραστηριότητα αυτή διενεργείται ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και το κάθε παιδί στο διαδραστικό πίνακα με το λογισμικό «Ακτίνες», στην ενότητα «άνθρωπος‐πρόσωπο». Αρχικά, εμφανίζεται στην οθόνη ένα κεφάλι παιδιού (αγόρι & κορίτσι) και προσπαθούμε, να επιλέξουμε το μέλος που λείπει τοποθετώντας το στη σωστή θέση. Όταν ο μαθητής μας επιλέξει κάποιο μέρος του κεφαλιού με κλικ, εκφωνείται το όνομα του μέλους αυτού .

Ο εκπαιδευτικός, στη συνέχεια, ζητά από τους μαθητές του να περιγράψουν το πρόσωπο του αγοριού και του κοριτσιού, εφόσον πρώτα έχει μπει στη θέση του το μέρος που λείπει. Η δραστηριότητα αυτή γίνεται προφορικά, όταν οι μαθητές μας δυσκολεύονται πολύ να διαβάσουν.

 

2  Δραστηριότητα:

Όταν υπάρχει η ικανότητα γραφής, τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους μαρκαδόρους και να γράψουν στο διαδραστικό πίνακα τα ονόματα του κάθε μέλους, αξιοποιώντας τη δυνατότητα του λογισμικού του.

Τα παιδιά ενθαρρύνονται για να ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα. Επίσης, στις περιπτώσεις που αποτυγχάνουν παρέχονται ενθαρρυντικά σχόλια από το λογισμικό, αλλά κυρίως από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος τα συμβουλεύει και τα βοηθά σε όλη τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας. Τα παιδιά, αποκτούν βασικές δεξιότητες μέσα από το διαδραστικό παιχνίδι, νιώθουν ευχάριστα, ενθουσιάζονται και μαθαίνουν.

 

3η Δραστηριότητα: «Χέριαπόδια στη σειρά»

Εμφανίζεται στην οθόνη το σώμα ενός παιδιού και ζητείται από το μαθητή να επιλέξει το μέρος του σώματος που λείπει και να το τοποθετήσει στη σωστή θέση. Δίνονται 4 επιλογές και όταν ο μαθητής επιλέξει κάποιο μέρος (κάνει κλικ) εκφωνείται το όνομα του μέρους αυτού (π.χ. πόδι).

Τα παιδιά στο διαδραστικό πίνακα δημιουργούν το σώμα και ο εκπαιδευτικός τα βοηθά να ερμηνεύσουν, να εξηγήσουν τις σκέψεις που κάνουν για να περιγράψουν αυτό που βλέπουν. Συζητώντας τις κινήσεις που κάνουν για να τοποθετήσουν το κεφάλι κατηγοριοποιούν το σχήμα που μπορεί να έχει σε διαφορετικό άνθρωπο (αγόρι –κορίτσι), συμπεραίνοντας ότι υπάρχουν και ορισμένα κοινά σημεία σε όλους.

 

Σ’ αυτό το επίπεδο αναλύουμε μαζί με τους μαθητές μας την εικόνα του σώματος που αρχίζει να εμφανίζεται, δομώντας τη και αποδομώντας τη, διερευνώντας κάθε λεπτομέρεια που μπορεί να κάνει τη διαφορά, εξετάζοντας την μορφή του avatar. Ξεκαθαρίζοντας τα κοινά σημεία και βρίσκοντας την ειδοποιό διαφορά που μπορεί να έχει ένα σώμα κοριτσιού από αυτό του αγοριού, στην ουσία περνάμε στη διατύπωση γενικεύσεων κάνοντας μεταφορές και αναλογίες.

Συνεδρία 2

Δραστηριότητα 2

Στο επιμορφωτικό υλικό της 2ης Συνεδρίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ενσωμάτωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία.

  • Κατά τη γνώμη σας ποια από τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ενσωμά-τωσης της αναζήτησης πληροφοριών στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία έχουν τη δυνατότητα να την επηρεάσουν με ουσιαστικό τρόπο;
  • Θα υιοθετούσατε την αναζήτηση πληροφοριών στην τάξη σας; Με ποιους στόχους και προϋποθέσεις;

Απάντηση

Πλεονεκτήματα:

  • πληθώρα πηγών
  • υιοθέτηση αποτελεσματικών τεχνικών αναζήτησης περιεχομένου
  • κριτική προσέγγιση του παρεχόμενου περιεχομένου
  • εποικοδομητική μάθηση
  • παγκόσμια διάχυση της πληροφορίας
  • οργανωμένες συλλογές διευθύνσεων
  • ταχύτητα εύρεσης πληροφορίας

 

Μειονεκτήματα:

  • μεγάλος όγκος πληροφοριών
  • ακατάλληλο περιεχόμενο
  • παραβίαση της ιδιωτικότητας
  • υπερβολική ενασχόληση και εθισμό
  • ηλεκτρονική παρενόχληση
  • εμπορευματοποίηση της πληροφορίας
  • επιφανειακή ερμηνεία
  • πνευματικά δικαιώματα

 

Η καθημερινή αναγκαιότητα αναζήτησης της πληροφορίας καθιστά αναγκαίά την ενσωμάτωση της στην τάξη .Οι μαθητές θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι η αναζήτηση στο διαδίκτυο τους δίνει πρόσβαση σε ένα παγκόσμιο σύνολο πληροφορίων στο οποίο έχει πρόσβαση σχεδόν ο καθένας. Προϋποθέτει δηλαδή σεβασμό στην διαφορετική άποψη αλλά και προάσπιση των ατομικών δικαιωμάτων.

Η κριτική σκέψη και η ευκολία χρήσης αποτελεσματικών τεχνικών αναζήτησης θα ενισχύσουν τη συνολική μαθησιακή διαδικασία

 

Συνεδρία 1

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης: • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδα- κτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγ- χρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρ- χείου: S1_eponymo_onoma.docx.

 

My Stuffed Granny

 

Το φαινόμενο της ανεργίας και της οικονομικής κρίσης παρουσιάζεται  με “γλυκό” τρόπο σε αυτό το 10λεπτο video. Μέσα από την αφήγηση της ιστορίας  γίνεται προσπάθεια κατανόησης της έννοιας της ανεργίας και της επίπτωσης που έχει στον προϋπολογισμό της οικογένειας.  Τελικός στόχος, είναι προβάλλοντας το στην τάξη να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών (μέσα από το χιούμορ και το animation), και να τους προτρέψει σε συζήτηση σχετικά με κρίσιμα θέματα όπως  ανεργία και φτώχεια. Η ταινία αφηγείται την ιστορία της μικρής Σοφίας που αγαπάει τη γκρινιάρα γιαγιά της. Η πενιχρή  σύνταξη της γιαγιάς, είναι το μόνο πράγμα που βοηθά την οικογένειά της να ζήσει κι όταν κάποια στιγμή η γιαγιά πεθαίνει πρέπει να βρουν έναν τρόπο για να τα βγάλουν πέρα…(http://www.icookgreek.com/)

η συνέχεια στο: https://vimeo.com/93951774

Οι ΤΠΕ αναβαθμίζουν και τροποποιούν τον ρόλο των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της διδακτικής πράξης. Ο μαθητής από παθητικός δέκτης γίνεται ενεργητικός παράγοντας της μαθησιακής διαδικασίας, δημιουργός, κριτικός ερευνητής και διαχειριστής της γνώσης και τελικά κυρίαρχος της σχολικής μάθησης. Με την χρήση ΤΠΕ οι μαθητές αποκτούν κίνητρα, συλλέγουν και διαχειρίζονται πληροφορίες, αποκτούν καλύτερη κατανόηση και αφομοίωση των πληροφοριών. Ο εκπαιδευτικός από απλός μεταδότης γνώσεων (παρουσιαστής-ομιλητής) γίνεται βοηθός, σύμβουλος, συνεργάτης, καθοδηγητής, συντονιστής, εμψυχωτής. (http://erkyna.gr/e_docs/periodiko/dimosieyseis/theologia/t01-07.pdf)

Εργασία 5

Να αξιολογήσετε ένα τουλάχιστον ιστολόγιο από αυτά που βρίσκονται στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Να τεκμηριώσετε όσο το δυνατόν πληρέστερα τις αξιολογικές σας κρίσεις. Καλό θα είναι το ιστολόγιο να περιέχει κυρίως εκπαιδευτικό προσανατολισμό και περιεχόμενο.

 

  • η προσωπικότητα του blogger
  • ο τρόπος γραφής
  • ο σχεδιασμός
  • η σχετικότητα του περιεχομένου με την κατηγορία που ανήκει το ιστολόγιο
  • τα στοιχεία διαδραστικότητας
  • η πληρότητα κάλυψης των στόχων που δηλώνει ότι έχει το ιστολόγιο
  • κατά πόσο η γλώσσα γραφής συνάδει με το εκπαιδευτικό ύφος που οφείλει να έχει ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο
  • χρηστικότητα του ιστολογίου
  • εάν η πληροφορία που παρέχεται είναι χρήσιμη ή διασκεδαστική
  • συχνότητα ανανέωσης του περιεχόμενου του ιστολογίου με νέες αναρτήσεις
  • αν ο αναγνώστης βρίσκει αρκετά χρήσιμο ή ελκυστικό το ιστολόγιο για να το επισκεφθεί πάλι κάποια μέρα

 

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση