Κίνδυνοι – Απειλές – Αρνητικά Στοιχεία του Διαδυκτίου

Τα πλεονεκτήματα ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου είναι πολλαπλά εφόσον αξιοποιείται ορθά από μαθητές και μαθήτριες που έχουν εκπαιδευτεί από τους εκπαιδευτικούς τους και φυσικά βρίσκονται στη σωστή ηλικία. Τα παιδιά έρχονται στη θέση να αναπτύσσουν κείμενα και τις γλωσσικές τους δεξιότητες, παρέχει δυνατότητες για έρευνα και αξιολόγηση, ενθαρρύνει της συμμετοχής και την αυτενέργεια των μαθητών, βελτιώνει τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, προάγει τη συνεργατική μάθηση, τη συνοχή της ομάδας, το σεβασμό και την αμοιβαία εμπιστοσύνη κ.ά. Παράλληλα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το ιστολόγιο της τάξης για να:  αναρτήσει πληροφορίες σχετικά με τα μαθήματα, τον προγραμματισμό δραστηριοτήτων, την ανάθεση εργασιών,  αναθέτει εργασίες με βάση λογοτεχνικές αναγνώσεις και να ζητά από τους μαθητές να απαντούν στα δικά τους ιστολόγια, ώστε να δημιουργηθεί ένα είδος φακέλου μαθητή (portfolio),  επικοινωνεί με τους γονείς (ειδικά όταν πρόκειται για μαθητές του δημοτικού σχολείου),  προωθεί τις συζητήσεις των μαθητών για θέματα που αφορούν το σχολείο ή την τάξη ή θέματα που συζητούνται στο πλαίσιο του μαθήματος,  προτρέπει τους μαθητές να παράγουν γραπτό λόγο παρέχει παραδείγματα από τη δουλειά που γίνεται μέσα στην τάξη, ασκήσεις λεξιλογίου ή παιχνίδια γραμματικής, προτείνει θέματα για ανάγνωση από το διαδίκτυο και να ζητά την άποψη των μαθητών σε αυτά,  συγκεντρώνει και να οργανώνει πηγές από το διαδίκτυο για συγκεκριμένες διδακτικές ενότητες, παρέχοντας συνδέσεις με τις κατάλληλες σελίδες και σχολιασμό για τις σελίδες αυτές.

Ωστόσο, η χρήση του δεν αποτελεί πανάκεια, αν δεν συνδυαστεί με τον κατάλληλο παιδαγωγικό σχεδιασμό δε θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα αλλά αντιθέτως αρνητικά. Η χρήση του μπορεί να παραµείνει ένα απλό µέσω πληροφόρησης, χωρίς καμιά ευρύτερη παιδαγωγική και μαθησιακή αξία, αν δε χρησιµοποιηθεί ορθά µε βάση τα παραδοσιακά μοντέλα για τη μάθηση.

 

http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15&objId=Category260&childobjId=Text1176

 

Η αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τίτλος λογοτεχνικού κειμένου: Τα τρία μικρά λυκάκια!

Μακέτα σχεδίασης : maketa_sxediasis_pe70-δελλιου-converted

Ψηφιακή αφήγηση με Power Point:

 

Λίγα λόγια για το έργο της Επιμόρφωσης Β1…

Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά εισαγωγική επιμόρφωση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. αποτελεί η πιστοποίηση στις βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επίπεδο Τ.Π.Ε.), με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ19/20, καθώς και τους επιμορφωτές Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε. που είναι ενταγμένοι στα σχετικά μητρώα παλαιότερων πράξεων επιμόρφωσης σε βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε.1 .Αντικείμενο της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για τη χρήση και αξιοποίηση στην τάξη:

α) νέων ψηφιακών υποδομών που αναπτύσσονται για τα σχολεία μέσα από δράσεις και έργα του Υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα τα διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας σε συνδυασμό με τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού, καθώς και

β) σύγχρονων εργαλείων γενικής χρήσης και του διαδικτύου (περιλαμβανομένων θεμάτων ασφάλειας διαδικτύου), μέσα από παραδείγματα και πρακτικές, που θα αξιοποιούν όλα τα παραπάνω.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ: