Καλησπέρα σε όλους και σε όλες, μικρούς και μεγάλους! Πώς είστε; Πώς περνάτε στο σπίτι; Μιας και η κατάσταση αυτή φαίνεται πως θα κρατήσει για αρκετό διάστημα, σκέφτηκα να φτιάξουμε μια ψηφιακή τάξη. Στον χώρο αυτό θα σας αναρτώ καθημερινά “εργασίες”, για να περνάτε δημιουργικά τον χρόνο σας και να μη χάσετε και την επαφή με το σχολείο. Οι εργασίες αυτές μπορεί να είναι να παρακολουθήσετε κάποιο βίντεο, να κάνετε διαδραστικές ασκήσεις, να φτιάξετε κάτι στο σπίτι κλπ. Είστε ήδη εξοικειωμένοι με τις διαδραστικές ασκήσεις, καθώς κάνουμε αρκετές και μέσα στην τάξη. Εννοείται ότι μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια και από τους δικούς σας σε ό,τι σας δυσκολεύει σχετικά με τη χρήση του Υπολογιστή. Όταν φτιάχνετε κάτι στο σπίτι, μπορείτε να μου το στέλνετε με φωτογραφία στο Viber ή στο email aikaterinikarka@gmail.com και θα τα αναρτώ εγώ ελεγχόμενα. Περιμένω τα σχόλιά σας!
Μιας και έχουμε μπει για τα καλά στην άνοιξη, σκέφτηκα να ασχοληθούμε με την “Αρπαγή της Περσεφόνης”, τον μύθο που έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες για να αιτιολογήσουν την ύπαρξη των εποχών.
1.Ας ξεκινήσουμε με την αφήγηση του μύθου από τον Διονύση Σαββόπουλο. Είναι χωρισμένη σε δύο μέρη και έχει λίγες παραπάνω πληροφορίες από το βιβλίο της Ιστορίας. Καλή ακρόαση!
2. Και τώρα εξάσκηση!
Βάλε τις εικόνες στη σωστή σειρά, “σέρνοντάς” τες. Στο τέλος πάτα έλεγχο √ , κάτω δεξιά. Πάτα ΟΚ για να ξεκινήσεις!
Διάλεξε τη σωστή απάντηση! Αφού την επιλέξεις πάτα έλεγχο √ , κάτω δεξιά. Αν δε βρήκες τη σωστή απάντηση, πρέπει να αποεπιλέξεις τη λανθασμένη και να επιλέξεις τη σωστή. Αφού την βρεις, πάτα ⇒για να προχωρήσεις στην επόμενη ερώτηση. Πάτα ΟΚ για να ξεκινήσεις!
3. Ο μύθος αυτός, ενέπνευσε πολλούς ζωγράφους σε όλο τον κόσμο. Γράψε στα σχόλια έναν δικόσου τίτλο για κάθε έναν από αυτούς. Παρατήρησέ τους καλά! Μη βάλεις τον ίδιο τίτλο παντού!
α) The Return of Persephone, Frederic Leighton, 1891
γ) Orpheus Sings For Pluto And Proserpina, Jan Brueghel the Elder
4. Και ας τελειώσουμε με ένα τραγούδι, εμπνευσμένο από τον συγκεκριμένο μύθο.
Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.
Κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγείς.
Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες και το καινούργιο πάν να δουν διυλιστήριο.
Κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγείς.
Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα.
Κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγείς.
Σήμερα, 2 Απριλίου, είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Είναι η ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966.
1.Ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Παρακολουθήστε με προσοχή το βίντεο με μία από τις ιστορίες του και στη συνέχεια γράψτε μου στα σχόλια :
α) Τι θέλει να μας πει μ’ αυτή την ιστορία;
β) Βρείτε πληροφορίες για τον συγγραφέα και γράψτε ένα σύντομο κείμενο.
2. Τώρα, ώρα να διαβάσετε εσείς ένα από τα κλασικά παραμύθια τη “Μικρή γοργόνα” του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Αφού το ολοκληρώσετε, επιλέξτε την αγαπημένη σας σκηνή και ηχογραφήστε την! Μπορεί να γίνει εύκολα με το κινητό των γονιών σας ή απευθείας στο viber. Ανυπομονώ να μου τη στείλετε!
Για να διαβάσετε το παραμύθι, πάτα εδώ⇓ (πάνω στην εικόνα)
To παραμύθι «Η Μικρή Γοργόνα» (“The Little Mermaid”) γράφτηκε από τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και δημοσιεύθηκε το 1836 στη Δανία. Ο χαρακτήρας της μικρής γοργόνας ήταν τόσο αγαπητός που έγινε εθνικό σύμβολο της Δανίας. Έτσι, το 1913, ο Δανός γλύπτης Edvard Eriksen δημιούργησε το ομώνυμο άγαλμα που τοποθετήθηκε σε έναν βράχο στο λιμάνι της Κοπεγχάγης.
3. Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν αποτέλεσε έμπνευση και για άλλους συγγραφείς, όπως η Αγγελική Βαρελλά. Άκουσε και ξεφύλλισε το παραμύθι “Το Μουντιάλ και τα παραμύθια του Άντερσεν”, από τη συλλογή “Σε δύο τρελά ημίχρονα”!
Για να ξεφυλλίσεις το παραμύθι, πάτα εδώ ⇓ (πάνω στην εικόνα)
Στη συνέχεια συμπλήρωσε τα στοιχεία της ιστορίας στον παρακάτω πίνακα. Αν δεν έχεις εκτυπωτή, απλά αντέγραψέ τον στο τετράδιο γραπτού λόγου. Περιμένω τις φωτογραφίες σας!
4. Τελειώνουμε με δημιουργία! Φτιάξτε έναν εύκολο σελιδοδείκτη και περιμένω τις φωτογραφίες σας!
Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό. Το πνεύμα που δεν διαβάζει χάνει βάρος, όπως ένα σώμα που δεν τρώει. (Βίκτωρ Ουγκώ, Γάλλος συγγραφέας)
1. Ας ξεκινήσουμε με την αγαπημένη μας ιστορία και ας επιστρέψουμε στην Αργοναυτική εκστρατεία. Δείτε το βίντεο που ακολουθεί για να τη θυμηθείτε λίγο καλύτερα!
3. Η λέξη απορρίμματα χαρακτηρίζει τα περιττά, τα άχρηστα, αυτά που αποβάλλονται ως κατάλοιπα μετά από μια συγκεκριμένη χρήση. Άχρηστα για ποιον όμως; Υπάρχει τίποτε άχρηστο στη φύση; Όχι. Η φύση δεν παράγει απορρίμματα. Στα φυσικά οικοσυστήματα, αυτό που θεωρείται απόβλητο (σκουπίδι) από έναν οργανισμό, αποτελεί χρήσιμη πρώτη ύλη για κάποιον άλλο, και έτσι, τίποτα δεν χάνεται και συνεχίζεται αρμονικά ο αέναος κύκλος της ζωής.
Ένα παράδειγμα είναι τα φύλλα των δέντρων. Αναρωτηθήκατε ποτέ τι απογίνονται τα φύλλα των δέντρων που πέφτουν στα δάση; Κανείς δεν τα μαζεύει και όμως τα δάση δε γεμίζουν με σωρούς από φύλλα και αυτό συμβαίνει διότι τα φύλλα αποσυντίθενται, σαπίζουν και διασπώνται σε μικρότερα κομμάτια που γίνονται τροφή για σκουλήκια, έντομα και άλλα φυτά. Γι’ αυτό ανακυκλώνουμε όλο και περισσότερα.
1. Εχθές μιλήσαμε για την ώρα. Ας ξεκινήσουμε με ανάγνωση σήμερα, με ένα βιβλίο που έχει θέμα την ώρα, αλλά λίγο διαφορετικά από ότι την ξέρουμε. Ξεφυλλίστε το βιβλίο του Μικρού Αναγνώστη “Η ώρα είναι εκατό” και ακούστε την αφήγηση. Αφού το ολοκληρώσετε, πηγαίνετε το βιβλίο από την αρχή και διαβάστε το μόνοι σας.
2. Η Ελβίρα σε μια βδομάδα έχει τα γενέθλιά της και θα οργανώσει ένα πάρτι. Είχαμε δει όμως και ένα άλλο πάρτι γενεθλίων πριν κλείσουν τα σχολεία. Αυτό της Μελίνας. Το θυμάσαι; Ας το θυμηθούμε με ορθογραφία!
3. Και ο Έντμοντ όμως έχει γενέθλια και κάλεσε τους φίλους του. Δες το βίντεο για να μάθεις τι παιχνίδια έπαιξαν.
Αν καλούσατε εσείς τους φίλους σας στο σπίτι σας, τι παιχνίδια θα παίζατε; Γράψτε μου την απάντηση στα σχόλια με ολοκληρωμένες προτάσεις.
4. Τέλος, είχατε γράψει οδηγίες και είχατε φτιάξει χάρτη για να βοηθήσετε τους φίλους σας να βρουν το σπίτι σας. Επίσης, στην προηγούμενη ενότητα της μελέτης, μελετήσαμε τους χάρτες. Χάρτες μιας χώρας, μιας περιοχής, ενός χώρου. Για να τα θυμηθούμε!
Ελπίζω να είστε όλοι υγιείς! Πολύ σύντομα θα μεταφέρουμε την επικοινωνία μας αυτή σε μία άλλη πλατφόρμα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου. Έχουν ενημερωθεί οι γονείς σας για όλες τις λεπτομέρειες, μέσω e-mail. Για τον λόγο αυτό, φροντίστε να ολοκληρώσετε εργασίες που δεν έχετε κάνει από τις προηγούμενες ημέρες. Ορισμένοι χρωστάτε αρκετές. Ξέρω ότι είναι πολύ καινούριο όλο αυτό, όπως είναι και για μένα. Μαζί όμως θα τα καταφέρουμε, είμαι σίγουρη! Αφιερώστε λίγο χρόνο για να εξοικειωθείτε και μετά θα σας φαίνεται παιχνίδι! Ας πάμε στις εργασίες μας τώρα…
1.Εχθές άλλαξε η ώρα; Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Συνέβαινε πάντα; Βρείτε πληροφορίες και δώστε μια σύντομη απάντηση στα σχόλια.
2.Πόσο καλά ξέρετε την ώρα; Για δείτε τις παρακάτω εικόνες για να τη θυμηθείτε!
1.Αυτές τις μέρες ο καιρός είναι βροχερός. Πώς συμβαίνει όμως αυτό; Πώς υπάρχει το νερό στα σύννεφα; Τι γίνεται αυτό το νερό όταν πέσει στο έδαφος; Πώς γίνεται και δεν τελειώνει το νερό; Ας δούμε ένα βίντεο που θα μας δώσει κάποιες απαντήσεις.
2. Αφού μάθαμε τι συμβαίνει με τον κύκλο του νερού, ας παίξουμε!
3. Και ας ακούσουμε τρία τραγούδια σχετικά με τον κύκλο του νερού.
Για το τελευταίο, θα σας πρότεινα να πάρετε και μια ομπρέλα και να το χορέψετε όπως στο βίντεο. Έλα, μη ντρέπεσαι! Ο χορός μόνο καλό μας κάνει!!!
4. Κυριακή χωρίς δημιουργία δε γίνεται! Αφού εχθές μου στείλατε φωτογραφίες με πράγματα που ανακυκλώσατε μέσα στο σπίτι, σήμερα θα ήθελα να κάνετε μία κατασκευή με ανακυκλώσιμα υλικά. Βάλτε τη φαντασία σας να δουλεύει και περιμένω τις φωτογραφίες σας!
1.Έχουμε καιρό να πιάσουμε τα μολύβια μας, την κασετίνα και τον χάρακά μας. Φέρτε τα κοντά σας και δείτε το βίντεο.
2. Πάμε τώρα στο πράσινο τετράδιο των μαθηματικών. Πηγαίνετε σε μία καθαρή σελίδα και φτιάξτε 2 ευθείες γραμμές με τον χάρακά σας, 2 καμπύλες, 2 σαν πριόνι, 2 σαν σούστα και 2 σαν σαλιγκάρι. Στείλτε μου τη σελίδα αυτή σε φωτογραφία.
3. Κι ας συνεχίσουμε με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές των μαθηματικών, με μαθηματικο-παιχνίδια!
Για το πρώτο παιχνίδι, πατήστε start για να ξεκινήσετε, γράφετε το αποτέλεσμα της πράξης στο κουτάκι, πατάτε check και αφού το αποτέλεσμα είναι σωστό πατάμε new question για να μας δείξει την επόμενη ερώτηση.
Για το δεύτερο παιχνίδι, γράψτε ένα φανταστικό όνομα με αγγλικά γράμματα. Πατήστε click to play για να ξεκινήσετε. Με τα βελάκια κινήστε δεξιά – αριστερά τον στόχο σας και με το “κενό” ρίξτε τη σφαίρα στο σωστό στόχο.
4. Εχθές μιλήσαμε ξανά για την ανακύκλωση. Όπως έχουμε συζητήσει όμως πολλές φορές, ανακύκλωση δεν κάνουμε μόνο βάζοντας τις συσκευασίες στον κατάλληλο κάδο. Ανακύκλωση κάνουμε και όταν ξαναχρησιμοποιούμε πράγματα που θα τα πετούσαμε, πολλές φορές με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με αυτό που ήταν πριν. Για ρίξτε μια ματιά στο σπίτι σας και βρείτε ποια πράγματα έχετε ανακυκλώσει εσείς; Περιμένω τις φωτογραφίες σας!
Ελπίζω να είστε όλοι υγιείς και να μένετε σπίτι! Μου έχει λείψει η τάξη μας και φυσικά όλοι εσείς! Χρειάζεται όμως για λίγο καιρό ακόμα να είμαστε σε απόσταση. Μέσα από εδώ κρατάμε την επαφή, τόσο μεταξύ μας, όσο και με το σχολείο. Είναι σημαντικό να κάνετε όλες τις εργασίες που σας αναθέτω σε καθημερινή βάση, και μάλιστα θα πρότεινα να γίνεται συγκεκριμένη ώρα της ημέρας, σαν να είσαστε στο σχολείο. Αυτό σας βοηθάει να μη χάσετε τελείως το πρόγραμμά σας.
1.Σε συνέχεια των παραπάνω, θα πρότεινα να φτιάξετε ένα ημερήσιο πρόγραμμα. Αυτό το πρόγραμμα μπορεί να είναι σταθερό ή να αλλάζει ανά κάποιες ημέρες. Συζητήστε με τους δικούς σας και συναποφασίστε το πρόγραμμα αυτό. Μπορεί να είναι κάπως έτσι…
2. Και αφού οργανωθήκαμε, ας θυμηθούμε τους παρελθοντικούς χρόνους των ρημάτων. Είναι οι χρόνοι που χρησιμοποιούμε για να μιλήσουμε για το παρελθόν.
4. Έχουμε μιλήσει αρκετά για την ανακύκλωση. Αυτές τις μέρες που μένουμε σπίτι, μπορούμε να ελέγξουμε πολύ πιο εύκολα τα απορρίμματά μας και να ανακυκλώνουμε πολύ περισσότερα. Έτσι θα μας γίνει συνήθεια και για τη συνέχεια!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια