ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

Περιγραφή
Σεπτέμβριος – Οκτώβριος
Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο χρονοδιάγραμμα αυτό ταξινομούνται στις εξής κατηγορίες:
Α.Σύσταση της ομάδας-Σύνθεση των 2 υπο-ομάδων
Πραγματοποιούνται παιχνίδια γνωριμίας,προκειμένου να καθοριστεί η ομάδα ,μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί.
Αποτυπώνεται σε ομαδική εργασία το παζλ της ομάδας.
Κατασκευάζεται ο ήλιος της φιλίας τονίζοντας την ασφάλεια και την εγγύτητα.
Γίνεται σύνθεση δυο ανομοιογενών πενταμελών υπο-ομάδων με κριτήρια το
φύλο,την ηλικία, τις δεξιότητες. Κάθε ομάδα διακρίνεται από το χρώμα της.
Οργανώνεται εβδομαδιαίο πρόγραμμα-καθηκοντολόγιο των υπο-ομάδων σε
μόνιμο πίνακα αναφοράς.
Β. Οργάνωση του χώρου
Δημιουργούνται ελκυστικές γωνιές παιχνιδιού με ευέλικτη λειτουργία.
Οριοθετείται η”παρεούλα” ως η κύρια μαθησιακή περιοχή.
Ορίζονται τα τραπέζια εργασίας και τα συρτάρια των υπο-ομάδων.
Γ. Θέσπιση των κανόνων συμπεριφοράς
Θεσπίζονται σε μόνιμο πίνακα αναφοράς οι κανόνες της τάξης
Υλοποιούνται δραστηριότητες γνωριμίας και εμπέδωσης των κανόνων
υποστηριζόμενες από ποικίλο εποπτικό υλικό.
Δ. Διευθέτηση του χρόνου
Προσδιορίζεται η χρονική διάρκεια των ελεύθερων και οργανωμένων
δραστηριοτήτων στα πλαίσια του ωρολόγιου προγράμματος.
Οργανώνεται και κατανέμεται ορθά ο χρόνος, ώστε να υλοποιούνται οι διδακτικοί στόχοι
Ενδυναμώνονται οι υπο-ομάδες με την εμπλοκή τους στις δραστηριότητες κατά το μέγιστο χρόνο
Αφιερώνεται χρόνος ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μιας.
Ε.Διδακτική Μέθοδος
Εφαρμόζεται η Ομαδοσυνεργατική Προσέγγιση αλλά και η εξατομικευμένη
διδασκαλία, ανάλογα με τους στόχους του μαθήματος και τις ανάγκες κάθε μαθητή/τριας.
Αξιοποιούνται ποικίλα εποπτικά μέσα
Καθιερώνεται το αξίωμα του “Βοηθού”, προκειμένου να ενισχυθεί η
αυτοεκτίμηση.
Νοέμβριος-Δεκέμβριος
Οι δραστηριότητες του συγκεκριμένου διαστήματος ευνοούν την ανάπτυξη θετικού ψυχολογικού κλίματος.
Τόσο οι ελεύθερες όσο και οι οργανωμένες πραγματοποιούνται σε οικείο και ευχάριστο περιβάλλον. Η επιλογή
τους γίνεται κατά κύριο λόγο στοχευμένα, βασιζόμενη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.

Ενδέχεται κάποιες να είναι αναδυόμενες. Στόχος πάντα να κρατείται αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών.
Σπουδαίο ρόλο διαδραματίζουν και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με πρόσφορο έδαφος για ουσιαστική
αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
Ενδεικτικές δραστηριότητες είναι οι ατομικές και οι ομαδικές εργασίες , η ενεργητική ακρόαση παραμυθιών
και τραγουδιών, η δραματική έκφραση, το θεατρικό παιχνίδι, τα μουσικοκινητικά παιχνίδια, τα εικαστικά κ.ά.
Ο χρόνος του διαλείμματος, των γευμάτων , της χαλάρωσης αξιοποιείται , προκειμένου να οικοδομηθούν
σχέσεις εμπιστοσύνης.
Οι εκπαιδευτικοί στα πλαίσια όλων των δραστηριοτήτων:
Δείχνουν ενδιαφέρον για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών/τριών
Αφιερώνουν χρόνο για την έκφραση των παιδιών με ποικίλους τρόπους , με σκοπό να αναδεικτούν θέματα που τα
απασχολούν
Επιβραβεύουν κάθε θετικό στοιχείο και παρεμβαίνουν προτείνοντας λύσεις για κάθε επικείμενο πρόβλημα
Αλληλεπιδρούν με τους μαθητές/τριες επενδύοντας στη δημιουργία κλίματος
εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού
Τονίζουν την αξία του δημοκρατικού διαλόγου
Οικοδομούν σχέσεις εμπιστοσύνης που χαρακτηρίζονται από αμοιβαιότητα
στηριζόμενες στην επικοινωνία και τη συνεργασία.
Ιανουάριος- Φεβρουάριος-Μάρτιος
Η υλοποίηση των δραστηριοτήτων που υποστηρίζουν το Σχέδιο Δράσης , συνεχίζεται απρόσκοπτα μέσα στα
προκαθορισμένα πλαίσια. Σε μεγάλο βαθμό αντλούνται από τον 3ο Θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων
Δεξιοτήτων:
Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη της αυτομέριμνας
Επιδιώκεται η συγκέντρωση της προσοχής
Καλλιεργείται η ψυχολογική ανθεκτικότητα
Ενθαρρύνεται η υπευθυνότητα και η πρωτοβουλία
Εξελίσσεται η προσαρμοστικότητα
Υποστηρίζεται η επίλυση των συγκρούσεων και η αποδοχή του άλλου ως
“εμπόδιου και συνεργάτη”.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

Υλοποίηση Δράσης

Περιγραφή
Σεπτέμβριος – Οκτώβριος
Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο χρονοδιάγραμμα αυτό ταξινομούνται στις εξής κατηγορίες:
Α.Σύσταση της ομάδας-Σύνθεση των 2 υπο-ομάδων
Πραγματοποιούνται παιχνίδια γνωριμίας,προκειμένου να καθοριστεί η ομάδα ,μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί.
Αποτυπώνεται σε ομαδική εργασία το παζλ της ομάδας.
Κατασκευάζεται ο ήλιος της φιλίας τονίζοντας την ασφάλεια και την εγγύτητα.
Γίνεται σύνθεση δυο ανομοιογενών πενταμελών υπο-ομάδων με κριτήρια το
φύλο,την ηλικία, τις δεξιότητες. Κάθε ομάδα διακρίνεται από το χρώμα της.
Οργανώνεται εβδομαδιαίο πρόγραμμα-καθηκοντολόγιο των υπο-ομάδων σε
μόνιμο πίνακα αναφοράς.
Β. Οργάνωση του χώρου
Δημιουργούνται ελκυστικές γωνιές παιχνιδιού με ευέλικτη λειτουργία.
Οριοθετείται η”παρεούλα” ως η κύρια μαθησιακή περιοχή.
Ορίζονται τα τραπέζια εργασίας και τα συρτάρια των υπο-ομάδων.
Γ. Θέσπιση των κανόνων συμπεριφοράς
Θεσπίζονται σε μόνιμο πίνακα αναφοράς οι κανόνες της τάξης
Υλοποιούνται δραστηριότητες γνωριμίας και εμπέδωσης των κανόνων
υποστηριζόμενες από ποικίλο εποπτικό υλικό.
Δ. Διευθέτηση του χρόνου
Προσδιορίζεται η χρονική διάρκεια των ελεύθερων και οργανωμένων
δραστηριοτήτων στα πλαίσια του ωρολόγιου προγράμματος.
Οργανώνεται και κατανέμεται ορθά ο χρόνος, ώστε να υλοποιούνται οι διδακτικοί στόχοι
Ενδυναμώνονται οι υπο-ομάδες με την εμπλοκή τους στις δραστηριότητες κατά το μέγιστο χρόνο
Αφιερώνεται χρόνος ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μιας.
Ε.Διδακτική Μέθοδος
Εφαρμόζεται η Ομαδοσυνεργατική Προσέγγιση αλλά και η εξατομικευμένη
διδασκαλία, ανάλογα με τους στόχους του μαθήματος και τις ανάγκες κάθε μαθητή/τριας.
Αξιοποιούνται ποικίλα εποπτικά μέσα
Καθιερώνεται το αξίωμα του “Βοηθού”, προκειμένου να ενισχυθεί η
αυτοεκτίμηση.
Νοέμβριος-Δεκέμβριος
Οι δραστηριότητες του συγκεκριμένου διαστήματος ευνοούν την ανάπτυξη θετικού ψυχολογικού κλίματος.
Τόσο οι ελεύθερες όσο και οι οργανωμένες πραγματοποιούνται σε οικείο και ευχάριστο περιβάλλον. Η επιλογή
τους γίνεται κατά κύριο λόγο στοχευμένα, βασιζόμενη στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.

Ενδέχεται κάποιες να είναι αναδυόμενες. Στόχος πάντα να κρατείται αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών.
Σπουδαίο ρόλο διαδραματίζουν και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με πρόσφορο έδαφος για ουσιαστική
αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
Ενδεικτικές δραστηριότητες είναι οι ατομικές και οι ομαδικές εργασίες , η ενεργητική ακρόαση παραμυθιών
και τραγουδιών, η δραματική έκφραση, το θεατρικό παιχνίδι, τα μουσικοκινητικά παιχνίδια, τα εικαστικά κ.ά.
Ο χρόνος του διαλείμματος, των γευμάτων , της χαλάρωσης αξιοποιείται , προκειμένου να οικοδομηθούν
σχέσεις εμπιστοσύνης.
Οι εκπαιδευτικοί στα πλαίσια όλων των δραστηριοτήτων:
Δείχνουν ενδιαφέρον για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών/τριών
Αφιερώνουν χρόνο για την έκφραση των παιδιών με ποικίλους τρόπους , με σκοπό να αναδεικτούν θέματα που τα
απασχολούν
Επιβραβεύουν κάθε θετικό στοιχείο και παρεμβαίνουν προτείνοντας λύσεις για κάθε επικείμενο πρόβλημα
Αλληλεπιδρούν με τους μαθητές/τριες επενδύοντας στη δημιουργία κλίματος
εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού
Τονίζουν την αξία του δημοκρατικού διαλόγου
Οικοδομούν σχέσεις εμπιστοσύνης που χαρακτηρίζονται από αμοιβαιότητα
στηριζόμενες στην επικοινωνία και τη συνεργασία.
Ιανουάριος- Φεβρουάριος-Μάρτιος
Η υλοποίηση των δραστηριοτήτων που υποστηρίζουν το Σχέδιο Δράσης , συνεχίζεται απρόσκοπτα μέσα στα
προκαθορισμένα πλαίσια. Σε μεγάλο βαθμό αντλούνται από τον 3ο Θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων
Δεξιοτήτων:
Δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη της αυτομέριμνας
Επιδιώκεται η συγκέντρωση της προσοχής
Καλλιεργείται η ψυχολογική ανθεκτικότητα
Ενθαρρύνεται η υπευθυνότητα και η πρωτοβουλία
Εξελίσσεται η προσαρμοστικότητα
Υποστηρίζεται η επίλυση των συγκρούσεων και η αποδοχή του άλλου ως
“εμπόδιου και συνεργάτη”.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο