Εικονική Θεολογία

Ρόη Ακανθοπούλου

Ένα ποίημα για τις δοκιμασίες μας

Μαρ 20123

Ζήτησα από το Θεό

Ζήτησα από το Θεό…
Να μου δώσει δύναμη
Κι Αυτός μου έδωσε δυσκολίες για να τις ξεπεράσω.
Του ζήτησα σοφία
Κι Αυτός μου έδωσε προβλήματα να μάθω να λύνω.
Του ζήτησα οικονομική άνεση
Κι Αυτός μου έδωσε νου και ικανότητα να εργάζομαι.
Του ζήτησα θάρρος
Κι Αυτός μου έδωσε κινδύνους να ξεπερνώ.
Του ζήτησα αγάπη
Κι Αυτός μου έδωσε προβληματικά άτομα να βοηθώ.
Του ζήτησα χάρες
Κι Αυτός μου έδωσε ευκαιρίες να εκμεταλλευτώ.
Απ’ ότι ζήτησα δεν πήρα τίποτα – τίποτε απ’ αυτά που ήθελα.
Πήρα όμως τα πάντα, αυτά που πραγματικά χρειαζόμουν.
Η προσευχή μου εισακούστηκε!!!
Θεέ μου, Σ΄ Ευχαριστώ!!!

Γ΄ Γυμνασίου – Θ.ε. 2. «Πού είναι ο Θεός;»

Δεκ 20176
Αποτέλεσμα εικόνας για hieronymus bosch christ carrying the cross analysis

Hieronymus Bosch (?), Christ carrying the cross

 Από τις επιμορφωτικές συναντήσεις των θεολόγων στο 1ο και 2ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης (23/11 και 5/12/2017 αντίστοιχα): το υλικό για την προσομοίωση διδασκαλίας της θ.ε. 4. «Πού είναι ο Θεός; Η οδύνη του σύγχρονου κόσμου και το αίτημα της σωτηρίας από το κακό».

Βασικά θέματα Ι, ΙΙ (Ζωγραφική), ΙΙΙ.

Το powerpoint

 

Το Φύλλο εργασίας των μαθητών/μαθητριών (σε word):

Γ γσίου θ.ε. 4 – 1ο δίωρο Γέν ΠΤΩΣΗ ΦΕ4.1

 

Το Συνοπτικό σχέδιο διδασκαλίας όλης της θεματικής ενότητας (4 δίωρα) και το αναλυτικό Σχέδιο Διδασκαλίας του 1ου διώρου (σε word):

Γ γσίου θ.ε. 4 ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ Σχέδιο Διδασκαλίας κ 1ο Δίωρο

 

 

Α Λυκείου – 1.5. ΑΓΙΟΤΗΤΑ

Δεκ 20171

Το «φιδάκι» με τα πάθη και τις αρετές, όπως τα τοποθέτησαν τα παιδιά.

Το Φύλλο Εργασίας για την δ.ε. 1.5. ΑΓΙΟΤΗΤΑ της Α΄ Λυκείου (με το νέο ΠΣ).

Τα παιδιά το επεξεργάστηκαν με ευκολία κι ενδιαφέρον. Στο τέλος παίξαμε και «φιδάκι».

Οι 3 μονοθεϊστικές θρησκείες

Νοέ 201726

Ο προφήτης Ηλίας

 

Δίγλωσση παρουσίαση (στην ελληνική και στην αγγλική) των 3 μονοθεϊστικών θρησκειών και, πιο συγκεκριμένα, των τόπων λατρείας τους, που έγινε με βάση την παρουσίαση της εξαιρετικής συναδέλφου Δέσποινας Χανόγλου για τη θ.ε. 2.4. Γιορτή της Α΄ λυκείου, και με αφορμή την επίσκεψη του σχολείου μου στην έκθεση «Κοινοί Ιεροί Τόποι» του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2017). Η παρουσίαση έγινε στους μαθητές και τις μαθήτριες του Λυκείου πριν από την επίσκεψή μας στο μουσείο εν είδει «εισαγωγής». Είναι πολύ απλή, χωρίς πολλές λεπτομέρειες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να πάρουν απλώς μια ιδέα για τους τόπους λατρείας του Ιουδαϊσμού, του Ισλάμ και του Χριστιανισμού.

http://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/82780328&doc=random-171126200916

Β΄ λυκείου – δ.ε. 1.3. ΒΙΩΜΑ

Νοέ 201712

Φύλλο Εργασίας για τη δ.ε. 1.3. ΒΙΩΜΑ της Β΄ λυκείου (νέο ΠΣ)

και το αντίστοιχο powerpoint

Β΄ Γυμνασίου, θ.ε. 1. ΙΙ.iii. ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ

Νοέ 20175

Για τη Β΄ Γυμνασίου

Θεματική ενότητα 1. Μπορούν οι άνθρωποι να εικονίζουν τον Θεό;

Βασικό θέμα: ΙΙ. iii. Εικονομαχία

Το Φύλλο Εργασίας και το αντίστοιχο διαγώνισμα Α΄ τετραμήνου. 

Ίσως σας φανεί χρήσιμο!

ΝΕΟ Β γσίου θ.ε.1.II.iii. Εικονομαχία ΦΕ 3

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α Τετραμήνου

[Ευτυχώς οι μαθήτριες και μαθητές μου δεν ξέρουν το ιστολόγιό μου  😉 ]

Σταυρόλεξο

Οκτ 201714

Ένα απλό σταυρόλεξο για το πολύ βασικό λεξιλόγιο στα θρησκευτικά (Χριστιανισμός και Ισλάμ). Δημιουργήθηκε για τις μαθήτριες και τους μαθητές μου του Διαπολιτισμικού σχολείου (Γυμνασίου και Λυκείου) Θεσσαλονίκης, οι οποίες/οποίοι είναι αρχάριες/αρχάριοι στην ελληνική γλώσσα.

Σταυρόλεξο-Θρησκεία2

Χριστούγεννα 2016

Δεκ 201620

Μια πολυγλωσσική, πολυεθνική και διαθρησκειακή προσέγγιση της γιορτής των Χριστουγέννων με προβολή παρουσίασης στοχευμένη για τη σχολική χριστουγεννιάτικη γιορτή. Περιέχει το ευαγγέλιο της Γέννησης (Λκ 2, 1-20) στην ελληνική, αγγλική και κινεζική γλώσσα, καθώς και το σχετικό απόσπασμα από το Κοράνιο στην ελληνική. Εμπλουτίζεται με βυζαντινές εικόνες, πίνακες ζωγραφικής της Γέννησης και της προσκύνησης των Μάγων, διαφορετικών εθνικών παραδόσεων, χάρτες και φωτογραφίες.

Β΄ γυμνασίου – θ.ε. 1. Μπορούν οι άνθρωποι να εικονίζουν τον Θεό; II.iv. Η ακμή της βυζ/νής εικόνας

Δεκ 201611

Φύλλο εργασίας για τη Β΄ γυμνασίου: θ.ε. 1. Μπορούν οι άνθρωποι να εικονίζουν τον Θεό; 

II.iv. Η ακμή της βυζαντινής εικόνας

Βασίζεται στην παρακολούθηση δύο σχετικών βίντεο (14΄ το καθένα) από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση (θα τα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους).

Βίντεο 1: Βυζαντινή εικονογραφία, μέρος 1: Η σημασία των εικόνων (οι ερωταπαντήσεις στο φύλλο εργασίας αφορούν στο λεπτό 5΄του βίντεο και εξής)

Βίντεο 2: Βυζαντινή εικονογραφία, μέρος 2: Φορητή εικόνα, αγιογραφία, ψηφιδωτό

 

Γ΄ γυμνασίου – θ.ε. 1.III.ii. ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ

Δεκ 201611

Ένα φύλλο εργασίας για τους μαθητές και τις μαθήτριές μου, προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητές τους. Αφορά στην Γ΄ γυμνασίου

θ.ε. 1. Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο

III.  «Υμείς εστέ το άλας της γης»

ii. ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ

2016-2017

Τα κείμενα τα δανείστηκα από το Υλικό που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ και από τη φίλη και συνάδελφο κυρία Εύη Βουλγαράκη, την οποία ευχαριστώ θερμά. Οι φωτογραφίες είναι δανεισμένες επίσης από την κ. Βουλγαράκη.

[Όποιο σφάλμα βλέπετε στο scribd (κυρίως στα πλαίσια και στη μορφοποίηση) δεν υπάρχει στο αρχείο word, όταν το «κατεβάσετε» στον υπολογιστή σας!]

 

2017-2018

Τη φετινή χρονιά (2017-2018) άλλαξα λίγο το Φύλλο Εργασίας ως εξής: 

Γ γσίου θ.ε. 1. III.i και ii. Διακονία κ Ιεραποστολή

 

Α Λυκείου, δ.ε. 1.2. ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ (νέο ΠΣ)

Οκτ 201616

Αποτέλεσμα εικόνας για αυτογνωσία Το ΦΕ (Φύλλο Εργασίας) για τη δ.ε. 1.2. ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ της Α΄ λυκείου (νέο Πρόγραμμα Σπουδών  στα Θρησκευτικά Λυκείου)…

…σε word: ΑΚΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ Α λυκ δ.ε. 1.2. Αυτογνωσία

...και στο slideshare (πριν την εφαρμογή του στην τάξη): 

… και στο scribd μετά την εφαρμογή του στην τάξη: 

Πηγή φωτογραφίας: http://www.dimokratiki.gr/27-02-2016/sillogiki-aftognosia/ 

« Παλιότερα άρθρα

Η ανάγκη να μοιραστώ τη δουλειά μου και ν’ ακούσω τη γνώμη σας με ώθησε να φτιάξω αυτό το ιστολόγιο. Κύριος στόχος μου είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ωφέλεια των μαθητριών και των μαθητών μας κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

Είμαι θεολόγος εδώ και πολλά χρόνια στο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο κέντρο της πόλης. Προηγουμένως δίδαξα θρησκευτικά και στην Ελληνογαλλική Σχολή «ΚΑΛΑΜΑΡΙ» για επτά χρόνια. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντική η ανταλλαγή εκπαιδευτικού και διδακτικού υλικού: μας δίνει ιδέες και ποικιλία για τον καθημερινό μας αγώνα και αγωνία μέσα στην τάξη. 

Καλώς ήλθατε, λοιπόν, στην «Εικονική Θεολογία»! 

Καλή περιήγηση!



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων