Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Τέχνης και Επιστήμης ΤΑΚΙΣ στο Καματερό Αττικής.
Γνωρίσαμε το έργο του διεθνούς και πρωτοπόρου δημιουργου, πειραματίστηκαν οι μαθητές με τον μαγνητισμο, την αιολική ενέργεια.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Τέχνης και Επιστήμης ΤΑΚΙΣ στο Καματερό Αττικής.
Γνωρίσαμε το έργο του διεθνούς και πρωτοπόρου δημιουργου, πειραματίστηκαν οι μαθητές με τον μαγνητισμο, την αιολική ενέργεια.
Η Οπ Αρτ (Op Art) είναι μια μορφή αφηρημένης, γεωμετρικής τέχνης που αναπτύχθηκε στη δεκαετία του 1960. Σκοπός της Οπ Αρτ είναι κυρίως η πρόκληση του θεατή μέσω φαινομένων οπτικής απάτης και οπτικών ψευδαισθήσεων, συχνά σε ασπρόμαυρες συνθέσεις. Ως καλλιτεχνικό ρεύμα, θεωρείται σε ένα βαθμό συγγενές των κινημάτων του κονστρουκτιβισμού και του νεοπλαστικισμού.
Ο όρος Οπ Αρτ (από το Optical Art) χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1964, στο περιδικό Time, ωστόσο έργα που ανήκουν σήμερα στο καλλιτεχνικό ύφος της Οπ Αρτ είχαν αρχίσει να δημιουργούνται μερικά χρόνια νωρίτερα. Ως πρώτα πρώιμα δείγματα του ρεύματος της Οπ Αρτ θεωρούνται οι πίνακες του Βικτώρ Βαζαρελί, κατά τη δεκαετία του 1930 και συγκεκριμένα έργα όπως η Ζέβρα (1938), μία ασπρόμαυρη σύνθεση που δίνει την αίσθηση μιας τρισδιάστατης εικόνας.
Οι μαθητές του 1ου γυμνασίου Άνω Λιοσίων ,διηγούνται ιστορίες μέσα από τα “καρέ” μιας σελίδας κόμικ ,από την καραντίνα.
Τα κόμικς (αγγλικά: comics), είναι μια μορφή οπτικής τέχνης που αποτελείται από διαδοχικές εικόνες που συνήθως συνδυάζονται με κείμενο, το οποίο τοποθετείται σε συννεφάκια κειμένου, ως ηχητικό εφέ σε συννεφάκι με αιχμές, κ.λπ. Στο κόμικ υπάρχει αφηγηματική αλληλουχία μεταξύ των εικόνων.Τα comic strips είναι μικρές ιστορίες, με αρχή, μέση και τέλος, που εξιστορούνται, συνήθως, σε τρία ή τέσσερα καρέ. Εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στις σελίδες των εφημερίδων.
Τέτοιες σύντομες αφηγήσεις σχεδίασαν ,με ότι υλικά είχαν, οι μικροί δημιουργικοί μαθητές, κλεισμένοι στα σπίτια ,εξιστορώντας αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία όπως την βίωσαν.
Ομαδικές εργασίες με θέμα την τέχνη του ψηφιδωτού.
Ψηφιδωτό καλείται η τεχνική επένδυσης επιφανειών με μικρές, συνήθως τετράγωνες, ψηφίδες από φυσικά πετρώματα ή υαλόμαζα οι οποίες προσκολλώνται σε κατάλληλα διαμορφωμένο υπόστρωμα από ασβεστοκονίαμα δημιουργώντας περίτεχνα διακοσμημένες επιφάνειες.Οι μαθητές της Β τάξης του 1ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων στην αίθουσα εικαστικών σε ομάδες 4 μαθητών, συνεργάστηκαν και έφτιαξαν ,με διάφορα υλικά και πολλή φαντασία, τα “ψηφιδωτά”τους.
https://blogs.sch.gr/akalitso/files/2020/03/ψηφιδωτα.pptx
Η λαϊκή λιθογλυπτική εμφανίζεται στα χρόνια της ακμής του παραδοσιακού πολιτισμού. Πρώιμα δείγματα νεοελληνικής λαϊκής λιθογλυπτικής χρονολογούνται στον 17ο αιώνα και προέρχονται από τον χώρο του Αιγαίου. Οι μαρμαρογλύπτες των νησιών έχουν δώσει σπουδαία έργα λιθογλυπτικής, κυρίως τέμπλα, θυρώματα και φεγγίτες οικιών. Τα δύο σημαντικότερα κέντρα λιθογλυπτικής στο Αιγαίο ήταν η Χίος και η Τήνος.
Οι μαθητές σε πορώδες μαλακό υλικό σκάλισαν τα δικά τους πέτρινα ανάγλυφα.σχέτος 2017-18,μάθημα εικαστικών,καθηγήτρια Καλιτσουνάκη Κατερίνα
H ”εικονική μαθητική επιχείρηση”του 1ου ΓΕΛ Άνω Λιοσίων ήταν η προσπάθεια των παιδιών ιδιαίτερα επιτυχής καθώς επιλέχθηκε στα 10 καλύτερα σχολεία της Ν.Ελλάδας στην 2η θέση! Έχει μπει στον τελικό και είναι σε σειρά με μεγάλα ποσοστά βράβευσης.
Η οµάδα WEDO δημιουργεί το συλλογικό εικαστικό έργο-εγκατάσταση GIVING, βασισμένο σε μια ιδέα των Παναγιώτη Σιάγκρη και Αθανάσιου Μπάθα, σε οργάνωση και επιµέλεια Μάιρας Στέφου, στο οποίο συμμετέχουν 217 καλλιτέχνες, φοιτητές της ΑΣΚΤ και μέλη του Διδακτικού Προσωπικού της ΑΣΚΤ.
Tα έργα θα προσφερθούν στο κοινό και στις 19-20/5/2018 θα υπάρχει εγκατάσταση με τα γεωγραφικά σημεία προορισμού των έργων και βίντεο της διαδικασίας αποχώρησης. Κατά την διάρκεια της έκθεσης, θα συγκεντρωθεί χρηματικό ποσό από όσους λάβουν έργα και από το κοινό, το οποίο θα προσφερθεί στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ).
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Αδαµοπούλου Μάνια, Αθάνας, Αθανασίου Εύη, Αινοτ Τόνια, Αλεξοπούλου Γιάννα, Αµέντα Δοροθέα, Αµπάτη Αλεξάνδρα, Αναστασάκος Μανώλης, Αναστασσιάδου Ουρανία, Ανδρειωµένος Γιάννης, Ανδρέου Ζούνη Μαρία, Αντωνιάδη Σύλβια, Αντωνόπουλος Άγγελος, Αντωνοπούλου Έλενα, Αποστολάκης Βασίλης, Αποστολάκης Χρήστος, Αποστολοπούλου Ειρήνη, Αποστόλου Μάγδα, Αρτέµη Ζάννα, Ασηµακοπούλου Γεωργία, Αστρα Ευφροσύνη, Βαζούκου Ειρήνη, Βαλέρη Αντιγόνη, Βαλυράκη Μίνα, Βαλυράκης Γιάννης, Βαρβάκη Κάτια, Βασιλειάδης Χρήστος, Βεϊνόγλου Εύα, Βεντούρης Ανδρέας, Βερυκίου Έφη, Βλάσσης Δηµήτρης, Βλασταράς Βασίλης, Βουτσά Ελπίδα, Γαβαλάς Στέλιος, Γαϊτάνη Σοφία, Γεωργαντή Μαριάννα, Γιαβούζ Ονούκ, Γιαννακανδροπούλου Άλεξάνδρα, Γιαννοπούλου Άννα, Γκαλερίδη Αγγελική Μαρία, Γκάνας Ανδρέας, Γουλής Θεοφάνης, Δασκαλάκης Τεό, Δελή Ελένη, Δηµητροκάλλη Μιλένα, Δηµογιάννη Ελπίδα, Διαµαντόπουλος Ταξιάρχης, Δουκουµεντζάκης Μιχάλης, ΕυίναΚατ, Ζουλάκης Μανώλης, Ζούµπα Ελένη, Ηλιοπούλου Φωτεινή, Θεοδωροπούλου Σοφία, Θεοδώρου Μάρω, Θεοχάρους Φαίη, Ιατρίδης Πάνος, Ιεροµονάχου Γωγώ, Ιντζές Αθανάσιος, Καζάζης Γιώργος, Κακαράντζα Ευαγγελία, Καλιτσουνάκη Κατερίνα, Καλλιώρας Στέλιος, Καλύβα Γεωργία, Καµπάνης Ιάσονας, Κανάκου Βαλµπόνα, Κανελλοπούλου Αθηνά, Κανταρτζή Βίκυ, Κανταρτζής Κωνσταντίνος, Καράλη Αγγέλα, Καραχρήστου Μαρία, Κασσαβέτη Κατερίνα, Κατρή Βερόνικα, Κατσίνης Χρήστος, Κέρβερ Φρανσέσκο, Κολιός Γιάννης, Κόλλιας Παναγιώτης, Κοµπατσιάρη Μαρία, Κορδολαίµης Λάµπρος, Κοσκινιώτου Βασιλική, Κοσµίδου Σοφία Rose, Κουζµένκο Ιρίνα, Κούζµιτσεφ Αντώνης, Κούκου Βασιλική, Κουµαριανού Κέλυ, Κρέµου Ιζαµπώ, Κρέτσης Δηµήτρης, Κτιστοπούλου Μαρία, Κύρκου Ευδοκία, Κύρτσης Ορέστης, Κωνσταντινίδη Δήµητρα, Κωνσταντίνου Μελίνα, Κωνσταντίνου Πένυ, Λιαδή Καλλιόπη, Λιάπης Αλέξανδρος, Λουκάς Αναστάσιος, Μαγκανιώτης Αλέξανδρος, Μάγκελ Λυδία Ελφρίντε, Μαραγκού Κλεονίκη, Μαρινοπούλου Μαρίζα, Μαυρογένη Άννα, Μεραµπελιώτης Μανώλης, Μηλαροκώστα Σεµίνα, Μητσάκου Σταυρούλα, Μιχαλοπούλου Σταυρούλα, Μίχαλος Κωνσταντίνος, Μιχοπούλου Ιωάννα, Μορφογένη Λένα, Μουδήλου Βίκυ, Μούρτο Μιλτιάδης, Μπάθας Αθανάσιος, Μπακάλης Βασίλης, Μπάκερ Βίκτωρ, Μπαντουράκης Δηµήτρης, Μπάρµπαρη Κωνσταντίνα, Μπατζιάνας Σωτήρης, Μπατσολάκη Νίκη, Μπαφαλούκος Ζαννής, Μπαφαλούκου Γιούλη, Μπεκούλης Συµεών, Μπελιβανάκη Λίλα, Μπελοµάτης Νίκος, Μπέργιου Ρίκα, Μπλιθικιώτη Χριστίνα, Μπλιούµη Λία, Μπλούκου Βασιλική, Μπογδάνου Όλγα, Μπογιατζή Χαρά, Μπουρίτσα Δήµητρα, Μπουχλαριώτου Ολυµπία, Μωραΐτη Φωτεινή, Νάκου Αλεξάνδρα, Νέζης Παναγιώτης, Ντεβερίκου Μάνια, Παναγιωτοπούλου Μάρθα, Πάνσες Χριστίνα, Παπαγεωργίου Θανάσης, Παπαδάκη Δήµητρα, Παπαδηµητρίου Βιβή, Παπαδηµητρίου Γιώργος, Παπαδοπούλου Σοφία, Παπαδοπούλου Χρύσα, Παπαθανάση Σοφία, Παπαθανασίου Στυλιανή, Παπανικολάου Ηλίας, Παρµακέλη Ελένη, Πάσσου Μελίνα, Πάστρα Μαρία, Πατµανίδη Στέφη, Πάτσιος Κωνσταντίνος, Πετρά Χρυσάνθη, Πεχλιβάνη Ελένη, Πιµπλή Ντορίτα, Πίτσα Ευαγγελία, Ποταµιάνου Άρτεµις, Ράλλη Μαρία, Ραπανάκη Ελευθερία, Ράπτη Ειρήνη, Ριµπατσιού Κατερίνα, Ρίστα Κωνσταντίνα, Ρουσσιώτη Μαίρη, Σαµαρά Άννα, Σαµαρά Κατερίνα, Σαµουηλίδου Βίκυ, Σαργέντης Τάσος, Σηµαντήρα Χριστίνα Σύλβια, Σιάγκρη Ραφαέλλα, Σιάγκρης Παναγιώτης, Σιάµκουρη Μάρθα, Σπαθούλας Αλέξανδρος, Στάθη Νίκη, Στάθης Φώτης, Σταµατάκη Εβίκα, Σταµατάκος Στρατής, Σταυροπούλου Ασπασία, Σταύρου Παναγιώτης, Σταύρου Σοφία, Στεριανός Στράτος, Στέφου Μάιρα, Στρεβλού Ραφαέλλα, Συντηράκη Νεφέλη, Συρίγας Γιώργος, Σωτηρίου Νικολέτα, Σωτήρχος Στάθης, Ταξιαρχόπουλος Γιώργος, Τέκα Αντιγόνη, Τερζή Δήµητρα, Τζερµιάς Βαγγέλης, Τόβας Ιωάννης Αλέξανδρος, Τόλης Κωνσταντίνος, Τόρης Αστέριος, Τούντα Σοφία, Τριανταφύλλου Αντώνης, Τσάβαρη Καίτη, Τσαγκαράκη Ελένη, Τσάτσιος Γιάννης, Τσιάντζης Δηµήτρης, Τσίγκος Στέφανος, Τσιούσης Θάνος, Τσιροπούλου Άντα, Τσόλης Κώστας, Τσοµπανέλλη Αλίνα, Τσούχλος Γιάννης, Φάκα Ρόζµαρυ, Φερτάκη Βάνα, Φιλιππίδη Χρυσάννα, Χάλαρη Παναγιώτα, Χαµάκου Ιωάννα, Χαραλαµπάκης Ηλίας, Χαραµής Αχιλλέας, Χάρος Μανώλης, Χατζή Αρετή, Χατζηβασιλείου Στέλιος, Χατζηγιαννάκη Άρτεµις, Χορταριά Κατερίνα, Χούντας Γιώργος, Χριστοπούλου Ευθυµία, Χρυσανθακοπούλου Νάγια
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, το βιοντίζελ είναι προαναμεμειγμένο σε ένα μικρό ποσοστό σε όλες ανεξαίρετα τις ποσότητες του διατιθέμενου στη χώρα πετρελαίου κίνησης. Οι απαιτούμενες ετήσια ποσότητες προέρχονται κατά προτεραιότητα από ελληνικές ενεργειακές καλλιέργειες και πρώτες ύλες, οι οποίες απορροφούνται στο σύνολό τους και μετατρέπονται σε βιοντίζελ στις μεταποιητικές μονάδες που λειτουργούν στη χώρα. Οι επιπλέον αυτών ποσότητες παράγονται είτε από εισαγόμενες πρώτες ύλες σε εγχώριες μονάδες είτε εισάγονται ως έτοιμο τελικό προϊόν από άλλα Κράτη Μέλη.
http://participateindesign.org/projects/upcycle/
Στην σημερινή καταναλωτική κοινωνία πολλά “άχρηστα”καταλήγουν στα σκουπίδια.
Υπάρχουν όμως καλλιτέχνες που δίνουν μια δεύτερη ευκαιρία στα υλικά .