ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ· Η Εκκλησία και ο Νίκος Καζαντζάκης

ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Πολλά ακούστηκαν τον τελευταίο καιρό για τις Δημιουργικές Εργασίες και πως αυτές εφέτος εντάχθηκαν στην εκπαιδευτική πράξη των δύο πρώτων Λυκειακών τάξεων. Δεν είναι του παρόντος να σχολιάσω αν τελικά αυτή η νέα διδακτική πρακτική θα έχει θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα, πρωτίστως για τους μαθητές και δευτερευόντως για εμάς τους εκπαιδευτικούς. Αν ισχύσουν οι Δημιουργικές Εργασίες θα κριθούν σε βάθος χρόνου. Ωστόσο, ελπίζω να μην έχουν την τύχη των Projects (Ερευνητικών Εργασιών), που πριν ολίγα χρόνια ξεκίνησαν άψογα, κατέληξαν όμως σήμερα να είναι απλά προγράμματα που ως συνήθως διεκπεραιώνει ο διδάσκων καθηγητής.

Η παρακάτω Δημιουργική Εργασία έγινε όπως ακριβώς προβλέπει ο σχετικός νόμος. Δύο μη συνεχόμενα επτάωρα μέσα σε μια εβδομάδα. Η θεματική της αφορούσε το μάθημα των Θρησκευτικών (μτΘ) και εντάσσεται στην υποενότητα 1.5. Αθεΐα της Β΄ Λυκείου του Νέου Προγράμματος Σπουδών.

Τρεις μαθητές της παραπάνω τάξης επέλεξαν να ασχοληθούν με τη θρησκευτικότητα του Νίκου Καζαντζάκη και τη σχέση του με την Εκκλησία Εργάστηκαν σε συγκεκριμένο υλικό, με στόχο να εξετάσουν γιατί λανθασμένα η Εκκλησία με σφοδρότητα πολέμησε το μεγάλο Κρητικό συγγραφέα, και βέβαια, να έρθουν σε επαφή με ορισμένες πτυχές της σύγχρονης θεολογικής βιβλιογραφία που θετικά αποτιμά τον Καζαντζάκη, εντάσσοντάς τον στα πλαίσια της ελληνορθόδοξης παράδοσης.

Το αποτέλεσμα της δημιουργικής εργασίας των τριών μαθητών μου, με τις αντίστοιχες δικές μου παρεμβάσεις, είναι ιδιαίτερα συγκινητικό για ένα λόγο. Τον καταγράφω ευθύς αμέσως: και οι τρεις τους εργάστηκαν με ζήλο, μεράκι και προπάντων με φιλότιμο, παρότι είναι μαθητές που σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη – λανθασμένη πέρα για πέρα· και αντιπαιδαγωγική – «δεν τα καταφέρνουν στο σχολείο». Οι δύο μάλιστα εξ αυτών έχουν και μαθησιακές δυσκολίες. Τους αξίζει ο έπαινος κι ένα τεράστιο μπράβο!

Α. Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Σχετική εικόνα

POSTER

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. Η Εκκλησία και ο Νίκος Καζαντζάκης

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων