Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΥΝΕΔΡΙΑ 1
21 Ιούν 2017

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 1

Συντάκτης: ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ | Κάτω από: Β ΕΠΑΛ

Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου)

Συστάδα Β1.3: Μαθηματικά, Πληροφορική, Οικονομία – Διοίκηση Επιχειρήσεων

Συνεδρία 1η

Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.

Επιμορφωτής: Αφροδίτη Πανταζή

Επιμορφούμενος: Κακλαμάνη Αναστασία (ΠΕ 19)

 

Δραστηριότητα

Οι επιμορφούμενοι καλούνται:

Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:

  • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
  • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και
  • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.

Απάντηση

Τίτλος δραστηριότητας

«Εισαγωγή στην έννοια αλγορίθμου»

Για την δραστηριότητα επιλέχθηκε το ομότιτλο βίντεο  που είναι διαθέσιμο στο σύνδεσμο:

Το βίντεο αυτό περιέχει μια παρουσίαση που δείχνει τα βήματα ενός αλγορίθμου και την επίλυση ενός προβλήματος της καθημερινότητας μας.

Τάξη

Β’ ΕΠΑΛ

Βιβλίο – Κεφάλαιο

«Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ»  Πληροφορική Α’ Γυμνασίου

Κεφ. 3 Αλγόριθμοι,  παράγραφος 3.1

Σκοπός

Σκοπός της δραστηριότητας είναι  να αναγνωρίσουν οι μαθητές τη σημασία της αλγοριθμικής σκέψης στην επίλυση προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων.

Υλικοτεχνική υποδομή

Η δραστηριότητα μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε στο εργαστήριο πληροφορικής είτε σε αίθουσα διδασκαλίας, αρκεί να υπάρχει βιντεοπροβολέας συνδεδεμένος με υπολογιστή που έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Περιγραφή δραστηριότητας

Το βίντεο αυτό περιέχει μια παρουσίαση που δείχνει τα βήματα ενός αλγορίθμου και την επίλυση ενός προβλήματος της καθημερινότητας μας.

Ο διδάσκων μπορεί να ξεκινήσει με μια γρήγορη αναφορά στην έννοια του προβλήματος που ήδη είχε μελετηθεί στο προηγούμενο μάθημα. Έτσι γίνεται η σύνδεση της έννοιας του προβλήματος με την έννοια του αλγορίθμου. Οι μαθητές προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τη διαδικασία σχεδίασης ενός αλγόριθμου καλούνται να  περιγράψουν με σαφήνεια και ακρίβεια τις οδηγίες  που θα έδιναν  σ’ έναν άνδρα που θέλει να πάει από ένα σημείο της πόλης  στο λιμάνι.

Κατόπιν ξεκινά την προβολή του βίντεο, την οποία μπορεί να παύει προσωρινά για να επεξηγήσει ή να τονίσει σημεία τα οποία θεωρεί σημαντικά.

Με το τέλος της προβολής, ο διδάσκων χρησιμοποιεί την μέθοδο των ερωταποκρίσεων, και πιο συγκεκριμένα ζητά από τους μαθητές μέσα από το παράδειγμα να σχολιάσουν τα κριτήρια που πρέπει να ικανοποιεί ένας αλγόριθμος προκειμένου να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.