Δημιουργώντας … Στο Νηπιαγωγείο

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

«Τα ρούχα του Βασιλιά», κουκλοθέατρο και όχι μόνο …!

Ιουλ 201721

ΜουσικόΧορευτικόΚουκλοθεατρική παράσταση

στα πλαίσια του βραβευμένου προγράμματος στα Education Business Awards 2017 στην κατηγορία ¨Καινοτομία στην Εκπαίδευση» με τίτλο: «Παίζω με τους φίλους μου αγόρια και κορίτσια στο νηπιαγωγείο με τα ρούχα του κόσμου»

το έργο μας με τίτλο

Τα ρούχα του Βασιλιά

(κουκλοθέατρο και όχι μόνο … από τα παιδιά για τα παιδιά)

Ένα ταξίδι μαγικό αποφασίσαμε να κάνουμε

Σε χώρες μακρινές και μαγικές θα πάμε

Με ένα αεροπλάνο τον κόσμο θα γυρίσουμε

Τα ρούχα που φοράνε θέλουμε να μελετήσουμε

και η πρόσκληση μας

20160606_102839

20160606_102857

Παίζω με τους φίλους μου αγόρια και κορίτσια στο νηπιαγωγείο με τα ρούχα του κόσμου

Μαρ 201717
"Η μπουγάδα του κόσμου"

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-2016 πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο Δωροθέας πρόγραμμα με θέμα την ισότητα των δύο φύλων. Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε λόγω του ενδιαφέροντος των παιδιών στη μελέτη των ρούχων που φοράν τα αγόρια και τα κορίτσια στο κόσμο. Ο τίτλος του ήταν «Παίζω με τους φίλους μου αγόρια και κορίτσια στο νηπιαγωγείο με τα ρούχα του κόσμου».

Το πρόγραμμα μετά την ολοκλήρωση του, πέρασε από διαδικασία κρίσης και δημοσιεύτηκε στα πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με τίτλο Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, που πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα τον Οκτώβρη του 2016. Το άρθρο με τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος παρατίθεται στη σελίδα 227 του Β” Τόμου των Πρακτικών.

Πρακτικά-Λάρισα-2016-ΤΟΜΟΣ-Β(1)

 

Χωρίς τίτλο

Επίσης το πρόγραμμα βραβεύτηκε, λαμβάνοντας Έπαινο  στην κατηγορία «Καινοτομία στη Διδασκαλία», στα Education Business AWARDS 2017.

Βραβείο

Κατά την εξέλιξη του προγράμματος :

1. Γράψαμε ένα παραμύθι με τίτλο Η μπουγάδα του κόσμου

Παραμύθι  Χωρίς τίτλο

2. Κάναμε μια αφίσα με τον ίδιο τίτλο, όπου τα παιδιά έφτιαξαν με χαρτί ρούχα από τις χώρες στις οποίες ταξιδέψαμε (μπούργκες, ινδιάνικα ρούχα, γραβάτες, κελεμπίες, μαντήλια κ.α.) και στη συνέχεια αφού τα «έπλυναν» στο πλυντήριο που ζωγράφισαν τα άπλωσαν με μανταλάκια σε σχοινιά και κόλλησαν και τα συνθήματα τα οποία προέκυψαν από την όλη δράση.

20160415_104802  αφίσα  Συνθήματα 1

3. Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών σε Ιστογράμματα και συμπληρώσαμε διάφορα Φύλλα Εργασίας κατά τη διάρκεια εξέλιξης των δράσεων του προγράμματος, όπως περιγράφονται στην παρουσίαση του προγράμματος στο άρθρο των πρακτικών.

Χωρίς τίτλο  ΑΓΌΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙΑλλοι πολιτισμοι20160613_092805

4. Βρήκαμε στο διαδύκτιο και φτιάξαμε ενδυματολογικούς Πίνακες με Εικόνες και Πληροφορίες με ρούχα που μας «εντυπωσίασαν».

Πληροφορίες  Ελληνικός πολιτισμόςΧωρίς τίτλοΘάλασσα20160613_092832

5. Τα παιδιά έπαιξαν στις γωνιές «φορώντας» κάποια από τα ρούχα που βρήκαμε ότι φοράν σε άλλες χώρες και στη συνέχεια εξέφρασαν τα συναισθήματα τους.

Βιωματική Εμπειρία

6. Τα παιδιά εμπνευσμένα από την ιστορία του Άντερσεν «Τα ρούχα του βασιλιά», αποφάσισαν να δείξουν τα ρούχα του κόσμου σε ένα δικό τους βασιλιά, τον βασιλιά της Γελαδοχώρας, έτσι ονομάστηκε από όλους η χώρα του βασιλιά, γιατί στη χώρα αυτοί όλοι γελούσαν. Έφτιαξαν με ζωγραφιές, τις οποίες πλαστικοποιήσαμε, τον βασιλιά και άλλους ήρωες που επέλεξαν να υπάρχουν στην ιστορία και ξεκίνησαν το παιχνίδι.

κούκλες  20160613_093949  20160614_092226  20160613_102636

7. Επέλεξαν ποια ρούχα και από ποιες περιοχές θα ήθελαν να του δείξουν. Κατέληξαν στους κατοίκους των νησιών Φίτζι, της Κίνας, τους Ινδιάνους και τους Έλληνες.

Χάρτης

Είδαν στον χάρτη που βρίσκεται κάθε περιοχή και μέσω του υπολογιστή πήραν πληροφορίες για κάθε χώρα ξεχωριστά και έμαθαν τι ιδιαίτερο έχουν.

20160608_114307 αφίσα

8. Ξεκινήσαμε ένα ταξίδι στον κόσμο. Για το ταξίδι όμως ήθελαν και ένα μεταφορικό μέσο το οποίο θα έπρεπε να μπορεί να περάσει και τη θάλασσα και τη στεριά. Τα παιδιά επέλεξαν ως το καλύτερο μέσο το αεροπλάνο, το οποίο ξεκίνησαν να κατασκευάζουν με μια κούτα. Αφού το ολοκλήρωσαν, έφτιαξαν φωτογραφικές μηχανές με ζωγραφιές τις οποίες πλαστικοποιήσαμε και ξεκίνησαν το ταξίδι τους στον κόσμο για να μάθουν περισσότερα για τα ρούχα που φοράνε τα αγόρια και τα κορίτσια και να βγάλουν φωτογραφίες, τις οποίες θα έδειχναν στον βασιλιά της Γελαδοχώρας.

αεροπλάνο φωτογραφικές

9. «Έβγαλαν» φωτογραφίες (τις βρήκαμε στο διαδύκτιο) από κάθε περιοχή που θα παρουσίαζαν τις οποίες πλαστικοποιήσαμε ξεσωριστά για κάθε περιοχή

Φώτο με ελληνική ενδυμασία, Φώτο με ινδιάνικη ενδυμασία, Φώτο με κινέζικη ενδυμασία, Φώτο με φιτζιανή ενδυμασία

επίδειξη φωτο

10. Έφτιαξαν από σακούλες σκουπιδιών και κάποια ρούχα που τους εντυπωσίασαν από το ταξίδι τους.

ρούχα 20160613_093955

11. Έφτιαξαν ένα κινέζικο δράκο με χαρτόνι και ύφασμα τον οποίο χρησιμοποιήσαμε κατά την τελική καλοκαιρινή γιορτή παρουσίασης του θέματος

13492960_1810124292549089_313176438_n

12. Μαζί με τους γονείς φτιάξαμε τα ρούχα που φόρεσαν τα παιδιά κατά την τελική καλοκαιρινή γιορτή παρουσίασης τους θέματος

Στολή έναρξηςΦιτζιανή στολή

Κινέζικη στολή Ινιάνικη στολήΕλληνική στολήμε τα μαγό

13. Οργανώσαμε ανοικτή τελική καλοκαιρινή γιορτή στην οποία παρουσιάσαμε το θέμα και φτιάξαμε προσκλήσεις για το κάλεσμα

20160606_102839 20160606_102857

Φύλλα Φθινοπωρινά

Οκτ 201615
2016-10-13 12.51.36

Κάναμε την βόλτα μας γύρω από το σχολείο, παρατηρήσαμε τη φύση και μαζέψαμε φύλλα, ξύλα, καρύδια και αχινούς από κάστανα αλλά τους πετάξαμε γιατί τσιμπούσαν. Επιστρέψαμε στο σχολείο και ξεκινήσαμε να δημιουργούμε.

Α) Ανθρωπάκια με Φύλλα  

2016-10-13 12.48.46  2016-10-13 12.50.56  2016-10-13 12.49.37  2016-10-13 12.50.25 2016-10-13 12.49.06    2016-10-13 12.49.522016-10-13 12.48.27

Νηπιαγωγείο Δωροθέας – Σχολείο Υπερασπιστής των Παιδιών

Απρ 20165

ςςςςςςςςς

Σχολικό έτος 2015-2016

Είναι πραγματικά πολύ συγκινητικό να ολοκληρώνετε μια πολύ καλή αυθόρμητη δουλειά με θέμα «Αποταμιεύω με χαμόγελα…» με ένα δίπλωμα για το νηπιαγωγείο μας από τη UNICEF.

Για άλλη μια φορά θα ήθελα μέσα από την καρδιά μου να συγχαρώ και να ευχαριστήσω τους μαθητές μου και τους γονείς τους για τις όμορφες στιγμές που περάσαμε κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του συγκεκριμένου project.

Εικαστικές Δημιουργίες

Ιαν 201628
20160128_114038

Με το αρχικό γράμμα του ονόματος μας

Με ταινία διπλής όψης σχηματίζω σε λευκό χαρτί το αρχικό του ονόματος που θέλω. Με σκούρο μαρκαδόρο κάνω ελεύθερα σχήματα, ξεκινώντας από ένα σημείο και σταματώντας στο ίδιο αρχικό σημείο, χωρίς να τον σηκώσω καθόλου. Σε κάθε κομμάτι του σχεδίου μου βάζω και ένα διαφορετικό χρώμα. Όταν ολοκληρωθεί η εργασία αφαιρώ την ταινία και πάνω κολλάω γκοφρέ χαρτάκια ή ότι άλλο νομίζω. Την κολλάω σε χρωματιστό χαρτόνι και την κάνω αν θέλω καδράκι. Αν είναι ξεκάθαρο το σχέδιο μπορώ να το κόψω πριν το κολλήσω στο χαρτόνι.

20160128_114318 20160128_115919 20160128_120322 20160128_115929

Έπαινος για το Νηπιαγωγείο Δωροθέας από «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Ιαν 201618

20160113_105455

Σχολικό έτος 2015-2016

Το project που πραγματοποιήσαμε τη φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας με θέμα «Αποταμιεύω με χαμόγελα…», κατέληξε με έναν έπαινο στα χέρια μας και με υπέροχες αναμνήσεις και συναισθήματα στο μυαλό και στην καρδιά μας.
Θα ήθελα μέσα από την καρδιά μου να συγχαρώ και να ευχαριστήσω τους μαθητές μου και τους γονείς τους, που με πολύ καλή διάθεση συμμετείχαν αρχικά στη δημιουργία του κουμπαρά μας και στη συνέχεια σε όλη τη διαδικασία που ακολούθησε μέχρι την αποστολή των τροφίμων στο «Χαμόγελο του Παιδιού» και των χρημάτων στην UNICEF.

Χριστουγεννιάτικα Τραγούδια

Δεκ 20153
2

Δεκέμβριος   – Στίχοι

Τρεις σοφοί τρεις βασιλιάδες

Οι ποιμένες

Ο Μικρός Τυμπανιστής

Άγια Νύχτα

Τρίγωνα Κάλαντα

Κάλαντα Χριστουγέννων

Χιόνια στο καμπαναριό

Ρούντολφ το Ελαφάκι

 Ω Έλατο

Νοέμβριος – Φύλλα Εργασίας

Νοε 20154
Νοέμβριος1

Πίνακας Αναφοράς για το Νοέμβριο. Μιλάμε για το Νοέμβριο χρησιμοποιώντας τον πίνακα.

Φύλλα Εργασίας πάνω στον πίνακα αναφοράς του Νοεμβρίου. Τα παιδιά κόβουν και κολλάν τις εικόνες χρησιμοποιώντας τον σταθερό πίνακα και κάνοντας αντιστοίχηση Χωρίς τίτλο

Φύλλα Εργασίας για το Νοέμβριο με δύο εκδοχές. Όπως έχω αναφέρει τα χρησιμοποιώ μετά την αφήγηση της αντίστοιχης ιστορίας της Λότη Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου από «Τα παιδιά του Φθινοπώρου». Χωρίς τίτλο 1 Χωρίς τίτλο 2

 

Για τα υπόλοιπα φύλλα εργασίας του Φθινοπώρου δες :

Φθινόπωρο, Σεπτέμβριος, Οκτώβριος

Αποταμιεύω με χαμόγελα…!

Οκτ 201531
20151102_115816

Οι παγκόσμιες ημέρες γενικά δεν μου αρέσουν και για αυτό δεν πολύ θέλω να τις δουλεύω μέσα στο νηπιαγωγείο. Έχω διαπιστώσει όμως ότι αρέσουν πολύ στα παιδιά και έτσι κάνω παραχώρηση στα θέλω μου. Φέτος λοιπόν αποφάσισα να δουλέψω το θέμα της αποταμίευσης, το οποίο δεν μου αρέσει καθόλου παρά το γεγονός ότι έχω σπουδάσει οικονομικά. Θεωρώ ότι κάναμε κάτι πολύ καλό με τα παιδιά και το παραθέτω.

ΜΕΡΟΣ Α

Παίξαμε το εξής παιχνίδι : εγώ έγινα το «αφεντικό» και τα παιδιά οι «εργαζόμενοι». Στο τέλος της δουλειάς που τους ανέθεσα, τους έδωσα και τον μισθό τους, διαφορετικό στον καθένα ανάλογο με τη δουλειά του, το οποίο έδωσα μέσα σε ένα χαριτωμένο κλίμα. Ο μισθός ήταν φασόλια. Τα παιδιά τα ξόδευαν όπως ήθελαν π.χ. για να αγοράσουν ρούχα, παγωτά, μαγιό, πισίνα, ποδήλατο, γάλα κ.α. (είπαν πολύ ωραία πράγματα). Στο τέλος τους παρότρυνα να μην ξοδέψουν όλα τα λεφτά τους αλλά να κρατήσουν ένα ή λίγα τα οποία τα βάλαμε σε ένα σακούλι. Επαναλάβαμε τη διαδικασία μερικές φορές και γεμίσαμε κι άλλο το σακούλι μας. Είπαμε την παροιμία «Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι» και συμπληρώσαμε κι ένα φύλλο εργασίας.

Αφού έμειναν με τα λεφτά στο σακούλι τους, τους παρότρυνα να αγοράσουν και κάτι άλλο. Ένα παιδί είχε πολύ λίγα μέσα στο σακούλι του και ήθελε να αγοράσει ποδήλατο το οποίο του είπα ότι για να το αγοράσει χρειάζονται δέκα φασόλια τα οποία όμως δεν είχε. Τα άλλα παιδιά, όπως είναι φυσικό με την ενσυναίσθηση που διακρίνει το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών αυτής της ηλικίας, αμέσως προθυμοποιήθηκαν να του δώσουν. Έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε για την αποταμίευση και τη σημασία της προσφορά. Αποφασίσαμε κι εμείς να μαζέψουμε αληθινά λεφτά για να βοηθήσουμε κάποιον που έχει ανάγκη.

Τελευταία ήρθε στο νηπιαγωγείο ένα χαρτί από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για συγκέντρωση τροφίμων. Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε έναν κουμπαρά, στον οποίο θα μαζέψουμε λεφτά για να αγοράσουμε τρόφιμα. Μιλήσαμε για το χαμόγελο του παιδιού και είδαμε το σύμβολο τους. Τους διάβασα την επιστολή και ξεκινήσαμε την κατασκευή του κουμπαρά (από ένα κουτί απορρυπαντικού). Οι γονείς συμφώνησαν, ενώ ενημερώθηκε και το Χαμόγελο του Παιδιού (παράρτημα Θεσσαλονίκης) για τη δράση μας αρχικά τηλεφωνικά και στη συνέχεια με επιστολή.

20151102_115816 20151102_115832  20151102_115901 20151102_115838

Η κυρία έβαλε πρώτη λεφτά, ενώ τα παιδιά καθημερινά βάζουν από κάτι. Κάθε μέρα στο τέλος του σχολείου ένα παιδί τον παίρνει μαζί του, για να βάλουν κι άλλοι λεφτά μέσα εκτός από εμάς. Στο τέλος όλοι μαζί και με τους γονείς θα πάμε σε ένα σουπερ μάρκετ για να πάρουμε τα πράγματα της λίστας που ζητάει το Χαμόγελο του παιδιού τα οποία θα στείλουμε στο κέντρο τους στη Θεσσαλονίκη.

Ευχαριστώ πολύ τους γονείς που με μεγάλο ενθουσιασμό δέχθηκαν να στηρίξουν την επιθυμία μας.

ΜΕΡΟΣ Β

Ορίσαμε την ημερομηνία ανοίγματος του κουμπαρά μας και παρουσία γονέων και παιδιών τον ανοίξαμε.

20151209_102540 20151209_102606

Ταξινομήσαμε τα χρήματα ανάλογα με το είδος τους και τα μετρήσαμε ανά κατηγορία.

20151209_102923

Το μεγαλύτερο ποσό αποφασίσαμε μαζί με τους γονείς να το διαθέσουμε στο «Χαμόγελο του Παιδιού» ενώ ένα μέρος αποφασίσαμε να το καταθέσουμε σε τραπεζικό λογαριασμό για τη UNICEF. Είδαμε στο internet για τη UNICEF για το τι είναι και για το σήμα της.

Φτιάξαμε ατομικές λίστες για τα τρόφιμα που θα πάρουμε για το χαμόγελο του παιδιού. Κάθε παιδί έκανε μια δική του λίστα, επιλέγοντας το τι θα ήθελε να πάρει και καταγράφοντας τo κάθε είδος με τον τρόπο που το ίδιο ήθελε.

Επιπλέον τα παιδιά κατέγραψαν σε χαρτί τον τραπεζικό λογαριασμό της UNICEF και την τράπεζα στην οποία θα κάναμε την κατάθεση των χρημάτων. Μιλήσαμε για το τι είναι τράπεζα και τι σημαίνει κατάθεση χρημάτων.

Την επόμενη μέρα μαζί με τους γονείς κάναμε τις αγορές μας με βάση τις λίστες μας και καταθέσαμε στην τράπεζα τα χρήματα μας για τη UNICEF.

20151209_110756 20151209_11110820151209_111002 20151209_114051

Βάλαμε όλα τα τρόφιμα σε κούτα, τη ζωγραφίσαμε και τη στείλαμε (δωρεάν) με την μεταφορική ΑΡΙΔΑΙΟΣ.

20151209_122944 20151209_121923 20151209_121851

Τέλος τα παιδιά έγραψαν δύο επιστολές χαιρετισμού, μία για «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και μία για τη UNICEF. Την πρώτη επιστολή τη βάλαμε στην κούτα και τη δεύτερη τη στείλαμε με fax.

20151210_120736 20151210_120743

ΜΕΡΟΣ Γ

Δίπλωμα για το Νηπιαγωγείο Δωροθέας ως Σχολείου Υπερασπιστής των Παιδιών  από τη UNICEF

Έπαινος για το Νηπιαγωγείο Δωροθέας από το Χαμόγελο του Παιδιού

20160331_094459

Προβολές για την 28η Οκτωβρίου

Οκτ 201526

1η προβολή

ΑΦΙΕΡΩΜΑ 40 – Αλέξανδρος Αλεξανδράκης

Ζωγράφος της κατοχής

10 πίνακες ζωγραφικής με συνοδευτικά δίστιχα

Μουσική, Μάνος Χατζιδάκης Το Νησί των Συναισθημάτων

Αλεξανδράκης

 

2η προβολή

ΑΦΙΕΡΩΜΑ 40 – Βούλα Παπαϊωάννου

Φωτογράφος της κατοχής

Μουσική, Μάνος Χατζιδάκις Το Βαλς των χαμένων ονείρων 

vpapa

 

Σημείωση : Οι προβολές είναι σε power point. Στο προσωπικό αρχείο που δημιούργησα η μουσική συνοδεύει την αλλαγή της παρουσίασης των διαφανειών. Για κάποιον λόγο όμως τον οποίο δεν γνωρίζω δεν γίνεται το ανέβασμα στο μπλοκ με τον ίδιο τρόπο, για τον λόγο αυτό παραθέτω ξεχωριστά τη μουσική την οποία μπορείτε να βάλετε να παίζει ταυτόχρονα με την παρουσίαση.  Αν στον μέλλον μπορέσω να το διορθώσω θα ανεβάσω εκ νέου και τις δύο προβολές αφαιρώντας το παρόν κείμενο.  

« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια



Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων