ailiadi's blog

"Ποίηση, ζωγραφική, ιστορία, πολιτισμός ως έννοιες αδιαπραγμάτευτες"

Η βιβλιοθήκη του 2ου ΕΠΑΛ εγκαινιάζει μια σειρά προβολών- παρουσιάσεων επιμόρφωσης και πολιτισμού, με τίτλο «Ώρα βιβλιοθήκης»

2ο Επαγγελματικό Λύκειο Τρικάλων
Οικισμός Πύργου-Πυργετού – Σχολική Βιβλιοθήκη
Τηλ. 24310 25299, fax: 24310 37508
Ιστοσελίδα: http://2epal-trikal.tri.sch.gr
e-mail: mail@2epal-trikal.tri.sch.gr

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός / Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης 2ου Ε.Π.Α.Λ. Τρικάλων.
ailiadi@sch.gr
Η βιβλιοθήκη του 2ου ΕΠΑΛ εγκαινιάζει μια σειρά προβολών- παρουσιάσεων επιμόρφωσης και πολιτισμού, με τίτλο «Ώρα βιβλιοθήκης».
Με αφορμή την ανακήρυξη της 21ης Μαρτίου ως Διεθνούς Ημέρας για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων, η σχολική βιβλιοθήκη του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων οργάνωσε μια σειρά προβολών, μετά το πέρας των οποίων επακολούθησαν σχετικά σχόλια, συζητήσεις, ανταλλαγή απόψεων και εν γένει ενεργητική εμπλοκή των μαθητών/μαθητριών στα κομβικής σημασίας για την εποχή μας ζητήματα της διαφορετικότητας, της παγκόσμιας ειρήνης, της κατοχύρωσης των δικαιωμάτων όλων των πολιτών που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας.
Σε συνεργασία με τις καθηγήτριες Φαίη Μαρκάκη, νομικό και Κοθρά Βαρβάρα, φιλόλογο, η υπεύθυνη καθηγήτρια Αμαλία Κ. Ηλιάδη, επέλεξε, προς προβολή στο χώρο της βιβλιοθήκης, από μια μεγάλη ποικιλία εγκεκριμένου οπτικοακουστικού, εκπαιδευτικού υλικού και σχετικών ταινιών τέχνης, τις ακόλουθες:
Α) Unite on Diversity, For a world of difference (Ενωμένοι στη Διαφορετικότητα, για ένα κόσμο με σεβασμό στη διαφορετικότητα) , με την υποστήριξη της UNESCO, παραγωγής 2004,
Β) Το σχολείο, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Οικονόμου, Βραβείο Καλύτερου Ελληνικού Ντοκυμαντέρ στο 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ Θεσσαλονίκης. Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Σύντομη Απόδοση θεματικής της ταινίας: Σχεδόν τα μισά από τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου στο Γκάζι, στο κέντρο της Αθήνας, είναι μουσουλμανάκια που μιλούνε στο σπίτι τουρκικά. Σε ένα περιβάλλον κοινωνικής προκατάληψης και ξενοφοβικού εθνικισμού, μια ομάδα δασκάλων προσπαθεί να δημιουργήσει ένα «κανονικό» σχολείο και για τους δύο, δηλαδή και για τη χριστιανική και για τη μουσουλμανική κοινότητα του σχολείου. Για έναν ολόκληρο χρόνο το ντοκυμαντέρ ακολουθεί τη ζωή του σχολείου και της γειτονιάς, μέσα από αυθεντικές, συγκινητικές προσωπικές ιστορίες και ζητήματα που σχετίζονται με την αποδοχή του «άλλου», του «διαφορετικού».
Οργανώνοντας ανάλογες θεματικές παρουσιάσεις που αφορούν στην Ιστορία και τον Πολιτισμό, στις Τέχνες και τα Γράμματα, στις Ευρωπαϊκές Γλώσσες, στην Αγωγή του Καταναλωτή, αλλά και άλλες που συνδέονται με τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, η σχολική βιβλιοθήκη συμβάλλει στην πραγμάτωση των διδακτικών στόχων της κάθε τάξης με την ενσωμάτωση στη διδασκαλία της ευαισθητοποίησης, της έρευνας και της καλλιέργειας κοινωνικής συνείδησης, και αξιοποιώντας στο έπακρο το εκπαιδευτικό υλικό της.
Γ) «Νεολαία και Εγκληματικότητα», σειρά Επιστήμη & Ζωή, εκδόσεις Multimedia. Με το παράδειγμα ενός συγκεκριμένου εγκλήματος, στο οποίο συμμετέχουν αρκετοί, διαφορετικών εθνικών προελεύσεων νέοι, αναφερόμαστε στα ακόλουθα ερωτήματα-ζητήματα: ποια είναι τα αίτια που οδηγούν τη νεολαία σε εγκληματικές πράξεις; Πως τις αντιμετωπίζουν οι ενήλικες, πως αντιδρά το περιβάλλον τους, γονείς, μαθητές, καθηγητές, φίλοι;
Το θέμα «Νεολαία και Εγκληματικότητα» εντάσσεται στα αντικείμενα: Παραγωγή Νεοελληνικού Λόγου-Κοινωνικός Προβληματισμός, Πολιτική και Κοινωνική Αγωγή, Κράτος, Δίκαιο, Κοινωνία, Συγκρούσεις. Ρίχνει φως στα ποικίλα αίτια και στις μορφές με τις οποίες εμφανίζεται η παιδική και κυρίως η εφηβική παραβατικότητα και εγκληματικότητα. Μέσα από την ταινία και με αφορμή την προβληματική της προσπαθούμε να κατανοήσουμε την «αξιόποινη» συμπεριφορά των νέων ως ένα από τα προβλήματα της κοινωνικοποίησης που στις σημερινές, πολύπλοκες συνθήκες ζωής καθίσταται περισσότερο δυσχερής σε σχέση με παλαιότερες εποχές.
Η εμπλοκή αυτή του μαθητή στην όλη διαδικασία ξεκινά από τη θεώρηση ότι αυτός (ο μαθητής) είναι που διενεργεί τη συλλογή των πληροφοριών, τη συσχέτισή τους, τη συστηματοποίηση και οργάνωσή τους σε γνώση με την επισήμανση και διατύπωση των σχέσεών τους, την εξαγωγή και διατύπωση γενικεύσεων (συμπερασμάτων – επαγωγική διαδικασία μάθησης) και την εφαρμογή της νέας γνώσης για την εμπέδωση και σταθεροποίησή της σε διάφορες περιστάσεις – καταστάσεις που σχετίζονται με την πραγματικότητα και γι’ αυτό έχουν σημασία και νόημα για το μαθητή. Η όλη αυτή διαδικασία οργανώνεται με την αξιοποίηση του διδακτικού υλικού και τη συμπλήρωσή του με κάθε σύγχρονο οπτικοακουστικό υλικό που κρίνεται αναγκαίο για τους συγκεκριμένους μαθητές και συντελείται στο πλαίσιο της αξιοποίησης της κοινωνικής δυναμικής της Σχολικής Τάξης (ομάδας), υπό την καθοδήγηση, έμπνευση, στήριξη και εμψύχωση των Δασκάλων-καθηγητών (ομαδοσυνεργατική σχολική τάξη).



Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση