Green Planet: Νικητές στο διαγωνισμό της ECO Mascot!

photo 3 Oliver

Στο πλαίσιο υλοποίησης του eTwinning έργου ‘Green Planet’ στο οποίο συμμετέχει τη φετινή σχολική χρονιά το τμήμα Αγγλικών της ΣΤ’ Τάξης της κ. Κατερίνας Κυριακίδου, όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία κλήθηκαν τον μήνα Φεβρουάριο να δημιουργήσουν μια ECO MASCOT (οικολογική μασκότ) για να αντιπροσωπεύσει το eTwinning έργο. Στο διαγωνισμό αυτό, που ενθουσίασε τόσο τους μαθητές όσο και τους καθηγητές τους, συμμετείχαν 62 ευρωπαϊκά σχολεία με υπέροχες μασκότ-δημιουργίες από ανακυκλώσιμα υλικά.

Η ψηφιακή ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε μέσω google forms ανέδειξε στις 6 Μαρτίου 2024 ως νικήτρια τη μασκότ που δημιούργησε το σχολείο μας! Η μασκότ μας έχει το όνομα Oliver που προέρχεται από το ελληνικό όνομα Ολίβιος και πρόκειται για ένα δέντρο, την ελιά που έχει αναλάβει έναν πολύ σημαντικό ρόλο, να ευαισθητοποιήσει τόσο τη σχολική όσο και την ευρύτερη κοινότητα για τη σημασία της προστασίας του πλανήτη μας.

Την ευρηματική μασκότ του σχολείου μας, εμπνεύστηκε & φιλοτέχνησε ο καθηγητής καλλιτεχνικών κ. Θεόδωρος Σπανός. Μπορείτε να μάθετε κάποιες χρήσιμες πληροφορίες για τον Oliver στο infographic που ακολουθεί.

Πατώντας στην παρακάτω εικόνα μπορείτε να δείτε το ψηφιακό βιβλίο με όλες τις μασκότ που δημιούργησαν τα σχολεία συνεργάτες.  

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Green Planet: Νικητές στο διαγωνισμό της ECO Mascot!

Green Planet: Απονομή Πιστοποιητικού Αριστείας για δράσεις προγραμματισμού #CodeWeek Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Certificate of Excellence in Coding Skills

Στο πλαίσιο συμμετοχής του σχολείου μας στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο «Green Planet» που υλοποιείται από το τμήμα Αγγλικών της ΣΤ’ Τάξης της κ. Κατερίνας Κυριακίδου, μαθητές και μαθήτριες από την Γ’ και Ε’ τάξη με την καθοδήγηση του καθηγητή Πληροφορικής κ. Ιωάννη Βασιλειάδη είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες προγραμματισμού που μάλιστα οδήγησαν στην απονομή Πιστοποιητικού Αριστείας!

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού #CodeWeek είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Οι ιδρυτές του περιβαλλοντικού έργου «Green Planet», που στόχο έχει να ευαισθητοποιήσει τη σχολική και ευρύτερη κοινότητα αναφορικά με τους κινδύνους που διατρέχει ο πλανήτης μας λόγω της μόλυνσης του περιβάλλοντος, οργάνωσαν ενδιαφέρουσες δράσεις προγραμματισμού σχετικές με το θέμα αυτό, που ήταν κοινές και για τα 78 σχολεία-συνεργάτες και πραγματοποιήθηκαν τον μήνα Οκτώβριο κατά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Το σχολείο μας μαζί με τα υπόλοιπα σχολεία δημιουργήσαμε μία πολύ μεγάλη ομάδα και πήραμε μέρος στην πρόκληση «Εβδομάδα Προγραμματισμού για Όλους» όπου καταφέραμε να κερδίσουμε το Πιστοποιητικό Αριστείας / Certificate of Excellence in Coding Skills τής Εβδομάδας Προγραμματισμού!

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες μας που σε συνεργασία με τους μαθητές των υπόλοιπων ευρωπαϊκών σχολείων συμμετείχαν με επιτυχία στις δράσεις της Εβδομάδας Προγραμματισμού.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Green Planet: Απονομή Πιστοποιητικού Αριστείας για δράσεις προγραμματισμού #CodeWeek Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Ίδρυση έργου «Beyond stereotypes: Empowering children through fairytales»

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 12 08 213204 768x460 1

Οι μαθητές της E’ τάξης του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης συμμετέχουν κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς (2023 – 2024) στο πρόγραμμα αδελφοποίησης σχολείων, eΤwinning, με ένα νέο έργο που φέρνει τον τίτλο «Beyond stereotypes: Empowering children through fairytales». Στo ευρωπαϊκό πρόγραμμα αυτό το σχολείο μας είναι ιδρυτής έργου και συντονιστής μαζί με Δημοτικό Σχολείο τής Πολωνίας.  Συμμετέχουν επίσης άλλοι 18 εκπαιδευτικοί από 7 συνολικά χώρες  (Ελλάδα, Πολωνία, Κροατία, Ισπανία, Τουρκία, Ρουμανία, Ιταλία). Στο έργο αυτό που ίδρυσε και συντονίζει η καθηγήτρια αγγλικών κ.Έλσα Πλακίδα, συμμετέχει ως εταίρος και η κ. Κατερίνα Κυριακίδου.

Οι μαθητές ξεκίνησαν ήδη τις δραστηριότητες του προγράμματος δημιουργώντας μία πολύγλωσση απόδοση ενός γνωστού παραμυθιού με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών. Στη συνέχεια παρουσίασαν τον εαυτό τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή padlet και γνώρισαν τους υπόλοιπους συμμετέχοντες διαβάζοντας το δικό τους προφίλ.

Τον Οκτώβριο όλοι οι μαθητές κατέθεσαν τη δική τους πρόταση για το λογότυπο (logo) του προγράμματος και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου τα σχολεία προχώρησαν σε ψηφοφορία για το λογότυπο εκείνο που προτιμούν οι περισσότεροι.

Το πρόγραμμα αυτό ιδρύθηκε στο πλαίσιο της επιχειρηματικής εκπαίδευσης και της καλλιέργειας των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (συμπερίληψη, κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα, ανάληψη πρωτοβουλίας, πληροφορικός εγγραμματισμός) και έχει ως βασικό του στόχο τη γνωριμία, τη φιλαναγνωσία και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών των παραπάνω εταιρικών σχολείων. Επιπλέον μέσα από προγράμματα που καλλιεργούν την διαπολιτισμική κατανόηση και την απαλλαγή από στερεότυπα και αρνητικές προκαταλήψεις εξασφαλίζονται οι συνθήκες εκείνες που επιτρέπουν στο μαθητή να αναπτύξει την προσωπικότητα του με ισχυρή αυτοαντίληψη, συναισθηματική σταθερότητα, κριτική και διαλεκτική σκέψη και αυτοπεποίθηση.

Στο eΤwinning έργο συμμετέχουν με διάφορες δραστηριότητες και οι υπόλοιπες καθηγήτριες Αγγλικών της Ε’ τάξης, κ. Δέσποινα Βαρδάκη, κ. Πόπη Γεροντίδου,  και η κ. Χριστίνα Σίσκου.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ίδρυση έργου «Beyond stereotypes: Empowering children through fairytales»

“Σταματώ τις διακρίσεις- Αποδέχομαι τον Άλλο» & eTwinning ‘Beyond Stereotypes’ Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

359822336

Εργαστήρια Δεξιοτήτων & eTwinning συνεργάζονται και διδάσκουν για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τη συμπερίληψη και τα στερεότυπα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες τής Γ΄τάξης στο πλαίσιο τού Εργαστήριου Δεξιοτήτων εκπόνησαν πρόγραμμα με θέμα τη Διαφορετικότητα και τον Αλληλοσεβασμό και τίτλο “Σταματώ τις διακρίσεις- Αποδέχομαι τον Άλλο: από τις λογοτεχνικές αναπαραστάσεις στην πραγματική ζωή”. Οι συναντήσεις των εργαστηρίων ήταν βιωματικές. Στην αρχή τής κάθε συνάντησης έκαναν εισαγωγικές δραστηριότητες για να διευκολυνθεί η ομαδική διαδικασία. Αναπτύχθηκε μ΄ αυτόν τον τρόπο κλίμα εμπιστοσύνης, ασφάλειας, ανοιχτής και ειλικρινούς επικοινωνίας . Παράλληλα, διευκολύνθηκε η αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών και ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν λογοτεχνικά βιβλία με ποικιλία στις αναπαραστάσεις διαφορετικότητας. Έκαναν δραστηριότητες εικαστικών, παιχνίδια ρόλων, δημιουργικής γραφής ώστε να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές οι οποίες αναγνωρίζουν, αποδέχονται και επωφελούνται από τη διαφορετικότητα, αντί να την αγνοούν ή να την αποκλείουν.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Σταματώ τις διακρίσεις- Αποδέχομαι τον Άλλο» & eTwinning ‘Beyond Stereotypes’ Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

eTwinning Beyond Stereotypes – Εργαστήριο Αγγλικών με ΑΠΘ Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

thumbnail IMG 6106

Την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές της Ε’ τάξης, παρακολούθησαν ένα εργαστήριο αγγλικής γλώσσας από την Επίκουρη Καθηγήτρια Αγγλικής Λογοτεχνίας του ΑΠΘ και γονέα του σχολείου μας κα. Έφη Μποτονάκη. Το εργαστήριο αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο του eTwinning προγράμματος αδελφοποίησης ευρωπαϊκών σχολείων με τίτλο “Beyond stereotypes:empowering kids through fairytales” στο οποίο συμμετέχουν οι μαθητές της Ε’ τάξης τη φετινή σχολική χρονιά. Πρόκειται για ένα δημιουργικό πρόγραμμα καλλιέργειας της κριτικής σκέψης των μαθητών μέσα από την επεξεργασία παραδοσιακών παραμυθιών. Το πρόγραμμα ίδρυσε και συντονίζει η καθηγήτρια του σχολείου κα Πλακίδα σε συνεργασία με την καθηγήτρια Αγγλικών και eTwinning Ambassador κα Κατερίνα Κυριακίδου.

Οι μαθητές συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον στο εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε μέσα στο όμορφο χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Αγγλικών.  Είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα από τις καθηγήτριες Αγγλικών του σχολείου ενώ και το ίδιο το εργαστήριο ήταν προσαρμοσμένο στο γλωσσικό επίπεδο των μαθητών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχολείο μας πραγματοποιεί παρόμοια εργαστήρια σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για περισσότερα από 10 χρόνια, έχοντας στόχο να φέρει σε επαφή τους μαθητές με πολιτισμικό αλλά και πολύ-τροπικό εποπτικό υλικό που μπορεί να προσαρμοστεί στα δεδομένα εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας παράλληλα με την ανάπτυξη
δεξιοτήτων, κριτικής αλλά και δημιουργικής σκέψης.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο eTwinning Beyond Stereotypes – Εργαστήριο Αγγλικών με ΑΠΘ Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Ολοκλήρωση του eTwinning Έργου “Beyond Stereotypes: Empowering Kids through Fairytales” Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

logo etw

Η Ε’ τάξη του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης ολοκλήρωσε το eTwinning πρόγραμμα “Beyond Stereotypes: Empowering Kids through Fairytales”. Το πρόγραμμα, το οποίο είχε στόχο την αντιμετώπιση των στερεοτύπων και την ενδυνάμωση των παιδιών μέσω της μαγείας των παραμυθιών, ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση ενός συνεργατικού βιβλίου που δημιουργήθηκε από μαθητές 7 συνεργαζόμενων ευρωπαϊκών σχολείων (Ελλάδας, Πολωνίας, Ισπανίας, Ιταλίας, Κροατίας, Ρουμανίας, Τουρκίας) .

Το βιβλίο αποτελεί μια μοντέρνα, απαλλαγμένη από στερεότυπα εκδοχή του παραδοσιακού παραμυθιού της Σταχτοπούτας. Οι διάλογοι γράφτηκαν από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι επίσης ζωγράφισαν τις εικόνες που συνοδεύουν την ιστορία. Το σενάριο της νέας αυτής εκδοχής της Σταχτοπούτας δημιουργήθηκε από την επίκουρη καθηγήτρια του ΑΠΘ και γονέα του σχολείου, κυρία Έφη Μποτονάκη.

Το eTwinning πρόγραμμα “Beyond Stereotypes: Empowering Kids through Fairytales” προήγαγε τη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πολυπολιτισμικού και ανοιχτού σχολικού περιβάλλοντος. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα βοήθησε τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης, ενώ παράλληλα τους ενθάρρυνε να αναθεωρήσουν τα παραδοσιακά στερεότυπα μέσα από μια σύγχρονη οπτική.

Στο έργο αυτό συμμετείχαν οι καθηγήτριες Αγγλικών  κ. Έλσα Πλακίδα (ως founder) μαζί με την κ. Κατερίνα Κυριακίδου eTwinning Ambassador (ώς partner) αλλά και οι υπόλοιπες καθηγήτριες Αγγλικών της Ε’ τάξης, κ. Δέσποινα Βαρδάκη, κ. Πόπη Γεροντίδου,  και η κ. Χριστίνα Σίσκου με τους μαθητές τους.

Link https://read.bookcreator.com/MhjSuKX1uwejeywOmlCeTojRaRD3/4KLPNAaxRDW6-gcwz8DJlA/UM3Fp_ZMRRWGOd3U1y0prg

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ολοκλήρωση του eTwinning Έργου “Beyond Stereotypes: Empowering Kids through Fairytales” Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

«All 4 Dogs Dogs 4 All» – Ολοκλήρωση eTwinning έργου της Δ’ Τάξης Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

All 4 Dogs Εισαγωγική Εικόνα

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό συνεργατικό eTwinning έργο «All 4 Dogs Dogs 4 All», στο οποίο συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ Τάξης μέσα από το μάθημα των Αγγλικών. Το έργο συντόνισε η καθηγήτρια Αγγλικών και eTwinning Ambassador, κ. Κατερίνα Κυριακίδου, σε συνεργασία με τις υπόλοιπες καθηγήτριες Αγγλικών της Δ’ Τάξης: κ. Δέσποινα Βαρδάκη, κ. Πόπη Γεροντίδου, κ. Έλσα Πλακίδα και κ. Χριστίνα Σίσκου.

Πρόκειται για μια ευρωπαϊκή σύμπραξη 28 σχολείων με θέμα την προστασία των ζώων, και ειδικότερα των σκυλιών. Στόχος του έργου ήταν να ανακαλύψουν οι μαθητές τον συναρπαστικό κόσμο των σκυλιών και να ευαισθητοποιηθούν αναφορικά με τη φροντίδα και προστασία τους. Μέσω ποικίλων συνεργατικών δραστηριοτήτων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να ερευνήσουν τις διάφορες πτυχές της σχέσης των ανθρώπων με τους τετράποδους φίλους μας, αλλά και να γίνουν πρεσβευτές μιας καμπάνιας για την προστασία των ζώων.

Στο e-book που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε όλες τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του έργου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς:

Our Project’s Outcomes: https://read.bookcreator.com/szrvEXwCyZZtrLrBxfkZqnOWCLJ2/n-KMmrw-Tw2c5rVHb45IyQ

Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές της Δ’ Τάξης που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ευαισθησία στο έργο «All 4 Dogs Dogs 4 All». Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της συμμετοχής τους, έλαβαν μέρος στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φιλοζωίας, αποσπώντας το 1ο Βραβείο για το τραγούδι «Το αγοράκι και τα ζώα στη ζωή συνοδοιπόροι», το 2ο Βραβείο για δημιουργία αφίσας, και το 2ο Βραβείο για συγγραφή ποιήματος.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους!

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «All 4 Dogs Dogs 4 All» – Ολοκλήρωση eTwinning έργου της Δ’ Τάξης Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Επιτυχής Ολοκλήρωση του eTwinning έργου Green Planet Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Green Planet εισαγωγική εικόνα

Στα τέλη Μαΐου 2024 ολοκληρώθηκε το ευρωπαϊκό συνεργατικό eTwinning έργο «Green Planet» στο οποίο συμμετείχε το τμήμα Αγγλικών της ΣΤ’ Τάξης της καθηγήτριας και eTwinning Ambassador  κ. Κατερίνας Κυριακίδου. Επειδή το έργο προσεγγίστηκε διαθεματικά, υπήρξε ενεργή συμμετοχή μαθητών του σχολείου και από άλλες τάξεις μέσα από την υλοποίηση διαφόρων δράσεων για το περιβάλλον. Ήταν μια μεγάλη ευρωπαϊκή σύμπραξη σχολείων με θέμα την προστασία του πλανήτη. Στο έργο ήταν εγγεγραμμένα 78 συνεργαζόμενα σχολεία της Ευρώπης από τις εξής χώρες: Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Τουρκία, Ελλάδα, Μολδαβία, Ρουμανία, Πολωνία, Γεωργία, Πορτογαλία, Αλβανία, Βόρια Μακεδονία, Βοσνία Ερζεγοβίνη & Λιθουανία. Στόχος της ίδρυσής του ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης «Γη». Με την ολοκλήρωση του έργου οι μαθητές έγιναν πρεσβευτές μιας περιβαλλοντικής καμπάνιας για την προστασία του περιβάλλοντος.

 

Στο πλαίσιο του έργου υλοποιήθηκαν ποικίλες συνεργατικές δράσεις οικολογικού χαρακτήρα όπως συγγραφή συνεργατικού ποιήματος για το περιβάλλον, δημιουργία Eco-Project Calendar, ανταλλαγή Χριστουγεννιάτικων καρτών με χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, δημιουργία comics για την οικολογία, σχεδιασμός οικολογικής μασκότ για την καμπάνια του έργου και άλλα. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του έργου γιορτάστηκαν  σημαντικές  Παγκόσμιες Ημέρες αναφορικά με το περιβάλλον όπως: η Παγκόσμια Ημέρα Νερού, η Παγκόσμια Ημέρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, η Ημέρα Γης και άλλες.

Στο e-book που ακολουθεί μπορείτε να δείτε όλες τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του έργου.

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές της Στ’ Τάξης που συμμετείχαν στο πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο έργο για την προστασία του πλανήτη μας!

The e-book of collaborative activities: https://read.bookcreator.com/OMoy5yuhMuYRUhUT8bxNqJVSvVh1/KzbBp00HS1y4dCUw2mF9fA

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επιτυχής Ολοκλήρωση του eTwinning έργου Green Planet Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

GREEN PLANET: Δράσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

World Environment Day εισαγωγική φωτογραφία

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού eTwinning έργου «Green Planet» που συντονίζει η καθηγήτρια Αγγλικών κ. Κατερίνα Κυριακίδου & του επικείμενου εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (World Environment Day – WED) οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Τάξης του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης, που υλοποιούν το πρόγραμμα «Ανακύκλωση: Η λύση είναι μία… να προστατεύουμε τη Δημιουργία», συμμετείχαν σε ποικίλες δράσεις για το περιβάλλον! Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος που έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται στις 5 Ιουνίου κάθε χρόνο, αποτελεί το κύριο όχημα του ΟΗΕ για την ενθάρρυνση της παγκόσμιας ενημέρωσης και δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος.

 

Αρχικά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης ανέλαβαν να καθαρίσουν την αυλή του σχολείου μας. Πρώτα εξερεύνησαν τον χώρο του σχολείου και έπειτα σημείωσαν πόσα σκουπίδια από κάθε είδος βρήκαν πχ πλαστικό, αλουμίνιο, χαρτί, υπολείμματα τροφών. Στη συνέχεια απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο για το αν υπάρχει πρόβλημα με τα σκουπίδια στο σχολείο και πού οφείλεται αυτό.

 

Επιπλέον συμμετείχαν στην υλοποίηση ενός πολύ ενδιαφέροντος  πειράματος με τίτλο «Η Χωματερή σε ένα Μπουκάλι». Στόχος του πειράματος ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να κατανοήσουν πώς τα διαφορετικά απορρίμματα διασπώνται στη χωματερή. Το πείραμα που ενθουσίασε τους μικρούς μαθητές  πραγματοποιήθηκε ως εξής: Σε άδεια μπουκάλια έβαλαν χώμα και έθαψαν διάφορα είδη σκουπιδιών. Κάθε εβδομάδα προσέθεταν νερό και κατέγραφαν  αναλυτικά τι αλλαγές συνέβαιναν στα υλικά. Στο τέλος κατέληξαν σε συμπεράσματα  για τα διαφορετικά είδη σκουπιδιών, οργανικών και μη.

Εκτός από το πολύ ενδιαφέρον  πείραμα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να παίξουν και ένα διασκεδαστικό παιχνίδι, το «Το παιχνίδι της πλαστικής σακούλας». Μέσω του παιχνιδιού αυτού αντιλήφθηκαν την ευκολία μεταφοράς της πλαστικής σακούλας με τον αέρα, προβληματίστηκαν για τις επιπτώσεις της χρήσης της πλαστικής σακούλας και ευαισθητοποιήθηκαν για δράσεις μείωσης του πλαστικού στην καθημερινότητά μας για την προστασία του περιβάλλοντος.

Η διαδικασία του παιχνιδιού ήταν η εξής: Στην αυλή του σχολείου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης χωρίστηκαν σε ομάδες και ταξίδεψαν την πλαστική της σακούλα όσο πιο μακριά μπορούσαν  χωρίς να την ακουμπήσουν καθόλου με τα χέρια τους αλλά χρησιμοποιώντας μόνο τον αέρα που παράγουν φυσώντας την.World Environment Day εισαγωγική φωτογραφία

Με όλες αυτές τις δράσεις που οργάνωσε η δασκάλα του διευρυμένου κ. Γεωργία Γιάγκου σε συνεργασία με την δασκάλα του Γ2 κ. Σαρηγιάννη Ανδρονίκη, οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν πόσο στενά συνδέεται ο άνθρωπος με τη φύση, τί αλληλεπίδραση υπάρχει ανάμεσά τους και πόσο σημαντική είναι η προστασία του Περιβάλλοντος.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο GREEN PLANET: Δράσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

«All 4 Dogs, Dogs 4 All»: Δράση για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Εισαγωγική φωτογραφία Ημέρα φιλοζωίας

Η 4η Απριλίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων ορίστηκε μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π) ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η οποία είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων για τη προστασία των ζώων.

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές της Δ’ Τάξης που συμμετέχουν την φετινή σχολική χρονιά στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο «All 4 Dogs, Dogs 4 All» είχαν την ευκαιρία στις 11 Μαρτίου 2024 να παρακολουθήσουν ένα live webinar που διοργάνωσαν οι ιδρυτές του έργου με εισηγήτρια την πρόεδρο και ειδική εκπαιδεύτρια σκύλων της Ένωσης «Animals for People»  που εδρεύει στη Πολωνία.

Πιο συγκεκριμένα η  Magdalena Nawarecka-Piątek μίλησε στους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων για τον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα σκυλιά στη ζωή των ανθρώπων και πως μπορούν να μας βοηθήσουν. Μίλησε αναλυτικά για την σωστή φροντίδα των τετράποδων φίλων μας και απάντησε σε αρκετές ερωτήσεις που τέθηκαν από μαθητές από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία. Ήταν πραγματικά μια πολύ όμορφη και εποικοδομητική εμπειρία η διαδικτυακή αυτή συνάντηση με την ειδική επιστήμονα για τα σκυλιά και για αυτό οι μαθητές μας ομόφωνα ζήτησαν να γίνει και  μία δεύτερη συνάντηση διαδικτυακά ώστε να μάθουν ακόμη περισσότερα πράγματα για την φροντίδα των σκύλων. Η επόμενη συνάντηση ορίστηκε για την Τετάρτη 15 Μαΐου 2024.

 

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση της κ. Nawarecka-Piątek ακολουθώντας τον υπερσύνδεσμο:https://www.canva.com/design/DAF_xX-yL0o/viewΕισαγωγική φωτογραφία Ημέρα φιλοζωίας

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «All 4 Dogs, Dogs 4 All»: Δράση για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας Αρσάκειο Δημοτικό Θεσσαλονίκης