scholia

Φιλολογικά και άλλα…

Αγία Σοφία

Οκτ 201519

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγία Σοφία    

Ίδρυση Κωνσταντινούπολης

Οκτ 201519

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ίδρυση Κωνσταντινούπολης    

Αφίσα για την 28η Οκτωβρίου

Οκτ 201519

Στο σχολείο χρησιμοποιούμε τον γραπτό λόγο σε διάφορες περιστάσεις: στις εργασίες για το σπίτι, στις απαντήσεις των διαγωνισμάτων, στις εκθέσεις κλπ. Μια δημιουργική δραστηριότητα στην οποία απαιτείται η χρήση του γραπτού λόγου είναι και η δημιουργία υλικού για μια σχολική γιορτή. Στην προκειμένη περίπτωση οι μαθητές δημιούργησαν μια αφίσα για τη σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου. Αναζήτησαν υλικό στο σπίτι και το επεξεργαστήκαμε ομαδικά στην τάξη. Βάλαμε λεζάντες στις εικόνες και γράψαμε ένα κείμενο-πρόσκληση. Η αφίσα εκτυπώθηκε και μπήκε στην είσοδο της αίθουσας στην οποία πραγματοποιήθηκε η γιορτή.αφίσα Α2

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αφίσα για την 28η Οκτωβρίου    

Δράσε, αντίδρασε, επηρέασε!

Φεβ 201523

Το παρακάτω βίντεο προέρχεται από μια διαφήμιση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Σε αυτό δίνεται έμφαση στη διαφορετικότητα που χαρακτηρίζει την Ευρώπη και επιπλέον σε όλα αυτά που μας χωρίζουν και μας ενώνουν. Τι σημαίνει όμως ο τίτλος δράσε, αντίδρασε και επηρέασε; Σε ποιο βαθμό νιώθουν οι Ευρωπαίοι ότι μπορούν να αντιδράσουν σε αυτά που δεν τους αρέσουν,σε αυτά που δεν συμφωνούν με την ιδιοσυγκρασία τους; Πόσο έχουμε μάθει να δρούμε συλλογικά-ειδικά εμείς οι Έλληνες; Πόσο μπορούμε να επηρεάσουμε;

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράσε, αντίδρασε, επηρέασε!    

Είμαστε ρατσιστές;

Φεβ 201519

Αν και πολλοί υποστηρίζουμε ότι δεν είμαστε ρατσιστές, στην καθημερινότητα μας φερόμαστε ρατσιστικά και κάνουμε διακρίσεις. Το παρακάτω ερωτηματολόγιο, που έγινε με αφορμή τη συζήτηση στην τάξη με τους μαθητές του  Γ2, έχει σκοπό να διερευνήσει κατά πόσο επηρεαζόμαστε στις καθημερινές μας επιλογές από στερεότυπα και προκαταλήψεις. Πιο συγκεκριμένα διερευνά δύο μορφές διακρίσεων, αυτές που γίνονται ανάμεσα στους άντρες και τις γυναίκες και απέναντι στους αλλοδαπούς.

Η απάντηση στον παρακάτω σύνδεσμο μπορεί να βοηθήσει στην έρευνά μας και να αποτελέσει αφορμή για περαιτέρω διάλογο.

http://goo.gl/forms/d0gH8UzEZa

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Είμαστε ρατσιστές;    

Στερεότυπα

Ιαν 201522

Το παραπάνω βίντεο δημιουργήθηκε από τους μαθητές του 5ου Λυκείου Αθηνών. Αναφέρεται στα Εξάρχεια. Μπορείτε να εντοπίσετε σε ποια στερεότυπα αναφέρεται και με ποιον τρόπο αναδεικνύουν το πρόβλημα οι μαθητές;

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Στερεότυπα    

Είμαστε όλοι ίδιοι, είμαστε όλοι διαφορετικοί

Ιαν 201520

\

Είναι τελικά περισσότερα αυτά που μας ενώνουν ή αυτά που μας χωρίζουν; Οι άνθρωποι μοιάζουμε ή διαφέρουμε τελείως μεταξύ μας; Μέχρι κάποια στιγμή νόμιζα ότι οι άνθρωποι έχουμε τεράστιες διαφορές και ότι κυρίως διαφέρουμε. Ένας δάσκαλος όμως μου είπε ότι αν δούμε ένα πλήθος ανθρώπων από ψηλά δεν θα διακρίνουμε πολλές διαφορές μεταξύ των ατόμων. Όσο πιο ψηλά ανεβαίνουμε οι διαφορές μειώνονται, μέχρι που φτάνουμε να βλέπουμε όμοιες κουκκίδες. Αυτό με έβαλε σε σκέψεις πολλές. Μοιάζουμε τελικά τόσο πολύ, σε τι, τι είναι αυτό που μας ενώνει;Από την άλλη πρέπει να κρατήσουμε τις απαραίτητες αποστάσεις, να αλλάξουμε την οπτική μας για να αντιληφθούμε τις ομοιότητες…

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Είμαστε όλοι ίδιοι, είμαστε όλοι διαφορετικοί    

Είμαστε δημιουργικοί;

Απρ 201426

Το παρακάτω ερωτηματολόγιο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, οι οποίοι εργάζονται σε σχολείο, δημόσιο ή ιδιωτικό. Ερευνά το κλίμα δημιουργικότητας που υπάρχει στο ελληνικό σχολείο και αποσκοπεί στο να καταγραφεί μια εικόνα αυτού του κλίματος, ώστε να ακολουθήσουν προτάσεις και παρεμβάσεις ανάπτυξης ή βελτίωσης  της δημιουργικότητας.

Το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το βρείτε πατώντας εδώ

Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι πολύ σημαντική! 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Είμαστε δημιουργικοί;    

Καλημέρα κόσμε!

Ιαν 20148

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων