Ταξίδι στη Γνώση

ΝΙΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Ταξίδι στη Γνώση

Ανακοίνωση

Καλησπέρα, παιδάκια!!!

Ελπίζω να είστε καλά!

Επιτέλους έχω στα χέρια μου τον καινούριο μου υπολογιστή, οπότε ετοιμάζω σιγά-σιγά τις επόμενες εργασίες σας (ξέρω, ξέρω… ανυπομονείτε :p ). Θα τις ανεβάσω απόψε ή αύριο το πρωί, ώστε να ασχοληθείτε μ’ αυτές το σαββατοκύριακο. Προσοχη!!!! Θα τις ανεβάσω μόνο στην  κυψέλη μας στην e-me και όχι εδώ στο blog.

Όσοι δεν έχετε κάνει εγγραφή, καιρός να κάνετε!

1. Μπείτε σ’ αυτόν τον σύνδεσμο: https://e-me.edu.gr/groups/5th-grade-3dim-n-peramou

2. Στείλτε αίτημα σύνδεσης στην κυψέλη.

Αν κάποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα σύνδεσης στην e-me ας μου στείλει e-mail για να μπορέσω να βοηθήσω.

Φιλιά από μακρια,

κ. Κατερίνα!

 

Μάθημα 9ο 27/4/2020

Χριστός Ανέστη! Χρόνια πολλα!!!

ΓΛΩΣΣΑ

Εργασία 1η :  Βρίσκω τα αντικείμενα των ρημάτων (όπου υπάρχουν) στις παρακάτω προτάσεις και χαρακτηρίζω το ρήμα μεταβατικό ή αμετάβατο.

  • Ο Θοδωρής άνοιξε ανυπόμονα το δώρο του. (_________________)
  • Οι μαθητές της Ε’ τάξης επισκέφθηκαν το Βυζαντινό Μουσείο. (_________________)
  • Το χελιδονάκι πέταξε ψηλά. (____________________)
  • Κάθε πρωί εγώ και η αδερφή μου πηγαίνουμε με τα πόδια στο σχολείο. (_____________)
  • Η μαμά μας είπε να συμμαζέψουμε το δωμάτιό μας. (_______________)
  • Μην αφήνετε τα σκουπίδια σας έξω από τον κάδο. (________________)

 

Εργασία 2η: Θυμάμαι τα επίθετά σε –ης, -ης, -ες

ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
  αρσενικό θηλυκό ουδέτερο
Ονομαστική ο ευτυχής η ευτυχής το ευτυχές
Γενική του ευτυχούς της ευτυχούς του ευτυχούς
Αιτιατική τον ευτυχή την ευτυχή το ευτυχές
Κλητική ———- ——– ———-

 

ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
  αρσενικό θηλυκό ουδέτερο
Ονομαστική οι ευτυχείς οι ευτυχείς τα ευτυχή
Γενική των ευτυχών των ευτυχών των ευτυχών
Αιτιατική τους ευτυχείς τις ευτυχείς τα ευτυχή
Κλητική ———– ———— ————

 

Προσοχή!!!!!

  • Το αρσενικό και το θηλυκό κλίνονται ακριβώς το ίδιο.
  • Η γενική ενικού και στα τρία γένη έχει κατάληξη –ους.
  • Τα επίθετα αυτά δεν σχηματίζουν κλητική.

 

Α) Κλίνω στο τετράδιο μου:  ο συνεπής μαθητής, η συνεχής προσπάθεια, το δημοφιλές άθλημα.

Β) Μεταφέρω τις παρακάτω φράσεις στον άλλο αριθμό στην πτώση που βρίσκονται.

Π.χ. οι πολυμελείς οικογένειες -> η πολυμελής οικογένεια

Του δημοφιλούς καλλιτέχνη-> ___________________________

Την ατυχή συγκυρία-> ___________________________

Τα απλανή βλέμματα -> __________________________

Των ασφαλών μετακινήσεων -> _____________________

Τον κοπιώδη αγώνα -> ____________________________

Οι σαφείς οδηγίες -> ______________________________

Το ειλικρινές συναίσθημα -> ________________________

Τις ευπαθείς ομάδες -> ____________________________

Τους διεθνείς ποδοσφαιριστές -> ____________________

Ο νομοταγής πολίτης -> ____________________________

 Εργασία 3η Κάνω τις λεξιλογικές ασκήσεις που βρίσκονται στον παρακάτω σύνδεσμο

http://inschool.gr/G5/LANG/LEXICON-G50202-polh-politismos-1809172312-tzortzisk/index.html

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Εργασία 1η: Θυμάμαι τις διαιρέσεις με διψήφιο διαιρέτη

Πάμε να κάνουμε λίγη εξάσκηση στις διαιρέσεις. Είναι πολύ σημαντικό να εξασκηθείτε σε αυτές γιατί όταν γυρίσουμε στο σχολείο θα μάθουμε να κάνουμε και διαιρέσεις με δεκαδικούς αριθμούς.

Για να θυμηθείτε τις διαιρέσεις, δείτε το παρακάτω βίντεο. Πιθανόν να αναγνωρίσετε την δασκάλα από την εκπαιδευτική τηλεόραση!

https://safeYouTube.net/w/Ssd9

Αφού θυμηθείτε πώς κάνουμε διαιρέσεις, να κάνετε κάθετα τις παρακάτω διαιρέσεις  και τις επαληθεύσεις στο τετράδιό σας.

Α) 793:20                             Β) 2.800:17                          Γ) 3.770:35

Δ) 24.986:62                        Ε) 9.075:75                          Στ) 5.160:25

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ Η ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΙΡΕΤΗ!!!

Εργασία 2η : Να υπολογίσετε σύντομα το αποτέλεσμα των παρακάτω διαιρέσεων.

2.100: 10=__________                                   390.000:1.000= ________

3.400.000:10.000=____________                  19.000.000:100=________

1.800.000:6.000= ____________

48.000.000: 40.000=________

Μάθημα 8ο (Πασχαλινό) 10/4/2020

Καλησπέρα παιδιά!!! Σήμερα, που είναι το τελευταίο μας διαδικτυακό μάθημα πριν τις διακοπές, θ’ ασχοληθούμε με τα πασχαλινά έθιμα.

  1. Ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο που οδηγεί στη Γλώσσα, στην ενότητα 14 «Πάσχα»:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E104/515/3351,13527/

  1. Διαβάστε τα κείμενα: α) Μαριάμ, β) έθιμα του Πάσχα και γ) μερικά από τα έθιμα της Μεγάλης Πέμπτης.

 

  1. Ρωτήστε τους γονείς σας ή και τους παππούδες (τηλεφωνικά) για πασχαλινά έθιμα του τόπου καταγωγής σας. Μπορεί να είναι οτιδήποτε: κάλαντα, τραγούδια, κάποιο ιδιαίτερο γλυκό, έθιμα της Μεγάλης Πέμπτης, της Ανάστασης, της εβδομάδας που ακολουθεί μετά το Πάσχα (εβδομάδα της Διακαινισίμου), ή οποιοδήποτε έθιμο είναι σχετικό με το Πάσχα.

 

  1. Γράψτε αυτό το έθιμο στο τετράδιό σας. Θα πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρετε:

 

  • Σε ποια περιοχή γίνεται αυτό το έθιμο.
  • Ποια μέρα γίνεται.
  • Περιγραφή του εθίμου (αν περιλαμβάνει κάποιο τραγούδι, π.χ. κάλαντα, γράφετε και το τραγούδι)
  • Τι συμβολίζει αυτό το έθιμο (προαιρετικά).

Για βοήθεια σας γράφω κι εγώ ένα έθιμο από τον δικό μου τόπο.

Κάλαντα του Λαζάρου

Στα χωριά της ορεινής Καλαμπάκας, απ’ όπου κατάγονται οι γονείς μου, αλλά και σε όλη τη Θεσσαλία τα παιδιά τραγουδούν το Σάββατο του Λαζάρου, τα κάλαντα του Λαζάρου. Το έθιμο αυτό αναφέρεται στην Ανάσταση του Λαζάρου, από τον Χριστό.

Από την προηγούμενη ημέρα, δηλαδή Παρασκευή, τα παιδιά μαζεύουν λουλούδια με τα οποία στη συνέχεια στολίζουν το καλάθι τους. Το καλάθι χρησιμεύει για να βάλουν τα αυγά που θα τους δώσουν οι νοικοκυρές μαζί με τα λεφτά. Αφού στολίσουν το καλάθι τους, το αφήνουν στο μπαλκόνι για να μην μαραθούν τα λουλούδια μέχρι το επόμενο πρωί.

Ξημερώνοντας το Σάββατο του Λαζάρου τα παιδιά ξεχύνονται στους δρόμους του χωριού σε παρέες και τραγουδούν τα κάλαντα του Λαζάρου από σπίτι σε σπίτι:

Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια,

ήρθ’ η Κυριακή που τρων τα ψάρια.

 

Σήκω Λάζαρε και μην κοιμάσαι,

ήρθ’ η μάνα σου από την πόλη,

σου ‘φερε χαρτί, χαρτί και κομπολόι.

 

Βάγια, Βάγια των Βαγιών τρώνε ψάρι και ψωμί,

Και την άλλη Κυριακή τρώνε το ψητό αρνί.

Οι νοικοκυρές αφού ακούσουν τα κάλαντα, δίνουν στα παιδιά χρήματα, αυγά και τα κερνάνε γλυκά.

Κατερίνα Ν.

 

Γράψτε, λοιπόν, τα έθιμα του τόπου σας προσέχοντας την ορθογραφία, (Χρησιμοποιήστε λεξικό για τις λέξεις που δεν ξέρετε) και στείλτε τα σε εμένα.  Προσέξτε οι φωτογραφίες που θα μου στείλετε να είναι καθαρές.

Εγώ θα τα συλλέξω, θα τα χωρίσω σε κατηγορίες και θα δημιουργήσω ένα Powerpoint, το οποίο θα σας στείλω. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε δημιουργήσει μια εξ αποστάσεως ομαδική εργασία για το Πάσχα. Έτσι, θα νιώσουμε, έστω και λίγο, ότι είμαστε στο σχολείο και δημιουργούμε κάτι μαζί.

 

Κλείνοντας, θα σας πρότεινα όσο γίνεται να απέχετε αυτές τις ημέρες από οθόνες υπολογιστών και τηλεοράσεων για να μην επιβαρύνετε άλλο τα μάτια σας και να ξεκουραστείτε. Ασχοληθείτε με δραστηριότητες του σπιτιού, π.χ. βοηθήστε τις μαμάδες σας στην προετοιμασία των πασχαλιάτικων γλυκών, στο βάψιμο των αυγών, στην καθαριότητα του σπιτιού. Μετά το Πάσχα θα επιστρέψουμε, δυστυχώς, πάλι στα εξ αποστάσεως μαθήματα και όχι στο σχολείο μας.

 

Θα ήθελα να σας ευχηθώ Καλή Ανάσταση με υγεία και αγάπη σε εσάς και τις οικογένειές σας. Ας κάνουμε όλοι μας αυτές τις Άγιες Μέρες μια προσευχή να περάσει γρήγορα αυτή η κρίση και να επιστρέψουμε όλοι υγιείς, έχοντας όλους τους δικούς μας ανθρώπους δίπλα μας, στην καθημερινότητά μας.

Με πολλή αγάπη η δασκάλα σας,

κ. Κατερίνα.

 

 

Μάθημα 7ο 8/4/2020

8/4/2020

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Θυμάμαι τα κριτήρια διαιρετότητας

Ας θυμηθούμε τα κριτήρια διαιρετότητας!

Στην αρχή της χρονιάς περίπου είχαμε μιλήσει για τα κριτήρια διαιρετότητας. Είναι κάποια κολπάκια ή κανόνες με τα οποία εξετάζουμε αν ένας αριθμός διαιρείται ακριβώς με έναν άλλον αριθμό. Εμείς είχαμε πει για τα κριτήρια διαιρετότητας του 2, του 3, του 5, του 9 και του 10. Επειδή είμαι σίγουρη ότι τα έχετε ξεχάσει μπορείτε να τα βρείτε στο α’ τεύχος των Μαθηματικών, σελίδα 32 ή εδώ: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E113/779/5084,23170/

 

Αφού τα διαβάσετε καλά και τα θυμηθείτε να κάνετε τις ασκήσεις 1, 2 και 3 από το παρακάτω φυλλάδιο (αντιγράψτε τις στο τετράδιό σας):

https://drive.google.com/file/d/1DQFS9Q2vu5Typky_HiJ5wj5JvsHtv-RB/view

ΓΛΩΣΣΑ

Συνεχίζουμε με το συντακτικό!

Επειδή είδα αρκετά λάθη στη γλώσσα θα επιμείνουμε λίγο περισσότερο στο συντακτικό.

Υπενθυμίζω

  • Για να βρω το υποκείμενο ρωτάω ποιος
  • Για να βρω το αντικείμενο ρωτάω τι; Ποιον; Σε ποιον;
  • Για να βρω κατηγορούμενο πρέπει να υπάρχει συνδετικό ρήμα (είμαι, γίνομαι, φαίνομαι)
  • Δεν παίρνουν όλα τα ρήματα αντικείμενο ή κατηγορούμενο. Τα ρήματα αυτά λέγονται αμετάβατα.

Κάνω τις παρακάτω ασκήσεις (Πηγή: www.e-selides.gr )

  1. Βρες τα υποκείμενα και τα αντικείμενα των ρημάτων (όπου υπάρχουν) και γράψε αν το ρήμα είναι μεταβατικό ή αμετάβατο.
  • Ο γιατρός εξετάζει τον ασθενή. (__________________)
  • Οι μαθητές τρέχουν γρήγορα. (__________________)
  • Οι άνθρωποι αγαπούν τους σκύλους και τις γάτες. (_________________)
  • Ο Γιάννης μίλησε σε εμένα και στον φίλο μου. (__________________)
  • Ο παππούς ανάβει τη σόμπα. (__________________)
  • Ο πιανίστας έπαιξε μία όμορφη συμφωνία. (__________________)
  • Βιάζομαι! (________________)
  1. Εντόπισε τα υποκείμενα και τα κατηγορούμενα.
  • Η συναυλία ήταν υπέροχη.
  • Ο θόρυβος ήταν πολύ ενοχλητικός.
  • Φαίνεσαι χλωμός.
  • Πότε θα γίνουμε μεγάλοι;
  • Τα εισιτήρια για την παράσταση ήταν φθηνά.
  • Το φαγητό έγινε πολύ νόστιμο.
Οι ονοματικές προτάσεις συχνά χρησιμοποιούνται σαν

υποκείμενο, αντικείμενο, ή κατηγορούμενο.

Όταν συμβαίνει αυτό οι ονοματικές προτάσεις δε χωρίζονται με κόμμα από την κύρια.

 

Π.χ., Θέλω να πάω στο σπίτι. (αντικείμενο)

 

  1. Αναγνώρισε τον ρόλο των υπογραμμισμένων προτάσεων (Υποκείμενο, Αντικείμενο, Κατηγορούμενο).
  • Ήθελα να έρθω και εγώ μαζί σου. (_________________)
  • Έφερε μαζί του όσα χρειαζόμασταν. (_________________)
  • Η Μαρία απέκτησε ό,τι ήθελε. (_________________)
  • Εύχομαι να πάνε όλα καλά! (_________________)
  • Νομίζω ότι ήρθε ο Δημήτρης. (_________________)

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

Πάμε να κάνουμε επανάληψη στην Ιστορία παίζοντας!

  1. Ανοίγω το παρακάτω link

https://quizizz.com/admin/quiz/5e8502a17a376f001bbc4d07/-

  1. Κάνω κλικ στο Practice και μετά Play

  1. Στο παράθυρο που εμφανίζεται επιλέγουμε Skip for now! (Δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να εισάγεται το email σας)

  1. Στην οθόνη που εμφανίζεται πατάτε πάνω στο Timer για να βγάλετε το χρόνο και πατάτε Play

 

  1. Το παιχνίδι αρχίζει!

Μάθημα 6ο 6/4/2020

Καλή εβδομάδα παιδιά!!!

ΓΛΩΣΣΑ

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ-ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ

Θυμάμαι!!!

Για να κάνω σύνταξη μια πρόταση:

Ξεκινάω πάντα βρίσκοντας το ρήμα.

Για να βρούμε το υποκείμενο ρωτάμε ποιος-ποια-ποιο; Το υποκείμενο είναι πάντα σε πτώση ονομαστική.

Για να βρούμε το αντικείμενο ρωτάμε τι; Ποιον; Σε ποιον; Το αντικείμενο είναι σε πτώση αιτιατική.

Κατηγορούμενο παίρνουν τα συνδετικά ρήματα όπως: είμαι, γίνομαι, φαίνομαι. Το κατηγορούμενο είναι πάντα σε πτώση ονομαστική.

 

  1. Χαρακτηρίζω κάθε μια από τις υπογραμμισμένες λέξεις ως υποκείμενο, αντικείμενο ή κατηγορούμενο:

 

Το αυτοκίνητο διέσχισε το δρόμο με μεγάλη ταχύτητα. (……………..………………………….)

Τα παιδιά έλυσαν με ευκολία τις ασκήσεις. (……………..………………………….)

Σύσσωμη η τάξη παρευρέθηκε στη σχολική γιορτή. (……………..………………………….)

Τον προηγούμενο μήνα η θεία μου έγινε μητέρα ενός όμορφου αγοριού. (……………..………………………….)

Ο Θοδωρής τελικά είναι πολύ ικανός στη δουλειά του. (……………..………………………….)

Πρέπει να κοιτάς μόνο τη δουλειά σου. (……………..………………………….)

 

  1. Γράφω στο πινακάκι το υποκείμενο και το αντικείμενο ή κατηγορούμενο κάθε πρότασης:

 

Έλαμπαν στο βουνό τρεις φωτιές χρυσές.

Ο συμμαθητής μου, ο Μέλιος, είναι απρόσεκτος.

Κάθονται και οι τρεις στο πεζούλι της εκκλησίας.

Οι γείτονές τους τους βοήθησαν στη μετακόμιση.

 

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ

 

Κάνω τις ασκήσεις που βρίσκονται στους παρακάτω συνδέσμους

http://inschool.gr/G5/LANG/PROTASI-YPOKEIMENO-VAL-G5-LANG-HPclickon-1401231523-tzortzisk/index.html

http://inschool.gr/G5/LANG/PROTASI-ANTIKEIMENO-VAL-G5-LANG-HPclickon-1401231522-tzortzisk/index.html

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Κάνω τις ασκήσεις που βρίσκονται στους παρακάτω συνδέσμους:

http://inschool.gr/G5/MATH/ARITHMOI-SYGRISH-PRAC-G5-MATH-HPorder-1309251206-tzortzisk/index.html

http://inschool.gr/G5/MATH/ARITHMOI-SYGRISI-PRAC-G5-MATH-MYorder-1309211250-tzortzisk/index.html

Λύνω τα παρακάτω προβλήματα

  1. Ο μηνιαίος μισθός του πατέρα είναι 975€, ενώ της μητέρας 125€ μικρότερος. Ξοδεύουν για ενοίκιο 450€, για τρόφιμα 520€ και για τα υπόλοιπα έξοδα 760€. Τους περισσεύουν χρήματα ή όχι και πόσα;

 

 

  1. Ένα αυτοκίνητο διάνυσε 300 χιλιόμετρα με μέση κατανάλωση βενζίνης 9 λίτρα το χιλιόμετρο. Ένα άλλο αυτοκίνητο διάνυσε 200 χιλιόμετρα με μέση κατανάλωση βενζίνης 12 λίτρα το χιλιόμετρο. Ποιο αυτοκίνητο κατανάλωσε περισσότερη βενζίνη;

 

ΦΥΣΙΚΗ

Επανάληψη στην Ενέργεια

  • Ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο

https://anoixtosxoleio.weebly.com/-blog/-quiz6900094

  • Υπάρχουν οι επιλογές Quiz και Επαναληπτικά. Επιλέξτε Quiz.
  • Στη συνέχεια επιλέξτε το Quiz: «Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφή».

Μάθημα 5ο – 2/4/2020

ΓΛΩΣΣΑ

Καλημέρα παιδάκια! Σήμερα είναι μια από τις αγαπημένες μου μέρες του χρόνου. Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου! Αν ήμασταν στο σχολείο, θα αφιερώναμε το δίωρο της Γλώσσας για να αναφερθούμε σ’ αυτό το γεγονός. Αφού, όμως, δεν είμαστε θα αφιερώσουμε τις δραστηριότητες της σημερινής ημέρας στο παιδικό βιβλίο.

Εφόσον έχουμε ήδη κάνει βιβλιοπαρουσίαση στο σχολείο, θα κάνουμε κάτι λίγο διαφορετικό. Θα χρειαστεί βέβαια να γράψετε… Τι; Δεν έχετε χρόνο;;; Για ξανασκεφτείτε το…

Πάμε, λοιπόν;

Λίγα λόγια για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Καθιερώθηκε από την από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για την Νεότητα (International Board on Books for Young Adults- IBBY) το 1996. Κάθε χρόνο ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής αναλαμβάνει να ετοιμάσει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται και μεταφράζονται σε όλο τον κόσμο.

Για το 2020 υπεύθυνο είναι το εθνικό τμήμα της Σλοβενίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τον Σλοβένο συγγραφέα Peter Svetina, ενώ την αφίσα φιλοτέχνησε ο Σλοβένος εικονογράφος Damijan Stepančič.

Η αφίσα της ΙΒΒΥ για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2020 αναρτήθηκε από το ελληνικό τμήμα της διεθνούς οργάνωσης. Τυπώθηκε και διανέμεται με τη φροντίδα των Εκδόσεων Πατάκη. Την μετάφραση του μηνύματος στα ελληνικά επιμελήθηκε η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου.

  1. Δείτε την αφίσα και το μήνυμα παρακάτω.

(κάντε κλικ πάνω στις εικόνες για να διαβάσετε το μήνυμα)

2. Στη συνέχεια παρακολουθήστε προσεκτικά το παρακάτω βίντεο που αφορά τα βιβλία:

3. Αφού το παρακολουθήσετε όσες φορές χρειαστεί (μπορείτε να το παρακολουθήσετε παρέα και με τους γονείς σας και να το συζητήσετε), απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Τι μου άρεσε περισσότερο στο βίντεο που παρακολούθησα;

 

  • Πώς θα περιέγραφα το περιεχόμενο του βίντεο σε κάποιον που δεν το έχει δει; (Στην ουσία σας ζητάω την περίληψη)

4. Ήρθε η ώρα να γράψετε κι εσείς για ένα βιβλίο. Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο και ρίξτε το ζάρι για να βρείτε το θέμα της ιστορίας σας.

https://rollthedice.online/en/cdice/stories-with-books-?fbclid=IwAR1JYuZu7HAPjpwQqLtiELMtoTuMYDfp-muKYUBImdqrsC6pEeJgr_iveNI

    Δεν σου άρεσε το θέμα της ιστορίας; Κάνε κλικ στο “Roll again” για να έχεις ένα διαφορετικό!!!

  Γράψτε την ιστορία σας στο τετράδιο της Γλώσσας (γιατί το τετράδιο της έκθεσης το έχω εγώ).  Η ιστορία σας θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 5 παραγράφους.

5. Τέλος, σας προτρέπω αυτές τις μέρες που είστε κλεισμένοι/ες μέσα στο σπίτι και δεν έχετε πώς να περάσετε το χρόνο σας να μπείτε στη διαδικασία να διαβάσετε κάποιο παιδικό βιβλίο. Διαλέξτε όποιο παιδικό βιβλίο σας κινεί το ενδιαφέρον. Όπως έχουμε πει και στο σχολείο, δεν έχει τόσο σημασία το είδος του βιβλίου (μυστηρίου, περιπέτεια, επιστημονική φαντασία, ιστορικό, παραμύθι, βιβλίο γνώσεων κλπ), αρκεί να μπαίνουμε στη διαδικασία να διαβάσουμε. Που ξέρετε, μπορεί και να σας αρέσει…

Εργασίες στα υπόλοιπα μαθήματα δεν θα έχετε για να έχετε το χρόνο να ασχοληθείτε με τις δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Μάθημα 4ο 1/4/2020

Καλησπέρα παιδιά!!!! Ελπίζω να είστε καλά! Με πολύ κόπο κατάφερα να απαντήσω στα e-mails σας. Τώρα όλα φαίνεται να κυλούν καλά!

Παρακάτω είναι οι πρωταπριλιάτικες ασκήσεις σας. Δεν είναι καθόλου ψεύτικες… είναι πέρα για πέρα αληθινές.

Θα ήθελα να μου πείτε αν ξεκίνησε κάποιος/α από εσάς να γράφει ημερολόγιο όπως σας πρότεινα.

Σας στέλνω την αγάπη μου και απομακρυσμένες αγκαλιές.

κ. Κατερίνα

ΓΛΩΣΣΑ

 

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

ΟΡΙΣΤΙΚΗ
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

Λύνω

Λύνεις

Λύνει

Λύνουμε

Λύνετε

Λύνουν

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

Έλυσα

Έλυσες

Έλυσε

Λύσαμε

Λύσατε

Έλυσαν

 

ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΗ

Να λύνω

Να λύνεις

Να λύνει

Ν λύνουμε

Να λύνετε

Να λύνουν

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ

Να λύσω

Να λύσεις

Να λύσει

Να λύσουμε

Να λύσετε

Να λύσουν

 

ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΗ

—–

Λύνε

—–

—–

Λύνετε

—–

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ

—–

Λύσε

—–

—–

Λύστε

—–

 

ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

ΟΡΙΣΤΙΚΗ
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ

Λύνομαι

Λύνεσαι

Λύνεται

Λυνόμαστε

Λύνεστε

Λύνονται

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

Λύθηκα

Λύθηκες

Λύθηκε

Λυθήκαμε

Λυθήκατε

Λύθηκαν

 

 

 

 

ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΗ

Να λύνομαι

Να λύνεσαι

Να λύνεται

Ν λυνόμαστε

Να λύνεστε

Να λύνονται

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ

Να λυθώ

Να λυθείς

Να λυθεί

Να λυθούμε

Να λυθείτε

Να λυθούν

 

ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΗ

Στην παθητική φωνή δεν υπάρχει Εξακολουθητική Προστακτική

—–

—–

—–

—–

—–

—–

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ

—–

Λύσου

—–

—–

Λυθείτε

—–

Εργασία 1η : Συνεχίζουμε με τις εγκλίσεις

Χρησιμοποιώντας για βοήθεια τα παραπάνω πινακάκια, να κλίνετε στο τετράδιό σας στην Οριστική του Ενεστώτα και του Αορίστου, στην Εξακολουθητική και Συνοπτική Υποτακτική και στην Εξακολουθητική και Συνοπτική Προστατική τα ρήματα: δουλεύω και πιάνομαι.

 

Εργασία 2η Συμπληρώνω –ται ή –τε  στις παρακάτω προτάσεις.

  • Μην φωνάζετ…… γιατί είναι μεσημέρι και οι γείτονες κοιμούντ……… .
  • Απαγορεύετ……… να σταθμεύετ…….. έξω από την πόρτα του σχολείου. Οι παραβάτες τιμωρούντ…….. .
  • Αυτό που ζητάτ…… δεν γίνετ………. γι’ αυτό μην επιμένετ………… .
  • Ο χώρος παρακολουθείτ……… από κλειστό κύκλωμα τηλεόραση.
  • Σκεφτειτ………. καλά πριν απαντήσετ……. στις ερωτήσεις.
  • Να πάρετ…….. γιατί φαίνετ……… ότι θα βρέξει.

Εργασία 3η  Διαγράφω την λέξη που δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια λέξεων με τις υπόλοιπες.

Α) τόπος, τοπίο, τοπικό, τόπι, τοποθεσία, τοπογράφος

Β) ημέρα, ήμερος, ημερήσιος, ημερολόγιο, ημερομηνία

Γ) πανί, πανιάζω, ξεσκονόπανο, πανικός, πάνινος

Δ) δόξα, δοξάζω, δοξάρι, δοξολογία, δοξασία

Ε) πόλη, πολίτης, πολιτικός, πολιτισμός, πολύ, πολιτεία

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 

 Κάνω τις ασκήσεις του παρακάτω φυλλαδίου:

ασκήσεις μαθηματικών 31_3_2020

 

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Πάμε λίγο στον μεγαλύτερό σας μπελά…. Στην Γεωγραφία! Ο παρακάτω σύνδεσμος οδηγεί σε ένα σταυρόλεξο με τα μεγαλύτερα βουνά της Ελλάδας. Πόσα βουνά μπορείτε να βρείτε χωρίς να ανοίξετε το βιβλίο της Γεωγραφίας;

Το (σωστό) link http://stintaxi.pbworks.com/w/file/fetch/58730http://stintaxi.pbworks.com/w/file/fetch/58730519/VounaGR.htm519/VounaGR.htm

Ανακοίνωση

Επειδή αντιμετωπίζω και σήμερα πρόβλημα πρόσβασης στο email μου, οι απαντήσεις των ασκήσεων του προηγούμενου μαθήματος θα ανέβουν εδώ για να κάνετε αυτοδιόρθωση μαζί με το επόμενο μάθημα αργότερα μέσα στη μέρα.

Ευχαριστώ για την κατανόηση!

Μάθημα 3- 30/3/2020

ΓΛΩΣΣΑ

Ας θυμηθούμε τις εγκλίσεις!

Στην αρχή της χρονιάς είχαμε μιλήσει για τις 3 εγκλίσεις: την οριστική, την υποτακτική και την προστακτική. Για να τις θυμηθείτε μπορείτε να κοιτάξετε στο τετράδιο της Γλώσσας ή και εδώ: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E104/579/3766,16504/

Εργασία 1η : Αφού διαβάσετε για την Υποτακτική και την Προστακτική, εξασκηθείτε με τα παρακάτω ασκήσεις

http://inschool.gr/G5/LANG/KATEFTHINTIKOS-LOGOS-PRAC-G5-LANG-HPcomplete-1309141339-tzortzisk/index.html

http://inschool.gr/G5/LANG/RIMATA-EGLISEIS-YPOTAKTIKH-LEARN-G5-LANG-MYcomplete-1310131739-tzortzisk/index.html

http://inschool.gr/G5/LANG/RIMATA-EGLISEIS-PROSTAKTIKI-LEARN-G5-LANG-MYcomplete-1310131738-tzortzisk/index.html

Εργασία 2η: Ώρα για γλυκό!!! Να ξαναγράψετε την παρακάτω συνταγή στο β’ Πληθυντικό Πρόσωπο της Συνοπτικής Υποτακτικής και Προστακτικής.

  1. Ζεσταίνουμε τον φούρνο στους 180oC.
  2. Σε μπολ χτυπάμε το βούτυρο με μίξερ σε δυνατή ταχύτητα. Ρίχνουμε σταδιακά τη ζάχαρη και ανακατεύουμε.
  3. Ρίχνουμε ένα ένα τα αυγά, ανακατεύοντας κάθε φορά. Κοσκινίζουμε μέσα στο μπολ την μισή ποσότητα από το αλεύρι με το μπέικιν πάουντερ, τη σόδα και τη βανίλια και χτυπάμε ώσπου να ενωθούν τα υλικά.
  4. Προσθέτουμε λίγο λίγο το γάλα ανακατεύοντας καλά. Κοσκινίζουμε στο μπολ και το υπόλοιπο αλεύρι.
  5. Βγάζουμε το μπολ από τη βάση του μίξερ. Προσθέτουμε το ξύσμα λεμονιού και ανακατεύουμε.
  6. Μεταφέρουμε το μείγμα σε βουτυρωμένη και αλευρωμένη φόρμα για κέικ.
  7. Ψήνουμε για περίπου 50 λεπτά. Ξεφορμάρουμε το κέικ και το αφήνουμε να κρυώσει για 15 λεπτά.

 

Για να σας βοηθήσω κάνω εγώ την αρχή:

Υποτακτική:

  1. Να ζεστάνετε τον φούρνο στους 180ο C

Προστακτική:

  1. Ζεστάνετε τον φούρνο στους 180ο C.

 

Αν σας άνοιξε η όρεξη και θέλετε να φτιάξετε το κέικ ορίστε και τα υλικά:

Υλικά

  • 1 και 1/4 φλιτζανιού 280 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
  • 2 φλιτζάνια (400 γρ.) ζάχαρη
  • 4 αυγά
  • 1 και 1/4  φλιτζανιού (300 ml) γάλα σε θερμοκρασία δωματίου
  • 500 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 1 κουτ. γλυκού μπέικιν πάουντερ
  • 1/2  κουτ. γλυκού μαγειρική σόδα
  • 1 κουτ. γλυκού βανίλια σε σκόνη
  • 1 ξύσμα από ένα λεμόνι

Θυμηθείτε!!!

  • Στην Υποτακτική το ρήμα παίρνει μπροστά το μόριο να, πχ να τρέξω, να παίξω, να διαβάζω
  • Στην Προστακτική το ρήμα έχει μόνο 2 πρόσωπα (β’ ενικό και β’ πληθυντικό). Πχ διάβαζε-διαβάζετε, τρέξε-τρέξτε, παίξε-παίξτε

 

Εργασία 3η :  Βοήθησε το σκυλάκι να φτάσει στο κόκαλο.

http://inschool.gr/G5/LANG/Z-POLH-PALIA-ORTHO-PRAC-G5-LANG-MYchooseDog-1409011343-tzortzisk/index.html

http://inschool.gr/G5/LANG/Z-POLH-POLITISMOS-ORTHO-PRAC-G5-LANG-MYchooseDog-1409011359-tzortzisk/index.html

Σημείωση: Η άσκηση πηγαίνει από κάτω προς τα πάνω.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Επανάληψη στην 5η Ενότητα

  1. Τι αξία έχει το υπογραμμισμένο ψηφίο στους παρακάτω αριθμούς;
Αριθμός Αξία Αριθμός Αξία
9.545.348   136.897.540  
96.346   6.489.000  
3.448.347   987.564.453  
605.340   8.350.347.360  

 

  1. Γράφω τον προηγούμενο και τον Επόμενο φυσικό αριθμό
Προηγούμενος αριθμός Αριθμός Επόμενος Αριθμός
  2.500  
  1.000.000  
  3.010.099  
  79.999  
  999.999.999  
  450.000  

 

  1. Κάνω τις παρακάτω πράξεις
  2. 658.630 + 1= _______________________________
  3. 658.630 + 10= ______________________________
  4. 658.630 + 100= _____________________________
  5. 658.630 + 1.000= ____________________________
  6. 658.630 + 10.000= ______________________________
  7. 658.630 + 100.000= _____________________________
  8. 658.630 + 1.000.000= ____________________________
  9. 658.630 + 10.000.000= ___________________________

 

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

Πάμε λίγο στον μεγαλύτερό σας μπελά…. Στην Γεωγραφία! Ο παρακάτω σύνδεσμος οδηγεί σε ένα σταυρόλεξο με τα μεγαλύτερα βουνά της Ελλάδας. Πόσα βουνά μπορείτε να βρείτε χωρίς να ανοίξετε το βιβλίο της Γεωγραφίας;

file:///C:/Users/C523~1/AppData/Local/Temp/%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC.htm

 

Διαδικτυακό Μάθημα 2- 26/03/2020

Καλημέρα παιδάκια (ή καλησπέρα, αναλόγως με το πότε το βλέπετε αυτό)!!!!

Εφόσον η κατάσταση που ζούμε είναι πρωτόγνωρη και σίγουρα θα τη θυμόμαστε για όλη μας τη ζωή σκέφτηκα να κάνουμε το εξής:

Από σήμερα και για κάθε μέρα που θα #menoume_spiti μπορείτε να γράφετε ένα ημερολόγιο όπου θα καταγράφετε σκέψεις, συναισθήματα, κάτι ξεχωριστό που κάνατε μέσα στη μέρα, μια ζωγραφιά ή ό,τι άλλο θέλετε. Δεν χρειάζεται να γράφετε πολλά, ούτε είναι υποχρεωτικό! Και φυσικά είναι απόρρητο! Δεν είστε υποχρεωμένοι/ες να μου το στέλνετε… Μόνο αν θέλετε εσείς!

Με τον τρόπο αυτό, πιστεύω, θα κρατηθείτε σε εγρήγορση, θα μπορείτε να ξεχωρίσετε τις ημέρες (οι οποίες μοιάζουν να είναι όλες ίδιες) και θα έχετε στα χέρια σας ένα «ενθύμιο», το οποίο θα σας θυμίζει πώς βιώσατε εσείς το #menoume_spiti.

Τώρα ως προς τα μαθήματα… Έχουμε και λέμε!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  1. Δεκαδικοί αριθμοί- Δεκαδικά κλάσματα

Για να θυμηθείτε πώς μετατρέπουμε τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς δείτε το παρακάτω βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=kTCO4qfTLpw

 

  • Εξασκηθείτε κάνοντας την άσκηση που θα βρείτε εδώ
  • Στη συνέχεια, κάνετε από το τετράδιο εργασιών (β’ τεύχος) των μαθηματικών σ. 8 την άσκηση 3 (εκτός από την 4η στήλη: Με ανάλυση αριθμών) και την άσκηση 4.
  • Βγάλτε μια καθαρή φωτογραφία το βιβλίο σας και στείλτε την μου.
  • Επίσης, βγάλτε μια φωτογραφία τις ασκήσεις που είχαμε στο Τ.Ε. σ. 7 που σας είχα βάλει την τελευταία μέρα που ήμασταν στο σχολείο και στείλτε την κι αυτή.

 2) Κάνουμε επανάληψη στην προπαίδεια παίζοντας

 

Ο παρακάτω σύνδεσμος οδηγεί σε παιχνίδι προπαίδειας. Μπορείτε να νικήσετε το τέρας;

 

https://mathsframe.co.uk/en/resources/resource/383/Marlons-Magical-Maths-Mission-Multiplication

 

ΓΛΩΣΣΑ

 1) Υποθετικοί λόγοι : Υπογραμμίζω τις υποθέσεις και κυκλώνω τις αποδόσεις στις παρακάτω προτάσεις

 

  • Αν αργήσω, ζέστανε το φαγητό και φάε.
  • Έλα μαζί μας βόλτα, αν στο επιτρέπουν οι γονείς σου.
  • Ρωτήστε τη δασκάλα σας, αν έχετε απορίες
  • Αν κρυώνεις, πάρε κι άλλη κουβέρτα.
  • Δεν ακούω κανέναν σας, αν μιλάτε όλοι μαζί.
  • Αν ζεστάνεις το νερό στους 100ο C, θα αρχίζει να βράζει.

2) Α. Γράφω πέντε λέξεις που να ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τις παρακάτω λέξεις

Ταξίδι Φίλος Διάστημα
     
     
     
     
     

 

                Β. Διαλέγω δύο λέξεις από κάθε οικογένεια και φτιάχνω προτάσεις.

Καλή δύναμη!!!

Σελίδα 1 από 2

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση