fiche pedagogique:une journee ordinaire

Fiche pédagogique                                                 Πλάνο μαθήματος

Titre: “Quelle journée”                                            Τίτλος μαθήματος: “ Τι μέρα κι αυτή”

Niveau des apprenants : débutants                           Επίπεδο μαθητών: Αρχάριοι

Durée : 2 séances de 40 minutes                              Διάρκεια:2 διδακτικές ώρες

Objectifs generaux (Γενικοί στόχοι)

–          Savoir raconter des activités (Ξέρω να διηγούμαι δραστηριότητες)

–          Comparer des habitudes de la vie quotidienne (Συγκρίνω συνήθειες της καθημερινής ζωής)

Objectifs spécifiques (Ειδικοί στόχοι)

–          Comprendre, dire et écrire les activités de la journée (καταλαβαίνω, λέω και γράφω της καθημερινές δραστηριότητες)

–          Dire l’heure (Λέω την ώρα)

Lexique (Λεξιλόγιο)

–          Les gestes quotidiens(κινήσεις καθημερινότητας)

[Se réveiller, se laver, s’habiller, se dépêcher, aller à l’école, faire ses devoirs, se coucher]

–          L’heure (η ώρα)

[Sept heures, huit heures, neuf heures et demie, midi, minuit]

–          Les nombres 1-12

Grammaire (Γραμματική)

–          Les verbes pronominaux [je me lave, je me dépêche, je m’habille…..]

PROCEDURE  (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ)

1)      Sensibilisation – Ευαισθητοποίηση

Ο καθηγητής μπαίνει στη τάξη και γράφει στον πίνακα, χωρίς να πει αρχικά τίποτα, με μεγάλα γράμματα “QUELLE JOURNEE!!” κάτι που τραβάει την προσοχή των μαθητών.

2)      Etape 2 –Στάδιο 2ο

Ο καθηγητής ρωτά τους μικρούς μαθητές στη μητρική γλώσσα (ελληνική) τι ώρα ξυπνούν το πρωί, εάν βιάζονται ή αν έχουν χρόνο να πάρουν ένα καλό πρωινό, τι ώρα πάνε στο σχολείο, τι ώρα επιστρέφουν, πού και πότε τρώνε μεσημεριανό, τι ώρα πέφτουν για ύπνο.

3)      Etape 3 –Στάδιο 3ο

Στη συνέχεια μοιράζει το φυλλάδιο με το κείμενο και ρωτά τους μαθητές τι είδους κείμενο είναι. Είναι εύκολο για τα παιδιά να αναγνωρίσουν πως πρόκειται για γραπτό μήνυμα πιθανόν και mail.

 

 

4)      Etape 4 – Στάδιο 4ο

Ο καθηγητής βάζει τους μαθητές να ακούσουν το κείμενο από το CD και τους ζητά να παρατηρήσουν τις εικόνες που υπάρχουν κάτω από αυτό και οι οποίες βοηθούν στην κατανόηση του λεξιλογίου. Προφορικά οι μαθητές συνδέουν κάθε εικόνα με καθένα από τα ρήματα του κειμένου που εκφράζουν κάποια δραστηριότητα. Οι μαθητές αφήνονται να εκφραστούν ελεύθερα χωρίς διορθωτικές παρεμβάσεις από τη πλευρά του καθηγητή (dedramatisation de l’erreur).

5)      Etape 5 – Στάδιο 5ο

Στη συνέχεια ξαναδίνει τις εικόνες, αυτή τη φορά σα δραστηριότητα όπου τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν εικόνα με ρήμα.

6)      Etape 6 – Στάδιο 6ο

Ο καθηγητής σχεδιάζει στον πίνακα 8 ρολόγια και ζητά από τους μαθητές να σχεδιάσουν τις ώρες που υπάρχουν μέσα στο κείμενο . Όταν το πρώτο αυτό μέρος της δραστηριότητας ολοκληρωθεί γράφει στον πίνακα τις παρακάτω ερωτήσεις για να τις απαντήσουν προφορικά οι μαθητές.

Et toi, à quelle heure tu te réveilles?

A quelle heure tu manges ?

A quelle heure, c’est l’école ?

A midi, tu manges à la cantine de l’école comme les Français ?

A quelle heure tu fais tes devoirs ?

Tu te couches à minuit ?

 

7)      Etape 7 – Στάδιο 7ο

Ο καθηγητής σχεδιάζει τον  παρακάτω πίνακα

7 h
7h30
8h
Midi
16h30
20h
22h
Minuit

 

Οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν τις δραστηριότητες της Mae και να συγκρίνουν το πρόγραμμά της με το δικό τους. Εδώ με τη βοήθεια του καθηγητή ανακαλύπτουν πολιτισμικά στοιχεία που αφορούν τη καθημερινότητα των μικρών Γάλλων, πχ : ότι τα μαθήματά τους τελειώνουν στις 16:30 με 2ωρο περίπου διάλειμμα όπου τρώνε και ξεκουράζονται στη καντίνα –εστιατόριο του σχολείου. Εδώ τα παιδιά αναφέρουν το ΟΛΟΗΜΕΡΟ και επισημαίνονται οι ομοιότητες και διαφορές με το γαλλικό πρόγραμμα στο γαλλικό σχολείο.

8)      Etape 8 – Στάδιο 8ο

Τέλος, ο καθηγητής μοιράζει ένα φυλλάδιο στα παιδιά σαν εργασία για το σπίτι.

«Lucas envoie un mail à son copain Nicolas et raconte sa journée. »

9)       Etape 9 – Στάδιο 9

Στο σπίτι οι μαθητές μπορούν να δουν το παρακάτω βίντεο που θα επεξεργαστούν στο σχολείο στο επόμενο μάθημα.

Ma_journee_habituelle

 

heure

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο fiche pedagogique:une journee ordinaire

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο