Βιντεάκι μουσικοκινητικής αγωγής

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

Η Μουσικοκινητική αγωγή στην προσχολική ηλικία.

Στην ομάδα αυτή θα συζητήσουμε για την εκπαίδευση της μουσικής στην προσχολική ηλικία. Μπορούμε ν΄ ανταλλάξουμε ιδέες, μεθόδους διδασκαλίας αλλά και σχέδια μαθημάτων που αφορούν στην μουσική εκπαίδευση του παιδιού στον παιδικό σταθμό. Η ομάδα μπορεί να αριθμεί και εκπαιδευτικούς από διαφορετικούς κλάδους καθώς η εκπαίδευση θέλουμε να είναι διαθεματική.

Παραθέτω αρχικά ένα σχέδιο μαθήματος σαν παράδειγμα. Μπορείτε ν’ ανεβάσετε μαθήματα ή δικές απόψεις και διορθώσεις πάνω στο κείμενο.

ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 1.  ΘΕΜΑ: ΗΧΟΧΡΩΜΑ

Με τον όρο ηχόχρωμα (ή χροιά ή χρώμα) χαρακτηρίζουμε την ποιότητα του ήχου ενός οργάνου ή της φωνής. Το ηχόχρωμα μας δίνει τη δυνατότητα να ξεχωρίζουμε τα διάφορα όργανα μεταξύ τους. Κανείς δεν θα δυσκολευτεί να ξεχωρίσει το ηχόχρωμα μιας τρομπέτας, ενός φλάουτου και ενός βιολιού, ακόμα και αν παίζουν τον ίδιο φθόγγο στην ίδια ένταση. Οι περισσότεροι ήχοι που ακούμε είναι σύνθετοι. Το ηχόχρωμα εξαρτάται από τη σύνθεση των παλμικών κινήσεων.

ΣΤΟΧΟΣ: Τα παιδιά να γνωρίσουν ήχους μέσα στο ηχητικό περιβάλλον της τάξης καθώς και από το περιβάλλον έξω από την τάξη. Καθημερινοί ήχοι να εντοπιστούν, ν αναγνωριστούν και να σημειωθούν. Στο σημείο αυτό θα δραστηριοποιήσουμε τα παιδιά μέσα στην τάξη ώστε να μπορούν ν αναγνωρίσουν το ηχόχρωμα διάφορων αντικειμένων και μουσικών οργάνων.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

  1. Τα παιδιά κάθονται κάτω σε κύκλο με κλειστά μάτια. Η δασκάλα διαλέγει ένα παιδί και αυτό τραγουδάει ένα στίχο από ένα τραγούδι. Τα υπόλοιπα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν τη φωνή του συμμαθητή τους και να πούνε το όνομά του.\
  2. Στη δεύτερη δραστηριότητα ενσωματώνουμε ήχους από το ζωικό βασίλειο. Βάζουμε ήχους από διάφορα ζώα αρχικά της αυλής του παππού και ζητάμε από τα παιδιά να τ αναγνωρίσουν και έπειτα από ζώα της ζούγκλας.
  3. Στην τρίτη δραστηριότητα, (έχοντας κάνει μαθήματα για τις κατηγορίες των οργάνων και το κάθε όργανο ξεχωριστά φωτοτυπίες ζωάκια με όργανα και κατηγορίες οργάνων βλ. φάκελο), ζητάμε από τα παιδιά ν ακούσουν διάφορα όργανα και να τ αναγνωρίσουν. Στη συνέχεια ορίζουμε μία κίνηση σε κάθε κατηγορία οργάνων π.χ. όταν θ ακούγονται πνευστά τα παιδιά θα κάνουν ένα βήμα μπροστά, όταν θ ακούγονται έγχορδα ένα βήμα πλάι και όταν παίζουν τα κρουστά θα χοροπηδάνε επιτόπου. Βάζουμε τα όργανα να παίζουν και κάνουμε τη δραστηριότητα.
  4. Η τέταρτη δραστηριότητα αφορά τη μίμηση. Χωρίζουμε τα παιδιά σε 3 ομάδες. 1η ομάδα πνευστών, 2η ομάδα έγχορδων και 3η ομάδα κρουστών. Ορίζουμε κάθε παιδί ως ένα όργανο και του δείχνουμε πως παίζεται (αν υπάρχουν οργανάκια στην τάξη τα μοιράζουμε στα παιδιά). Στη συνέχεια βάζουμε την κάθε ομάδα να παίξει μουσική με κάποιο τραγουδάκι και στο τέλος παίζουν όλα τα όργανα μαζί σαν μια ορχήστρα.

(Στη δραστηριότητα αυτή θα χρειαστούμε τραγούδι για κάθε ομάδα ξεχωριστά και τραγούδι για όλες τις ομάδες μαζί. Φωτοτυπίες με τραγούδια από «Το Μουσικοχώρι» Τιτίκα Φρανκ Φρανκοπούλου).

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο