Διατροφη Υγεια και Καταναλωτης

1 Φεβρουαρίου 2016

ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ

Κάτω από: ΣυνταγεςΚατσή Αγγελική @ 12:13

 

ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ

Καρύδια: το δώρο της φύσης, δώρο στον οργανισμό σας

Καρύδια: το δώρο της φύσης, δώρο στον οργανισμό σας

 

       Νόστιμα και ιδιαίτερα θρεπτικά, τα καρύδια αποτελούν τον αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή των ξηρών καρπών. Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, αλλά και σε θερμίδες, τα καρύδια, όταν καταναλώνονται με μέτρο, αποτελούν μια πραγματική ασπίδα του οργανισμού ενάντια σε παθήσεις, λοιμώξεις και κινδύνους, που τον απειλούν. Δώρο της φύσης, που βρίσκεται εν αφθονία στην πατρίδα μας και που αν καταναλωθεί με μέτρο, χαρίζει πλήθος ευεργετημάτων στον οργανισμό, τα καρύδια, αποτελούν ίσως την πιο ωφέλιμη τροφή, που μπορείτε να καταναλώσετε μέσα στην ημέρα. 

 

Ευεργετικές ιδιότητες από την κατανάλωση καρυδιών.

  1. Τα καρύδια περιέχουν ω3 λιπαρά οξέα σε μεγαλύτερη συγκέντρωση απ” ότιοι υπόλοιποι ξηροί καρποί. Τα ω3 λιπαρά οξέα, σύμφωνα με έρευνες έχει βρεθεί ότι προστατεύουν τον οργανισμό από καρδιαγγειακές παθήσεις. Η καθημερινή κατανάλωση μικρής ποσότητας καρυδιών περίπου 40-50 γρ./ημ., ασκεί προστατευτική δράση στις αρτηρίες μειώνοντας την εμφάνιση θρομβώσεων. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικών επεισοδίων, εμφραγμάτων καθώς επίσης μειώνει την ολική και την κακή LDL χοληστερόλη του αίματος και περιορίζει την απώλεια οστικής μάζας.
  2. Τα καρύδια φαίνεται να έχουν προληπτική δράση από κάποιες μορφές καρκίνου καθώς επίσης φαίνεται πως μπορούν να συνδυαστούν στη χημειοθεραπεία ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την δράση των φαρμάκων. Σύμφωνα με μεγάλη έρευνα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, που έγινε σε γυναίκες, έδειξε πως η καθημερινή κατανάλωση καρυδιών εμποδίζει την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2, καθώς τα ακόρεστα λιπαρά των καρυδιών βελτιώνουν το μεταβολισμό της γλυκόζης και βοηθούν τη δράση της ινσουλίνης.
  3. Η βιταμίνη Ε η οποία εμπεριέχεται σε ικανοποιητική ποσότητα στα καρύδια, είναι μια αντιοξειδωτική ουσία η οποία επιβραδύνει το τάγγισμα των λιπών στις τροφές και στο πεπτικό σύστημα και προστατεύει τα κύτταρα από τοξικές ενώσεις, που σχηματίζονται από την οξείδωση πολυακόρεστων λιπών. Λειτουργεί ως ένας φυσικός αναστολέας της καταστροφής των κυττάρων προστατεύοντας τους ιστούς από τη διάσπαση τους.
  4. Τα ω3 λιπαρά οξέα τα οποία βρίσκονται μέσα στα καρύδια, σύμφωνα με έρευνες έχει βρεθεί να συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση των πνευματικών λειτουργιών του εγκεφάλου, όπως μνήμη-συγκέντρωση-ικανότητα μάθησης. Επιπλέον, έχει βρεθεί να έχουν κάποια θετική επίδραση στη διάθεση του ατόμου σε ότι αφορά τον ψυχισμό του, παρεμποδίζοντας την εμφάνιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης αλλά και άλλων μορφών σοβαρότερων ψυχώσεων όπως της διπολικής διαταραχής.
  5. Οι φυτικές ίνες που περιέχουν τα καρύδια βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου προλαμβάνοντας τη δυσκοιλιότητα, προστατεύουν από καρδιοπάθειες-διαβήτη και καρκίνο, δίνουν ένα αίσθημα κορεσμού και βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

 

  • Τα καρύδια, αποτελούν ιδανικό σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο, λόγω του υψηλού θερμιδικού τους φορτίου, θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Υπολογίστε, πως μια χούφτα από καρύδια περιέχει κοντά 200 θερμίδες, οπότε σύμφωνα με το βάρος και τις διατροφικές σας ανάγκες, μπορείτε να πράξετε ανάλογα. Ωστόσο, οι ειδικοί αναφέρουν, πως η ημερήσια κατανάλωση καρυδιών, δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 1-2 μερίδες, δηλαδή 25-50 γραμ. την ημέρα.

 

Από την αγορά στην κατανάλωση

Τα ελληνικά καρύδια βγαίνουν στην αγορά τον Αύγουστο και δεν κάνουν θόρυβο όταν τα κουνάτε.

 

Όταν τα αγοράζετε, ελέγξτε την ψίχα τους, η οποία πρέπει να είναι καθαρή, να μην έχει τσόφλια και το χρώμα της να είναι λευκό. Αν είναι μαύρο, σημαίνει ότι τα καρύδια είναι κατώτερης ποιότητας και αν είναι πράσινο, ότι έχουν μουχλιάσει.

 

Φυλάσσετέ τα σε μέρος ξηρό και δροσερό, γιατί με την υγρασία μουχλιάζουν και με τη ζέστη ταγκίζουν. Ακόμη καλύτερα διατηρείτε τα σε αεροστεγή δοχεία στο ψυγείο.

 

Το καβούρντισμα ή η προσθήκη αλατιού μειώνει την ευεργετική τους δράση.

 

Τα λιπαρά τους πρέπει να αντικαθιστούν τα λιπαρά ζωικής προέλευσης, διαφορετικά επιβαρύνουν τον οργανισμό με περιττές θερμίδες.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

www.vita.gr

www.clickatlife.gr

http://www.diatrofi.gr/index.php/food/food/item/1016-%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%8D%CE%B4%CE%B9%CE%B1

1 Ιανουαρίου 2016

Δοκιμη

Δοκιμη123

© 2017 Διατροφη Υγεια και Καταναλωτης    Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top