CyberKid – Για ένα ασφαλές διαδίκτυο

 

To CyberKid ( https://www.cyberkid.gov.gr ) είναι μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, που υλοποιείται από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο πλαίσιο της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης παιδιών μέχρι 18 ετών, καθώς και των γονέων τους σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Στόχος της δημιουργίας του CyberKid είναι η προβολή των θετικών πλευρών του διαδικτύου, όπως είναι η ανεύρεση χρήσιμων πληροφοριών και η ψυχαγωγία. Παράλληλος στόχος είναι η ενημέρωση για τους πιθανούς κινδύνους που κρύβονται. Οι γονείς μπορούν να επισκεφτούν το CyberKid με τα παιδιά τους, να διασκεδάσουν και να ενημερωθούν πώς μπορούν να πλοηγηθούν με ασφάλεια. 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο CyberKid – Για ένα ασφαλές διαδίκτυο

Προσοχή – προσοχή!!! Τα ουδέτερα σε -υ!!!

Με μια διασκεδαστική μουσική και φανταστικούς στίχους το παραπάνω βίντεο επιχειρεί να παρουσιάσει με ευχάριστο τρόπο στους μικρούς και μεγάλους μαθητές τις εξαιρέσεις των ουδετέρων που γράφονται με ύψιλον (υ)…

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προσοχή – προσοχή!!! Τα ουδέτερα σε -υ!!!

For the birds

For the Birds είναι ο τίτλος ταινίας κινουμένων σχεδίων που δημιουργήθηκε από την Pixar το 2000. Προβαλλόταν στους κινηματογράφους και κέρδισε το 2001 βραβείο Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους.

Η υπόθεση έχει ως εξής: ένα-ένα, μερικά πουλιά από ένα σμήνος κάθονται σε ένα καλώδιο ενός πυλώνα τηλεφωνικής εταιρείας. Καθώς κάθονται αρκετά κοντά το ένα στο άλλο έχουν ήδη αρκετά προβλήματα τα οποία διογκώνονται όταν ένα μεγάλο πουλί έρχεται να καθίσει μαζί τους. Τα όμοια, μικρά πουλάκια δεν αντέχουν παρά να κοροϊδέψουν το μεγάλο λόγω της διαφορετικότητάς του αλλά η υποτιμητική τους συμπεριφορά αποδεικνύεται σύντομα επιεικώς καταστροφική.

Στο μικρό βίντεο ακούγεται μόνο το αστείο κελάηδημα των πουλιών που ηχογραφήθηκε από παιχνίδια που βγάζουν ήχο όταν ζουλιούνται. Οι προσωπικότητές τους φαίνονται όταν και το υπόλοιπο σμήνος έρχεται να καθίσει στο τηλεφωνικό καλώδιο και ακόμη περισσότερο όταν το μεγάλο πουλί μπαίνει στην παρέα τους. Καλή διασκέδαση…

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο For the birds

Έρευνα: Τα βιντεοπαιχνίδια δεν είναι επιβλαβή για την κοινωνική ανάπτυξη των αγοριών

Τα τελευταία χρόνια το ζήτημα των επιπτώσεων των διαδραστικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών έχει γίνει ιδιαίτερο αντικείμενο ανησυχίας μεταξύ γονιών, εκπαιδευτικών και ειδικών.

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δε φαίνεται να επηρεάζουν την κοινωνική ανάπτυξη των αγοριών, σε αντίθεση με τα κορίτσια ίδιας ηλικίας, σύμφωνα με μια νέα νορβηγική επιστημονική έρευνα. Από την άλλη, η υπερβολική χρήση οθονών κατά την προσχολική ηλικία συνδέεται με προβλήματα προσοχής και συμπεριφοράς, σύμφωνα με μια καναδική μελέτη.

Τα τελευταία χρόνια το ζήτημα των επιπτώσεων των διαδραστικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών έχει γίνει ιδιαίτερο αντικείμενο ανησυχίας μεταξύ γονιών, εκπαιδευτικών και ειδικών. Οι περισσότερες έρευνες μέχρι σήμερα είχαν επικεντρωθεί στην αρνητική επίδραση των παιχνιδιών αυτών, όπως η επιθετικότητα, η κατάθλιψη και το άγχος.

Η νέα έρευνα, με επικεφαλής την δρα Μπεάτε Βολντ Χίγκεν, που διεξήχθη σε συνεργασία του νορβηγικού Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας με το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, έρχεται να μετριάσει αυτά τα δεδομένα.

Στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Child Development» της Εταιρείας Έρευνας για την Ανάπτυξη του Παιδιού, έλαβαν μέρος 873 νέοι Νορβηγοί από διάφορα κοινωνικοοικονομικά επίπεδα, ηλικίας έξι έως 12 ετών. Οι παράγοντες που έλαβαν υπόψη οι ερευνητές, ήταν το φύλο, το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, ο δείκτης μάζας σώματος και ο χρόνος που περνάει το κάθε παιδί παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια με τους φίλους του.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο χρόνος που τα αγόρια ξοδεύουν για βιντεοπαιγνίδια, είναι περισσότερος από όσο αφιερώνουν τα κορίτσια, αλλά δεν επηρεάζει την κοινωνική τους ανάπτυξη. Αντίθετα, τα κορίτσια που σε ηλικία δέκα ετών έπαιζαν πολλά ηλεκτρονικά παιγνίδια, είχαν πιο ασθενείς κοινωνικές δεξιότητες στα 12, ήσαν πιο απομονωμένες και είχαν λιγότερες πιθανότητες κοινωνικής συναλλαγής με άλλα κορίτσια της ηλικίας τους. Και αντίστροφα όμως, τα παιδιά που δυσκολεύονταν πολύ στην κοινωνικοποίηση σε ηλικία οκτώ έως δέκα ετών, ήταν πιο πιθανό να παίζουν βιντεοπαιχνίδια στα 10-12 έτη.

Οι ερευνητές εντόπισαν επίσης παράγοντες που παρείχαν προστασία από τις αρνητικές επιπτώσεις του χρόνου παρακολούθησης μιας οθόνης. Ο καλός ύπνος είχε μικρή επίδραση, ενώ η συμμετοχή σε οργανωμένα αθλήματα -και όχι οποιαδήποτε μορφή φυσικής άσκησης- βρέθηκε να έχει πολύ σημαντικό προστατευτικό αποτέλεσμα.

Οι ερευνητές προτείνουν ότι οι γονείς θα πρέπει να προτρέπουν τα παιδιά τους προς τη σωματική άσκηση. Όπως είπε ο Μαντέιν, ίσως η απάντηση είναι η αντικατάσταση του χρόνου που ξοδεύεται μπροστά από μια οθόνη, με μια οργανωμένη αθλητική δραστηριότητα.
 ΠΗΓΗ: protothema.gr
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έρευνα: Τα βιντεοπαιχνίδια δεν είναι επιβλαβή για την κοινωνική ανάπτυξη των αγοριών

Ο ΑΛΥΣΟΔΕΜΕΝΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ – Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Ο ΑΛΥΣΟΔΕΜΕΝΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ – Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Στο πλαίσιο της διδακτικής ώρας της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα τη γνωριμία με τα ζώα, τέθηκε ως στόχος του μαθήματος η γνωριμία των μαθητών με ένα από τα μεγαλύτερα θηλαστικά ζώα, τον ελέφαντα ( ενότητα που περιλαμβάνεται και στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ) και η αναγνώριση των συναισθημάτων του ζώου μέσα από ένα παραμύθι.

Για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών μας επιλέχθηκε ένα παραμύθι στο οποίο παρουσιάζεται η προσπάθεια ενός μικρού ελέφαντα να ξεφύγει από την αλυσίδα που ήταν δεμένος σε ένα τσίρκο. Καθώς περνούσε ο καιρός και έβλεπε ότι δεν μπορούσε να απελευθερωθεί, ο μικρός ελέφαντας εγκατέλειψε την προσπάθειά του. Η ανάμνηση της αδυναμίας των πρώτων χρόνων της ζωής του, χάραξε μέσα στη μνήμη του το γεγονός ότι δεν μπορούσε να ελευθερωθεί, αποτρέποντάς τον από το να δοκιμάσει ξανά τις δυνάμεις του.

Η προεργασία της τάξης για την αξιοποίηση του παραμυθιού ξεκινά με τους μαθητές να χωρίζονται σε ομάδες και ατομικά να διαβάζουν τις πληροφορίες που δίνονται από τον εκπαιδευτικό για τον ελέφαντα. Έπειτα σε ομάδες τεσσάρων ατόμων εργάστηκαν και τοποθέτησαν τις πληροφορίες σε κατηγορίες που παρουσιάζουν την περιγραφή του ζώου, τα είδη που υπάρχουν, με τι τρέφεται, πού μένει καθώς και για τους εχθρούς του. Στο σημείο αυτό, συζητήσαμε για την αιχμαλωσία των ζώων. Στη συνέχεια, με τη χρήση της τεχνικής του καταιγισμού ιδεών (brainstorming) ρωτήσαμε τους μαθητές πώς θα αισθανόταν ο ελέφαντας αν ήταν ελεύθερος χωρίς την αλυσίδα και πώς αιχμάλωτος και ταυτόχρονα καταγράψαμε τα επίθετα σε δύο στήλες (αρνητικά και θετικά συναισθήματα). Ζητήσαμε από ομάδες δύο ατόμων να διαλέξουν κάποια συναισθήματα του ελέφαντα που θα ήθελαν να αποτυπώσουν σε ζωγραφιά τους και δώσαμε ένα χαρτί κομμένο σε τρίγωνα, ώστε να προχωρήσουν στη διαδικασία. Τέλος,  δημιουργήσαμε όλοι μαζί τον τροχό με τα συναισθήματα του ελέφαντα που βλέπετε στην εικόνα. Οι μαθητές διασκέδασαν με την όλη διαδικασία, αποκόμισαν πολλές νέες πληροφορίες για τον ελέφαντα αλλά το πιο σπουδαίο ήταν ότι διδάχτηκαν την κεντρική ιδέα του παραμυθιού : να μην εγκαταλείπουν την προσπάθεια ακόμα και μετά από μια πιθανή αποτυχία!!!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ΑΛΥΣΟΔΕΜΕΝΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ – Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο