COVID-19, ΟΔΗΓΙΕΣ

Ένα βιντέκι για τα παιδιά: 

https://www.youtube.com/watch?v=TSkEwdzGbCA 

Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 25-2-2020 – ΦΕΚ 42/Α/25-2-2020

Π.Ν.Π.της 25-2-2020 : Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού.

https://www.e-nomothesia.gr/kat-ygeia/astheneies/praxe-nomothetikou-periekhomenou-tes-25-2-2020.html

 

Επίσης, μέσω της εφαρμογής taxisnet στάλθηκαν οδηγίες και διευκρινήσεις στους πολίτες σχετικά με τον κορωναϊό covid-19 και είναι οι παρακάτω:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ

Ε ν η μ έ ρ ω σ η

Τι είναι COVID-19 και τι SARS–CoV-2;
Ο νέος κορωνοϊός-2019 ονομάζεται τώρα SARS-CoV-2, ενώ η ασθένεια που προκαλεί ονομάζεται COVID-19. O ιός ανιχνεύθηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019 στην περιοχή Γιουχάν της Κίνας και έκτοτε έως σήμερα έχει διασπαρεί σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί ένα νέο στέλεχος κορωνοϊού που μέχρι τότε δεν είχε απομονωθεί στον άνθρωπο.

Ποιος είναι ο τρόπος μετάδοσης του ιού;
Παρόλο που ο ιός προέρχεται από τα ζώα, μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο. Η μετάδοση θεωρείται ότι γίνεται κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια από το φτέρνισμα, το βήχα ή την εκπνοή.

Πότε μια περίπτωση της νόσου θεωρείται περισσότερο μεταδοτική;
Ένα περιστατικό θεωρείται περισσότερο μεταδοτικό όταν εμφανίζει συμπτώματα, αλλά θα μπορούσε να είναι μεταδοτικό και στην ασυμπτωματική φάση. Δεν γνωρίζουμε το ποσοστό των ασυμπτωματικών κρουσμάτων, ούτε τον ακριβή ρόλο που παίζουν στη μετάδοση του SARS-CoV-2, πιθανολογείται όμως πως είναι μικρότερο από αυτό των συμπτωματικών περιπτώσεων της νόσου.

Ποια είναι τα συμπτώματα της COVID-19 λοίμωξης;
Τα κύρια συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν τα κατωτέρω: Πυρετός, βήχας, πονόλαιμος, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή και δυσκολία στην αναπνοή.

Πόσοι ασθενείς εμφανίζουν σοβαρή νόσο;
Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει σοβαρή πνευμονία και να χρειαστεί νοσηλεία σε νοσοκομείο.

Ποια άτομα κινδυνεύουν περισσότερο;
Τα άτομα που ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου (π.χ. ηλικιωμένοι, καρδιοπαθείς, άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, ηπατοπάθειες ή πνευμονοπάθειες) είναι πιθανότερο να εμφανίσουν σοβαρή νόσο.

Πότε πρέπει κάποιος να ελεγχθεί για COVID-19;
Εάν έχει:
Οξεία λοίμωξη του αναπνευστικού (αιφνίδια έναρξη νόσου, με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: πυρετό, βήχα, δύσπνοια), με ή χωρίς ανάγκη νοσηλείας
ΚΑΙ
Τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επιδημιολογικά κριτήρια, εντός των τελευταίων 14 ημερών πριν από την έναρξη των συμπτωμάτων:
• Στενή επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα από τον νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2
ή
• Ιστορικό ταξιδιού σε πληττόμενες από SARS-CoV-2 περιοχές με βάση τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα.

Κάθε ύποπτο κρούσμα θα πρέπει να υποβάλλεται ΑΜΕΣΑ σε εργαστηριακό έλεγχο για τον ιό SARS-CoV-2.
Σε αυτή την περίπτωση συστήνεται η άμεση επικοινωνία με τον ΕΟΔΥ τηλ: 210.52.12.054 και όχι επίσκεψη σε χώρο παροχής υπηρεσιών υγείας χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του ΕΟΔΥ.
Για περισσότερες πληροφορίες βλέπε δικτυακό τόπο: https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/02/2019-ncov-orismos-kroysmatos-2.pdf

Σε ποιες περιοχές του κόσμου υπάρχει διάδοση στην κοινότητα;
Κίνα, Ιαπωνία, Χόνκ Κόνγκ, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Ιράν και Ιταλία (οι περιοχές/επαρχίες Emilia-Romagna, Lombardy, Piedmont και Veneto).

Σε ποιες χώρες της Ευρώπης έχουν εμφανιστεί κρούσματα COVID-19;
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ECDC (Situation update worldwide, March 1, 2020) έχουν αναφερθεί κρούσματα σε 29 Ευρωπαϊκές χώρες, με 4 επαρχίες της Βόρειας Ιταλίας να έχουν συνεχιζόμενη μετάδοση στην κοινότητα. Στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί 7 έως σήμερα κρούσματα όλα με ιστορικό ταξιδιού στις πληττόμενες περιοχές/επαρχίες της Ιταλίας.

Γιατί ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνει τόσο γρήγορα;
Οι δύο βασικές αιτίες για την ταχεία αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων είναι ότι ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο και ότι έχει βελτιωθεί η δυνατότητα ανίχνευσής του.

Τι σημαίνει έχω έρθει σε επαφή με τον ιό;
«Επαφή», ως προς τον COVID-19, είναι ένα άτομο που δεν παρουσιάζει συμπτώματα ενώ μπορεί να έχει έρθει σε επαφή με περιστατικό νοσούντος ή και ασυμπτωματικού ατόμου από τον COVID-19. Ο κίνδυνος μόλυνσης εξαρτάται από τον βαθμό έκθεσης στον ιό και για να προσδιορισθεί χρειάζεται συγκεκριμένη διερεύνηση από το προσωπικό του ΕΟΔΥ.

Πώς μπορώ να προφυλαχθώ από το COVID-19;
Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς ιών του αναπνευστικού, περιλαμβανομένου του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2, στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων αναφέρονται κατωτέρω:
Οδηγίες ατομικής υγιεινής:
• Παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού
• Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό (φτέρνισμα). Αυτό ιδιαίτερα ισχύει για τα άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
• Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
• Σε βήχα ή φτέρνισμα κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
• Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’, πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
• Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.

Τι να κάνω εάν έχω στενή επαφή με κάποιον που υποψιάζομαι πως έχει COVID-19;
Επικοινωνήστε με τον ΕΟΔΥ στο τηλ: 210.52.12.054 και μην πραγματοποιήσετε επίσκεψη σε χώρο παροχής υπηρεσιών υγείας χωρίς πρότερη ενημέρωση του ΕΟΔY.

Μπορεί η μάσκα να με προστατεύσει αποτελεσματικά από το COVID-19;
Η χρήση μάσκας εμποδίζει τη μετάδοση της νόσου από αυτούς που είναι άρρωστοι στους υπόλοιπους. Η μάσκα χρησιμοποιείται για την προστασία των επαγγελματιών υγείας και δεν συστήνεται η χρήση της στον υγιή πληθυσμό.

Υπάρχει εμβόλιο για το COVID-19;
Δεν υπάρχει προς το παρόν διαθέσιμο εμβόλιο για το COVID-19, γι΄ αυτό έχει μεγάλη σημασία η έγκαιρη διάγνωση και η εφαρμογή μέτρων πρόληψης διασποράς της νόσου. Αρκετές φαρμακευτικές εταιρείες εργάζονται για την παρασκευή εμβολίου.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ www.eody.gov.gr

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο COVID-19, ΟΔΗΓΙΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ 6-3-2020, 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΛΚΙΣ

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Πολλοί φορείς που έχουν χρηματοδοτηθεί τα τελευταία χρόνια από Ευρωπαϊκά προγράμματα που συντονίζει το ΙΚΥ (Comenius, Erasmus+) έχουν προσπαθήσει να αναδείξουν το πρόβλημα και να προτείνουν λύσεις

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού απαιτεί την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη κοινών δράσεων από το σύνολο των εμπλεκόμενων, δηλαδή του Σχολείου, της οικογένειας και της τοπικής κοινωνίας.

Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει ρόλο και ευθύνη για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Εμείς, στο 5ο Δημοτικό Κιλκίς ασχολούμαστε συστηματικά με το ζήτημα υλοποιώντας κάθε χρόνο το πρόγραμμα Ομοτίμων για την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς, σε συνεργασία με το ΚΠ Νηρέας, εκπαιδεύοντας το σύνολο των μαθητών και μαθητριών μας σε θέματα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Ομαδοσυνεργατικής, Συναισθηματικής Ενδυνάμωσης και οργανώνοντας δράσεις για τις Παγκόσμιες Ημέρες, που σχετίζονται με ανθρωπιστικά και κοινωνικά θέματα.

Για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού αφιερώσαμε τέσσερις ώρες σε δράσεις και βιωματικά εργαστήρια για όλα τα παιδιά του Σχολείου.

Οι Α’ και Β’ τάξεις αφιέρωσαν τρεις ώρες στην υλοποίηση των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, που υλοποιούν φέτος και σχετίζονται με το ζήτημα της πρόληψης της επιθετικής συμπεριφοράς.

Α1 – Παυλίδου Νίκη

   

  • Με αφόρμηση το βιβλίο «Ο θυμός», της Τρέις Μαρόνι, δημιουργήσαμε ταμπλό. «Τι κάνουμε όταν θυμώνουμε» – «Τι κάνω για να ξεθυμώσω» με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών.
  • Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι του Γιώργου Σακελλαρίδη «Μήλα γύρω γύρω, στη μέση πορτοκάλι». Αναστοχαζόμενοι επάνω στο τραγούδι συζητήσαμε για τον ρατσισμό, την απόρριψη, τη διαφορετικότητα και δημιουργήσαμε τη δική μας «σονάτα κατά της βίας».
  • Διαβάσαμε το παραμύθι: «Η Μόνα στο καινούριο σχολείο» και συζητήσαμε για τα συναισθήματα, την αναγνώριση της λύπης και τη συγχώρεση. Συζητήσαμε για συμπεριφορές και λόγια που πληγώνουν, αλλά και τι μπορούμε να κάνουμε, τι μπορούμε να πούμε, για να απαλύνουμε τη λύπη και τη στενοχώρια του άλλου.

Κλείσαμε τη δραστηριότητα με την κατασκευή της πληγωμένης καρδιάς και την επανόρθωσή της με τα τσιρότα με τα καλά λογάκια.

Α2 – Τερζιάδης Γιώργος «Αγωγή στη Συγχώρεση»

Β1 – Πραξιγά Μαρία, εργαστήρι για τη Φιλία και τη διαχείριση συναισθημάτων

Β2 – Ελευθεριάδου Σοφία «Τα φιλαράκια»

Γ’ – Ευθυμιάδου Ιωάννα, Αραβίδου Μάρθα, Ντίνου Αφροδίτη.

Βιωματικό εργαστήρι για την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς (θύτης-θύμα-παρατηρητής, αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων, προτάσεις-λύσεις για την εξομάλυνση των σχέσεων)

Δ’, Ε’, ΣΤ’ – διαδοχικά εργαστήρια με θεματολογία (σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων: Βλάχου Μαργαρίτα, Λαζίδου Αναστασία, Μπόσκου Κατερίνα, Σιωπίδου Γεωργία, Μηλιόγλου Μιχάλης)

  • Διερευνώντας την επιθετικότητα στο Σχολείο – Σαϊτά Μαρία
  • Η πρόληψη της βίας στον Αθλητισμό (φίλαθλοι, αθλητές). Δημιουργία ενθαρρυντικών συνθημάτων σε ομάδες – Εμμανουηλίδης Κώστας
  • Ερωτηματολόγιο για την επιθετική συμπεριφορά στο 5ο Δ. Σ. Κιλκίς (googleforms), προβολή εγκεκριμένων βίντεο και καταιγισμός ιδεών – Δεσποινίδης Χρήστος
  • Η 5η ώρα μοιράστηκε σε δυο μέρη, απευθύνθηκε στο σύνολο της σχολικής κοινότητας και η πρωτοβουλία ανήκε εξ’ ολοκλήρου στα παιδιά.
    • Μέλη της εθελοντικής ομάδας του Σχολείου έγραψαν ένα σενάριο σχετικά με ένα υποθετικό περιστατικό ενδοσχολικής βίας και το δραματοποίησαν, ενώ το τέλος συνδιαμορφώθηκε με τη συμμετοχή των θεατών.
    • Οι Δ1 και Δ2 έπαιξαν έναν αγώνα ποδοσφαίρου, όπου ο σκοπός ήταν να βιώσουν τα παιδιά στην πράξη συναισθήματα που αναπτύσσονται σε έναν αγώνα: διαχείρισης νίκης-ήττας, επικράτησης-ματαίωσης, αδικίας, υποστήριξης από τους φιλάθλους, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να πουν τα συνθήματά τους και να κάνουν τα χορευτικά τους.

Ήταν μια πολύ περιεκτική ημέρα, γεμάτη προβληματισμούς, ιδέες, μηνύματα, εστιασμένη στα παιδιά, τα οποία συνδημιούργησαν και συνδιαμόρφωσαν το αποτέλεσμα και μας άφησε όλους ικανοποιημένους.

Τα παιδιά δικαιούνται να ζουν και να εργάζονται σε ένα σχολικό περιβάλλον που τους παρέχει ασφάλεια, ηρεμία και σεβασμό, γιατί η παραβίαση των δικαιωμάτων ακόμη και όταν γίνεται από συνομηλίκους, προκαλεί μεγάλη ψυχική οδύνη. Είναι σημαντικό να στοχεύσουμε στη δημιουργία μιας κοινωνίας όπου η ποικιλομορφία και η διαφορετικότητα είναι σεβαστές και η αξιοπρέπεια του ανθρώπου εκτιμάται και ενθαρρύνεται. Να γνωρίζουμε μόνο τα θέματα δεν είναι αρκετό. Πρέπει επιπλέον να προσπαθήσουμε να είμαστε συνεπείς στις στάσεις και τις πράξεις μας.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ 6-3-2020, 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΛΚΙΣ

Safer internet Day 2020 in 5th primary school of Kilkis – Greece

Μια δημιουργία των παιδιών της Ε’ για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ

Οι χρήστες της τεχνολογίας πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν έχουν όλοι οι ίδιες ευκαιρίες όσον αφορά την τεχνολογία. Η προσπάθεια για την ισότητα των ψηφιακών δικαιωμάτων και η υποστήριξη της ηλεκτρονικής πρόσβασης είναι το σημείο εκκίνησης της ψηφιακής ιθαγένειας. Ο ψηφιακός αποκλεισμός καθιστά δύσκολη την ανάπτυξη καθώς η κοινωνία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο αυτά τα εργαλεία. Η παροχή βοήθειας για την παροχή και επέκταση της πρόσβασης στην τεχνολογία πρέπει να αποτελεί στόχο όλων των ψηφιακών πολιτών. Για να γίνουμε παραγωγικοί πολίτες, πρέπει να είμαστε δεσμευμένοι να διασφαλίσουμε ότι κανείς δεν θα αρνηθεί την ψηφιακή πρόσβαση.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μια από τις σημαντικές αλλαγές στην ψηφιακή επανάσταση είναι η ικανότητα του ατόμου να επικοινωνεί με άλλους ανθρώπους. Τον 19ο αιώνα, οι μορφές επικοινωνίας ήταν περιορισμένες. Τον 21ο αιώνα, οι επιλογές επικοινωνίας εξερράγησαν για να προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία επιλογών (π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, κινητά τηλέφωνα, ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων). Οι διευρυνόμενες επιλογές ψηφιακής επικοινωνίας έχουν αλλάξει όλα επειδή οι άνθρωποι είναι σε θέση να διατηρούν συνεχή επικοινωνία με οποιονδήποτε άλλο. Τώρα ο καθένας έχει την ευκαιρία να επικοινωνεί και να συνεργάζεται με οποιονδήποτε, οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Δυστυχώς, πολλοί χρήστες δεν έχουν διδαχθεί πώς να λαμβάνουν τις κατάλληλες αποφάσεις όταν αντιμετωπίζουν τόσες διαφορετικές επιλογές ψηφιακής επικοινωνίας.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Ενώ τα σχολεία έχουν σημειώσει μεγάλη πρόοδο στον τομέα της έγχυσης τεχνολογίας, πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν. Πρέπει να επικεντρωθεί εκ νέου η τεχνολογία που πρέπει να διδάσκεται καθώς και ο τρόπος χρήσης της. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκουν το δρόμο τους στο χώρο εργασίας που δεν χρησιμοποιούνται στα σχολεία (π.χ. Videoconferencing, διαδικτυακοί χώροι κοινής χρήσης όπως wikis). Επιπλέον, οι εργαζόμενοι σε πολλά διαφορετικά επαγγέλματα χρειάζονται άμεση πληροφόρηση (πληροφορία just-in-time). Αυτή η διαδικασία απαιτεί εξελιγμένες δεξιότητες αναζήτησης και επεξεργασίας (δηλαδή, πληροφοριακή παιδεία). Οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να διδάσκονται πώς να μαθαίνουν σε μια ψηφιακή κοινωνία. Με άλλα λόγια, οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να διδάσκονται να μαθαίνουν οτιδήποτε, οποτεδήποτε, οπουδήποτε. Οι επιχειρήσεις, οι στρατιωτικοί και η ιατρική είναι εξαιρετικά παραδείγματα για το πώς η τεχνολογία χρησιμοποιείται διαφορετικά στον 21ο αιώνα. Καθώς εμφανίζονται οι νέες τεχνολογίες, οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία γρήγορα και κατάλληλα. Η ψηφιακή ιθαγένεια περιλαμβάνει την εκπαίδευση των ανθρώπων με έναν νέο τρόπο – αυτά τα άτομα χρειάζονται υψηλό βαθμό δεξιοτήτων πληροφορικής.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΑ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Οι χρήστες της τεχνολογίας θεωρούν συχνά αυτόν τον τομέα ως ένα από τα πιο πιεστικά προβλήματα κατά την εξέταση της Ψηφιακής Ιθαγένειας. Αναγνωρίζουμε ακατάλληλη συμπεριφορά όταν το βλέπουμε, αλλά προτού δεν αρκεί να δημιουργήσουμε κανόνες και πολιτική, πρέπει να διδάξουμε σε όλους να γίνουν υπεύθυνοι ψηφιακοί πολίτες σε αυτή τη νέα κοινωνία. Οι ψηφιακοί πολίτες έχουν το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή, την ελευθερία του λόγου κλπ. Τα βασικά ψηφιακά δικαιώματα πρέπει να αντιμετωπιστούν, να συζητηθούν και να κατανοηθούν στον ψηφιακό κόσμο. Με αυτά τα δικαιώματα έρχονται επίσης ευθύνες. Οι χρήστες πρέπει να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία με τον κατάλληλο τρόπο. Σε κάθε κοινωνία, υπάρχουν άτομα που κλέβουν, παραβιάζουν ή διαταράσσουν άλλους ανθρώπους. Το ίδιο ισχύει για την ψηφιακή κοινότητα. Δεν αρκεί να εμπιστευόμαστε άλλα μέλη της κοινότητας για τη δική μας ασφάλεια. Στα σπίτια μας, βάζουμε κλειδαριές στις πόρτες μας και συναγερμού πυρκαγιάς στα σπίτια μας για να παρέχουμε κάποιο επίπεδο προστασίας. Το ίδιο ισχύει και για την ψηφιακή ασφάλεια. Πρέπει να διαθέτουμε προστασία από ιούς, δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας δεδομένων και έλεγχο υπερβολικής πίεσης του εξοπλισμού μας.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑ

Η ασφάλεια των ματιών, το σύνδρομο επαναλαμβανόμενου στρες και οι υγιείς εργονομικές πρακτικές είναι θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε ένα νέο τεχνολογικό κόσμο. Πέρα από τα φυσικά προβλήματα είναι αυτά των ψυχολογικών ζητημάτων που γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα, όπως ο εθισμός στο Διαδίκτυο. Οι χρήστες πρέπει να διδάσκονται ότι υπάρχουν εγγενείς κίνδυνοι της τεχνολογίας. Η ψηφιακή ιθαγένεια περιλαμβάνει μια κουλτούρα όπου οι χρήστες της τεχνολογίας διδάσκονται πώς να προστατεύονται μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Safer internet Day 2020 in 5th primary school of Kilkis – Greece

Hello digital world!

Ξεκινώ το νέο μου ιστολόγιο με στόχο να αλληλεπιδράσω δημιουργικά με την κοινότητα του sch.gr

5o Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς – Βραβευμένο οικολογικό σχολείο (3 πράσινες σημαίες)

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο