Στο ιστολόγιο αυτό σκέφτηκα να μοιραστώ κάποιες δραστηριότητες προσωπικής έμπνευσης που είδα ότι πήγαν καλά στους δικούς μου μαθητές και τις δέχτηκαν με ενθουσιασμό.Στην πλειοψηφία τους αφορούν το βιβλίο της Γ’ τάξης του δημοτικού καθώς είναι καινούριο στα σχολεία και δεν υπάρχει ακόμα πολύ extra υλικό.
Στην ενότητα magic letterland (pre-unit) ,μετά το τέλος της διδασκαλίας των τραγουδιών που αφορούν τα γράμματα του αγγλικού αλφάβητου ,σκέφτηκα να βάλω το μυαλό των μαθητών σε άλλα μονοπάτια με την παρακάτω δραστηριότητα.
Σύμφωνα και με την ταξινομία του Bloom,ένας από τους εκπαιδευτικούς στόχους είναι να φτάσουν οι μαθητές να ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ,δηλαδή να μπορούν να συνδυάζουν παλιές έννοιες και ιδέες και να καινοτομούν,να δημιουργούν κάτι νέο.Σ’αυτή την περίπτωση σκέφτηκα να δημιουργήσουμε με τους μαθητές μου ένα κολάζ από ποιήματα σαν αυτά του σχολικού βιβλίου στο Pre-Unit βάζοντάς τα στο ….μίξερ!Τη δραστηριότητα την ονομάσαμε “The magic alphabet in the….mixer”.Στόχος της δραστηριότητας ήταν τα παιδιά να πάρουν λεξιλόγιο και έτοιμες εκφράσεις που μάθανε από τα τραγούδια του Pre-Unit και να φτιάξουν καινούρια ,δικά τους τραγούδια που να βγάζουν όμως νόημα.Στην κόλλα Α4 που τους δώθηκε να γράψουν το ποίημα-τραγούδι τους τους ζήτησα να κάνουν και την αντίστοιχη ζωγραφιά.Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη δραστηριότητα γιατί ένιωσαν ότι προωθείται την εξυπνάδα τους,να μπορούν δηλαδή να χρησιμοποιήσουν αυτά που έμαθαν και να γίνονται “ποιητές ” με όλη τη σημασία της λέξης,να ποιούν κάτι καινούριο.Αυτό άλλωστε είναι και το νόημα της μάθησης.Μερικά δείγματα από τις εργασίες τους :
Πολύ χρήσιμα βρήκα επίσης τα βίντεο με τα επεισόδια Alphablocks . Ενθουσίασαν πολύ τους μαθητές και έρχονταν με όρεξη στο μάθημα.
Η συγκεκριμένη σειρά video είναι πολύ χρήσιμη και για τη διδασκαλία επιπλέον λεξιλογίου μέσω των επεισοδίων με τις ιστοριούλες που έχει όπως αυτή:
[teachertube 290108]
Χρησιμοποιείστε τα στα μαθήματα σας και θα δείτε το attention span των μαθητών σας να περιορίζεται!