Πληροφορική και Εκπαίδευση

Ένα Blog της Αγγελικής Οικονομοπούλου, Καθηγήτριας Πληροφορικής

ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ: ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΨΗΛΑ!

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 29 Ιανουαρίου, 2014

732723b2-6b9f-46a7-bae1-608f069c81d7Αν το παιδί σας πηγαίνει κάθε μέρα στο σχολείο σαν να πρόκειται να δουλέψει στα κάτεργα ή κρύβεται πίσω από το διπλανό του, γιατί τρέμει να σηκωθεί στον πίνακα, πιθανόν αυτό που χρειάζεται είναι μια μικρή ώθηση για να πιστέψει περισσότερο στον εαυτό του και τις δυνατότητές του!

Μπορεί μέχρι τώρα, στο ασφαλές περιβάλλον του σπιτιού, το αστέρι σας να σας είχε καταπλήξει με την εξυπνάδα, τα ταλέντα και τον πληθωρικό του χαρακτήρα, ξεκινώντας όμως το σχολείο φαίνεται περισσότερο φοβισμένο ή συνεσταλμένο απ’ όσο θα έπρεπε… Αναρωτιέστε τι συμβαίνει; Το μυστικό μπορεί να κρύβεται στη (σχολική) αυτοεκτίμησή του η οποία επηρεάζει:

  • τον τρόπο που βλέπει και αξιολογεί το παιδί τον εαυτό του μέσα στο σχολείο
  • το πώς αισθάνεται για τις ικανότητές του στην τάξη
  • τις επιδόσεις του στα μαθήματα
  • τη σχέση του με τους συμμαθητές του
  • ακόμα και την εμφάνισή του.

Η σχολική αυτοεκτίμηση, διαμορφώνεται από τα πρώτα κιόλας σχολικά χρόνια όταν το παιδί είναι στο δημοτικό σχολείο. Και είναι εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξή του, αφού έχει αποδειχτεί πώς όταν η αυτοεκτίμηση είναι χαμηλή, τα αρνητικά έχουν μεγαλύτερη δύναμη πάνω στο παιδί σε σχέση με τα θετικά-πράγμα που σημαίνει ότι με την παραμικρή αποτυχία απογοητεύεται, πτοείται και τα παρατάει.

Σημάδια του προβλήματος

Ένα παιδί που είναι πολύ ντροπαλό ή δειλό μέσα στην τάξη ή στο προαύλιο, μπορεί να έχει χαμηλή σχολική αυτοεκτίμηση. Το ίδιο ισχύει και για έναν μαθητή που δεν προσέχει στο μάθημα, δεν μιλά εύκολα, δείχνει κουρασμένος, έχει μελαγχολική έκφραση και κλείνεται στον εαυτό του. Αυτά είναι σημάδια που θα εντοπίσει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο και πιθανόν να σας ενημερώσει.

Στο σπίτι, όμως, πώς μπορείτε να καταλάβετε ότι το παιδί σας έχει χαμηλή σχολική αυτοεκτίμηση; Γενικά, ένα παιδί  που έχει αρνητική σχέση με το σχολείο και δεν αντιμετωπίζει απλά και μόνο πρόβλημα την περίοδο προσαρμογής, πιθανόν να έχει χαμηλή σχολική αυτοεκτίμηση. Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να συζητήσετε με τον εκπαιδευτικό, ώστε να διαπιστώσετε αν οι υποψίες σας επιβεβαιώνονται από τη δική του εκτίμηση. Οι  παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τη σχολική αυτοεκτίμηση είναι οι παρακάτω:

  • Προβλήματα στην οικογένεια
  • Η διαφορετικότητα
  • Η υπερπροστασία από τους γονείς  μπορεί να έχει σαν συνέπεια το παιδί ν’ αποφεύγει να αναλαμβάνει ευθύνες.
  • Οι μαθησιακές δυσκολίες  οδηγούν αρκετές φορές σε χαμηλή σχολική επίδοση, αφού το παιδί  δεν μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό μάθησης της υπόλοιπης τάξης.
  • Γονείς που έχουν μανία με το άριστα μπορεί να σαμποτάρουν την αυτοπεποίθηση των παιδιών τους. 

ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Ο εκπαιδευτικός με τη στάση του και το σωστό χειρισμό μπορεί να βοηθήσει έναν μαθητή με χαμηλή σχολική αυτοεκτίμηση να ξεπεράσει το πρόβλημα. Μπορεί να κινητοποιήσει το μαθητή με την ανάθεση πρωτοβουλιών, τονίζοντας τα θετικά στοιχεία της συμπεριφοράς του και επαινώντας κάθε προσπάθεια ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα. Είναι επίσης σημαντικό  να βοηθήσει το παιδί να ανακαλύψει τις ικανότητες του  ακόμα και κάποια κρυφά ταλέντα.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΓΟΝΙΟΥ

Ο τρόπος που γίνεται η μελέτη στο σπίτι μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το παιδί,  ενθαρρύνοντάς το ή αποθαρρύνοντάς το να πιστέψει στον εαυτό του. Το πρώτο και το σημαντικότερο είναι να μην έχετε άγχος γιατί έτσι κλονίζετε την εμπιστοσύνη του παιδιού σας στον εαυτό του και στις δυνατότητές του. Είναι σημαντικό να το καθοδηγείτε κι όχι να του δίνετε οδηγίες που θα μπορούσε μόνο του να αντιληφθεί.

10 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΤΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΑΣ

Τα παιδιά εκείνα τα οποία μεγαλώνουν μέσα σε ένα οικογενειακό περιβάλλον το οποίο τα στηρίζει, έχουν μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση σε όλους τους τομείς και συνεπώς και στο σχολείο. Γι’ αυτό:

  1. Προσέξτε τι λέτε στο παιδί σας. Προτού το χαρακτηρίσετε αρνητικά, αναλογιστείτε: «Έτσι θέλω να βιώσει το παιδί μου τον εαυτό του;» Να θυμάστε ότι τα παιδιά βλέπουν τον εαυτό του όπως νομίζουν ότι τα βλέπουν οι γονείς τους.
  2. Ο θετικός λόγος και η αίσθηση της ασφάλειας είναι δύο από τους βασικότερους παράγοντες που βοηθούν στην καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης. Ο έπαινος χρειάζεται όχι μόνο στις επιτυχίες αλλά και ως επιβράβευση της προσπάθειας.  Θα πρέπει όμως να είναι συγκεκριμένος και ανάλογος προς το αντικείμενο. Γενικός και αφηρημένος έπαινος αφήνει το παιδί να αναρωτιέται για ποιο πράγμα επαινέθηκε.
  3. Εντοπίστε και αλλάξτε τις λανθασμένες αντιλήψεις που έχει το παιδί για τον εαυτό του. Πρέπει να το βοηθήσετε να καταλάβει ότι είναι φυσιολογικό να μην είμαστε παντού και σε όλα καλοί.
  4. Επιτρέψτε του να εκφράζει ελεύθερα τους προβληματισμούς του για το σχολείο, δείχνοντας κατανόηση στις ανησυχίες του.
  5.  Είναι σημαντικό ν’ αποδεχτείτε το χρόνο και τον τρόπο του παιδιού κατά τη μελέτη. Να δεχτείτε δηλαδή ότι μπορεί να αργεί να διαβάσει ή ότι χρειάζεται να του εξηγήσετε κάτι πολλές φορές μέχρι να το καταλάβει.
  6. Ενθαρρύνετε το παιδί να αναλάβει περισσότερες ευθύνες μέσα στο σπίτι και να κάνει πράγματα μόνο του, π.χ. στρώσιμο τραπεζιού την ώρα του φαγητού.
  7. Δώστε το σωστό παράδειγμα. Αν το παιδί δει ότι όλοι, ακόμα κι οι γονείς του, μπορεί να κάνουν λάθη, δε θα φοβάται τόσο πολύ για τα δικά του.
  8. Αποφύγετε τις συγκρίσεις με άλλα αδέρφια ή με άλλους μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη ότι το παιδί σας είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα.
  9. Φροντίστε οι προσδοκίες σας σχετικά με τις επιδόσεις του να είναι ρεαλιστικές δηλαδή ν’ ανταποκρίνονται στις δυνατότητες του παιδιού χωρίς να το αγχώνετε με τις επιδόσεις.
  10. Διαχωρίστε το ρόλο του παιδιού από το ρόλο του μαθητή. Το παιδί σας πρέπει να νιώθει ότι το αγαπάτε και το θαυμάζετε, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις του από το σχολείο.

ΤΑ ΛΑΘΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Πολλές φορές με τον τρόπο που μιλάμε το παιδί παίρνει λάθος μηνύματα. Όταν οι γονείς εκδηλώνουν την απογοήτευσή τους, την αποδοκιμασία τους ή ακόμα και το θυμό τους για τις κακές σχολικές επιδόσεις του παιδιού, τότε αυτό μπορεί να  νομίζει ότι δεν αξίζει ή ότι οι γονείς του δεν το αγαπούν.

Τι λέει η μαμά ή ο μπαμπάς:

«Αν δεν τελειώσεις τα μαθήματα, δεν έχει τηλεόραση, γλυκό, παιχνίδι, βόλτα»

Τι νομίζει το παιδί:

Δεν είσαι καλό παιδί, αφού δε διαβάζεις.

Πες το σωστά:  «Έλα να τελειώσουμε τα μαθήματα για να πάμε μετά βόλτα».

Τι λέει η ειδικός: Η χρήση τιμωρίας αντί της επιβράβευσης της θετικής συμπεριφοράς του παιδιού διαστρεβλώνουν την αυτό-εικόνα του.

Τι λέει η μαμά ή ο μπαμπάς:

 «Πόσες φορές πρέπει να το πούμε, για να το καταλάβεις;»

Τι νομίζει το παιδί:

Αν δεν καταλαβαίνεις το μάθημα, τότε δεν είσαι έξυπνος/η.

Πες το σωστά: «Θα στο πω με διαφορετικό τρόπο, για να το καταλάβεις».

Τι λέει η ειδικός: Εκφράστε την απογοήτευσή σας χωρίς να αποσύρετε την αγάπη σας. Μπορεί να διδάξετε, χωρίς να καταφεύγετε στην απόρριψη.

Τι λέει η μαμά ή ο μπαμπάς:

«Πάλι το ίδιο λάθος έκανες; Είσαι απρόσεχτος;»

Τι νομίζει το παιδί:

Αν συνέχεια κάνεις τα ίδια λάθη και δεν διορθώνεσαι, τότε σημαίνει πως είσαι όπως δεν θα έπρεπε να είσαι.

Πες το σωστά: «Βλέπω ότι έγραψες σωστά τη λέξη ‘κοιμάμαι’! Έκανες λάθος όμως το ‘πηγαίνω’…»

Τι λέει η ειδικός: Η κριτική, πρέπει πάντα να κατευθύνεται μόνο στη συμπεριφορά του παιδιού, ποτέ στο ίδιο το παιδί. Το να κάνω λάθη εξάλλου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας της μάθησης.

Τι λέει η μαμά ή ο μπαμπάς:

«Πόσο σ’ αγαπώ που μου φέρνεις τόσα άριστα!»

Τι νομίζει το παιδί:

Αν δεν είσαι καλός μαθητής, τότε η μαμά δε θα σ’ αγαπά τόσο πολύ.

Πες το σωστά: «Μπράβο! Σου αξίζουν συγχαρητήρια!»

Τι λέει η ειδικός: Δείξτε αγάπη συχνά στο παιδί σας όχι μόνο με λόγια αλλά και αγγίζοντάς το.  Όχι μόνο όταν σας φέρνει άριστα αλλά κι όταν έχει αποτύχει στο τεστ. Τα παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς πολλά αγγίγματα κουβαλούν μέσα τους έναν βαθύ πόνο.

Της Φλώρας Κασσαβέτη

Mε τη συνεργασία της Δρ. Β. Σίμου, Οικογενειακή Θεραπεύτρια, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Αυτοεκτίμησης και Συμβουλευτικής ΣΨΣ Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Από: http://www.paidimag.gr/article/282122/sxoliki-aytoektimisi-anebaste-tin-cila-?p=1

Κατηγορία Άρθρα, Επιστημονικά Θέματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ: ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΨΗΛΑ!

2o Webinar για το eTwinning (20-11-2013)

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 23 Ιανουαρίου, 2014

Κατηγορία eTwinning, Webinars, Εισηγήσεις, Τηλεκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2o Webinar για το eTwinning (20-11-2013)

1o Webinar για το eTwinning (13/11/2013)

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 23 Ιανουαρίου, 2014

Κατηγορία eTwinning, Webinars, Εισηγήσεις, Τηλεκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1o Webinar για το eTwinning (13/11/2013)

Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών εντός και εκτός της χώρας με το eTwinning

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 20 Ιανουαρίου, 2014

school_bus_animation.gif w=604etwinning logo

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Σας γνωρίζουμε ότι με την αριθμ.129287/Γ2/2011 Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2769/τ. Β΄/02-12-2011 με θέμα «Εκδρομές – Μετακινήσεις μαθητών Δημόσιων και Ιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας» ορίζεται το πλαίσιο εκδρομών – μετακινήσεων αρμοδιότητας των Διευθύνσεων Σπουδών Δ.Ε., Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων, Ευρωπαϊκής Ένωσης και Διεθνών Εκπαιδευτικών Σχέσεων. Με τη δημοσίευση της εν λόγω Υ.Α. παύει να ισχύει η αριθμ. 13324/Γ2/07-02-2006 Υ.Α., καθώς και κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει θέματα της παρούσας απόφασης, όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Για το eTwinning και μετακινήσεις Δ.Ε στο εξωτερικό και εσωτερικό ισχύει το Άρθρο 6. Ευρωπαϊκά προγράμματα και δραστηριότητες. Για τις μετακινήσεις αυτές στο εξωτερικό και εσωτερικό (μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων ή μετακίνηση για συμμετοχή σε δράσεις ατομικής κινητικότητας) της Δ/θμιας απαιτείται έκδοση απόφασης μετακίνησης από τον οικείο Περιφερειάρχη μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τις μετακινήσεις με μαθητές ως επίσημη έγκριση του προγράμματος από τον φορέα συντονισμού (EYY) χρησιμοποιείται το etwinning label.

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Για τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών Π.Ε στο εξωτερικό στο πλαίσιο εκπαιδευτικών ανταλλαγών, αδελφοποιήσεων, υλοποίησης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, διμερών προγραμμάτων, συμμετοχών σε διεθνείς συναντήσεις, συνέδρια, διαγωνισμούς  και άλλες διεθνείς εκδηλώσεις, απαιτείται έκδοση απόφασης μετακίνησης από τις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το ΦΕΚ 1615 τ.Β’/2010 και την Απόφαση 21_10_2010

Από: http://www.etwinning.gr/support/usefull/478-478

Κατηγορία eTwinning, Μετακινήσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών εντός και εκτός της χώρας με το eTwinning

8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Τρίτη 28/01/2014)

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 16 Ιανουαρίου, 2014

pdatatraining

Με αφορμή την 8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Τρίτη 28/01/2014) ο ενημερωτικός κόμβος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» σε συνεργασία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) και Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής, διοργανώνουν Διαδικτυακό σεμινάριο – συζήτηση (webinar) η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 28/01/2014 μεταξύ 12:00 και 14:00 και ομιλητές:

  • Δρ. Γιώργος Κορμάς, Εκπρόσωπος Γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ, Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, Μ.Ε.Υ.
  • Δρ. Κώστας Λιμνιώτης, Πληροφορικός Ελεγκτής, ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ,
  • Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Επικεφαλής Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr

Το webinar συντονίζουν οι Δρ. Σπύρος Παπαδάκης, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Αιτωλοακαρνανίας και Άρης Λούβρης, Επιμελητής ιστότοπου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο». Τεχνική στήριξη προσφέρουν τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο – ΕΕΥΕΜ.

Στην αρχή της εκδήλωσης θα γίνουν σύντομες  εισηγήσεις (10’)από τους ομιλητές και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν ερωταπαντήσεις με σχετική  συζήτηση. Η δράση οργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ-ΔΕ) – Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ19 (Φ.1.9β/ΚΔ/304/13-01-14) και θα μπορέσουν να συμμετέχουν μέσω τηλεδιάσκεψης μαθητές από 100 Γυμνάσια (50 από την ΠΔΕ-ΔΕ και 50 από την υπόλοιπη Ελλάδα).

Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων – επισκέψεων για την αγωγή στο Διαδίκτυο και στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο. Το κάθε σχολείο που θα συμμετάσχει πρέπει με απόφαση του συλλόγου να εγκρίνει την συμμετοχή στην εκδήλωση με τη συναίνεση του Σχολικού Συμβούλου (129287/Γ2/10‐11‐2011).

Τα Γυμνάσια και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής που επιθυμούν να συμμετέχουν στη δράση θα κάνουν μόνο ηλεκτρονική Αίτηση Συμμετοχής Σχολείου στο Webinar 28-01-2014 (μέχρι τη Δευτέρα 20/01/14 και ώρα 10:00 π.μ.). Εάν οι αιτήσεις υπερβούν τις 100, τα σχολεία θα επιλεγούν αναλογικά από τις ΠΔΕ με τη συναίνεση των Σχολικών Συμβούλων ΠΕ19 που στηρίζουν και συμμετέχουν σε αυτή τη δράση.

Τεχνικές απαιτήσεις –  οδηγίες για  προετοιμασία – δοκιμή και  σύνδεση για τη συμμετοχή

Μέχρι εκείνη την ημέρα  σας προτρέπουμε να:

  1. Βρείτε χρήσιμες συμβουλές για την προστασία της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο, στο ειδικό αφιέρωμα του site
  2. Συζητήσετε στην τάξη σας, ενημερώνοντας τους μαθητές σας και εμβαθύνοντας σε θέματα ρυθμίσεων ασφαλείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  και προστασίας της ιδιωτικότητας.
  3. Οργανώσετε μία εκδήλωση σε επίπεδο σχολείου για την ενημέρωση των μαθητών. Χρησιμοποιήστε ελεύθερα τον ειδικό διαδικτυακό κόμβο  της ΑΠΔΠΧ σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο: Είσοδος στο site
  4. Οργανώσετε μία συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ενδεικτικά για την ορθολογική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, π.χ. για προσωπικά δεδομένα.

Επίσης, δύο από τις μεγαλύτερες κοινότητες μάθησης του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, LAMS & InternetSafety συνεργάστηκαν και παρήγαγαν από κοινού μία ενότητα περί ιδιωτικότητας. Σας προτείνουμε να δείτε (Preview) το συγκεκριμένο μάθημα, το οποίο εστιάζει στο ζήτημα της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο και της προστασίας των δεδομένων από το URL:  http://lamscommunity.org/lamscentral/sequence?seq_id=1463783

Ειδικά για την Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων μπορείτε να γνωστοποιήσετε τις εκδηλώσεις σας μέσω του Ημερολογίου Εκδηλώσεων της ομάδας https://blogs.sch.gr/groups/internet-safety/calendar/ και να μοιραστείτε τι ακριβώς έχετε σχεδιάσει, από σήμερα κιόλας!

 Η ασφάλεια των παιδιών στο Διαδίκτυο είναι μία υποχρέωση όλων μας.

Συστρατευθείτε με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για τη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου για τα παιδιά.

Κατηγορία Safe Internet | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 8η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Τρίτη 28/01/2014)

Πρoστατευμένο: Εργασία Πολυμέσα Δίκτυα

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 14 Ιανουαρίου, 2014

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Κατηγορία eTwinning, Μαθητική Εργασία, Πολυμέσα Δίκτυα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρoστατευμένο: Εργασία Πολυμέσα Δίκτυα

1η ανακοίνωση για το 4ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 8 Ιανουαρίου, 2014

 

digitalcom

Το 4ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (www.digifest.info) θα διεξαχθεί στην Πάτρα, στο Αγρίνιο, στο Ηράκλειο στην Καλαμάτα, στην Κέρκυρα, στη Λάρισα, στη Μυτιλήνη, στη Ξάνθη, στη Ρόδο και στα Χανιά την Πέμπτη 3, την Παρασκευή 4 και το Σάββατο 5 Απριλίου 2014.

Η κοινή μέρα όλων των πόλεων θα είναι η Παρασκευή 4 Απριλίου, όπου στις 12:00-14:00  θα συναντηθούν όλες οι πόλεις με τηλεδιάσκεψη και θα γίνει παρουσίαση ενός έργου από κάθε πόλη  μέσω Διαδικτύου.

Στην πόλη των Πατρών το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί

 σε σχολική μονάδα που θα ανακοινωθεί.

Στο πλαίσιο του μαθητικού φεστιβάλ θα υπάρξει η δυνατότητα να παρουσιαστούν έργα ψηφιακής δημιουργίας, τα οποία δημιουργήθηκαν στα μαθήματα Πληροφορικής όλων των βαθμίδων (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο), στο μάθημα Βιωματικές Δραστηριότητες του Γυμνασίου, στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες (Project) των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και στο μάθημα Ειδική Θεματική Δραστηριότητα (ΕΘΔ) των ΕΠΑΛ.

Είναι δυνατό να συμπεριληφθούν και έργα τα οποία δημιουργήθηκαν σε κάποια σχολική δραστηριότητα (Περιβαλλοντική, Πολιτιστική, Αγωγής Υγείας κ.α.) ή σε κάποιο διαθεματικό/διεπιστημονικό σχέδιο συνεργασίας μεταξύ του μαθήματος της Πληροφορικής και άλλων μαθημάτων.

Προϋπόθεση συμμετοχής ενός μαθητικού έργου στο Φεστιβάλ αποτελεί η συμμετοχή εκπαιδευτικού Πληροφορικής στην ομάδα των εκπαιδευτικών που συντονίζει το έργο, αν δεν το συντονίζει αποκλειστικά ο ίδιος.

Η συγκεκριμένη μαθητική συνάντηση θα δώσει την ευκαιρία:

α)    της ανάδειξης της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών Πληροφορικής και της παρουσίασης της εργασίας τους σε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την ευρύτερη κοινωνία,

β)    της ενημέρωσης και της διάδοσης των μαθησιακών δραστηριοτήτων οι οποίες καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και την ολόπλευρη μάθηση μέσω των σχεδίων εργασίας και της επίλυσης πρακτικών προβλημάτων και

γ)    της επικοινωνίας των μελών της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) μεταξύ τους και με την ευρύτερη κοινωνία.

 Γι’ αυτό το λόγο το Μαθητικό Φεστιβάλ δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, αλλά βραβεύεται κάθε συμμετοχή.

 Μπορεί να λάβει μέρος κάθε σχολείο από όλη την Ελλάδα, ανεξάρτητα της περιοχής που βρίσκεται, με την επισήμανση ότι η οργάνωση του Φεστιβάλ δεν μπορεί να καλύψει έξοδα μετακίνησης και διαμονής.

 Προϋποθέσεις συμμετοχής:

(α) Σύντομη παρουσίαση (<10΄) της εργασίας από τους μαθητές σε ακροατήριο

(β) Υπολογιστής του σχολείου, εκπαιδευτικός Πληροφορικής και ομάδα μαθητών στον εκθεσιακό χώρο για ένα διάστημα 2-3 ωρών, ώστε να εκθέτουν το έργο τους και να απαντούν σε ερωτήσεις γι’ αυτό

(γ) Ανάρτηση κατάλληλου υλικού για κάθε έργο στην τοπική ιστοσελίδα του Φεστιβάλ  με ευθύνη του συντονιστή εκπαιδευτικού Πληροφορικής. Η ανάρτηση πραγματοποιείται αυτόματα με την υποβολή της τελικής αίτησης συμμετοχής.

Παρακαλούνται οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής (μόνοι τους ή σε συνεργασία με συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων) και τους μαθητές οι οποίοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν εκπροσωπώντας το σχολείο τους να συμπληρώσουν την φόρμα «Αρχική Υποβολή Ενδιαφέροντος Συμμετοχής: http://goo.gl/VWtJDe» (για την πόλη των Πατρών) μέχρι τις 30 Ιανουαρίου

Το Φεστιβάλ γίνεται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ) και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος, με την υποστήριξη του ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Αχαΐας και του παραρτήματος της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.Κα.Π).

Οι παρουσιάσεις  των μαθητών στο Φεστιβάλ θα μεταδοθούν ζωντανά από το Διαδίκτυο (για όσους θα είναι μακριά και δεν θα μπορέσουν να παρευρεθούν δια ζώσης).

 Η επιτυχία του Φεστιβάλ στηρίζεται στην εθελοντική προσφορά όλων μας.

Σας προσκαλούμε να στελεχώσετε την τοπική οργανωτική επιτροπή δηλώνοντας την πρόθεσή σας στο http://goo.gl/MHSfyQ, να συμμετάσχετε με τους μαθητές σας, ως γονείς, ως συνάδελφοι αλλά και ενημερώνοντας τις τοπικές κοινωνίες με σκοπό να δώσει μια νότα χαράς και δημιουργικότητας σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες.

 Επίσης κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ θα λειτουργήσουν εργαστήρια (π.χ. Ubuntu, ρομποτική, Scratch) ενδεικτικής διάρκειας δύο ωρών το καθένα για περιορισμένο αριθμό μαθητών. Αν θέλετε να αναλάβετε την οργάνωση ενός τέτοιου εργαστηρίου μπορείτε να το δηλώσετε στο http://goo.gl/KAv7X2

 Συνοψίζοντας για να δηλώσετε:

α)  συμμετοχή του σχολείου σας κάντε κλικ στο  http://goo.gl/VWtJDe

β) συμμετοχή στην τοπική οργανωτική επιτροπή κάντε κλικ στο  http://goo.gl/MHSfyQ

γ) προσφορά για οργάνωση εργαστηρίου κάντε κλικ στο http://goo.gl/KAv7X2

 Παρακαλούνται οι κ. κ. Διευθυντές να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και τους άλλους συναδέλφους του σχολείου.

pdf_iconΑνακοίνωση Μαθητικού Φεστιβαλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Κατηγορία Διαγωνισμοί, Διδακτική της Πληροφορικής, Εκδηλώσεις, Επικαιρότητα, Καλά Παραδείγματα, ΤΠΕ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1η ανακοίνωση για το 4ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Πρoστατευμένο: «Ιστολόγιο, ένα χρήσιμο, εκπαιδευτικό, WEB 2.0 εργαλείο: Δημιουργία, Διαμόρφωση, Συντήρηση»

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 16 Δεκεμβρίου, 2013

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Κατηγορία Web 2.0, Εισηγήσεις, Παρουσιάσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρoστατευμένο: «Ιστολόγιο, ένα χρήσιμο, εκπαιδευτικό, WEB 2.0 εργαλείο: Δημιουργία, Διαμόρφωση, Συντήρηση»

eTwinning Project

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 3 Δεκεμβρίου, 2013

etwinning_heart

Κατηγορία eTwinning | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο eTwinning Project

Πρoστατευμένο: Επιβεβαιώστε τη συμμετοχή σας στη Τηλεημερίδα για το ETWINNING

Συγγραφέας: Αγγελική Οικονομοπούλου στις 20 Νοεμβρίου, 2013

Αυτό το περιεχόμενο είναι προστατευμένο με συνθηματικό. Για να το δείτε εισάγετε το συνθηματικό σας παρακάτω:

Κατηγορία eTwinning | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρoστατευμένο: Επιβεβαιώστε τη συμμετοχή σας στη Τηλεημερίδα για το ETWINNING