Eξ’ αποστάσεως διαθεματικές δραστηριότητες

Η Ελιά

 



Λήψη αρχείου

 

Τα Δωμάτια του σπιτιού

 



Λήψη αρχείου

 

Τα σχήματα



Λήψη αρχείου

 

Ανακύκλωση



Λήψη αρχείου

 

 

Φιλία- Συνεργασία- Διαφορετικότητα

Στόχοι: να αναπτύξουν θετικές στάσεις αναφορικά με τη διαφορετικότητα

να αναγνωρίσουν την επιτρεπτή και μη συμπεριφορά

να αντιληφθούν τη μεγάλη σημασία της φιλίας και της συνεργασίας στη ζωή μας

να ευαισθητοποιηθούν και να μάθουν να βοηθούν τους γύρω τους

να αναπτύξουν δεξιότητες ταύτισης, γραφής, αριθμητικής, θεατρικής αγωγής,  λεπτής και αδρής κινητικότητας μέσω ανάλογων δραστηριοτήτων

 

Διαβάζουμε το παραμύθι “Το Τικ και το Τακ” το δραματοποιούμε και συζητάμε πόσο σημαντικοί είναι οι φίλοι, τι είναι η φιλία; Πως πρέπει να αντιδρούμε όταν τσακωνόμαστε με τους φίλους μας;

 

Φτιάχνουμε καρδούλες και μία ομαδική κατασκευή “Είμαστε όλοι φίλοι”

 

Μετά από συζήτηση σχετικά με το πώς νιώθουν οι φίλοι μας όταν τους μιλάμε όμορφα και πως όταν τους μιλάμε άσχημα, κάναμε σχετική ομαδική κατασκευή. Είπαμε όμορφες λεξούλες στο ένα ανθρωπάκι και αποφασίσαμε ότι αυτό είναι χαρούμενο. Στο άλλο μιλήσαμε άσχημα και καταλάβαμε ότι αυτό δεν είναι σωστό και σίγουρα είναι λυπημένο. Τη κρεμάσαμε στη τάξη ώστε να τη συμβουλευόμαστε κάθε φορά που υπάρχουν συγκρούσεις.
Στο πάτωμα βάζουμε πολλές κάρτες με επιτρεπτή και μη συμπεριφορά. Ένα ένα παιδί σηκώνεται, παίρνει μία κάρτα, τη περιγράφει, την αναπαριστούμε και στη συνέχεια κάνουμε διαχωρισμό επιτρεπτής και μη συμπεριφοράς.
Παίζουμε παιχνίδια συνεργασίας μαθαίνοντας να συνεργαζόμαστε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλο.

 

Μαθαίνουμε το γραμματάκι Φ, φ από τη λέξη Φιλία

 

Φτιάχνουμε τη μηλόπιτα της Φιλίας

Τι σχήμα είχε η Μηλόπιτα; “Κύκλο” μαθαίνουμε το σχήμα κύκλο μέσω κινητικών παιχνιδιών και παίζουμε ένα παιχνίδι με το κύκλο στον υπολογιστή.

 
https://scratch.mit.edu/projects/434661090/
 
 

 

Διαβάζουμε το παραμύθι “Έλμερ”, συζητάμε ότι είμαστε όλοι διαφορετικοί και πόσο όμορφο είναι αυτό, τί είναι η διαφορετικότητα, βλέπετε γύρω σας κάποιον ίδιο με εσάς, τι διαφορετικό έχουμε μεταξύ μας;;  και φτιάχνουμε έναν τεράστιο Έλμερ.

 

Η διαφορετικότητα μας μαθαίνει πολλά και ένα από αυτά είναι οι γλώσσες. Μαθαίνουμε το καλημέρα σε όλες τις γλώσσες που μιλούν τα παιδιά της τάξης μας και κάνουμε αντίστοιχη κατασκευή
Διαβάζουμε το παραμύθι “Η Αργυρώ Γελάει”, συζητάμε για τους ανθρώπους που έχουν δυσκολίες και κάνουμε ταύτιση λέξεων

 

Συζητάμε για τους ανθρώπους που έχουν δυσκολίες. Ποιες δυσκολίες ξέρετε; Μπορεί ένας άνθρωπος να γεννηθεί με δυσκολίες αλλά και να το αποκτήσει στη πορεία της ζωής του. Είναι εύκολο η δύσκολο να έχεις κάποια δυσκολία; Πρέπει να έχουν όλοι το σεβασμό μας. Μιμούμαστε ανθρώπους με διάφορες δυσκολίες , αντιλαμβανόμαστε πως είναι η ζωή τους, τους ζωγραφίζουμε και συζητάμε ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί και όλοι ίσοι.

 

 

 

Μαθαίνουμε το τραγούδι “Φίλοι για πάντα”

https://youtu.be/fiFarZWjvAM

 

Εαυτός

Στόχοι: – να αγαπήσω τον εαυτό μου
             – να μάθω να περιγράφω τον εαυτό μου
             – να αντιληφθούν το ότι είμαστε όλοι μοναδικοί και διαφορετικοί
             -να αναγνωρίζουν το όνομά τους και το αρχικό τους γράμμα
             -να αναπτύξουν τη λεπτή και αδρή κινητικότητά τους
             -να εξοικειωθούν με την έννοια της ομάδας
             – να εξοικειωθούν με το τρόπο που παίζουμε ένα επιτραπέζιο
Το μαγικό κουτί πάει από χέρι σε χέρι. Το κάθε παιδί ανοίγει το κουτί. Κοιτάει το μαγικό καθρέφτη και βλέπει έναν μοναδικό άνθρωπο. Πώς τον λένε; Τί χρώμα μάτια έχει; Τί χρώμα μαλλιά έχει;

 

Παίζουμε επιτραπέζιο
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 4. Μία μία ομάδα σηκωνόταν, έριχνε το ζάρι και τοποθετούσε το πιόνι της στο αντίστοιχο σημείο. Υπήρχαν ερωτήσεις όπως ¨Τί χρώμα μάτια έχω;, τι χρώμα μαλλιά έχω;, ποιο είναι το αγαπημένο μου φαγητό, ζώο, παιδικό, παραμύθι κτλ”. Όταν έπεφταν πάνω σε ερώτηση απαντούσαν ένα ένα όλα τα μέλη της ομάδας.
Παίζουμε παιχνίδια με το όνομά μας.
1.Το μαγικό μας καπέλο φτερνίστηκε και πέταξε πολλά πολλά ονόματα. Ας βρει ο καθένας το δικό του.
2 Πηδάμε συλλαβίζοντας το όνομά μας και μετράμε πόσες συλλαβές έχει ο καθένας.
3. Βρίσκουμε το πρώτο γράμμα του ονόματός μας.

 

 

 
Το κάθε παιδί δημιουργεί το δικό του Βιβλίο για τον εαυτό του και το παρουσιάζει στη τάξη
 
 
 
Διαβάζουμε το Παραμύθι ¨Η Μέλπω η Μοναδική” και το δραματοποιούμε.

 

Μαθαίνουμε το Τραγούδι “Εγώ είμαι Εγώ”

 

Εκπαιδευτικά παιχνίδια (Scratch) για υπολογιστή/ κινητό/ τάμπλετ/ Διαδραστικό πίνακα

Το γράμμα Ζ, ζ
 
https://scratch.mit.edu/projects/389689445/
 
Το Πάσχα
 
https://scratch.mit.edu/projects/382846241/
 
Δραστηριότητες ταξινόμησης
https://scratch.mit.edu/projects/391855470/
Ο αριθμός 9
 
https://scratch.mit.edu/projects/387517346/
 
Ο Κύκλος
https://scratch.mit.edu/projects/434661090/
Το φθινόπωρο
 
https://scratch.mit.edu/projects/444105619/
 
Πάνω- Κάτω

https://scratch.mit.edu/projects/435395487/

 
 
Οι αριθμοί 6- 7- 8
 

https://scratch.mit.edu/projects/388298793/

 
Το γράμμα Τ, τ
 
https://scratch.mit.edu/projects/390857418/
 

Το Τετράγωνο

https://scratch.mit.edu/projects/442259855/

Οι αριθμοί 1-5

 
https://scratch.mit.edu/projects/387816941/