Κυκλοφορούμε με ασφάλεια

 

Μ-σενάριο

Τίτλος

Κυκλοφορούμε με ασφάλεια

Γνωστικό αντικείμενο

Μελέτη Περιβάλλοντος

Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται

Γ’-Δ’ Δημοτικού

Χρόνος υλοποίησης: 2  διδακτικές ώρες

Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα

Στο τέλος του μ-σεναρίου οι μαθητές αναμένεται:

1.Ως προς το γνωστικό αντικείμενο (γνωστικοί στόχοι)

-να  εξοικειωθούν  με τα σήματα οδικής κυκλοφορίας, τους σηματοδότες, τις διαβάσεις και τις κινήσεις των τροχονόμων.

-να συνειδητοποιήσουν τη σημασία τήρησης κανόνων ασφαλούς μετακίνησης και μεταφοράς.

-να ενημερωθούν  για το πώς μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια είτε ως πεζοί είτε με το αυτοκίνητο, το ποδήλατο και τα μέσα μεταφοράς.

  1. Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ (στόχοι δεξιοτήτων)

-να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες και να υλοποιούν δραστηριότητες με συγκεκριμένα λογισμικά.

  1. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία (στόχοι στάσεων)

-να  συζητούν, να συμμετέχουν, να προβληματιστούν σχετικά με τη σωστή οδική συμπεριφορά,  να συνεργάζονται και να δουλεύουν ατομικά και ομαδικά.

-να καλλιεργήσουν αξίες (όπως αυτή του σεβασμού της ανθρώπινης ζωής), στάσεις  και συμπεριφορές σχετικές με την ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

 Εκπαιδευτικό μ-σενάριο για την ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους.

Α’ Επίπεδο: «Προσδιορίζω» τις μαθησιακές ανάγκες

Αρχικά οι μαθητές καλούνται να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με το τι είναι τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και ποια είναι η χρησιμότητά τους. Ως αφόρμηση χρησιμοποιείται η εμπειρία τους από τη γειτονιά τους,  όπου υπάρχουν δρόμοι, πλατείες, φανάρια και σήματα οδικής κυκλοφορίας.

Στη συνέχεια με το σύνολο των μαθητών μπροστά στον ΔΠ βλέπουμε τον υπερσύνδεσμο:

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/index.php

Η δασκάλα κλικάρει πάνω στα σήματα ,στα αυτοκίνητα  και στα άλλα εικονίδια και εμφανίζονται σημαντικές πληροφορίες για το τι  χρειάζεται να γνωρίζουν οι μαθητές. Επίσης δίνεται η ευκαιρία για συζήτηση και διευκρινίσεις.

Φύλλο εργασίας

Οι μαθητές συμπληρώνουν στους παρακάτω υπερσυνδέσμους τα κενά με τις κατάλληλες λέξεις. Οδηγίες υπάρχουν πάνω στα φύλλα εργασίας.

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/game73.php

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/game74.php

Β’ Επίπεδο: «Σχεδιάζω και αναπτύσσω» την ενότητα του γνωστικού αντικειμένου.

Με το σύνολο των μαθητών μπροστά στον ΔΠ συνδεόμαστε στους υπερσυνδέσμους και βλέπουμε φωτογραφίες  με φωτεινούς σηματοδότες για τροχοφόρα και πεζούς, διαβάσεις, κινήσεις τροχονόμων και σήματα οδικής κυκλοφορίας. Γίνεται συζήτηση.

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/linksbphot.php

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/linksaphot.php

 

 

 

Στη συνέχεια βλέπουμε βίντεο με έναν τροχονόμο εν δράσει στον σύνδεσμο:

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/linksb.php


Φύλλο εργασίας

Συνδεθείτε στον υπερσύνδεσμο και κάντε την εργασία. Οδηγίες θα βρείτε πάνω στην εργασία.

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/game3.php

 

Γ’ Επίπεδο : «Δημιουργώ – Αξιολογώ – Τροποποιώ»

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες, οι οποίες εναλλάσσονται και εκτελούν διαφορετικές εργασίες. Τους δίνονται οδηγίες:

α) ομάδα: χρησιμοποιώντας τον ΔΠ αναζητά  περισσότερες πληροφορίες στο Φωτόδεντρο για τα σήματα και την ασφαλή κυκλοφορία.  Μπορούν να χρησιμοποιήσουν και τον σύνδεσμο:

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/research.php

β) ομάδα: Μπορεί να κάνει μία δραστηριότητα στον παρακάτω υπερσύνδεσμο.

http://photodentro.edu.gr/photodentro/MA-Asfaleia_stoys_Dromous_pidx0047209/activities.php

Την ίδια στιγμή οι υπόλοιπες ομάδες εργάζονται στα θρανία:

κόβουν σήματα από περιοδικά και εφημερίδες και συνθέτουν κολάζ.

Φύλλο εργασίας

Οι ομάδες εναλλασσόμενες στον ΔΠ  ζωγραφίζουν στο tux paint σήματα οδικής κυκλοφορίας.

Δ’ Επίπεδο: «Αναθεωρώ και ελέγχω» αν οι μαθητές κατέκτησαν τη γνώση.

Φύλλο εργασίας

Στόχος της άσκησης είναι να δοκιμάσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους, ανατρέχοντας στα όσα έχουν μάθει σχετικά με τη σημασία των πινακίδων.

Οδηγίες Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο σας δίνεται ένα  κουίζ  δέκα ερωτήσεων (πολλαπλών επιλογών), σχετικά με τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3543 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κυκλοφορούμε με ασφάλεια

Ένα φύλλο εργασίας των Μαθηματικών της Στ΄ Δημοτικού (κεφ. 47).

Δραστηριότητα:

Σου δίνονται τα σωματομετρικά στοιχεία (ύψος, βάρος) ανά δίμηνο, για την ανάπτυξη ενός παιδιού στο 1ο έτος της ζωής του, ως εξής:

στο 1ο δίμηνο το ύψος του ήταν 59 cm και το βάρος του ήταν 6 kgr,

στο 2ο δίμηνο το ύψος του ήταν 65 cm και το βάρος του ήταν 7 kgr,

στο 3ο δίμηνο το ύψος του ήταν 70 cm και το βάρος του ήταν 8 kgr,

στο 4ο δίμηνο το ύψος του ήταν 73 cm και το βάρος του ήταν 9 kgr,

στο 5ο δίμηνο το ύψος του ήταν 75 cm και το βάρος του ήταν 10 kgr,

στο 6ο δίμηνο το ύψος του ήταν 80 cm και το βάρος του ήταν 11 kgr.

Θα μπορούσες να παρουσιάσεις σε 2 γραφήματα: στηλών και γραμμών, την ανάπτυξη του παιδιού ανά δίμηνο, α) ως προς το ύψος του και β) ως προς το βάρος του;

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα φύλλο εργασίας των Μαθηματικών της Στ΄ Δημοτικού (κεφ. 47).

εργασίες 5ης συνεδρίας

Σήμερα πήραμε αρκετές πληροφορίες.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο εργασίες 5ης συνεδρίας

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο