abalasoglou's blog

Just another Blogs.sch.gr site

Συμβουλές για Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Κάτω από: Άρθρα,Χωρίς κατηγορίαabalasoglou στις 9:52 πμ στις 7 Μαΐου 2014

Το διαδίκτυο έχει σημαντικά οφέλη στη ζωή μας αλλά κρύβει και αρκετούς κινδύνους, αν δεν κάνουμε ορθή χρήση του, τόσο σε ανήλικους όσο και σε ενήλικους χρήστες. Οι κίνδυνοι μπορεί να είναι βλάβες στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, υποκλοπή προσωπικών δεδομένων, εκφοβισμός, εθισμός κ.λ.π.. Για τον λόγο αυτό έχουν αναπτυχθεί διεθνώς διάφορες δράσεις για την προστασία των χρηστών του διαδικτύου. Τέτοιες δράσεις είναι η ενημέρωση των ίδιων των χρηστών αλλά και του οικογενειακού περιβάλλοντος στην περίπτωση των ανήλικων χρηστών, παραδείγματα καλών πρακτικών, τηλεφωνικές γραμμές και ομάδες υποστήριξης κ.α..

Αν θα θέλαμε να δώσουμε κάποιες συμβουλές προς τους ανήλικους χρήστες του διαδικτύου, αυτές θα ήταν:

·         Να γνωρίσουν αρχικά το διαδίκτυο (δυνατότητες και κινδύνους) σε συνεργασία με κάποιον έμπειρο ενήλικα (γονέα ή δάσκαλο)

·         Κάποιες ενέργειες και δραστηριότητες στο διαδίκτυο θεωρούνται απαγορευτικές από τους ανήλικους χρήστες του για πολύ συγκεκριμένους λόγους τους οποίους έχουν κάνει σαφείς οι κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί

·         Καλό θα είναι να υπάρχει πρόγραμμα σχετικά με το πότε, για πόσο και γιατί πλοηγούμαστε στο διαδίκτυο

·         Επίσης καλό θα είναι να υπάρχει έλεγχος από τους ενήλικους κατά την διάρκεια χρήσης του διαδικτύου από τους ανήλικους χρήστες

·         Θα πρέπει να υπάρχει εποικοδομητική επικοινωνία γονέων και παιδιών ώστε να μπορούν να συζητούν τα παιδιά και οι έφηβοι τους προβληματισμούς τους γύρω από το διαδίκτυο

·         Προτιμάμε να πλοηγούμαστε σε «ασφαλείς» σελίδες κατάλληλες για την ηλικία μας

·         Προστατεύουμε πάντα την ιδιωτική μας ζωή και δεν αφήνουμε να διαρρεύσουν προσωπικά μας δεδομένα.

Εν κατακλείδι, η ορθή γνώση και χρήση του διαδικτύου μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση των κινδύνων που κρύβει το διαδίκτυο και να μας προσφέρει μόνα τα σημαντικά οφέλη του.

Εθισμός στο Διαδίκτυο

Κάτω από: Άρθραabalasoglou στις 8:35 πμ στις 7 Μαΐου 2014

Η εμφάνιση του διαδικτύου στη ζωή μας έχει θετικές και αρνητικές επιπτώσεις. Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε σε μια εκ των αρνητικών επιπτώσεων, τον εθισμό στο διαδίκτυο και στις εφαρμογές του όπως τα διαδικτυακά παιχνίδια.

Ο εθισμός στο διαδίκτυο ορίζεται ως η πολύωρη ενασχόληση του χρήστη (ανηλίκων και ενηλίκων) με αυτό και τις διαδικτυακές δραστηριότητες τις οποίες προσφέρει όπως παιχνίδια, ηλεκτρονικός τζόγος, κοινωνικά δίκτυα και παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων κ.λ.π.. Ένας χρήστης χαρακτηρίζεται ως εθισμένος αν παρατηρούνται τουλάχιστον τρια χαρακτηριστικά από τα παρακάτω:

·         Χρήση του διαδικτύου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο

·         Σπατάλη χρόνου και χρήματος στο διαδίκτυο

·         Συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης

·         Χρήση του διαδικτύου για αποφυγή συμπτωμάτων απόσυρσης

·         Μειωμένη λειτουργικότητα του χρήστη

·         Συνέχιση χρήσης του διαδικτύου παρά τη γνώση της παραπάνω δυσλειτουργίας (moodle.epyna.eu)

Διεθνώς ο αριθμός των εθισμένων χρηστών στο διαδίκτυο συνεχώς αυξάνεται. Στην Ελλάδα σύμφωνα με την μονάδα εφηβικής υγείας το φαινόμενο είναι συχνότερο στα αγόρια, στις δυσλειτουργικές οικογένειες, σε παιδιά με συναισθηματικά προβλήματα και σύνδρομο υπερκινητικότητας. Ο εθισμός στο διαδίκτυο μπορεί να οδηγήσει σε ψυχολογικά προβλήματα όπως κατάθλιψη ακόμη και σε θάνατο. Ιδιαίτερα ο εθισμός σε διαδικτυακά παιχνίδια μπορεί να οδηγήσει σε κατασπατάληση χρήματος και εμφάνιση προβλημάτων κοινωνικοποίησης.

Ο εθισμός στο διαδίκτυο όπως και κάθε είδους εθισμός εκτός των άλλων έχει αιτίες και συνέπειες συναισθηματικές και ψυχολογικές και φυσικά υπάρχει αντιμετώπιση. Κατ’ αρχήν απαιτείτε η αναγνώριση του προβλήματος είτε από τον ίδιο τον χρήστη είτε από το περιβάλλον του και εν συνεχεία η υιοθέτηση καλών πρακτικών όπως:

·         Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση για το φαινόμενο του εθισμού

·         Χρήση του διαδικτύου με μέτρο και εμπλουτισμός της καθημερινότητας του χρήστη με εναλλακτικές δραστηριότητες

·         Ορθή στάση απέναντι στις δυνατότητες του διαδικτύου

·         Έλεγχος από τους γονείς του χρόνου ενασχόλησης των παιδιών με το διαδίκτυο

·         Ορισμός κανόνων χρήσης του διαδικτύου και συζήτηση με τους γονείς για τους πιθανούς κινδύνους λόγω κακής χρήσης του διαδικτύου

Εν κατακλείδι, το διαδίκτυο προσφέρει στη ζωή μας δυνατότητες που δεν είχαμε αλλά και κινδύνους λόγω κακής χρήση του. Συνεπώς στη ζωή μας καλό είναι να ακολουθούμε το αρχαίο ρητό παν μέτρον άριστον.

Πολικά Ζώα

Η θεματική ενότητα για τα ζώα προσελκύει πάντα τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Μπορούμε να διαχωρίσουμε αυτή τη μεγάλη θεματική ενότητα σε μικρότερες μέσα στη σχολική χρονιά. Εμείς το έχουμε κάνει αυτό ανάλογα με την εποχή.

Την εποχή του Χειμώνα θα γνωρίσουμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τα ζώα που ζουν στους πάγους.

Η αφετηρία για να ασχοληθούμε με τα πολικά ζώα, αν δεν δοθεί απο τα παιδιά, θα μπορούσε να είναι ότι όπως οι άνθρωποι κρυώνουν και φορούν χειμωνιάτικα ρούχα τα ζώα τι κάνουν; Εναλλακτικά μπορούμε να ασχοληθούμε με τα πολικά ζώα αντιπαραβάλλοντας τα ζώα που αντέχουν στο κρύο και σε αυτά που δεν αντέχουν το κρύο.

Πολικά ζώα

Ενδεικτικές Δραστηριότητες:

  • Παιδί και Γλώσσα:

i.      Ανάγνωση:

Τα παιδιά προσπαθούν να αναγνωρίσουν τα ζώα στους πίνακες αναφοράς για τα πολικά ζώα και να αναγνωρίσουν το αρχικό γράμμα. Ζητάμε απο τα παιδιά να πουν κι άλλες λέξεις απο το ίδιο γράμμα (κάθε ζώου).

ii.      Προφορικός Λόγος:

1)                  Διαβάζοντας απο το βιβλίο “άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας και πάλι άνοιξη” των εκδόσεων Σαββάλα, για το χειμώνα και παρατηρώντας τις σχετικές εικόνες ζητάμε απο τα παιδιά να μιλήσουν σχετικά με το θέμα και να αναπτύξουν τις απόψεις- ιδέες τους.

2)                Διαβάζουμε το παραμύθι: Καρλ Ριμάν – Ρόλφ Ζίγκεντάλερ (2003). Ο πιγκουΐνος που ήθελε να πετάξει. Αθήνα: Σύγχρονοι Ορίζοντες.

3)                Ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν την δική τους εικονογράφηση στο παραπάνω βιβλίο.

  • Παιδί και Μαθηματικά:

1)                  Ζωγραφίζουμε σε ένα χαρτόνι την πατούσα μιας πολικής αρκούδας και συζητάμε για το μέγεθος της. Προτρέπουμε τα παιδιά να συγκρίνουν τις δικές τους πατούσες με αυτή της αρκούδας.

2)                Μέσα απο κατάλληλα φύλλα εργασίας μπορούμε να κάνουμε τους αριθμούς. Για παράδειγμα να ταΐσουμε τους πιγκουΐνους ή να μετρήσουμε πολικά ζώα.

  • Παιδί και Περιβάλλον:

1)                  Γνωριμία με το ζωικό βασίλειο και συγκεκριμένα με τα πολικά ζώα (ποια είναι, που ζουν, τι τρώνε και άλλα χαρακτηριστικά) μέσα απο όλες τις άλλες δραστηριότητες.

  • Παιδί Δημιουργία και Έκφραση:

i.      Κατασκευές:

1)                  Κατασκευάζουμε πιγκουΐνο απο χάρτινο πιάτο μιας χρήσεως.

Υλικά: λευκό χάρτινο πιάτο μιας χρήσεως, συραπτικό, μαύρη τέμπερα, ματάκια, πορτοκαλί χαρτόνι.

πιγκουίνος

2)                Κατασκευάζουμε πολική αρκούδα από χάρτινο ρολό.

Υλικά: χάρτινο ρολό από χαρτί τουαλέτας, άσπρο χαρτόνι στο οποίο σχεδιάζουμε το κεφάλι, τυα χέρια και τα πόδια της αρκούδας, κόλλα.

πολική αρκούδα

πολίκη αρκούδα

πολική αρκούδα

ii.      Μουσική:

1)                  Ακούμε το τραγούδι του πιγκουΐνου από την σειρά των Mazoo and the Zoo και το μαθαίνουμε να το τραγουδάμε.

iii.      Φυσική Αγωγή:

1)                  Ζητάμε από τα παιδιά να χορέψουν όπως οι πιγκουΐνοι στο βίντεο της ταινίας Happy Feet.

  • Παιδί και Πληροφορική:

1)                  Αναζητούμε εικόνες και βίντεο για τα πολικά ζώα.

Χαιρετισμός!!!

Κάτω από: Εισαγωγήabalasoglou στις 10:44 πμ στις 7 Φεβρουαρίου 2012

Σε αυτό το ιστολόγιο θα βρείτε υλικό σχετικά με την εκπαίδευση και ειδικότερα για το νηπιαγωγείο.

Το υλικό αποτελείται απο άρθρα, δραστηριότητες, κατασκευές και άλλα πολλά.

Οι συντάκτες του ιστολογίου αυτού περιμένουν με χαρά τους επισκέπτες του!!!