Αφιέρωμα στον Α. Δελμούζο

Ο χωροφύλακας είχε ρητάς διαταγάς: «….πρόκειται  για επικίνδυνο άτομο και  ανατροπέα  της κοινωνικής τάξης… πρόκειται για  υποκινητή   ανατρεπτικών ιδεών» . Προς τούτο , ο χωροφύλακας καθώς καταβρόχθιζε καθήκον  ολημερίς ,κλώτσησε τον δάσκαλο, «τον κακοποιό», οδηγώντας τον προς το άνω μέρος της πόλης  προς το βουνό, όπου βρισκόταν  η φυλακή  για κατάδικους και για … ανατροπείς  […]

Δεν υπάρχουν σχόλια

Η κατασκευή της «ενδοσχολικής βίας»

Η είδηση πέφτει σαν κεραυνός. Η Ελλάδα είναι στην τέταρτη θέση (ανάμεσα στις χώρες που μελετήθηκαν) στην έκταση του φαινομένου της «ενδοσχολικής βίας». Το συμπέρασμα είναι το ίδιο άμεσο: κάτι πρέπει να κάνουμε και μάλιστα το συντομότερο! Ποιο άκαρδο τέρας είναι στο κάτω-κάτω ευχαριστημένο με το γεγονός ότι τα παιδιά μας περνούν τόσο άσχημα στο […]

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δεν θέλουν καλούς εκπαιδευτικούς, αλλά αποτελεσματικούς.

Το κείμενο αυτό γράφτηκε με αφορμή την διαπίστωση ότι το τελευταίο διάστημα οι καθηγητές που εργάζονται στα Λύκεια ,στην πλειοψηφία τους , έχουν εναρμονιστεί πλήρως με το μοντέλο εκπαίδευσης που προωθεί το υπουργείο παιδείας αν και ίσως παιδαγωγικά να διαφωνούν. Δηλαδή έχουν αποδεχτεί ότι ο κύριος σκοπός τους είναι να προετοιμάσουν τους μαθητές τους για […]

Δεν υπάρχουν σχόλια

Τι ζητούν από εμάς τα παιδιά

Είτε είμαστε δάσκαλοι, είτε είμαστε γονείς, συγγενείς ή μέλη της ίδιας κοινότητας, έχουμε ένα κοινό χαρακτηριστικό: είμαστε άδικοι απέναντι στα παιδιά. Ζητάμε από τα παιδιά να τηρούν τις υποχρεώσεις τους, να κινούνται μέσα στα προκαθορισμένα, από εμάς, πλαίσια, να διακρίνονται σε κάθε τους δραστηριότητα, όμως ποτέ δεν ρωτήσαμε τι ζητούν τα παιδιά από μας. Τι […]

Δεν υπάρχουν σχόλια

«Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;»

«Πώς πήγε το σχολείο σήμερα;» «Καλά.» «Πες και κάτι ακόμη βρε παιδάκι μου!» «Ε, τι άλλο να σου πω, καλά.» «Μια χαρά.» Σας φαίνεται γνώριμος αυτός ο διάλογος; Αν όχι, είστε από τους «τυχερούς». Πολλά είναι τα παιδιά που με το γυρίζουν σπίτι αναμεταδίδουν με λεπτομέρειες όλη την ημέρα τους. Αν κάτι σας θυμίζει όμως […]

Δεν υπάρχουν σχόλια

Μια κουβέντα για την πολιτική ψυχολογία της κρίσης με τον ψυχίατρο – ψυχαναλυτή Νίκο Σιδέρη

(Συνέντευξη Θ. Μιχόπουλος) Φτώ­χεια, ε­ξα­θλίω­ση, α­διέ­ξο­δα, αυ­το­κτο­νίες. Η χώ­ρα δεν έ­χει ού­τε φα­νε­ρή ού­τε εύ­κο­λη διέ­ξο­δο, του­λά­χι­στον ό­σο συ­νε­χί­ζε­ται αυ­τή η πο­λι­τι­κή. Πώς βιώ­νουν οι πο­λί­τες αυ­τή την κα­τά­στα­ση; Το ψυ­χο­λο­γι­κό στίγ­μα της πε­ριό­δου εί­ναι έ­να πο­λύ συ­γκε­κρι­μέ­νο «πέν­θι­μο μού­δια­σμα». Οι άν­θρω­ποι βιώ­νουν αλ­λε­πάλ­λη­λες, συ­ναι­σθη­μα­τι­κά βα­ριά φορ­τι­σμέ­νες α­πώ­λειες. Όχι μό­νο υ­λι­κές, ό­πως εί­ναι φα­νε­ρό σε […]

Δεν υπάρχουν σχόλια

Πότε ένας άνθρωπος θεωρείται μορφωμένος ;

Ρώτησαν τον Σωκράτη πότε ένας άνθρωπος θεωρείται μορφωμένος. Δεν ανέφερε καθόλου την συσσώρευση γνώσεων. Απεναντίας απάντησε με τον εξής τρόπο: «Η μόρφωση, είναι θέμα συμπεριφοράς. Ποιους ανθρώπους θεωρώ μορφωμένους; 1. Πρώτα απ’όλους αυτούς που ελέγχουν δυσάρεστες καταστάσεις, αντί να ελέγχονται από αυτές… 2. Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με γενναιότητα και λογική… 3. Αυτούς που […]

Δεν υπάρχουν σχόλια