Η αξιολόγηση στην εκπαιδευτική διαδικασία!

Η συζήτηση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων όλων των βαθμίδων και η σύνδεσή της με την ποιότητα της εκπαίδευσης γενικότερα, καταλαμβάνει πρωταρχική θέση στην ατζέντα των πολιτικών και ιδρυματικών διαβουλεύσεων τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα αν και γίνεται εκτεταμένη συζήτηση για την αναγκαιότητα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, φαίνεται ότι δεν έχει γίνει ακόμη αποδεκτό ένα πλαίσιο, εντός του οποίου αυτή η συζήτηση να είναι δυνατόν να πάρει έναν εποικοδομητικό χαρακτήρα.

Με την ευρύτερη της έννοια, η έρευνα της αξιολόγησης της εκπαίδευσης προσδιορίζεται ως μια διαδικασία η οποία περιλαμβάνει τις δραστηριότητες της συλλογής, συστηματοποίησης, και μετάδοσης πληροφοριών, σχετικών με τις συνέπειες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για να διαμορφώσει αποφάσεις που την αφορούν. Αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζονται τα επιτεύγματα και οι παραλείψεις με σκοπό να ληφθούν οι κατάλληλες αποφάσεις και διορθωτικές ενέργειες για την καταλληλότητα των προγραμμάτων, την κάλυψη των πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών, το περιεχόμενό τους τον προγραμματισμό και την οργάνωση τους, το διδακτικό προσωπικό, τα μέσα και τις μεθόδους διδασκαλίας, τη χρονική διάρκεια, τον τόπο διεξαγωγής τους, τον βαθμό εξειδίκευσης ή τροποποίησης των στάσεων των εκπαιδευομένων, αλλά και την ανταγωνιστικότητά τους.

Γιατί πρέπει να γίνει Αξιολόγηση

Γενικότερα στοχεύει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.

Ειδικότερα η αξιολόγηση στην Εκπαίδευση δεν πρέπει να στοχεύει στην ανακάλυψη του τι δεν έμαθε ο εκπαιδευόμενος αλλά στο τι δεν κατάφερε ο εισηγητής/δάσκαλος και η συγκεκριμένη εισήγηση να του μάθει.

Αυτό ανατρέπει τελείως την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης. Εντάσσει νέους προβληματισμούς επανασχεδιασμού των εκπαιδευτικών μεθόδων, αναλύει προσεκτικότερα τις δυνατότητες αφομοίωσης της ύλης από την κάθε ομάδα κοινού, άρα διαφοροποιεί και τις αναμονές ως προς το αποτέλεσμα. Η αξιολόγηση ανήκει στη διαδικασία της μάθησης, συμβάλλει στην κατανόηση και δεν έρχεται μόνο για να μετρήσει το αποτέλεσμα.

Κατά συνέπεια η αξιολόγηση στην εκπαίδευση έχει διπλό στόχο:

–    Βοηθάει τον εισηγητή να δει πως εφαρμόστηκαν και πόσο αποτελεσματικές ήταν οι μέθοδοί του, οπότε καθοδηγείται σε αλλαγές και νέες επιλογές.

–    Βοηθάει τον εκπαιδευόμενο να δει σε ποια σημεία δεν βοήθησε όσο ήθελε, ποιες μέθοδοι ήταν καταλληλότερες για αυτόν, σε ποιες γνωστικές εμπειρίες είναι περισσότερο δεκτικός.

–    Η Αξιολόγηση λοιπόν έχει στόχο να διερευνήσει την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτικού και εκπαιδευόμενου και να ενισχύσει την προσπάθεια τους.

Αρνητικά αποτελέσματα της Αξιολόγησης

1) Δημιουργεί υπερβολικό άγχος στους αξιολογούμενους.

2) Συνήθως δεν υπάρχει εμπιστοσύνη από τους αξιολογούμενους για τους αξιολογητές.

3) Οι γονείς δεν εμπιστεύονται τα παιδιά τους εάν κάποιοι εκπαιδευτικοί διαφημιστούν ότι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η αξιολόγηση στην εκπαιδευτική διαδικασία!

Καλή σχολική χρονιά…

Η νέα σχολική χρονιά αρχίζει και μαζί ξεκινά και το χειμερινό πρόγραμμα με τις δεκάδες υποχρεώσεις για μικρούς και μεγάλους. Δε χρειάζεται άγχος. Χρειάζεται σωστός προγραμματισμός ώστε να ανταποκριθούν όλοι στις απαιτήσεις της νέας σεζόν. Ας βοηθήσουμε τα παιδιά που ξεκινούν το σχολείο όσο μπορούμε. Και ας ευχηθούμε δύναμη και κουράγιο στους εκπαιδευτικούς που απ’ ότι φαίνεται η οικονομική κρίση θα επηρρεάσει και φέτος σε μεγάλο βαθμό την σχολική πραγματικότητα!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλή σχολική χρονιά…

Ένα σπουργίτι είναι η ανθρωπιά μας!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα σπουργίτι είναι η ανθρωπιά μας!

Χριστουγεννιάτικο Bazzar από το “Χαμόγελο του Παιδιού”

Στην Πάτρα ξεκίνησε στις 19/11/2013 το χριστουγεννιάτικο Bazzar που διοργανώνει ο σύλλογος το “Χαμόγελο του Παιδιού” και θα διαρκέσει έως και τις 16/12/2013. Ο επισκέπτης μπορεί να κάνει τις αγορές του καθημερινά από τις 10:00 έως και τις 22:00. Το Bazzar γίνεται στο χώρο του οργανισμού στην οδό Όθωνος Αμαλίας 83. Ας στηρίξουμε την προσπάθεια του συλλόγου για να προσφέρουμε λίγη χαρά στα παιδικά χαμόγελα!!!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστουγεννιάτικο Bazzar από το “Χαμόγελο του Παιδιού”

Καλημέρα κόσμε!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο