«Mαθαίνουμε» το όνομά μας αλλά και των φίλων μας

Δεκ 20175

To μικρό όνομα αποτελεί ένα από τα πρώτα κείμενα με τα οποία ασχολείται το παiδί. Ουσιαστικά  είναι μια από τις πρώτες λέξεις, τις οποίες τα παιδιά αναγνωρίζουν και επιχειρούν να μάθουν να γράφουν (Ferreiro & Teberosky, 1982). Η ικανότητα που επιδεικνύει το μικρό παιδί σε ό,τι αφορά τη γραφή αλλά και  την αναγνώριση του ονόματός του, αποτελεί το πρώτο σημάδι του ότι έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί τη λειτουργία του γραπτού λόγου και σταθμό καθοριστικής σημασίας στην προσπάθεια κατάκτησης του (Στελλάκης, 2002, Blloοdgood, 1999, Trushell, 1998 Στα ελληνικά δεδομένα (Κασσωτάκη–Ψαρουδάκη, 2010) φάνηκε ότι, σε όσο πιο υψηλό επίπεδο ανάπτυξης βρίσκεται η ικανότητα των παιδιών να γράφουν το όνομά τους, σε τόσο πιο υψηλό επίπεδο ανάπτυξης βρίσκεται και η αναγνωστική τους ικανότητα.

Το νηπιαγωγείο αποτελεί τον πλέον κατάλληλο χώρο για την ενασχόληση των παιδιών με το όνομά τους. Μέσα από πολλές και διαφορετικές δράσεις έρχονται σε επαφή με τα γράμματα του ονόματός τους, το ζωγραφίζουν, το κόβουν και το επικολλούν, το φτιάχνουν με το σώμα τους, το ανιχνεύουν στο χώρο της τάξης , παίζουν σταυρόλεξο με τα ονόματά τους.

Ενδεικτικές εικόνες από τις δράσεις εκμάθησης των ονομάτων των παιδιών:

Αφήστε μια απάντηση

Όλα τα δημοσιευμένα άρθρα

Η ώρα είναι

Βιβλία

Θέλω να διαβάσω ...

Τα χμ των βιβλίων - Κρις/Κέδρος

Πριν Μετά - Margot – Aregui /Κόκκινο

Παραμύθια για να σπάτε κέφι - Ροντάρι /Κέδρος

Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι - Stephens / Ίκαρος

Θέλω κι εγώ – Κνίστερ /Πατάκης

Η σιωπή του νερού – Σαραμάγκου/ Καστανιώτη

ΟΥΠΣ – Jeffers/ Ίκαρος

Flag Counter

Flag Counter

Translate

Χρηστες online

Γη

Επισκεψιμότητα



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων