Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning 2016-2017

Οκτ 201729

Το  νηπιαγωγείο μας από τον Δεκέμβριο του 2016 έως τον Ιούνιο του 2017 συμμετείχε σε ένα διασχολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο υλοποιήθηκε μέσω της δράσης eTwinning σε τρία Νηπιαγωγεία και ένα Δημοτικό σχολείο, με τίτλο: «Τι μου λένε τα βιβλία, για τους ήρωες, τους μύθους και τους 12 θεούς που τους χάνω, που τους βρίσκω μια στη γη και μια στους ουρανούς».

Στο πρόγραμμα πήραν μέρος το πρωινό υποχρεωτικό τμήμα Β’ με εκπαιδευτικό την Κα Τσαντή Παρασκευή και το ολοήμερο τμήμα με εκπαιδευτικό την Κα ζωγράφου Χρυσούλα. Το έργο μας βραβεύτηκε με την Εθνκή Ετικέτα Ποιότητας από το eTwinning.

Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές μέσα σε ένα πλαίσιο δυναμικής συνεργασίας, ενεργούς συμμετοχής και ενθάρρυνσης της δημιουργικής έκφρασης και σκέψης να αξιοποιήσουν προϋπάρχουσες γνώσεις και να διευρύνουν, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την Ελληνική μυθολογία.

 Οι συνεργατικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν σχεδιάστηκαν λαμβάνοντας υπόψη την ατομικότητα κάθε παιδιού καθώς και τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των παιδιών.

 Η χρήση των ψηφιακών συνεργατικών εργαλείων στο eTwinning λειτούργησε ως ένα πολύτιμο εργαλείο μάθησης, το οποίο έδωσε τη δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των μαθητών και των εκπαιδευτικών διαφορετικών σχολείων.

Τα αποτελέσματα του προγράμματος αναρτήθηκαν στις ιστοσελίδες των σχολείων, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης  και αποτέλεσαν το θέμα της τελικής γιορτής.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Για την υλοποίηση του προγράμματος υπήρχε συνεχή επικοινωνία των εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό και το συντονισμό των δράσεων.

Η επικοινωνία γινόταν μέσα από το twinspace του έργου (teachers bulletin, ημερολόγιο), με το  twinspace e-mail και με το πρόγραμμα τηλεδιασκέψεων μέσω βιντεοκλήσης skype.

Το skype χρησιμοποιήθηκε επίσης σε μεγάλο βαθμό όπως φαίνεται στο σχήμα 1 για την επικοινωνία και τη συζήτηση ανάμεσα στους μαθητές των σχολείων.

IMG_0565

 

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

  • 1η δράση- ήταν η γνωριμία των μαθητών και των εκπαιδευτικών των συμμετεχόντων σχολείων. Για τη δραστηριότητα αυτή επιλέχθηκε το λογισμικό παρουσίασης linoit. Δημιουργήθηκε ένας καμβάς πάνω στο οποίο τα παιδιά κάθε σχολείου γράφοντας σε μικρά χαρτάκια παρουσίασαν τους εαυτούς τους. Χρησιμοποίησαν ζωγραφιές τους και στο κείμενο η εκπαιδευτικός έγραφε ότι ήθελε το κάθε παιδί. Τα παιδιά της τρίτης δημοτικού παρουσίασαν τους εαυτούς τους μέσα από ποιήματα Χαϊκού. http://linoit.com/users/tsantipar1/canvases/%CE%95%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B5%20%CE%BD%CE%B1%20%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5
  • Η 2η δραστηριότητα αφορούσε την ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών σχετικά με την Ελληνική μυθολογία. Χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο ansergarden

   αντλήσαμε  πληροφορίες για τις γνώσεις τους και εντοπίσαμε τα ενδιαφέροντά τους.   https://answergarden.ch/425393

  • 3η δραστηριότητα ήταν η συνεργατική συγγραφή μιας ιστορίας. Το ψηφιακό εργαλείο που επιλέχθηκε – ήταν το storyjumper, το οποίο επιτρέπει συνεργατική συγγραφή κειμένου σε πραγματικό χρόνο από πολλούς χρήστες. https://www.storyjumper.com/book/index/36359186

Πρωταγωνιστής της ιστορίας ένα παιδί που επισκέπτεται στο όνειρο του τον Όλυμπο και συναντά θεούς και ημίθεους. Τη συγγραφή ξεκίνησε το 2ο νηπιαγωγείο Ζεφυρίου και συνέχισαν τις περιπέτειες του μικρού παιδιού τα υπόλοιπα σχολεία. Αφού ολοκληρώθηκε οι μαθητές των νηπιαγωγείων έκαναν την εικονογράφησή του.

  • Με το πρόγραμμα παρουσίασης padlet στην 4η δραστηριότητά μας, το νηπιαγωγείο των Αγίων Αναργύρων και τα δημοτικό σχολείο πρότειναν τίτλους για το συνεργατικό μας βιβλίο.

https://padlet.com/tsantipar/bpja416b43bv

  • 5η δραστηριότητά μας – ήταν η ψηφοφορία για την επιλογή του τίτλου του βιβλίου. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο ψηφοφορίας eazypolls επιλέξαμε ανάμεσα σε τρεις προτεινόμενους τίτλους τον τίτλο του βιβλίου μας.

http://www.easypolls.net/poll.html?p=590a19e1e4b0d7f5dfecce3d

  • Η 6η δράση μας ήταν η δημιουργία ενός ποιήματος με το εργαλείο titanpad. Κάθε σχολείο ανέλαβε να δημιουργήσει μια στροφή στο ποίημά μας με τίτλο «Το λιοντάρι της Νεμέας αλλιώς». Οι μαθητές στη συνέχεια εικονογράφησαν το ποίημα.

https://titanpad.com/uSdSgAKB2Q

  • Στην 7η δράση μας μετατρέψαμε με το ψηφιακό εργαλείο toondoo, το ποίημα σε κόμικς χρησιμοποιώντας τις ζωγραφιές των παιδιών. http://www.toondoo.com//ViewBook.toon?bookid=665358
  • Η 8η δράση μας ήταν η δημιουργία διαδικτυακών παιχνιδιών με τα εργαλεία classtools και learningapps. Τα παιχνίδια – παιχνίδια μνήμης, ταύτισης, πολλαπλής επιλογής, σταυρόλεξα- δημιούργησαν οι μαθητές της πέμπτης τάξης του δημοτικού σχολείου και αποτέλεσε τον καταλληλότερο και τον παιγνιώδη τρόπο αξιολόγησης των μαθητών.

http://www.classtools.net/widgets/dustbin_2/qW8PR.htm

http://www.classtools.net/widgets/dustbin_6/Rqi8M.htm

http://www.classtools.net/widgets/jigsaw_8/UUSPT.htm

http://learningapps.org/display?v=pxk5n1ykk17

http://learningapps.org/display?v=ptkngt6p517

  • Η 9η δράση μας αφορούσε τη δημιουργία μιας συνεργατικής αφίσας όπως φαίνεται στο σχήμα 2 με το πρόγραμμα παρουσίασης postermywall. Κάθε σχολείο ανέβασε στη αφίσα φωτογραφίες από τις δράσεις του κατά τη διάρκεια του προγράμματος.  IMG_0564

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η συμμετοχή σε ένα eTwinning έργο ήταν πολύ σημαντική εμπειρία και για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς.

Οι μαθητές έμαθαν, διασκέδασαν, συνεργάστηκαν, δημιούργησαν μέσα σε ένα μαθησιακό περιβάλλον με διευρυμένη χρήση των ΤΠΕ, οι οποίες δεν τους δυσκόλεψαν καθόλου. Το θέμα προερχόταν από τα ενδιαφέροντα των παιδιών κι έτσι λειτούργησε ως κίνητρο για μάθηση. Το ενδιαφέρον των μαθητών διατηρήθηκε σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και κορυφώθηκε με την παρουσίαση της θεατρικής μας παράστασης με θέμα την Ελληνική μυθολογία στην καλοκαιρινή γιορτή των σχολείων.

Η συνεργασία μαθητών του νηπιαγωγείου και μαθητών μεγαλύτερης ηλικίας δημιούργησαν μια δυναμική αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές καθώς υπήρχε αμοιβαίος σεβασμός και κατανόηση. Όλοι οι μαθητές εργάστηκαν ως ισότιμα μέλη μιας ομάδας με ανταλλαγή ιδεών.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν ελκυστικές δράσεις για τους μαθητές, ενθάρρυναν την προσέγγιση της γνώση μέσα από παιχνίδια  και έδωσαν ευκαιρίες να συμμετάσχουν όλοι οι μαθητές αβίαστα, ο καθένας με το δικό του ρυθμό.

Μέσα από τις συζητήσεις με τους μαθητές, με την ενασχόλησή τους με τα ψηφιακά παιχνίδια, από φύλλα εργασίας που δόθηκαν έγινε κατανοητό ότι οι στόχοι που είχαν τεθεί επιτεύχθηκαν.

Υπήρχε αποτελεσματική συνεργασία και ανατροφοδότηση μεταξύ των εκπαιδευτικών. Όλοι οι εκπαιδευτικοί είχαν πολύ καλή κατάρτιση στις ΤΠΕ και η υλοποίηση ενός καινοτόμου προγράμματος ήταν θετικό στοιχείο για την επαγγελματική ανάπτυξή των εκπαιδευτικών. Η τεχνολογική υποδομή που είχαν όλα τα σχολεία-ηλεκτρονικός υπολογιστής, διαδραστικός πίνακας- αξιοποιήθηκε στο έπακρο.

Το σχολείο ωφελήθηκε μέσα από τη διάχυση της δράσης του τόσο μέσα από το ιστολόγιο των σχολείων όσο και από την αφίσα που δημιουργήσαμε με πολλές από τις δράσεις μας και στείλαμε σε όμορα σχολεία κάνοντας γνωστή τη συμμετοχή μας σε ένα eTwinning έργο.

Το έργο μας βραβεύτηκε με την ετικέτα ποιότητας του  eTwinning.

Αφήστε μια απάντηση

Όλα τα δημοσιευμένα άρθρα

Η ώρα είναι

Βιβλία

Θέλω να διαβάσω ...

Τα χμ των βιβλίων - Κρις/Κέδρος

Πριν Μετά - Margot – Aregui /Κόκκινο

Παραμύθια για να σπάτε κέφι - Ροντάρι /Κέδρος

Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι - Stephens / Ίκαρος

Θέλω κι εγώ – Κνίστερ /Πατάκης

Η σιωπή του νερού – Σαραμάγκου/ Καστανιώτη

ΟΥΠΣ – Jeffers/ Ίκαρος

Flag Counter

Flag Counter

Translate

Χρηστες online

Γη

Επισκεψιμότητα



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων