Project: Τα όρια του κόσμου μου: Τα βιβλία του κόσμου

Σχολικό Έτος 2016-17

Η αίτηση του εξωγήινου στον Έλληνα πρωθυπουργό να παραμείνει στη Γη και η απάντηση αυτού  

Παιδί και Γλώσσα (Γραφή)   

Αφόρμηση

Το βιβλίο “Μεγάπολις” (Clea Dieudonne/Κόκκινο)

file_6simp

στόχος

να κατανοήσουν τα παιδιά τη γραφή ως μέσο επικοινωνίας και μεταφοράς πληροφοριών

να ενθαρρυνθούν να γράψουν όπως μπορούν

να αντιγράψουν λέξεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένες ανάγκες

να έρθουν σε επαφή με τους όρους “άδεια παραμονής” και “αίτηση”

Υλοποίηση δραστηριότητας

Η εκπαιδευτικός ξεκίνησε να διαβάζει στα παιδιά το παραμύθι “Μεγάπολις”. Όταν έφτασε στο σημείο όπου ο εξωγήινος ζητά άδεια παραμονής ένα από τα παιδιά ζήτησε να του εξηγήσει τον όρο “άδεια παραμονής”. Η εκπαιδευτικός αφού ζήτησε πρώτα τη βοήθεια των παιδιών συνέχισε και είπε: “άδεια παραμονής ζητά κάποιος όταν θέλει να μείνει σε έναν άλλο τόπο-χώρα-πλανήτη που δεν είναι ο δικός του από τον οποίο ήρθε”. Τότε το ίδιο το παιδί πρόσθεσε: “Δηλαδή ο εξωγήινος θέλει να μείνει εδώ”. Εκείνη τη στιγμή τα υπόλοιπα παιδιά ανέφεραν ότι θέλει να μείνει στη Γη, επειδή από την εικονογράφηση του βιβλίου συμπέραναν ότι ήταν η Γη (πχ. ζώα, δέντρα, γιορτές, πυροτεχνήματα, γοργόνες κλπ). Η εκπαιδευτικός τότε αναρωτήθηκε: “Γιατί νομίζετε ότι ο εξωγήινος θα ήθελε να μείνει εδώ και όχι στον δικό του πλανήτη; Τα παιδιά έδωσαν τις εξής απαντήσεις: “του έκαναν μια γιορτή και του άρεσε”, “η γιορτή είχε πειροτεχνήματα”, “στο δικό του πλανήτη δεν έχει δέντρα”, ” αγάπησε τη γοργόνα”, “ο πλανήτης του δεν έχει ζώα, δεν έχει τίποτα, είναι μόνος του”, “ο πλανήτης του δεν έχει λουλούδια, είναι κρύος έχει χιόνι” κλπ. Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός αναρωτήθηκε: “με ποιο τρόπο νομίζετε ότι ζήτησε να μείνει εδώ στη Γη;” Τα παιδιά απάντησαν: “ρώτησε”, “ρώτησε τον πρωθυπουργό”, “ρώτησε τον Τσίπρα”. Η εκπαιδευτικός τότε ανέφερε “εννοείτε ότι έστειλε στον κύριο Τσίπρα, τον πρωθυπουργό, μια αίτηση στην οποία έγραψε αν του επιτρέπει να μείνει στη Γη”. Έπειτα η ίδια αναρωτήθηκε “τί άραγε να έγραφε η αίτηση του εξωγήινου;” Εκείνη τη στιγμή τα παιδιά ζήτησαν να γράψουν την αίτηση, επειδή όπως είπαν θα ρωτούσε αν θα μπορούσε να μείνει στη Γη. Κατόπιν η εκπαιδευτικός πήρε ένα κομμάτι από το χαρτί του μέτρου, το δίπλωσε στην αριστερή πλευρά και ανέφερε στα παιδιά ότι σε αυτό το σημείο γράφεται το όνομα του ατόμου που ζητά, γράφει την αίτηση. Τα παιδιά αποφάσισαν ότι ο εξωγήινος θα έχει ως όνομα όλα τα δικά τους ονόματα και τα έγραψαν. Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός έγραψε στο κομμάτι χαρτί το όνομα του Έλληνα πρωθυπουργού πάνω δεξιά και τα παιδιά έγραψαν το κείμενο όπως μπορούσαν. Κατά τη διάρκεια της γραφής το ένα παιδί βοηθούσε το άλλο δείχνοντας τα απαραίτητα γράμματα, ενώ τα παιδιά αναστοχαζόμενα πάνω σε αυτά που είχαν γράψει αλλά “επειδή μερικά δεν ταίριαζαν” ζήτησαν από την εκπαιδευτικό να τα σβήσει με το απαραίτητο διορθωτικό. Όταν είχαν τελειώσει αντέγραψαν την ημερομηνία από το ημερολόγιο. Στο τέλος η εκπαιδευτικός διάβασε το κείμενο στα παιδιά με τρόπο καταφατικό και ένα από αυτά κατάλαβε ότι το κείμενό τους δεν ρωτούσε. Τότε η εκπαιδευτικός είπε: “εννοείς ότι χρειάζεται το ερωτηματικό για να καταλάβουμε ότι πρέπει να ρωτήσουμε”. Μετά από αυτό η εκπαιδευτικός πρόσθεσε το σημείο στίξης “ερωτηματικό ; “ και διάβασε το κείμενο με ερωτηματικό τρόπο.

DSCN2359simp

Φυσικά την επόμενη μέρα τα παιδιά έγραψαν και την απάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού προς τον εξωγήινο. Η απάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού όπως τα παιδιά αποφάσισαν ήταν αρνητική, επειδή όπως υποστήριξαν “δεν υπάρχει αρκετός χώρος, ζουν πολλοί εδώ”. 

DSCN2411simp

Μία σκέψη στο“Project: Τα όρια του κόσμου μου: Τα βιβλία του κόσμου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *