Project: Τα όρια του κόσμου μου: Τα βιβλία του κόσμου

Μαρ 20173

Σχολικό Έτος 2016-17

Το ταξίδι της Μαίρης πινέζας  

Θεματική ενότητα: Χώρος και Γεωμετρία – Μέτρηση  

Αφόρμηση

Το βιβλίο «Η Μαίρη πινέζα» (Μητακίδου/Τρέσσου – Καλειδοσκόπιο)

file_13

στόχοι:

να εντοπίσουν και να περιγράψουν θέσεις, διευθύνσεις και διαδρομές στο χώρο ως προς διαφορετικά συστήματα αναφοράς με τη χρήση απλών χωρικών εννιοών

να έρθουν σε επαφή με το χάρτη της Ελλάδας, εντοπίζοντας θέσεις και διαδρομές

να αναπαραστήσουν-οπτικοποιήσουν-συμβολοποιήσουν το ταξίδι-πορεία της Μαίρης πινέζας

Υλοποίηση δραστηριότητας

Τα παιδιά εντυπωσιασμένα από το μέγεθος του βιβλίου «Η Μαίρη πινέζα» ζήτησαν από τη νηπιαγωγό να τους το διαβάσει. Η νηπιαγωγός ξεκίνησε την ανάγνωση του βιβλίου και όταν έφτασε στο σημείο όπου απεικονιζόταν ο χάρτης της Ελλάδας ένα παιδί αναφώνησε ότι στη συγκεκριμένη καρτέλα που είχε εκεί προστεθεί ήταν η περιοχή των Δελφών.

DSCN2152simp

Επίσης το ίδιο παιδί ανέφερε ότι είχε επισκεφτεί τους Δελφούς με τους γονείς του. Στη συνέχεια ένα άλλο παιδί αναγνώρισε από τον εικονιζόμενο χάρτη το νησί της Κρήτης επειδή εκεί περνά τις διακοπές του. Έπειτα η νηπιαγωγός διάβασε το μικρό κείμενο στη σελίδα που αναφερόταν στο ταξίδι της Μαίρης πινέζας όταν ένα άλλο παιδί ζήτησε να ανοίξουν το χάρτη της Ελλάδας που υπήρχε στην τάξη. Η νηπιαγωγός ακολούθησε την οδηγία των παιδιών και άνοιξε το χάρτη της Ελλάδας. Πάνω σε αυτόν μετακινούσε μια πινέζα ανάλογα με τα μέρη που επισκεπτόταν η πινέζα λέγοντας: » η Μαίρη πινέζα έφυγε από την Αθήνα και πήγε προς τα κάτω και βρέθηκε στην Κρήτη, έπειτα κατευθύνθηκε προς τα πάνω και αριστερά για τους Δελφούς, κατόπιν ταξίδεψε προς τα πάνω και δεξιά για το Βόλο και στο τέλος κάτω και δεξιά για τη Σύρο». 

DSCN2153simp

Τα παιδιά ενθουσιασμένα από το ταξίδι της Μαίρης πινέζας ζήτησαν να αναπαραστήσουν το ταξίδι της πινέζας και τοποθέτησαν στο πάτωμα μαρκαδόρους για να συμβολοποιήσουν τις περιοχές (δηλαδή την Αθήνα, τους Δελφούς κλπ) όπου ταξίδεψε η Μαίρη πινέζα. Τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο δημιούργησαν έναν επιδαπέδιο χάρτη και οργάνωσαν ένα παιχνίδι προσανατολισμού στο χώρο της τάξης. Έπειτα το καθένα προσποιούμενο τη Μαίρη πινέζα έγινε το πιόνι που ακολουθούσε τις οδηγίες που έδινε ένα άλλο παιδί: «πήγαινε πίσω στην Κρήτη, μετά πήγαινε μπροστά και αριστερά στους Δελφούς» κλπ. Εκείνη τη στιγμή προτάθηκε από κάποιον άλλο να γράφει αυτή τη διαδρομή σε ένα χαρτί όπως κι έγινε. Αυτή η δραστηριότητα ήταν τόσο αγαπητή ώστε τα παιδιά συνέχιζαν να ασχολούνται με αυτήν όλη την ημέρα.

DSCN2156simp

 

DSCN2172simp

Σχολιάστε

Όλα τα δημοσιευμένα άρθρα

Η ώρα είναι

Βιβλία

Θέλω να διαβάσω ...

Τα χμ των βιβλίων - Κρις/Κέδρος

Πριν Μετά - Margot – Aregui /Κόκκινο

Παραμύθια για να σπάτε κέφι - Ροντάρι /Κέδρος

Πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι - Stephens / Ίκαρος

Θέλω κι εγώ – Κνίστερ /Πατάκης

Η σιωπή του νερού – Σαραμάγκου/ Καστανιώτη

ΟΥΠΣ – Jeffers/ Ίκαρος

Flag Counter

Flag Counter

Translate

Χρηστες online

Γη

Επισκεψιμότητα



Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων