Οι γονείς μας αφιερώνουν ….

Με αφορμή το πρόγραμμα ‘’Βήματα για τη Ζωή’’ φτιάξαμε στο σπίτι μας ένα συμβόλαιο με τους κανόνες συμπεριφοράς που πρέπει να έχουμε για να επικρατεί ηρεμία και να υπάρχει ομαλότερη λειτουργία του οικογενειακού μας προγράμματος .

Καθίσαμε όλοι μαζί στο τραπέζι και τα παιδιά πρότειναν τους κανόνες με τη βοήθεια του μπαμπά και της μαμάς. Αφού ολοκληρώσαμε το συμβόλαιο, το υπογράψαμε και το τοποθετήσαμε στη πόρτα του ψυγείου. Όταν κάποιος από την οικογένεια δεν τηρεί κάποιον κανόνα που συμφωνήσαμε , τον προειδοποιούμε για τις συνέπειες και αν δεν συμμορφωθεί, εφαρμόζουμε τις σχετικές κυρώσεις.

Όσο αφορά για τα μέχρι τώρα αποτελέσματα από το πρόγραμμα αυτό, μπορώ να πω, πως μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ όλους και υπάρχει περισσότερη ηρεμία και γαλήνη στο σπίτι μας.

Σχολικό Έτος 2014-2015

(Τμήμα Β΄)

Κυρία Υπατία, σας είχα πει πέρυσι για ένα ωραίο άρθρο που έγραφε για τη σπουδαιότητα του νηπιαγωγείου. Το βρήκα και σας το στέλνω. Φυσικά, εσείς ξέρετε όσο κανείς άλλος τη σπουδαιότητά του… 🙂

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω στη ζωή, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο

Καλησπέρα 🙂 μου θύμισε λίγο τα μαθήματά σας…

Πράγματα που έμαθα από ένα μπισκότο…
(https://www.facebook.com/1564320247115571/photos/a.1567612850119644.1073741831.1564320247115571/1590493274498268/?type=1&fref=nf)

• Μερικά μπισκότα είναι στρογγυλά και κυλάνε ενώ άλλα είναι τετράγωνα και δεν κυλούν (σχήματα και χρήσεις). Κάποια μπισκότα είναι αλμυρά και κάποια γλυκά (αντίθετες έννοιες). Όλα όμως λέγονται μπισκότα..(ισότητα και αποδοχή της διαφορετικότητας)
• Αν το κόψεις στα δυο, τα μέρη που προκύπτουν λέγονται πάλι μπισκότα..(διατήρηση της έννοιας προέλευσης και του συνόλου)
• Αν το κόψεις στα 3 το ένα απ αυτά λέγεται 1/3. (κλάσματα)
• Τα 3 κομμάτια δεν μπορούν να μοιραστούν σε 2 παιδιά. (διαιρετότητα)
• Αν κόψω ένα μπισκότο ακριβώς στη μέση και το μοιραστώ αυτό λέγεται «δικαιοσύνη»
• Μισό μπισκότο και μισό μπισκότο κάνουν ένα μπισκότο (μαθηματικές έννοιες)
• Μερικά είναι γεμιστά με σοκολάτα και αυτή βρίσκεται «μέσα» ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται «έξω» (επιρρήματα)
• Αν μοιραστώ το μπισκότο μ’ έναν φίλο είμαι «ευγενικός».(αφηρημένες έννοιες)
• Αν στο φίλο μου δεν αρέσει η σοκολάτα θα καταλάβω ότι οι ανάγκες του είναι διαφορετικές απ’ τις δικές μου (ενσυναισθησία)
• Ένα στρογγυλό μπισκότο μπορεί να είναι μια ρόδα αυτοκινήτου (συμβολικό παιχνίδι).
• Το μπισκότο έχει ζάχαρη παρόλο που αυτό δε φαίνεται. Το μπισκότο έχει και άλλα συστατικά πού όλα μαζί κάνουν «μπισκότο». Μπορώ να λέω ότι τρώω πολύ «ζάχαρη» και να εννοώ ότι τρώω πολλά μπισκότα. (μεταφορικός λόγος)
• Αν τρώω πολλά μπισκότα θα παχύνω (αιτίες και αποτελέσματα)
• Λίγο μπισκότο θα μου δώσει ενέργεια…πολλά μπισκότα θα μου την αφαιρέσουν (κανόνας του μέτρου)
• Για να μην πέσουν ψίχουλα στο πάτωμα θα πρέπει να το φάω ολόκληρο ή να φέρω πιάτο..(στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων)

Καλές διδασκαλίες στους μικρούς μας φίλους.. :))))

Γιάννης Μπούγος, Ψυχολόγος – Ψυχθεραπευτής

 

Μετά την επιστολή που μας στείλατε σχετικά με το σώμα των παιδιών ήθελα να σας ενημερώσω για κάτι σχετικό αν και φαντάζομαι θα το ξέρετε ήδη. Με πρωτοβουλία της Έλενας Ράπτη έχει κυκλοφορήσει μια μικρή ταινιούλα με κινούμενα σχέδια για τον κανόνα του εσώρουχου και λέγεται το μυστικό της Νίκης. Είπαν ότι θα διανεμηθεί σε όλα τα σχολεία, αλλά το πότε είναι άγνωστο….

Τα βιβλία που έχετε στη δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου είναι εξαιρετικά! αυτά που επιλέγει ο Σπύρος, τυχαίνουν ανταπόκρισης και από την κόρη μου που είναι και πολύ καλή ζωγράφος. Λοιπόν, το τελευταίο βιβλίο που δανείστηκε ο Σπύρος ήταν: “Ο φίλος μου, ο δράκος”. Μόλις το είδε η Λαμπρινή κατενθουσιάστηκε! και φυσικά το ζωγράφισε. Σας στέλνω τη ζωγραφιά, αν θέλετε να τη βάλετε στο blog, ελεύθερα.

6

 Σχολικό Έτος 2015-16

(Τμήμα Β’)

Στις 15/6/2016 ένας γονέας μας απέστειλε το εξής κείμενο:

Όταν πριν ένα χρόνο πήγαμε με τη (…) να γράψουμε το (… ) στο νηπιαγωγείο αναρωτηθήκαμε (με την πρόσφατη ανάμνηση της απόρριψης από τον παιδικό σταθμό) αν θα χωρέσει ή θα πρέπει να πάμε αλλού. Οι δασκάλες μας είπαν ότι μην ανησυχούμε (…)

(…) τμήμα ένταξης είναι τα λεγόμενα παιδιά με Ειδικες Εκπαιδευτικές Ανάγκες και το (…) βρέθηκε σε μία τάξη 16 ατόμων όπου τα 4 ήταν τέτοια, μια και οι συγκεκριμένες παιδαγωγοί επιλέγουν να λειτουργούν ολόκληρο το τμήμα σαν κυριολεκτικά ένταξης με όλα τα παιδιά μαζί, αντί να έχει το τμήμα “ένταξης” απομονωμένο από τα άλλα παιδιά σαν κάποιου είδους ζωολογικό κήπο, όπως ακούω ότι συνηθίζεται.

Αυτό για το (…) μας είχε την καταστροφική επίπτωση να μην συναναστραφεί αποκλειστικά με ανώτερα μέλη της Αρίας Φυλής και συνεπακόλουθα να μείνει πίσω στην ανάλυση του Mœsta et errabunda από το πρωτότυπο, τον υπολογισμό ενεργειακών ιδιοτιμών για τον κβαντικό αρμονικό ταλαντωτή, την εκπαίδευση για spacewalk και γενικά όλα αυτά που κατά τη γνώμη της μέσης ελληνίδας μαμάς και του μέσου γιούλη μέσης ελληνίδας μαμάς είναι ικανό να πετύχει το βλαστάρι τους μέχρι τα 6 του χρόνια αν δεν έχει τους Άλλους Να Το κρατάνε Πίσω. (ΟΚ ίσως να μην είναι αυτή ακριβώς η γνώμη τους αλλά σίγουρα αυτή θα ήταν αν δεν είχαν 12 άγνωστες λέξεις στα παραπάνω)

Σε αντάλλαγμα αυτής της τεράστιας θυσίας και οπισθοδρόμησης πέρασε μια φανταστική χρονιά σε μία τάξη με 16 παιδιά και 5 δασκάλες. Έμαθε να μην ξεχωρίζει τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά να αναγνωρίζει και να σέβεται τις ιδιαιτερότητές τους. Ή μάλλον δεν έμαθε να κάνει το αντίθετο, γιατί κατά τη γνώμη μου ο ρατσισμός, ιδιαίτερα απέναντι σε νήπια, είναι επίκτητος όχι η έλλειψή του. Σαν τάξη έκαναν υπέροχα πράγματα και το ξέρω γιατί συμμετείχα προσωπικά στα περισσότερα και ουκ ολίγες φορές έζησα μια ολόκληρη μέρα στο σχολείο από την αρχή μέχρι το τέλος και είδα και θαύμασα το πρόγραμμά τους.

(εδώ να πω ότι είχα ξεχάσει αυτήν την τελευταία ώρα που κρατάει ίσαμε δυόμιση μέρες)

Και για εμένα όμως ήταν πολύ σημαντική αυτή η χρονιά. Γιατί όπως είπα ο ρατσισμός είναι επίκτητος κι εγώ μεγάλωσα σε μια διαφορετική κοινωνία και μολονότι η μόρφωσή μου και η ιδεολογία μου δε θα μου επέτρεπαν να το εκδηλώσω, μολονότι ήξερα ότι είναι παράλογο, όπως ο φόβος για τα έντομα, με ειλικρινή ντροπή και μεταμέλεια ομολογώ πως δεν αισθανόμουν άνετα κοντά στα “ειδικά” παιδιά στην αρχή. Όμως για μια ολόκληρη χρονιά τα συναντούσα, αυτά και τους γονείς τους και τις δασκάλες τους, κάθε πρωί που (…) πήγαινα και κάθε μεσημέρι που (…) έπαιρνα και κάθε φορά που πήγαινα στο σχολείο για δραστηριότητες. Και μου ζήτησε το (…) την τσάντα του, και με έκανε αγκαλίτσα το (…), και πούλησε τσαμπουκά το (…) στη μαμά του και μου θύμισε τα δικά μου παιδιά όταν ήταν λίγο μικρότερα και με βοήθησε η μαμά (…) εκείνη τη μέρα που στο ένα χέρι κράταγα (…) να ωρύεται και από το άλλο μου πέφτανε τσάντες και είδα το παιδί μου να συμπεριφέρεται φυσιολογικότατα απέναντί τους και κάπου εκεί επιτέλους χαλάρωσα και έμεινε μόνο ο σεβασμός και η εκτίμηση για αυτά τα παιδιά και τους γονείς τους, τις κανονικές αυτές οικογένειες με τις μεγάλες καθημερινές δυσκολίες που τη σχολική χρονιά 2015/16 ένα νηπιαγωγείο ενορχηστρωμένο από μια κορυφαία παιδαγωγό έβαλε το λιθαράκι του για να γίνουν όλα λίγο λιγότερο δύσκολα, λίγο περισσότερο κανονικά. Για όλους.

 

 Σχολικό Έτος 2016-17

(Τμήμα Α’)

 Κριτική του βιβλίου “Αγάπη μου”  

A. Desbordes/P. Martin –  Εκδόσεις Κόκκινο

αρχείο λήψης

 

Μία γονέας έγραψε: “Τις δύο πρώτες φορές που διαβάσαμε το παραμύθι με την Χ, εκείνη άρχισε να κλαίει χωρίς να μου λέει τον λόγο. Όταν την ρώτησα αν δεν θέλει να το διαβάσουμε ξανά, μου είπε ότι της αρέσει. Άρχισε να μου λέει ότι δεν γνώριζε ότι η μαμά και ο μπαμπάς την αγαπάνε ακόμα και όταν την μαλώνουν! Διαβάζαμε το παραμύθι πολλές φορές μέσα στην ημέρα όποτε το ζήταγε η Χ., αναφέροντας κάθε φορά παραδείγματα από την δική μας ζωή. Πολλές φορές τα βράδια πριν κοιμηθεί  μου ζήταγε να μου διαβάσει εκείνη το παραμύθι. Όταν μια μέρα την μάλωσα για κάποια αταξία που είχε κάνει με κοίταξε στα μάτια, μου χαμογέλασε και μου είπε “με μαλώνεις τώρα αλλά δεν πειράζει ξέρω ότι με αγαπάς!”

 

Καταπληκτικό παραμύθι”

Κ Μ

 

Χριστούγεννα 2016

(Τμήμα Α΄) 

Μία γονέας έγραψε: “Οι χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας ενθουσίασαν! Φτιάξαμε τουλάχιστον 15 δεντράκια τα οποία δωρίσαμε σε όλους τους μικρούς μας φίλους που επισκεφθήκαμε και μας επισκέφθηκαν την περίοδο των Χριστουγέννων καθώς και στους νονούς των παιδιών! 

Επίσης, κάναμε και μια προσθήκη στην κατασκευή! Τα εξώφυλλα τα κόψαμε σε σχήμα αστεριού και τα τοποθετήσαμε με οδοντογλυφίδα στην κορυφή των δέντρων!

????????????????????????????????????
Τα Χριστουγεννιάτικα δέντρα

 

Η δεύτερη κατασκευή: Αγιος Βασίλης από ζυμάρι μας ταλαιπώρησε και μας ανησύχησε λιγάκι!!! Αυτό ωστόσο μας έδωσε αφορμή για κουβεντούλα σχετικά με τις απογοητεύσεις στη ζωή μας κι ότι όλα τα πράγματα κάποιες φορές δεν πραγματοποιούνται όπως θα θέλαμε…

Η αλήθεια είναι ότι πλάσαμε έναν όμορφο Άγιο Βασίλη, τον μεταφέραμε με μεγάλη προσοχή από το νηπιαγωγείο στο σπίτι και τον φουρνίσαμε σύμφωνα με τις οδηγίες. Όμως αυτός μας παρά-ψήθηκε!!!! Έτσι, όταν τον βγάλαμε από το φούρνο, λόγω της διαφοράς θερμοκρασίας, έκανε μια οριζόντια ρωγμή κι έσπασε σε δύο κομμάτια. Αρχικά, υπήρξαν αιχμές ότι η μαμά δεν ήταν προσεκτική στις οδηγίες που έδωσε η κυρία και δεν τις ακολούθησε πιστά. Αυτό που προσπαθήσαμε να της εξηγήσουμε με απλά λόγια ήταν το φαινόμενο στη Φυσική της συστολής και διαστολής που είχε ως αποτέλεσμα ο Άγιος Βασίλης να σπάσει!

Ευτυχώς ο μπαμπάς έδωσε τη λύση: έφερε μία πάρα πολύ γερή κόλλα και τον κόλλησε όπως θα έκανε ένας γιατρός σ΄ένα σπασμένο χεράκι ή ποδαράκι! Περιμέναμε βέβαια πολλές μέρες ώσπου να βεβαιωθούμε ότι ο άγιος Βασίλης ¨εχει γίνει εντελώς καλά και στη συνέχεια τον βάψαμε με μεγάλη επιτυχία! Έτσι, παρά την περιπέτεια και την προσωρινή απογοήτευση, ευτυχώς ο Άγιος Βασίλης έγινε καλά και διατήρησε το πλατύ του χαμόγελο!”

????????????????????????????????????
Βάφω τον Αι-Βασίλη

φωτογραφία 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άνοιξη 2017

(Τμήμα Α΄) 

Μία γονέας μας έστειλε την παρακάτω φωτογραφία με το εξής σχόλιο:

IMG-20170324-WA0003simp

 

“Όταν το παιδί διψάει για γράμματα …το δείχνει από μικρό!”

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *