Σχολικό έτος 2014 – 15
<< η οικογένεια Τρίγωνου >>
( Ζαραμπούκα – Πατάκης )
Διαβάσαμε το βιβλίο από την βιβλιοθήκη μας και ….
βρήκαμε αντικείμενα που μας θύμιζαν τα σχήματά του όπως …
ένα ηλιοτρόπιο .
Μετά θελήσαμε να φτιάξουμε τα δικά μας σχήματα . Επιλέξαμε σύρμα πίπας και πλαστελίνη .
Έπειτα ταξινομήσαμε τα σχήματα μας με κριτήριο το χρώμα ,
με κριτήριο το σχήμα ,
με κριτήριο το υλικό που χρησιμοποιήσαμε
και τέλος με κριτήριο το μέγεθος ( μικρά , μεσαία , μεγάλα )
Έπειτα μερικοί ζωγραφίσαμε με τη βοήθεια των σχημάτων ( Montessori , metal insets ) ,
άλλοι κόψαμε τα σχήματα που ζητήσαμε να φωτοτυπηθούν και δημιουργήσαμε εικόνες .
Και επειδή μας άρεσε τόσο αυτή η ιδέα κατασκευάσαμε το παράθυρο του σπιτιού μας με σχήματα ……………
που βρίσκεται στην οδό Ψαρών .
Κατόπιν μερικοί από εμάς φτιάξαμε με τα σώματα μας τα σχήματα που μας άρεσαν είτε όρθιοι είτε ξαπλωμένοι .
Στη συνέχεια ζητήσαμε από την κυρία Υπατία να μας ετοιμάσει ένα ζάρι όπως στα επιτραπέζια παιχνίδια να ζωγραφίσει τα σχήματα και εμείς να το ρίχνουμε . Όταν εμφανίζεται το σχήμα ψάχναμε να βρούμε ένα αντικείμενο που μας το θύμιζε …
και για να δυσκολέψουμε το παιχνίδι ζητήσαμε από την κυρία Υπατία να ζωγραφίσει κουκίδες και να γράψει τον αντίστοιχο αριθμό . Στη συνέχεια βρίσκαμε τα αντίστοιχα αντικείμενα και τα ζωγραφίζαμε για να είναι τόσα όσα …
Ύστερα παίρνοντας τα μεγάλα σχήματα του υλικού μας σχεδιάσαμε τα περιγράμματα τους τα ζωγραφίσαμε για να είναι << γεμάτα >> και μετά τα βάψαμε εξωτερικά για να γεμίσει και το φόντο
Επιπλέον επειδή είμαστε τα φωτεινά και λαμπερά αστέρια επιλέξαμε ένα σχήμα και το μετατρέψαμε σε πορτραίτο μας ( εμπνευστήκαμε από πίνακες του Νταλί / Διάλεξη , του Πικάσο , του Μιρό , του Βαν Γκονγκ, του Πόλλοκ . του Γουόρχολ )
Επειδή λατρεύουμε τα σχήματα τα <<ζωντανέψαμε >> ,
και μαζί με την οικογένεια μας τραβήξαμε φωτογραφίες σχημάτων όπου τα βρίσκαμε γύρω μας …
Κατόπιν βρήκαμε τις καρτέλες των ονομάτων των σχημάτων και τις τοποθετήσαμε στην σωστή θέση
Έπειτα με τα ξύλινα σχήματα ετοιμάσαμε κατασκευές …
Στη συνέχεια με τα μέλη του σώματός μας φτιάξαμε σχήματα
Στο τέλος το βιβλίο έγινε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι από χαρτόκουτο << η κουτολίμνη >> δηλ μια λίμνη με δικές μας ζωγραφιές που διηγούνται την ιστορία . Φυσικά γράψαμε και τις οδηγίες για να γνωρίζουμε πως θα παίζεται ….
… και δώσαμε όνομα κατόπιν κλήρωσης << η κουτολίμνη >> επειδή το παιχνόδι φτιάχτηκε από χαρτόκουτο . Το όνομα γράφτηκε με 3 τρόπους : χρησιμοποιώντας γράμματα ( από ένα νήπιο που έχει σπάσει τον κώδικα ) , χρησιμοποιώντας ζωγραφιές και τα γράμματα ( από ένα νήπιο που τις ζωγράφισε και αντέγραψε το όνομα ) και με σύμβολα το κουτί → λίμνη ( από την κυρία Υπατία ) .
Όμως έπρεπε να γράψουμε με ποια σειρά θα παίζουμε αυτό το παιχνίδι και μερικοί γράψαμε και τα ονόματά μας …….
Καταπληκτική δουλειά! Μπράβο σας! και το σημαντικότερο: εμπεδώθηκε από τα παιδιά μας! Έδειξα πίνακες του Καντίνσκι και του Μιρό στο γιο μου και αμέσως τους αναγνώρισε!